Effect van wiet is tot 50 % een placebo effect!?

BacingsPen

Badass junkie
Ik meen dit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer terug vinden :confused:

Het gekke is dat ik nadit ik dit las veel minder en vooral minder lang knetter was :confused: Ligt dit aan de wiet of is dit echt waar?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Denk dat je het wel gedeeltelijk kunt beinvloeden ja. Ligt er maar net aan hoe je je voelt en hoe erg je je laat meeslepen, denk ik :)

Mac...

Badass junkie
Kan het me wel ergens voorstellen, maar als het echt zo zou zijn, zou je nooit meer dure weed hoeven te kopen. Had gister bv 2 gr snowball gekocht, maar ze hadden me (echt wel) de verkeerde meegegeven. Één of andere smerige buitenweed, mja, werd er echt niet gaar van, slechts heel lichtjes, en echt nog niet eens de helft van normaal.

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
Kan het me wel ergens voorstellen, maar als het echt zo zou zijn, zou je nooit meer dure weed hoeven te kopen. Had gister bv 2 gr snowball gekocht, maar ze hadden me (echt wel) de verkeerde meegegeven. Één of andere smerige buitenweed, mja, werd er echt niet gaar van, slechts heel lichtjes, en echt nog niet eens de helft van normaal.

klopt niet wat je zegt...

Dure wiet blijft sterker dan goedkope wiet, ondanks dat placebo effect eh :wink:

Het geeft mss wel wat meer duidelijkheid over het feit dat de een sterker reageert op wiet dan de ander! Iemand die verwacht dat ie helemaal van de wereld gaat zal dat ook meer zo voelen.

Het maakt ook wel duidelijk waarom sommigen beter worden in muziek maken. Het helpt een beetje maar geloven dat het helpt speelt ook een grote rol. Gevolg-> iemand gaat beter muziek...

En mac, ik denk dat door dat placebo effect sterke wiet NOG veel sterker lijkt dan werkelijk zo is.

VB:

zwakke wiet 10% THC sterle wiet 25% THC

Voor je gevoel: zwakke wiet: 8% Sterke wiet 30% !

Maja dat is slechts een hypothese natuurlijk :P

Ik ga hier ooit is een onderzoek naar doen :)

matthijs

Badass junkie
Ja, maar mac zegt dus juist dat hij dacht dat het sterke wiet was, maar dat het kutwiet bleek te zijn...Hij verwachtte heel erg stoned te worden, maar werd dit niet...
Kut voor je mac :( :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
mmm ik lees dit: Kan het me wel ergens voorstellen, maar als het echt zo zou zijn, zou je nooit meer dure weed hoeven te kopen.

Dat snap k dus niet :P

Ze hebben hem gewoon kut wiet verkocht in plaats van sterke. Omdat hij dacht dat ie heeeeeel erg knetter zou worden viel het effect erg tegen. Tegenvaller+slechte wiet= dubbele kut effect! :P

Of bedoelde ie dat ook?:P

matthijs

Badass junkie
ik dacht dit:
Ze hebben hem gewoon kut wiet verkocht in plaats van sterke. Omdat hij dacht dat ie heeeeeel erg knetter zou worden viel het effect erg tegen. Tegenvaller+slechte wiet= dubbele kut effect!

maar goed, laten we het hem zelf vragen :P:P

Mac...

Badass junkie
Haha, leuk. Ze roddelen over me. Hoe word ik snel para, word member van DF.

Maar goed. Ik ging dus voor de snowball. Deze koop ik bijna altijd en is ook vrij sterk. Alleen toen ik m kreeg vond ik m er al een beetje vreemd uitzien en ook rook hij niet zo lekker. Nou kan dat wel eens het geval zijn dat je een iets andere weed krijgt, dus ik maakte me nog geen zorgen. Maar nadat ik een joint ervan had gedraaid, merkte ik dat ik gewoonweg niet gaar ervan werd. eerder alleen een beetje licht in de kop en zelfs een beetje hoofpijn. Vanaf dat moment wist ik pas echt dat ik belazerd was. Dus: Ik dacht dat ik goeie weed had, maar het was gewoon kutwiet.

Daarom: Als het echt placebo zou zijn, zou je nooit meer dure weed hoeven te kopen.

En bedankt voor jullie medeleven, voelde me ook al een beetje zielig.

BacingsPen

Badass junkie
haha, tot 50% placebo he :wink:

Dat wil zeggen dat je van een heeeeeeeel klein beetje wiet je je al knetter kunt voelen. Gewoon doordat het gevoel dat je krijgt versterkt wordt door een verwachting.

Dus ik snap het niet goed :P

Mac...

Badass junkie
Als je dan nog niet gaar word, moet je toch echt eens gaan nadenken of het niet verstandiger is om te gaan stoppen.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
haha ja was ik vrijdag ook :)

maarja wat wil je! Een pure joint van 10 euro wiet en 5 euro hasj :P :smoke: :grin:

wow wow, ik ben er net achter dat een 5 euro joint lekker is + nog halve gram hasj.. maar dat moet ik ook maar es doen :grin:

iraqio

Belezen gebruiker
sex is ook voor 50% placebo :) zeker als je het in je eentje doet...

OT though; lijkt me aardig kut als t wel zo is :P maar je kan de kans op een bad trip ook beinvloeden dus ik denk dat het wel enige invloed heeft, maar 50% is wel erg groot..

DuZoon

Newbie
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Dat zou ook kunnen veroorzaken dat mensen abnormale effecten (denken) te krijgen die je niet eens krijgt van THC.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Waarom zou het kut zijn? Het werkt toch, dan maakt het niet zoveel uit hoe. En ik denk niet dat het zo is, als je je best doet om een beetje normaal en actief te doen dan lukt het wel ja, maar als ik me gewoon laat gaan als ik goed heb geblowed dan ben ik toch echt wel gaar.

TrippyShit

Badass junkie
Het probleem is dat die denizbier al weet ik veel hoeveel topics uit 2004tot2006 omhoog heeft gehaald. Ook met vragen waar die persoon na 2jaar nog weinig aan heeft. Oude topics gaan, nieuwe topics komen, zo gaat dat op een forum. Is een topic leuk, populair of wat dan ook dan blijft ie wel. Blijft ie niet, is er blijkbaar een reden voor en ist onoverzichtelijk als er allemaal topics van paar jaar geleden doorheen zwerven waar je 9vande10x toch niks meer aan hebt..

Dusdatdusdecactus..

Bovenaan