erge benzo blackout

pammetje82

Bewuste gebruiker
Hoi ik heb voor een jaar geleden al een keer een ongelukje gehad met phenazepam. Dit werd toen verkocht als poeder en we hadden geen weegschaal dus raad maaar wat er gebeurde. =Ik heb 2 weken geslapen en ben toen ik wakker was van alles gaan doen waar ik later echt helemaal niks meer van af wist. Het heeft zeker een maand geduurd voordat ik mijn normale coordinatie weer in orde had. Dit was dus 1 van de horror-stories van phenazepam

Verder ben ik al jaren lang verslaafd aan benzodiazepines. Soms neem ik het ervan en wil ik gewoon lekker stoned worden. Vandaag was zon dag omdat ik me ellendig voelde. Ik heb geen flauw idee meer hoeveel ik heb genomen verspreid over de dag maar het zorgde toch voor een mega-blackout van 18 uur. Heb dit nog nooit meegemaakt van normale benzos die geen RC's zijn.
Heb lang geslapen en zag alles 3 keer dubbel de hele dag, kon niet op mn benen blijven staan en viel constant in slaap in werd weer wakker, niet wetend waar ik was, welke dag het is enz.
De benzos en niet benzos die ik heb gebruikt zijn nitrazepam, flurapam, diazepam en etizolam
Vooral veel etizolams. Nou dit heb ik echt nog nooit meegemaakt in mijn jaren durende benzo verslaving. Meer mensen die weleens zoiets hebben ervaren? Ben erg benieuwd naar verhalen van anderen? :grin:

Realities

Belezen gebruiker
De etizolam is in de benelux toch niet op recept in de apotheek te koop?
In Italie is het wel op de markt.
Ik heb veel benzo's al genomen en vraag me nog steeds af met welke benzo etizolam ( thienodiazepine) te vergelijken is.

pammetje82

Bewuste gebruiker
nou ik vind eigenlijk met geen 1, maar het lijkt het meest op alprazolam
Wat ik prachtig vind aan etizolam zijn 4 dingen:
- ze zijn zeer effectief tegen angsten (van allerlei soort), veel meer dan bv diazepam
- ze hebben ook een duidelijke instant antidepressieve werking, nooit gemerkt bij benzodiazepines
- ze worden lekker hypnotisch bij hogere doseringen (vanaf 10 mg)
- ze zijn minder verslavend als benzodiazepines

Ook zijn er natuurlijk nadelen zoals blerospasmes op lange termijn (eerder dan bij benzodiazepines) en een verhoogd prolactinegehalte in het bloed wat in extreme gevallen tot een prolactinoom kan uitgroeien = iets dat je niet wilt hebben

Realities

Belezen gebruiker
Is het gevoel een beetje dan zoals alprazolam, maar dan super magic alprazolam ofzo? :)

iK kan ze niet vinden face to face en thx voor je advies qua online vendors, dat ga ik dus ook niet doen via daar bestellen.
Hopelijk kruist het ooit eens mijn pad.
Ik heb ook wel een redelijke tolerantie tegen benzo's.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb zelf meerdere benzoblackouts gehad in het verleden. De eerste keer dat ik ze nam was oxazepam 150mg en 2mg rivotril. Wist niet dat het anderhalf uur duurde voordat de oxazepam zijn piek bereikt en het pas echt begint te werken. Dus om het half uur nam ik 50mg oxazepam in want degene waar ik ze van had zei dat ze na 30min insloegen. Dus na anderhalf uur herinner ik me niets meer totdat ik de volgende dag wakker werdt in mijn bed. Was vergeten hoe ik thuis was gekomen, wist helemaal niets meer van de avond ervoor. Na een aantal telefoontjes met vrienden kwam ik langzamerhand erachter wat de dag van tevoren was gebeurd. Had mezelf schandalig gedragen en de gekste dingen verteld. Later die dag in de coffeeshop komt een meisje naar me toe en zegt wat had jij gisteren gehad dat was niet normaal.

Een andere keer was tijdens een opname in de psychiatrie. Iemand die ik goed ken had mij daar 36 valiums van 10mg gegeven. De eerste dag heb ik 10 stuks genomen en merkte eigenlijk niets. Nam al een tijd dagelijks benzo's dus had een redelijke tolerantie. Dus de dag erna heb ik de overige valiums verdeeld over 2 uur ingenomen. Kan er niet veel meer herinneren totdat ik wakker werd in de seperatie. En zo zijn er vast wel meer situaties geweest dat ik teveel benzo's heb genomen. Vindt het altijd jammer dat ik de evt. leuke tijden erop niet meer kan herinneren. Benzo's zijn leuk maar teveel is zonde want je weet er de dag erna niets meer vanaf.

Don't try it at home!!

Realities

Belezen gebruiker
Ik heb ook al benzo blackout's gehad.

Eerste x was ook voor mij in de psychiatrie, ik heb een lichte angststoornis en snel stress enzo, maar de dokter wou me geen benzo's voorschrijven, ook gezien mijn anamnese ( drugs,...)

Een vrouw die bij mij op de afdeling zat had Xanax Retard voorgeschreven, en had haar doos afgegeven aan de verpleging.
Ze vertrok echter na een week en ze was aan het inpakken, had haar doos Xanax Retard 2 mg teruggekregen en omdat ik een goed contact met haar had , had ze me er 2 gegeven ( had toen geen enkele tolerantie). Ik heb toen eentje genomen en me in de zetel gelegd en ben in slaap gevallen ( niet gek gedaan of dingen gezegd). Tot plots een meisje me wakker maakte en ik schrok wakker en had enkele uren liggen slapen.....Gelukkig heeft de verpleging toen niets gemerkt aan me...

Tweede keer was opnieuw bij een opname in het ziekenhuis ( psychiatrie), toen had ik wel al een aardige benzotolerantie en ik had schrik ( terecht), dat de shrink mijn benzodiazepines te snel zou afbouwen ( nam toen bromazepam 6 mg, gedurende 4 maanden). De shrink zei dat ie het op 1 week! met lorazepam 1 mg ging afbouwen. Eerste dag 3, en dag erna ook, dan 2 voor twee dagen enz....
Toen die lorazepam afgebouwd was had ik enorm last nog van ontwenning, gevraagd aan de hoofdpsychiater of hij het afbouwen opnieuw wou opstarten: deed ie niet.
Toen heb ik uit een klein potje Rivotril 2 mg ( had dat meegesmokkeld, gekocht van een vriend)
zo een Rivotril genomen, ik dacht toen dat alle benzo's na 30 min. insloegen, maar clonazepam slaat pas na 1.5u in en piekt pas na 4 uur.
Heb toen ook die fout gemaakt om 3 of 4 pilletjes te nemen en ben toen op mijn kamer in slaap gevallen en de nachtwaker het potje gevonden en uiteindelijk kreeg ik kamertherapie ( lees hele dag op je kamer moeten blijven, af en toe een sigaret, eten 3 keer en medicatie.

Wel een geluk bij een ongeluk, want toen heeft de psychiater me uiteindelijk toch opnieuw lorazepam ( temesta expidet) 1 mg voorgeschreven en dat op een maand afgebouwd.
Anders was ik het er afgestapt hoor, want die man had me een hel laten meemaken de eerste keer......hoop dat ik die man nooit nog zie

pammetje82

Bewuste gebruiker
haha ja kamerprogramma noemden ze dat bij ons omdat ze je onder invloed niet in de groep willen hebben ... erg kloten is het vooral omdat je niet kunt roken/ praten terwijl je daar dan juist behoefte aan hebt

Realities

Belezen gebruiker
pammetje82 zei:
haha ja kamerprogramma noemden ze dat bij ons omdat ze je onder invloed niet in de groep willen hebben ... erg kloten is het vooral omdat je niet kunt roken/ praten terwijl je daar dan juist behoefte aan hebt

Ja kamertherapie bij ons, haha :grin:
idd f*cking klote....vind het gewoon ongepast, denigrerend,discriminerend; want in de groep waren er wel personen die gewoon overdag xanax retard of lorazepam kregen of mensen die bij 't slapengaan lormetazepam ( loramet) of flurazepam kregen.
Begreep en begrijp nog steeds niet waarom hun dan wel anxiolytica of slaappillen kregen en ik niet, terwijl toch vastgesteld is dat ik aan een vorm van een angststoornis ( agorafobie) lijd en ook te veel spierspanning heb in mijn benen...

Gelukkig ben ik nu uit de kliniek en ambulant ga ik bij een erg bekwame arts en krijg baclofen, tetrazepam en pregabaline...allemaal stoffen die op het GABA-systeem in de hersenen werken en mijn angsten en spierspanning en spasmen doen verdwijnen of toch erg verlichten.

Tetrazepam ben ik aan het afbouwen, maar vind ik niet erg en lukt ook goed gelukkig, want de baclofendosis en de pregabalinedosering zijn verhoogd en verlichten ontwenningsklachten.

pammetje82

Bewuste gebruiker
Ja ik heb ook al zon 12 jaar last van GAD (gegeneraliseerde angststoornis) en btje sociale fobie.
Maar de spanning/angsten waren ernstig en diazepam doet er helaas niks meer tegen ( te lang gebruikt). De dingen die bij mij wel supergoed werken zijn etizolam en pyrazolam. allebei sterk anxiolitisch. de hypnotische benzos doen ook wel wat, ik vind t gevoel lekker maar t helpt niet zo goed tegen mn spanning. Voor de rest ja lyrica (pregabaline) werkt ook wel wat maar niet zo goed als de etiz en de pyraz. pregabaline is ook aan gaba agonist dus ja het zou wel wat moeten doen. Iig versterkt het benzos en opiaten. Maar ik snap alleen niet goed dat baclofen, wat dus een gaba-a agonist is begrijp ik van je, niks doet bij mij? Ik heb iets van 10 tabletten tegelijk genomen maar niks gevoeld. Zou het zo zijn de baclofen als het idd een gaba agonist is, benzo's en opiaten ook versterkt?

Bovenaan