Enorme hasjvangst in Antwerpen

Mindless1985

Badass junkie
In de haven van Antwerpen is onlangs 45 ton hasj met een straatwaarde van ongeveer 225 miljoen euro in beslag genomen. Justitie in Antwerpen spreekt van mogelijk de grootste drugsvangst ooit in de haven.

De hasj was waarschijnlijk bedoeld voor de Nederlandse markt. Na de vondst van de drugs zijn elf verdachten aangehouden, onder wie vier in Nederland.

De drugs zaten verstopt in metalen cilinders tussen een partij schroot, verdeeld over tien containers. De feiten dateren van eind februari, maar werden vrijdag pas bekendgemaakt. In maart werd ook nog eens 108 kilogram heroïne onderschept met een straatwaarde van meer dan 2 miljoen euro.

Osi`

Bewuste gebruiker
Speurders van de federale politie vonden 45 ton hasj en ook nog wat heroïne in een schip, alles samen goed voor een straatwaarde van 225 miljoen euro.

Zoveel hasj dus, dit en de hasj = 225 miljoen euro, damn ... Allez, soms snappek nie wrm de overheid da nie legaliseerd, weet ge wel hoeveel geld ge daarmee verdient, beste vrienden! :)

Wel spijtig van die vangst, klojo's.

davie

Wijs gebruiker
Beseft de overheid eigenlijk wel dat door op grote schaal het drugs circuit aan te pakken de vraag naar drugs gelijk zal blijven, alleen het aanbod zal afnemen. Gevolg; prijsstijgingen op de markt.

Verslaafde zwervers die dadelijk het dubbele moeten betalen voor coke, crack of hero moeten dan ook 1x zoveel tasjes of fietsen weg halen om te kunnen voorzien in hun drugs.

Ik zal echt niet zomaar stoppen met drugs gebruiken of gaan minderen. Het zal dadelijk alleen maar onbetaalbaar gaan worden door akties van de politie. Coke of hero is niet duur, maar de smokel maakt het duurder.

Als die dildo's nu eens accijnzen gaan heffen op drugs dan kunnen ze met die miljoenen die ze jaarlijks binnen halen stoppen in verslavingszorg en methadon verstrekken en gezondheidszorg. Dan pak je het mijn inzies veel beter aan. Maar goed.

Anne

Belezen gebruiker
ik zit zelf ieder weekend wel in antwerpen, en uit goeie bronne weet ik dat er meer in beslag wordt genomen dan men zegt. en dan ni alleen maar hasj, maar ook cocaine, pillen, speed,...
de antwerpse haven begint steeds meer de draaischijf voor invoer te worden en dat merk je wel...
de politie doet hun best, maar slechts 1 percent van alle containers die per dag aankome kunne gescand worden
1 percent O.o

zommes

Badass junkie
davie zei:
Beseft de overheid eigenlijk wel dat door op grote schaal het drugs circuit aan te pakken de vraag naar drugs gelijk zal blijven, alleen het aanbod zal afnemen. Gevolg; prijsstijgingen op de markt.

Verslaafde zwervers die dadelijk het dubbele moeten betalen voor coke, crack of hero moeten dan ook 1x zoveel tasjes of fietsen weg halen om te kunnen voorzien in hun drugs.

Ik zal echt niet zomaar stoppen met drugs gebruiken of gaan minderen. Het zal dadelijk alleen maar onbetaalbaar gaan worden door akties van de politie. Coke of hero is niet duur, maar de smokel maakt het duurder.

Als die dildo's nu eens accijnzen gaan heffen op drugs dan kunnen ze met die miljoenen die ze jaarlijks binnen halen stoppen in verslavingszorg en methadon verstrekken en gezondheidszorg. Dan pak je het mijn inzies veel beter aan. Maar goed.

Denk je dat de overheid nu niks verdient aan drugscriminaliteit? Ze verdienen nu waarschijnlijk meer dan als het legaal word, anders zou het wel andersom zijn.

BooYa

Belezen gebruiker
kmoet altijd lachen met zo nieuwsberichten :)
"politie opnieuw een grote drugsvangst gedaan"
"Tonnen heroine opgerolt"
enz
ze nemen zoveel drugs in beslag maar het hoogste aantal arrestaties die ze kunnen doen is mss een man of 5
die 5 man moeten de cel in voor 6maand/1jaar en als ze vrij zijn doen ze terug mee in de drugscriminaliteit :)
de media doet u geloven dat er veel drugs worden tegengehouden maar ge moest es weten hoeveel er wel doorkomt :)
zo dingen verzwijgen ze natuurlijk of het lijkt dat de politie niets doet dan

st an

Bewuste gebruiker
Anne zei:
de politie doet hun best, maar slechts 1 percent van alle containers die per dag aankome kunne gescand worden
1 percent O.o
realiseerde me ni dat het maar zoweinig was, wat een rothoop drugs moet er dan niet wél langs de douane geraken. Echt gek xD

Bovenaan