Eerste keer truffels viel tegen.

Mango

Newbie
Beste mede-psychonauten,

Eergisteren heb ik voor het eerst truffels genomen. 15g Atlantis, op een lege maag en solo.
Ik kon vroeger enorm genieten van MDMA, helaas kan ik er niet meer aan komen dus was ik van plan (na onderzoek) om truffels te proberen... Ook lijkt het me een stuk minder schadelijk voor je hersenen wat zeker een pluspunt is. Ik kan absoluut geen hersencapaciteit missen haha :sweatsmile:

Ik verwachtte van te voren mooie visuals, intensere muziekbeleving en een euforisch gevoel maar ik wilde het liefste tot nieuwe inzichten komen.
Ik weet nog van de 1e keer MDMA dat het me als mens positief heeft veranderd, ik ben een stuk socialer geworden, zoiets verwachtte ik ook van truffels. Helaas heeft mijn 1e trip mij dit niet gebracht.
Op de piek had ik milde visuals, de muziek kwam wat meer binnen en ik voelde me wat zelfverzekerder maar dat was het wel.
Het lijkt me sterk dat dit alles is wat truffels te bieden hebben.
Wat zou ik de volgende keer anders kunnen doen?
Zit te twijfelen om nog een keer 15g Atlantis te doen, of de dosis verhogen naar 20g.

De truffels waren trouwens gekocht in een betrouwbare smartshop op dezelfde dag dat ik ze innam. Ik heb ze heel goed gekauwd en doorgeslikt. Verder ging ik er met een goed gevoel in en had ik trippy muziek opgezet.

Exit: Nu ik het teruglees lijkt het net of ik het niks vond, ik had er weldegelijk plezier in maar had er gewoon meer van verwacht. Vooral de filosofische kant heb ik niet ervaren.
 
Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Mindere kwaliteit of tegen de datum of zo. misschien toch niet in de koelkast bewaard of in de zon gelegen of zo.

Kan gebeuren hoor ik heb het ook wel eens gehad, weinig of zelfs een enkele keer helemaal geen effect.
 

Mango

Newbie
Mindere kwaliteit of tegen de datum of zo. misschien toch niet in de koelkast bewaard of in de zon gelegen of zo.

Kan gebeuren hoor ik heb het ook wel eens gehad, weinig of zelfs een enkele keer helemaal geen effect.

Ah Ok. Dus volgende keer maar gewoon weer zelfde dosis?
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
15 gram is een 'normale' dosis.

Met truffels is het zo dat hoe meer ervaring je er mee hebt hoe beter je het kan sturen. Als je meteen naar hogere doseringen gaat en het slaat hard in dan kan de ervaring veel te heftig zijn en je bent dan ook nog behoorlijk stuurloos. maar als je wat meer ervaring hebt dan kun je best wat hogere doseringen proberen, 20 of zelfs 30 gram of wellicht nog meer als je daar klaar voor bent. Hoe hoger de dosis, hoe meer het mentaal gaat worden is mijn ervaring.

over het mentale, je krijgt geen zelfinzichten op bestelling. maar vroeg of laat krijg je die echt wel. Wel kan dat heel confronterend zijn en zelfs beangstigend maar over het algemeen zijn die slechte ervaringen ook goed voor je.

dus, kort samengevat, gewoon rustig opbouwen en niet te snel te veel willen. Komt vanzelf wel. :)
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Overigens is psylocibine totaal ongevaarlijk voor je hersenen. (daar ben ik in ieder geval van overtuigd). en dat kan je van MDMA niet zeggen.

Ik let er zelf altijd op of ze wel redelijk vers zijn, gewoon vragen bij de smartshop. en als ze al even liggen gewoon vragen wanneer de volgende lading binnen komt. nog geen garantie, maar volgens mij toch wel meer kans op een goeie trip.

Oh, en niet te vaak doen. je lichaam bouwt al heel snel tolerantie op, dus als je over een paar dagen weer doet dan wordt het al een stuk minder. Ik hou zelf altijd een maand of anderhalf a 2 er tussen, dan weet je zeker dat de tolerantie weg is.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt inderdaad alsof je een milde ervaring had en misschien wat pech hebt gehad met je batch. Heb dit zelf ook al eens voorgehad. 15 mg Hollandia die helemaal niets deden, behalve een half uurtje wat stonedheid. 't Blijft een natuurproduct dus dat kan voorkomen.

Van 15 gram Atlantis zou je normaal wel al echt een volwaardige trip moeten hebben. Ik heb daar in ieder geval een paar keer een mooie ervaring op gehad. Visueel, vooral. Maar iedereen heeft een andere gevoeligheid.

Ik zou de volgende keer nog eens 15 gram nemen, zoals hierboven ook al aangeraden. Beter wat te voorzichtig, want op hogere dosis kan het snel een stuk heftiger en meer onvoorspelbaar worden. Geeft het je dan opnieuw niet wat je ervan verwacht, dan kun je de keer erop wel voor de 20 gram gaan lijkt me.

Er wordt inderdaad vaak aangeraden om een maand tot twee maanden tussen twee trips te houden, omdat je de ervaring moet kunnen verwerken. Omdat jij een milde ervaring hebt gehad is dat nu misschien niet zo noodzakelijk. Na een week zou tolerantie voor psilocybine verdwenen moeten zijn.

Let wel: lang niet iedere trip geeft filosofische inzichten. De ene keer is een trip meer 'in je hoofd' dan de andere keer. Het is iedere keer weer afwachten wat je krijgt. Ga er zo open mogelijk in en laat je verrassen.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze olifant

oh, is de tolerantie na een week al weg?

anyway, is voor mij nog steeds geen reden om het vaker te gaan doen. het moet wel iets speciaals blijven vind ik. En na een goeie trip heb ik altijd het gevoel dat ik er weer even tegenaan kan en dan heb ik er de week er op echt al niet weer zin in.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Roze olifant

oh, is de tolerantie na een week al weg?

anyway, is voor mij nog steeds geen reden om het vaker te gaan doen. het moet wel iets speciaals blijven vind ik. En na een goeie trip heb ik altijd het gevoel dat ik er weer even tegenaan kan en dan heb ik er de week er op echt al niet weer zin in.

Ja, voor zover ik weet zit je een week na gebruik ongeveer weer op baseline met psilocybine. Binnen een week opnieuw gebruiken geeft kans op verminderd effect, met name de eerste drie, vier dagen na gebruik.

Maar groot gelijk hoor, te vaak trippen is ook niet verstandig. Je hebt tijd nodig om ervaringen te verwerken, zeker de meer intense. Ik heb er meestal ook echt weer even genoeg van direct na een trip, dat ik denk: het komende half jaar even niet hoor. Niet dat het dan geen positieve ervaring is geweest, maar het kan gewoon best wel ingrijpend zijn.
 

Mango

Newbie
Ik ben ook niet van plan om het binnen een week weer te doen hoor. Ik wil het alleen op momenten doen dat ik er echt zin in heb. En dat is lang niet altijd. Zo heb ik het met MDMA ook gedaan en er heeft wel eens 1.5 jaar tussen gezeten. Al ben ik dat niet van plan met de truffels :wink:

Het blijft toch ontzettend interessant spul wat je er allemaal over leest.
De één heeft hele andere verhalen dan de ander en sommige mensen heeft het gewoon hun leven veranderd (meestal positief), terwijl de ander zich vooral de visuals herrinert.
Ieder brein steekt anders in elkaar en reageert er weer anders op.

Hoe een stofje uit een schimmel gewoon je complete brein anders kan laten denken is zo gaaf.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze olifant

Ok, bedankt voor de info. het verwerken is bij niet (meer) van toepassing hoor, volgens mij is dat tegenwoordig in de comedown al gedaan. :)

Ik wou eigenlijk eind december al weer een keer trippen, t is er niet van gekomen (ik was te druk met m'n speed lol) en ook deze maand is het er niet van gekomen. Maar goed, wat in t vat zit verzuurd niet.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@ Mango:
het komt toch wel altijd neer op 3 of 3 en halve zaken: lachen/plezier, op ontdekkingsreis door je ziel (met soms hevige emoties en of inzichten) en vette Visuals/soms hallicunaties (leuke maar ook enge). een vierde zou je de loop kunnen noemen waar je wel eens in verzeild raakt (steeds dezelfde gedachten die maar rondjes blijven draaien). Bij een beetje trip komt het toch altijd op een of meerdere van deze zaken uit.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@ Mango:
het komt toch wel altijd neer op 3 of 3 en halve zaken: lachen/plezier, op ontdekkingsreis door je ziel (met soms hevige emoties en of inzichten) en vette Visuals/soms hallicunaties (leuke maar ook enge). een vierde zou je de loop kunnen noemen waar je wel eens in verzeild raakt (steeds dezelfde gedachten die maar rondjes blijven draaien). Bij een beetje trip komt het toch altijd op een of meerdere van deze zaken uit.

Ik heb van truffels naast de 'gewone' visuals ook een paar keer een soort 'verplaatsing van je geest naar andere tijden en plaatsen' gehad, weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Steeds in andere werelden zijn. Bijvoorbeeld bloemenvelden (en daar dan ook echt ZIJN, inclusief geuren, geluiden, etc.), steden, willekeurige omgevingen van vroeger die ik eigenlijk vergeten was. Déjà vu's heb ik ook vaak gehad met psilo, evenals herinneringen die niet kloppen. Dan meen ik me plotseling een bepaalde gebeurtenis te herinneren en een paar seconden daarna dringt door dat dat nooit echt gebeurd is.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze olifant

Ooh, dat wil ik ook! :)

Echt hallucineren heb ik zo goed als nooit. Wel kan ik uren staren naar (vooral organische) objecten/voorwerpen die enorm mooi zijn dan (of juist niet als ze verschrompelen, maar dat is ook een gaaf gezicht)

en dan zit ik meestal toch al op een dubbele portie van zo'n 30 gram. Misschien moet ik er nog een stapje bij doen? ik denk dat ik dat best kan hebben. :)
 

Mango

Newbie
@Roze olifant

Ooh, dat wil ik ook! :)

Echt hallucineren heb ik zo goed als nooit. Wel kan ik uren staren naar (vooral organische) objecten/voorwerpen die enorm mooi zijn dan (of juist niet als ze verschrompelen, maar dat is ook een gaaf gezicht)

en dan zit ik meestal toch al op een dubbele portie van zo'n 30 gram. Misschien moet ik er nog een stapje bij doen? ik denk dat ik dat best kan hebben. :)

Welke truffels gebruik je?
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mango

Er zit maar een smartshop in mijn stad en die verkoopt alleen die van freshbox. En per post doe ik liever niet met iets dat eigenlijk gekoeld moet zijn.

Ik neem aan dat ik een lijstje van hun soorten mag publiceren omdat ze legaal zijn? bij voorbaat excuus als ik de regels overtreedt.

volgens mij hebben ze nu 6 soorten, Royal Diamonds en Fresh Beluga zijn er uit verdwenen dacht ik zo. Mother's Finest is by far de beste, zo sterk dat ze die per 10 gram verkopen ipv 15.

Ik draai altijd muziek tijdens de trip dus ik vind 'audiotieve hallicunations' wel belangrijk. dus meestal Golden Teacher, Cosmic Connectors of Mother's Finest of een combinatie van 2 van die 3

 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zoals anderen al zeggen volgende keer gewoon weer 15 gram. En als het dan weer tegenvalt misschien een andere setting proberen? Verder er om denken dat je niet teveel bezig bent met technologie zoals je smartphone. Wees je bewust van je directe omgeving, ga aandachtig naar dingen kijken, ga op ontdekkingsreis door je huis of waar je ook bent, ga luisteren naar omgevingsgeluiden, voel texturen van materialen, enzovoort.

En bovenal: heb geen verwachtingen. Dit zijn het soort drugs waar je spontaan op moet zijn. Met name inzichten komen enkel wanneer je geen inzichten probeert te krijgen.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@ Mindless:

Goeie tip, setting is belangrijk, en je zintuigen zijn enorm gevoelig, maak daar gebruik van!

En ik blijf het zeggen, er gaat geen trip boven buiten in de natuur op een stralend zonnige dag, en wel met een lekker briesje die het groen al wat laat bewegen. Alles wat je in huis vind kan fantastisch zijn, maar niks kan op tegen wat de natuur je te bieden heeft! :)
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Roze olifant

Ooh, dat wil ik ook! :)

Echt hallucineren heb ik zo goed als nooit. Wel kan ik uren staren naar (vooral organische) objecten/voorwerpen die enorm mooi zijn dan (of juist niet als ze verschrompelen, maar dat is ook een gaaf gezicht)

en dan zit ik meestal toch al op een dubbele portie van zo'n 30 gram. Misschien moet ik er nog een stapje bij doen? ik denk dat ik dat best kan hebben. :)

Ik heb het juist andersom: mijn trips zijn vaak extreem visueel, maar dat is echt een persoonlijke gevoeligheid denk ik. Zelfs 2C-B op relatief lage dosis (20 mg) kan bij mij al best visueel worden. Psilo en LSD op medium tot wat hogere doseringen dus helemaal, heb al meegemaakt dat visuals mijn hele zicht volledig overnamen waardoor ik mijn omgeving niet meer kon zien (LSD 165ug). Ik heb daarentegen dan wel weer het idee dat ik wat minder gevoelig ben voor 'mentaal' trippen. Wel versterking van emoties, maar gedachteloops heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehad, en ook nooit echt grote inzichten of filosofische gedachten.

Echt waar ja, 30 gram? Ik heb nog nooit zo'n hoge dosis gehad en weet ook niet of ik daar ooit bij uit zal komen met experimenteren. Opzich ben ik wel geïnteresseerd om eens verder te gaan dan die 15 gram maar het wordt voor mij snel visueel overweldigend denk ik (en dus misschien ook weer afleidend van het mentale aspect). Hoe ervaar jij het verschil tussen 15 gram, 20 gram, 25 gram en 30 gram? Zijn dat grote stappen?

Welke truffels gebruik je?

Ik bestel de mijne altijd via internet. Omdat ik in België woon heb ik niet veel ervaring met verschillende smartshops (want niet allen verzenden naar België, dus ik bestel altijd bij dezelfde). Maar opzich maakt het denk ik niet zoveel uit waar je ze koopt, en de soort maakt ook niet zoveel uit. Ik denk dat de sterkte eerder per keer/batch kan verschillen dan dat-ie per truffelsoort verschilt.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En ik blijf het zeggen, er gaat geen trip boven buiten in de natuur op een stralend zonnige dag, en wel met een lekker briesje die het groen al wat laat bewegen. Alles wat je in huis vind kan fantastisch zijn, maar niks kan op tegen wat de natuur je te bieden heeft! :)
Zeker een grote aanrader. Behalve als je hoger gaat doseren of het op een of andere manier voor elkaar krijgt om écht op trip in je hoofd te gaan (door lichttunnels/fantasiewerelden schieten). Dan maakt het niet meer zoveel uit waar je bent. :wink:
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze olifant

Zo zie je maar weer dat het bij iedereen toch wat anders werkt. Na de eerste paar keer met vooral veel lachen waren mijn trips vanaf dat moment eigenlijk allemaal mentaal. Op ontdekkingsreis door mezelf, er achter komen dat je bepaalde blokkades hebt en daar vreselijk verdrietig over worden. Verdrongen onverwerkte trauma's uit mijn jeugd die naar boven kwamen, inzien dat de maatschappij eigenlijk helemaal niet zo goed in elkaar zit. Ik heb er echt enorm veel aan gehad. En op een moment had ik het idee dat het er op zat, en ben toen een tijdje gestopt.

Een jaar of 5 geleden heb ik het weer opgepakt, vond het weer leuk, maar er was wel iets veranderd. dat mentale bleef uit, en sindsdien is het vooral genieten van de Visuals (de normale Visuals, ik heb nooit echt gecad dat de hallucinaties mijn zicht verdrongen) en vooral de hang naar pshychedelische muziek waar ik enorm van kan genieten in een trip en vooral heel veel dansen en door mijn huis stuiteren.

Die loops zijn nooit zo'n probleem geweest, ik kreeg ze vooral als ik te ingewikkelde dingen wilde doen en dan blijf je een beetje hangen in steeds dezelfde gedachten en is de trip alweer voorbij voor je er erg in hebt. eigenlijk is dat gewoon zonde van de tijd en de trip want je hebt er helemaal niks aan.

Verder kan ik steeds meer tijdens een trip. Ik blijf tegenwoordig verrassend helder, ook met 30 gram, en het bezoeken van festivals of feesten op psilo is voor mij geen enkel probleem meer. Het stuurloze van de eerste trips is volledig weg zeg maar. Ik kan doen wat ik wil. :)
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless

Zeker een grote aanrader. Behalve als je hoger gaat doseren of het op een of andere manier voor elkaar krijgt om écht op trip in je hoofd te gaan (door lichttunnels/fantasiewerelden schieten). Dan maakt het niet meer zoveel uit waar je bent. :wink:

En dat is wat bij mij dan weer zo goed als nooit voorkomt. helaas, want dat zou ik zo graag willen!
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En dat is wat bij mij dan weer zo goed als nooit voorkomt. helaas, want dat zou ik zo graag willen!
Hoger doseren, input van buiten minimaliseren (slaapmasker op), heel aandachtig naar IEV's kijken, meditatie toepassen.

Intensiteit is cruciaal denk ik.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless

Ik denk dat mijn ADD daar wellicht iets mee te malen heeft. ik krijg altijd veel prikkels binnen die ik niet zo snel kan verwerken en ik wordt afgeleid door van alles en nog wat. Ik zal eens proberen om prikkelarm te trippen, zonder tripmuziek (of wat meer op de achtergrond) en met zo'n slaapmasker op, misschien dat ik dan een heel andere ervaring krijg. :)
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Verder kan ik steeds meer tijdens een trip. Ik blijf tegenwoordig verrassend helder, ook met 30 gram, en het bezoeken van festivals of feesten op psilo is voor mij geen enkel probleem meer. Het stuurloze van de eerste trips is volledig weg zeg maar. Ik kan doen wat ik wil. :)

Dat lijkt mij echt heel tof, als je dat kan! Zou ik ook héél graag ooit willen, een psy-feest ofzo, maar daar ben ik echt nog niet klaar voor. Wil ook heel graag een keer in de natuur trippen, maar ik wil daarvoor eerst nog wat meer ervaring hebben met psychedelica, ook op hogere doseringen. Ben zelfs nog nooit buiten gaan wandelen tijdens trippen, ik neem het me wel vaak voor, maar op het moment zelf blijf ik liever in m'n vertrouwde omgeving. Vooral ook omdat ik er rationeel een beetje een onveilig idee bij heb om 's avonds/nachts (ik trip eigenlijk nooit overdag) onder invloed en alleen de straat op te gaan. Is misschien toch ook net iets anders voor vrouwen dan voor mannen. Maar ik hoop wel een keer tijdens een trip buiten te gaan wandelen met iemand anders erbij, of in de zomer als het langer licht is!

Echt boeiend vind ik het dat iedereen een trip zo op zijn eigen manier ervaart. Die fantasiewerelden/reizen door je hoofd waar Mindless het over heeft kan ik me dan wél weer enigszins voorstellen, denk ik (al heb ik me nog nooit aan zulke hoge doseringen psilo gewaagd). Heb al gehad dat ik me tijdens een truffeltrip in een soort grot/gangenstelsel bevond met in iedere gang random herinneringen/gedachtenspinsels.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze olifant

Buiten in de natuur trippen heeft geen drempel hoor, vroeger tripte ik alleen maar buiten. Overdag heeft de voorkeur en dan met zon en een blauwe hemel, kleuren, kleuren en kleuren en je voelt je enorm verbonden met de natuur. En kijken naar iets dat leeft, hoeft maar een grasspriet te zijn is vele malen mooier dan in je huis kijken naar dingen die niet leven. En in plaats van stadsgeluiden hoor je de natuur, veel rustiger. trippen met mooi weer overdag is zo rustig en vredig :)

In het donker in de natuur trippen is eigenlijk net zo leuk, maar het krijgt wel meer een creepy sfeertje. Misschien dat de kans op een bad trip dan groter is maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.

Na mijn pillen en party periode was ik altijd buiten. Ik ben gaan karpervissen om de weekenden door te komen zonder MDMA, en toen kwam er eens een medevisser met paddo's op de proppen. en sindsdien was het om de zo veel tijd raak lol. :) Leuke tijd was dat. :)

Op een festival trippen daarentegen is echt voor ervaren mensen. Je moet echt zeker weten dat je je op je gemak voelt met zo veel mensen en prikkels. <aar dit kan ook echt keigaaf zijn. Zo maf als een schup, beetje gekke kleren aan en maf lopen doen en interactie met heel veel mensen hebben. Maar als je daar bad gaat dan heb je wel een probleempje. Ooit een keer gehad dat ie niet zo goed viel (nou ja, ik was mentaal helemaal in mezelf gekeerd, zo erg was het nou ook weer niet) op een reggaefestival maar gelukkig waren we op de camping, heb een paar uur in mijn tent gelegen en ben toen pas naar de muziek gegaan.
 
Laatst bewerkt:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat lijkt mij echt heel tof, als je dat kan! Zou ik ook héél graag ooit willen, een psy-feest ofzo, maar daar ben ik echt nog niet klaar voor.

Ik heb afgelopen zaterdag getruffeld op een psy-feestje. Het trip report is nog in de maak, maar er staan veel dingen in deze thread die nu heel relevant zijn voor mij!

Ik heb van truffels naast de 'gewone' visuals ook een paar keer een soort 'verplaatsing van je geest naar andere tijden en plaatsen' gehad, weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Steeds in andere werelden zijn. Bijvoorbeeld bloemenvelden (en daar dan ook echt ZIJN, inclusief geuren, geluiden, etc.), steden, willekeurige omgevingen van vroeger die ik eigenlijk vergeten was.

Zo zag ik alle mensen, meubilair, versiering en boxen afgelopen zaterdag kraakhelder - het industriele pand waar we waren was echter verdwenen, en ik stond (met al die mensen) midden in het bos. De eerste freeparty (hoe ik het waarnam dan) waar ik ooit entree heb betaald :rolleyes:

Oh, en niet te vaak doen. je lichaam bouwt al heel snel tolerantie op, dus als je over een paar dagen weer doet dan wordt het al een stuk minder. Ik hou zelf altijd een maand of anderhalf a 2 er tussen, dan weet je zeker dat de tolerantie weg is.

Ik had vorige week maandag voor het eerst in 3,5 maand weer eens gebruikt, 15 gram Hollandia (lemon tek). Het viel me enorm tegen. Zaterdag (5 dagen later dus) ging ik voor mijn verjaardag met vrienden en mijn broer naar een feestje, en besloot ik het nog eens te proberen. Het werd de meest overweldigende ervaring van mijn leven.
Tolerantie is een factor, maar veel minder belangrijk dan set en setting, heb ik heel duidelijk ervaren.

Over het mentale, je krijgt geen zelfinzichten op bestelling. maar vroeg of laat krijg je die echt wel. Wel kan dat heel confronterend zijn en zelfs beangstigend maar over het algemeen zijn die slechte ervaringen ook goed voor je.

Let wel: lang niet iedere trip geeft filosofische inzichten. De ene keer is een trip meer 'in je hoofd' dan de andere keer. Het is iedere keer weer afwachten wat je krijgt. Ga er zo open mogelijk in en laat je verrassen.

Het komt toch wel altijd neer op 3 of 3 en halve zaken: lachen/plezier, op ontdekkingsreis door je ziel (met soms hevige emoties en of inzichten) en vette Visuals/soms hallicunaties (leuke maar ook enge). Een vierde zou je de loop kunnen noemen waar je wel eens in verzeild raakt (steeds dezelfde gedachten die maar rondjes blijven draaien). Bij een beetje trip komt het toch altijd op een of meerdere van deze zaken uit.

En bovenal: heb geen verwachtingen. Dit zijn het soort drugs waar je spontaan op moet zijn. Met name inzichten komen enkel wanneer je geen inzichten probeert te krijgen.

Dit soort dingen hoor je zo vaak, maar je gelooft het pas als je het zelf meemaakt.
Ik ben redelijk vaak een trip ingegaan op zoek naar inzichten of een ontdekkingsreis, en steeds werd ik teleurgesteld. Nu was ik helemaal ingesteld op lekker dansen en genieten van lichte visuals, en ben ik een volledige egodood gestorven op de dansvloer.
Ik mag dan behoorlijk verstandig met drugs omgaan; nu is duidelijk dat ik er ook respectvol mee moet leren omgaan.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Verder kan ik steeds meer tijdens een trip. Ik blijf tegenwoordig verrassend helder, ook met 30 gram, en het bezoeken van festivals of feesten op psilo is voor mij geen enkel probleem meer. Het stuurloze van de eerste trips is volledig weg zeg maar. Ik kan doen wat ik wil. :)
Ik ga even niet op het hele topic in aangezien er teveel instaat om er nu goed in te kunnen vallen, maar hier wilde ik wel even op reageren.

Je zegt diepere trips te willen, maar ondertussen je trips aardig te kunnen sturen. Die combinatie gaat niet samen, diepe trips ontstaan of wanneer je overvallen wordt of wanneer je bewust de controle uit handen geeft. Ik heb inmiddels ook vaak genoeg getript om trips te kunnen sturen als ik dat wil. Echter geef ik die controle juist bewust uit handen en laat ik me volledig door het middel meevoeren. Zolang jij de trip controleert kan het nooit echt de diepte in gaan, aangezien je met die controle je ego teveel in leven houd op dat moment.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Viel me ook al op eerder en eens met hierboven. Het sturen van een trip is het actief houden van het ego. Niet bedoeld als kritiek of zo, maar dat is wel hoe het is. Het stuur loslaten leidt tot de echte diepgang en inzichten.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ga even niet op het hele topic in aangezien er teveel instaat om er nu goed in te kunnen vallen, maar hier wilde ik wel even op reageren.

Je zegt diepere trips te willen, maar ondertussen je trips aardig te kunnen sturen. Die combinatie gaat niet samen, diepe trips ontstaan of wanneer je overvallen wordt of wanneer je bewust de controle uit handen geeft. Ik heb inmiddels ook vaak genoeg getript om trips te kunnen sturen als ik dat wil. Echter geef ik die controle juist bewust uit handen en laat ik me volledig door het middel meevoeren. Zolang jij de trip controleert kan het nooit echt de diepte in gaan, aangezien je met die controle je ego teveel in leven houd op dat moment.

en

Viel me ook al op eerder en eens met hierboven. Het sturen van een trip is het actief houden van het ego. Niet bedoeld als kritiek of zo, maar dat is wel hoe het is. Het stuur loslaten leidt tot de echte diepgang en inzichten.

Ok,

Misschien is dat de reden dat het bij mij nooit meer zo de diepte in gaat? Maar Gelukkig heb ik die periode wel gehad, diepe trips met ego-dood, reizen door jezelf met velerlei inzichten en dat was een behoorlijk lange periode. En zoals ik al eerder stelde, aan het eind van die periode had ik het gevoel dat het 'er een beetje op zat'. Toen heb ik ook een paar jaar geen paddo's truffels meer op. En sinds ik weer paddo's/truffels doe is het nog maar zelden echt diep gegaan. Het is voornamelijk plezier en genieten tegenwoordig.

Dat sturen is helemaal niet geforceerd of zo, het gaat gewoon vol-automatisch. maar als ik dus de controle bewust ga loslaten dan gaat het weer dieper? Geen idee, nog nooit geprobeerd. Wellicht moet ik me tijdens een trip afsluiten van prikkels om dat voor elkaar te krijgen? Iemand noemde al een slaapmasker. Oordopjes er bij doen misschien? en er bij gaan mediteren? Ik heb ooit eens een cursus Reiki gedaan waar ik eigenlijk niks meer mee doe, zou dat iets zijn voor tijdens de trip?

Maar goed, ik zal het zeer binnenkort eens proberen, want ik heb net truffels gehaald en wel 3 porties plus toch Peganum Harmela er bij (1 gram, 10x extract). De speed laat nog even op zich wachten en die pauze die ik heb genomen heeft lang zat geduurd, dus dan maartrippen. :)

Ik zie dit zeker niet als kritiek. Want ondanks dat ik nu echt de grootste lol heb met trippen wil ik toch wel heel graag terug naar de tijd waar in het eigenlijk standaard de diepte in ging. En dan kan ik wel zeggen dat ik er heel veel ervaring mee heb, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik alles weet en dat er geen verbetering mogelijk is zodat ik ook nu nog het meeste uit een trip kan halen.

Dus ik sta zeker open voor adviezen. :)
 

Mango

Newbie
Als ik alles teruglees denk ik dat het allemaal te geforceerd ging inderdaad.
Ik ging er met hoge verwachtingen in en "moest" van mezelf op ontdekkingsreis.
Halverwege de trip raakte ik ook een beetje teleurgesteld, dat werkt natuurlijk ook niet mee.
Toen maar besloten om te genieten van de visuals en muziek, ook niet verkeerd hoor, maar dat kan ook met andere middelen.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Goed dat je het niet ziet als kritiek @acht.zes, want zo is het ook absoluut niet bedoeld. En ik geloof ook wel dat het sturen niet geforceerd is, maar ook al is dat niet zo, het is toch zonde als ongeforceerd sturen de diepgang verhinderd (als je dat toch min of meer zoekt).

Ik was degene die je dat slaapmasker aanraadde, maar dat was meer specifiek bedoeld voor het intensiveren van IEV's en het in gang zetten van innerlijke (visuele) reizen. Oordopjes zouden daar ook nog bij kunnen helpen ja.

Om de controle uit handen te geven kun je gaan mediteren ja. Reiki weet ik zo niet, ik dacht dat je dat vooral bij een ander deed(?) Maar meditatie dus:

Dit licht ik graag nog iets toe. Het is namelijk heel makkelijk om dit "verkeerd" op te vatten. Proberen stil te zitten en geen gedachten hebben is het namelijk in ieder geval niet en zal je een hoop frustratie opleveren. Ik bekijk het liever zo:

Het is (woordeloos) tegen God/de Kosmos zeggen: "niet de mijne, maar uw wil geschiede". Het enige van belang is de intentie. De intentie om jouw persoonlijke wil volledig weg te geven aan het universum. Is die intentie volhartig en oprecht, dan neemt iets anders dan jezelf de "controle" over en veranderen je gedachten van persoonlijk naar universeel. Door op die manier in het trippen te staan ben ik nog nooit (na ik denk rond de 70/80 trips in totaal) op het punt gekomen dat ik het allemaal wel heb gezien. Er is altijd meer en het is elke keer mooier en mooier. En vooral: het is elke keer nieuw. Als je zelf de trip stuurt is het nooit nieuw, want je kunt zelf alleen dingen bedenken die je al kent. Vandaar ook dat het na een tijdje niet meer interessant is om op die manier te trippen. Het is oud nieuws. Het universum echter heeft oneindig voorstellingsvermogen en weet je (mij in ieder geval) altijd weer compleet te verrassen.:smiley:
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@ Mindless:

Reiki is energie van diezelfde kosmos als waar jij het over hebt. Je stelt je open voor die energie, en dan wordt je een soort doorgeefluik. Ieder mens heeft dus van zijn hoofd tot zijn stuitje een bepaalde energielijn met een aantal hoofdpunten (ik dacht 7), en daar kunnen bepaalde blokkades zitten. en dan kan je dus bij anderen (of bij jezelf) door middel van een soort handoplegging op die punten op je lichaam invloed hebben op die energielijn en die zeg maar 'helen', ben het woord even vergeten. Buiten die energiepunten kun je ook je hand op bezeerde plekken leggen, het geneest sneller. En het is echt geen gelul want je voelt die energie echt stromen, zowel het doorgeefluik als de ontvanger voelen dat in min of meerdere mate. en soms worden je handen heel koud of heel warm. Ervaren mensen die meer oefening hebben gehad (je hebt verschillende gradaties in reiki, 1, 2 en 3) hebben die handoplegging niet meer nodig, die kunnen zo maar 'aanvoelen' waar iemand anders last van heeft en zonder aanraking zelfs op grote afstand invloed hebben op die energielijn een bepaald persoon en mogelijke blokkades wegnemen en genezing van bepaalde kwetsuren bespoedigen (niet alles, maar wonden en breuken genezen sneller). maar zo ver ben ik nooit gekomen.
Als je hier in geinteresseerd bent, dan zou je kunnen overwegen om zelf zo'n cursus te volgen. Dan ga je dus aan het werk met die kosmische energie, maar dat alles zonder drugs en dus veel subtieler. Reiki is heel erg oud, gaat terug tot de oudheid, de mensheid is het weer zo goed als vergeten maar is weer heruitgevonden. Nou ja, weggeweest, toch is het altijd gebleven. Ooit je knie bezeerd als kind? huilend naar mamma, die haar hand over de pijnlijke knie legt om de pijn wat te verzachten.
Ik ben zelf een heel rationeel mens, maar na mijn eerste burnout heb ik echt alles gedaan om er weer uit te komen, dus heb ik het destijds iik in het spirituele gezocht. dus vandaar mijn cursus reiki.

Sorry voor deze off-topic, maar ik wou dit toch even toelichten.
 
Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless

Dan terug over trippen,

Ik voel me nog steeds verbonden met de kosmos en met alles dat leeft als ik trip maar het is wel oppervlakkiger geworden zoals je wellicht wel duidelijk is geworden. maar het plezier dat ik beleef tijdens een trip is dan weer nog nooit zo groot geweest als de laatste jaren, dus ik vermaak me prima hoor, dus wat dat betreft klaag ik niet. Maar toch eens proberen of een en ander weer eens flink de diepte in kan krijgen, in hoeverre je daar dan invloed op kan hebben, geen idee eigenlijk. want een trip komt zoals die komt.
 
Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tja vermaak. Baden in God's glorie of vermaak, moeilijke keuze hoor... :wink:

Nee ik doe er nu wel grappig over maar ik zie vermaak echt als een slap aftreksel van the real deal (ware hemelse vreugde). Entertainment, zolang we dat hebben zijn we even zoet. De junkfood van het beschikbare buffet. Het vult nooit echt goed maar je blijft er naar terug komen. Niet dat ik vermaak als iets slechts zie dat je niet zou mogen ervaren, absoluut niet. Maar wat is de prijs van vermaak? Velen hebben denk ik geen idee.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Ik ben het niet met je eens, het is wel degelijk goddelijke, hemelde vreugde die ik ervaar tijdens een trip tegenwoordig. Daar kunnen geen materiele zaken of zelfs MDMA tegenop. Alles is top, alles is mooi, het is geweldig! En misschien is dat ook zo omdat ik dat wil, Ik kom uit een diep dal en dat al voor de derde keer en ik wil nu vooral genieten! en dat is dan ook wat ik krijg. :)
 
Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee joh dat was in het algemeen bedoeld, niet over jou specifiek. Ik weet toch niet hoe jij je trips precies ervaart. :)

Edit: ik had dat even duidelijk moeten maken, excuses.
 
Bovenaan