ergens naartoe moeten op lsd?

Hhff1234

Newbie
Hey iedereen,

Ik heb een tijdje geleden getript op lsd met 3 vrienden. Alleen is het jammer genoeg voor een vriend (hij nam voor de eerste keer lsd) niet zo goed bevallen. We hadden tentjes opgezet zodat als het zou regenen we ergens konden schuilen. Na een uur of 3 begon het te regenen en zijn we allemaal in de tent gaan liggen. Iedereen was lekker aan het trippen tot we opeens M luid hoorde schreeuwen, we hebben hem dan ff gerust proberen stellen maar dat lukte niet zo goed. Uiteindelijk zijn we een wandeling gaan doen maar M had heel de tijd het gevoel dat hij terug naar de tent moest. Het werd zelfs zo erg dat hij ambetant begon te doen, we zijn dan terug naar ne tenten gegaan en daar zei hij heel de tijd "oke hier zijn we dan" op een teleurgestelde toon. Hij heeft dat dinnetje zeker 30 keer gezegd maar als we dan vroegen of hij een wandeling wou gaan maken bleef hij liever bij de tenten.

Mijn vraag is nu waarom had hij zo een drang om heel de tijd bij de tent te blijven? En waarom viel het hem dan uiteindelijk toch tegen als we aan de tenten waren?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het kan zijn dat hij de tenten associeerde met veiligheid.

Soms kun je het ook gewoon niet vinden als je tript. Dan blijven je gedachten maar racen en kun je je rustpunt niet vinden. Dan denk je "als ik dit maar doe, dan is het goed". En dan doe je het en dan heeft je monkey mind weer een nieuwe taak voor je klaarstaan.

Rebell

Wijs gebruiker
Ik heb ook een aantal keer getript met mensen die fout gaan en dat waren (toevallig) elke keer vrouwen.
En die draaide de hele avond naar hun toe. Drama maken en maar doorgaan. Sinds dien kies ik echt de personen goed uit met wie ik het doe.
Ik en mijn beste maat gaan altijd goed!
En heb een klein clubje waar we de leukste trips mee hebben.
Ik neem niet meer zomaar iemand der bij tegenwoordig.
Sommige mensen zitten echt in de knoop met hun zelf en dan komt het er pas uit.
En kunnen iedereen zijn avond verpesten.
Probeer gewoon goed te kijken wie je erbij neemt en dan is LSD echt de leukste ervaring die er is.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Ik heb ook een aantal keer getript met mensen die fout gaan en dat waren (toevallig) elke keer vrouwen.
En die draaide de hele avond naar hun toe. Drama maken en maar doorgaan. Sinds dien kies ik echt de personen goed uit met wie ik het doe.
Ik en mijn beste maat gaan altijd goed!
En heb een klein clubje waar we de leukste trips mee hebben.
Ik neem niet meer zomaar iemand der bij tegenwoordig.
Sommige mensen zitten echt in de knoop met hun zelf en dan komt het er pas uit.
En kunnen iedereen zijn avond verpesten.
Probeer gewoon goed te kijken wie je erbij neemt en dan is LSD echt de leukste ervaring die er is.
Wow....
De goede personen kiezen: goed idee! Maar naar mijn idee zijn goede tripmaatjes mensen die ook voor je klaar staan als je trip anders verloopt dan gehoopt, en die dan niet met rollende ogen zuchten dat je er een drama van maakt.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind het wel een lastig onderwerp: in hoeverre kun je van iemand onder invloed verwachten dat hij of zij zich iets minder 'irritant' gedraagd. Als het antwoord heel zwart-wit is ' dat kun je niet verwachten van die persoon want die persoon tript' dan betekent dat, dat je met sommige mensen echt niet moet willen trippen.

Maar maak maar eens vooraf die inschatting, lastig.

In een 'therapeutische setting' met een nuchtere tripsitter is het mss wat anders, maar ook dan vraag ik me af of trippen voor iedereen geschikt is.

Ik heb een aantal vrienden die superleuk zijn maar waarmee ik ernstige twijfels heb als het zou gaan om trippen. Dus ik neem dat risico niet. Maar soms twijfel ik... :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tijdens het wandelen heeft hij waarschijnlijk gedacht dat het beter zou gaan als hij bij de tent zou zijn. Maarja dan kom je er en dan is het dat het dan inderdaad. Eigenlijk kan hier een les uit getrokken worden die voor het hele leven geldt. We zijn eigenlijk continu opzoek naar iets wat ons beter gaat laten voelen. Dat iets is iets in de toekomst dat we nu niet hebben of iets wat we nu wel hebben en vanaf willen. Probleem is echter dat dit slechte gevoel met jou persoonlijk te maken heeft en niks met dat iets waar je naar op zoek bent. Wanneer je vind wat je zocht kom je dus bedrogen uit, want je ervaart nog steeds dat slechte gevoel ipv verlichting door het vinden van wat je zocht.

Moraal van het verhaal, als je je niet goed voelt ligt de oplossing altijd in het accepteren van wat er is ipv het in iets externs te zoeken.

Lastig om tijdens een trip te ervaren, zowel voor de persoon in kwestie als jullie mede trippers, maar onwijs leerzaam als jullie ook open staan voor het inzicht.

Rebell

Wijs gebruiker
De goede personen kiezen: goed idee! Maar naar mijn idee zijn goede tripmaatjes mensen die ook voor je klaar staan als je trip anders verloopt dan gehoopt, en die dan niet met rollende ogen zuchten dat je er een drama van maakt

Dat doen we ook dus daarom draait zo een hele avond om 1 persoon.
Omdat we alleen maar aan het zorgen zijn voor zo iemand.
Dus nu kijk ik goed of iemand er klaar voor is of niet en probeer dat in te schatten met ervaring en of diegene al eerder heeft getript.
Leeftijd speelt ook een rol.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat doen we ook dus daarom draait zo een hele avond om 1 persoon.
Omdat we alleen maar aan het zorgen zijn voor zo iemand.
Dus nu kijk ik goed of iemand er klaar voor is of niet en probeer dat in te schatten met ervaring en of diegene al eerder heeft getript.
Leeftijd speelt ook een rol.
Ik heb dat ook wel eens gehad dat iemand echt zwaar slecht ging op LSD waar ik bij was, dan ben je de hele trip bezig met voor die persoon te zorgen inderdaad. Ik zou ten alle tijden voor mijn mede trip genoten zorgen, maar ben hierdoor ook wel selectiever geworden in met wie ik trip aangezien het wel jouw eigen trip verpest inderdaad.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Ik heb dat ook wel eens gehad dat iemand echt zwaar slecht ging op LSD waar ik bij was, dan ben je de hele trip bezig met voor die persoon te zorgen inderdaad. Ik zou ten alle tijden voor mijn mede trip genoten zorgen, maar ben hierdoor ook wel selectiever geworden in met wie ik trip aangezien het wel jouw eigen trip verpest inderdaad.
Dat kan ik me voorstellen inderdaad, maar ik vind het persoonlijk ook niet echt verstandig om een tripsitter aan de LSD te hebben :tonguewink: Tenzij er natuurlijk iemand is die heel ervaren is met die drug, maar die kan natuurlijk ook bad gaan.
Moraal van het verhaal, als je je niet goed voelt ligt de oplossing altijd in het accepteren van wat er is ipv het in iets externs te zoeken.
Klopt hier komen de meeste verslavingen ook vandaan, maar iemand die ergens mee in de knoop zit op zo'n niveau dat ze naar middelen bijvoorbeeld grijpen kan je dit niet duidelijk maken jammer genoeg. Niet dat dat hier het geval is dan zou je moeten weten om wie het ging, of ik mis iets :tongueout:

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Oja, ik herinner me nu dat ik een keer heb meegemaakt dat een vriend heel slecht ging op paddo’s. Omdat niemand ooit had getript (jaar of 18 was ik denk ik) was dat wel een lastige situatie.

Uiteindelijk ging het wel weer en zijn we buiten gaan lopen, nog een goede avond gehad. Maar heftig, als iemand echt slecht gaat haha. Hij lag echt zwetend op de grond, nog sinaasappels geperst voor hem etc.

/offtopic

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat kan ik me voorstellen inderdaad, maar ik vind het persoonlijk ook niet echt verstandig om een tripsitter aan de LSD te hebben :tonguewink: Tenzij er natuurlijk iemand is die heel ervaren is met die drug, maar die kan natuurlijk ook bad gaan.
In dit geval was ik die gene die al heel ervaren was met de drug. Er waren ook nog 2 andere vrienden bij die een stuk minder ervaren ermee waren, maar die bleven trouwens ook gewoon rustig toen die ander bad ging. Uiteraard had een van ons ook bad kunnen gaan, maar we werden er allemaal een soort van direct nuchter van om voor hem te kunnen zorgen. Uiteindelijk werd het helaas wel steeds erger en werd hij woest waardoor we hem een benzo hebben moeten geven. Dit was nog niet eens heel makkelijk, want probeer iemand die zwaar paranoia en woest is er maar eens van te overtuigen dat die een pil moet doorslikken.

Ik heb op DMT en Salvia na nog nooit een nuchtere tripsitter erbij gehad en zou dat ook niet willen aangezien een nuchter persoon op zo'n andere vibe zit dat het veel moeilijker is om je echt te laten gaan. Maar voor mensen met weinig ervaring zou ik het wel aanraden, zolang je maar een persoon uitzoekt die er open voor staat, die je vertrouwd en die je zoveel mogelijk met rust laat als je tript.

Psychedelic-experience

Belezen gebruiker
Wowow bizar. je post komt me heel bekend voor!!! De eerste keer dat ik LSD nam, was op een Psy-trance festival samen met twee vrienden. Ik en een andere jongen waren beiden onervaren, de andere vriend had het al een keertje gedaan. Op een gegeven moment ging het met die ene jongen (onervaren) dus ook niet helemaal goed meer. Terwijl we over het festivalterrein liepen, wou hij echt perse terug naar de tent. Terwijl ik en die andere jongen juist van het festival wouden genieten. Uiteraard zijn we terug gegaan naar onze tenten, en hebben hem daar wat weten te kalmeren. Wat @Mindless inderdaad aangeeft: waarschijnlijk associeerde de persoon in kwestie de tenten met een veilig gevoel.

Bovenaan