Festivals en Drugs

yaaaw

Bewuste gebruiker
Ik ga dit jaar naar Dour (Belgie) en Sziget (Hongarije) en wil naar beide festivals wel drugs meenemen...sowieso naar dour.
Op nummer 1 staat toch wel XTC..heeft iemand een idee wat er gebeurt wanneer je in Belgie met XTC wordt gepakt. En hoe de controle rondom Dour is (ben er vorig jaar ook geweest, maar ga dit jaar waarschijnlijk met trein) geen drugshonden ofzo rondom de stations ofzo?
Alvast bedankt.
 

teebo

Bewuste gebruiker
echt geen drugs meenemen naar Dour!
:)
er was vorig jaar zeer weinig controle, geen honden of zo, wel enorm veel druggebruikers zeer relaxt
 

caatje

Badass junkie
ff de zoekfunctie gebruiken. Trefwoorden: buitenland, smokkel, smokkelen. Dan kom je een heel end.
 

Midway

Wijs gebruiker
iedereen gebruikt drugs op dour dusja

tgaat mijn eerste keer dour worden dus kweet niet
 

sjaartrol

Bewuste gebruiker
yaaaw zei:
Is er uberhaupt een verschil tussen vlaanderen en wallonie?...heb zo'n voorgevoel dat de joete in Wallonie net iets leiper zijn.

wettelijk gezien geen verschil denkik, maar de flikken in wallonië zijn idd volgens mij meer relaxed...
 

Vince_

Experimenterende gebruiker
Op Rock Werchter was er absoluut geen controle. Ben meermaals met een redelijke hoeveelheid x door de ingang gewandeld zonder gefouilleerd te worden. En zelfs als ze je fouilleren... Er geldt daar een gedoogbeleid, de lokale security treedt niet op om (voornamelijk soft)druggebruikers te pakken, alleen dealers worden geviseerd. Ik veronderstel dat er op Dour niet meer controle zal zijn. Ik zou wel niet riskeren om met een grote hoeveelheid binnen te wandelen, alleen de hoeveelheid die je zelf wil gebruiken. Ik ga er wel vanuit dat je niet dealt natuurlijk:) dat doe je mss best op de camping.
Verder heb ik op dit forum ergens gelezen dat er iemand op weg naar Dour was gepakt tijdens een autocontrole, ze hadden toen een hoeveelheid wiet gevonden.
 

yaaaw

Bewuste gebruiker
Vince_ zei:
Op Rock Werchter was er absoluut geen controle. Ben meermaals met een redelijke hoeveelheid x door de ingang gewandeld zonder gefouilleerd te worden. En zelfs als ze je fouilleren... Er geldt daar een gedoogbeleid, de lokale security treedt niet op om (voornamelijk soft)druggebruikers te pakken, alleen dealers worden geviseerd. Ik veronderstel dat er op Dour niet meer controle zal zijn. Ik zou wel niet riskeren om met een grote hoeveelheid binnen te wandelen, alleen de hoeveelheid die je zelf wil gebruiken. Ik ga er wel vanuit dat je niet dealt natuurlijk:) dat doe je mss best op de camping.
Verder heb ik op dit forum ergens gelezen dat er iemand op weg naar Dour was gepakt tijdens een autocontrole, ze hadden toen een hoeveelheid wiet gevonden.
ok thanx..is idd voor eigen gebruik..denk dak er 10 mee neem en dat verdeel tussen 2 man dus 5 p.p. verwacht zelf ook niet gepakt te worden maar ALS...wil ik wel ff de consequenties weten.
Heb er in ieder geval zwaar veel zin in...vier dagen onder invloed van X :hearteyes: , wiet, alcohol en wat er nog meer op mijn pad komt muziek checke, chillen en feesten. Damn hab er zin an :stoned:
 
Ik wil dus precies hetzelfde gaan doen, maar dan naar waldrock en wacken. 1 festival heb ik al gehad namelijk Graspop (in belgie) Er was een tassencontrole, maar als je het goed weg stopte vonden ze niets. Ik werd daar ook niet gefouileerd ofzo. Weet niet hoe de regels zijn in belgie, maar volgens mij een stuk strenger dan hier. Als je al ziet dat je eigenlijk nog geen eens mag blowe daar...

Naar waldrock (nederland) neem ik standaard wel wat mee en naar wacken ook(duitsland) Gewoon weer dicht bij me lichaam vervoeren. OF helemaal onder in me tas in shampoo ofzo :P
 

Bengt

Bewuste gebruiker
Echt op dour vind je genoeg drugs.
Als je twijfelt over het risico van drugs mee te nemen, niet doen!
Je vindt daar genoeg, gewoon wa rondvragen en je vindt wel wat.
 

Vince_

Experimenterende gebruiker
Daar rondvragen is natuurlijk wel duurder, en je weet niet wat je binnenkrijgt. Zeker op een festival vind ik dat geen aanrader, je betaalt geld genoeg, als je dan nog eens ergens KO ligt heb je er helemaal niets aan.
Over straffen weet ik niets, maar het lijkt me sterk als ze 5 pilletjes gaan vinden. Zelfs als ze je fouilleren, steek het in een tictacdoosje ofzo. Of geef je gsmbatterij aan iemand anders mee en steek je pillen waar je batterij normaal zit.
 

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou gewoon op het festival wat rondvragen. Dour kennende moet dat wel lukken daar. En aan betrouwbaar uitziende mensen vragen.. zodat je nog beetje zekerheid hebt dat de kwaliteit oké is.
 

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ik ga naar Fullmoon in Duitsland met drugz (kleine gebruikershoeveelheden)... maja.. zal wel klote gaan worden. :/ Shit controles.
 

-spaceman-

Badass junkie
yaaaw zei:
Ik ga dit jaar naar Dour (Belgie) en Sziget (Hongarije) en wil naar beide festivals wel drugs meenemen....

Ik ga ook naar beide festivals en wil ook wat drugs meenemen... Dour is geen probleem, vrijwel geen controle, blowen is gedoogd, pillen zijn makkelijk te verbergen, geen probleem...

maar dan sziget... ik heb geen zin het risico te nemen om in een-of-ander oost-europees land in de cel te belanden... Ik weet niks over hoe er word opgetreden tegen drugs(smokkel)... Het probleem is ook; dat ik met de trein ga, daar kunnen ze makkelijk een keer met een drugshond langskomen...

Ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die drugs hebben meegenomen naar sziget, of oost-europa... Ik weet dat er wel veel word geblowd op het eiland(staat op de site) dus er zijn blijkbaar veel mensen met drugs...
 

-spaceman-

Badass junkie
Bengt zei:
Met de drugshond komen ze echt niet rap af hoor.

ik heb behoorlijk wat treinritten voor de boeg:

amsterdam-berlijn
(3 dagen berlijn)
berlijn-praag
(3 dagen praag)
praag-wenen
(3 dagen wenen)
wenen-boedapest
(3 dagen stad, 1 week sziget)

en dan weer terug, maar dan is er geen drugsprobleem meer.
 

yaaaw

Bewuste gebruiker
Neem liever mun eigen betrouwbare shit mee, maar Dour schijnt geen probleem te zijn dus...had ik ook niet verwacht.
Sziget is ander verhaal...gaan met de bus dus verstoppen het gewoon ergens op de wc ofzo, kan je nooit gepakt worden.
Als we het terrein oplopen kijken we de controles eerst maar eens aan...is het te leip gooien we het weg, valt het zwaar mee nemen we het mee..wil daar in hongarije in ieder geval geen risico nemen.
 

Aking

Wijs gebruiker
voor de mensen die met de trein naar sziget gaan (mezelf incluis) heb ik nog wel een tip... bij intresse maar even n pbtje sturen (en nee ik ga het niet voor je meenemen :tongueout:)

(en reken op sziget op ongeveer 10 euro voor n matige/redelijke pil...)
 

Aking

Wijs gebruiker
als je dat voor elkaar krijgt ben je lekker binnen jah..

wordt je daarintegen gepakt... :rolleyes:
 

slunse

Bewuste gebruiker
heb ook graspop gedaan dit jaar en heb echt nul komma nul controle gehad.. ze hebben zelfs onze frigobox niet gecheckt en kon op het plein rustig binnenwandelen met rugzak vol bier.. :)

dour, mja vorig jaar heb ik gewoon twee weken van voordien n halve kilo groen in die berg begraven en dan tijdens het festival via de camping weer gaan opgraven. vlekkeloos verlopen.
er is wel controle though. we hadden nog wat ander snoepgoed mee en hadden de verkeerde afrit genomen, en toen we de juiste afrit passeerden zagen we zware controles staan :P
maar als je zorgt dat je snachts arriveert kun je alles probleemloos binnen krijgen

niet teveel denken aan de gevolgen, gewoon doen. verstand op nul en genieten van die kick als je binnen wandelt :mrgreen:
en als je van plan bent om maar 5 pillen pp mee te doen heb je niet veel te vrezen, worst case scenario is dat je je stash kwijt bent en eventueel een pv ofzo maar heel zwaar zullen ze daar tegen niet optreden anders mogen ze wel een stuk of 20000 pv's opstellen :P
 

Soma

Bewuste gebruiker
Op Dour is het inderdaad niet zo moeilijk om drugs te vinden. Vorig jaar sliepen we zelfs vlak naast mensen die daar paddo's, wiet, shit, pillen en speed aan het dealen waren. Had daar mijn eerste keer paddo's gedaan :).
 

Dissonant

Bewuste gebruiker
slunse zei:
dour, mja vorig jaar heb ik gewoon twee weken van voordien n halve kilo groen in die berg begraven en dan tijdens het festival via de camping weer gaan opgraven. vlekkeloos verlopen.

:grin:

Geweldig
 

sjaartrol

Bewuste gebruiker
-spaceman- zei:
Ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die drugs hebben meegenomen naar sziget, of oost-europa...

niemand van dit forum die met drugs naar oost-europa is vertrokken???


jepz, met 15 g K2 naar Tsjechië, maar kwas toen met men ouders op vakantie, dus we zagen er ook nie uit als junkies :tongueout:
 

flashkop

Bewuste gebruiker
Lol, de stand van azarius gezien manne, die hadden blijkbaar ook geen enige controle gehad de catusjes mooi uitgestald samen met lsa en andere...
 

-spaceman-

Badass junkie
flashkop zei:
Lol, de stand van azarius gezien manne, die hadden blijkbaar ook geen enige controle gehad de catusjes mooi uitgestald samen met lsa en andere...

waar???

vrienden van me zijn door een drugstest gegaan bij dour... ze zien een nl nummerbord en denken aha die pakken we er ff uit!
maar in ieder geval, ze hadden een stuk of 20 pillen in een cdhoes in de deur... beetje rare plek maar ja, die hond komt ruiken en vind nix!?

lekkere drugscontrole als die hond niet eens xtc kan vinden...

ik was met de trein dus geen controle...
 

Jaimie

Belezen gebruiker
flashkop zei:
Lol, de stand van azarius gezien manne, die hadden blijkbaar ook geen enige controle gehad de catusjes mooi uitgestald samen met lsa en andere...

Ik heb LSA gedaan en voelde er de kloten van,ook duur (4zaden,€5). Vriend van me heeft cactus gedaan en ik heb efe geproven,man wat smaakt dat goor,hij heeft het dan gekookt en helemaal opgegeten,jukkie
 

slunse

Bewuste gebruiker
had beter ook met de trein geweest naar dour.. kut douane heeft 10g mdma, 0.2g 5-meo-dmt, grammetje keta en methylone afgepakt.. rotzakken.
maar heb me er mooi kunnen uitpraten. dealen? maar nee meneer die 10g is voor eigen gebruik.. gekocht van een neger in het station natuurlijk voor ietsje minder als 100 euro :mrgreen:
waren wel nog chille mannen, ze hebben me gewoon laten gaan.. :openmouth: best dat mijn frans nog goed is en dat ze merkten dat ik een verstandige student ben die goed geinformeerd is over wat hij neemt :P :wave:
alhoewel ik toch wel even stond te trillen op m'n benen, kicken :P

ik denk dat ik een front tegen drugshonden ga beginnen.. volgende keer strooi ik alles uit, kan ie lekker gaan OD'en in zn kooi, kutbeest :angry:
 

gummyfrog

Experimenterende gebruiker
ik hoop maar dan dat ze bij antaris geen drugsdoggies hebben en anders hoop ik maar dat mijn potje wax met op bodem shit met zakjes en keukenrol afdoende is :grin:
 

yaaaw

Bewuste gebruiker
Was weer gezellig...genoeg mdma er doorheen gejaagd.
Mdma sloeg het hardste in toen ik woensdag bij de campingbar een biertje zat te drinken en de scheve vloer opeens wel heel erg scheef begon te staan, dacht serieus dat ik naar onder zou flikkeren. Dus wanneer je 2 gaste met een verbaasd gezicht zich vasthoudend aan de hekken heb zien staan...één er van was ik dus hehe.
Ik dour je moeder :stoned:
 

slunse

Bewuste gebruiker
De 19de editie van het Dour Festival, die het voorbije weekend zowat 144.000 mensen lokte -of zowat 36.000 festivalgangers per dag, heeft ook aanleiding gegeven tot enkele gerechtelijke tussenkomsten, voornamelijk voor drugs. Het parket van Bergen maakte deze ochtend de 'gerechtelijke balans' op van vier dagen Dour Music Festival.

Pillen en pv's
De douanediensten hebben tijdens het festival 107 processen-verbaal opgesteld voor drugs. Agenten namen 931 xtc-pillen, 10 kilogram marihuana, 621 gram cannabis, 10 gram heroïne, 6 gram cocaïne, 5 gram amfetamine, 26 pakketjes speed, 405 gram hallucinogene paddestoelen, 14 gram MDMA, 7 gram DTM, 100 gram ephedra en 99 papaverzaden in beslag.

Twee individuen, die in het bezit waren van respectievelijk 700 xtc-pillen en 8,597 kilogram marihuana, werden door een onderzoeksrechter uit Doornik aangehouden.

Hasj
Bij een meer gerichte actie donderdag in het station van Saint-Ghislain, waar de meeste festivalgangers toekwamen, werden een dertigtal politiemannen ingezet. Ook daar ontdekten ze tientallen grammen hasj, 179 gram marihuana, 8 joints, 2 gram cocaïne, 46 gram hallucinogene paddestoelen, 3 gram MDMA, 211 xtc-pillen en ook nog 25 gram heroïne bij een persoon, die de komende maanden voor de correctionele rechtbank zal moeten verschijnen. Drie andere jongeren moeten al op 22 augustus verschijnen voor het bezit van hallucinogene paddestoelen en xtc.

Diefstallen
Op het festivalterrein, waar de veiligheid verzekerd werd door de organisatoren, werd een toename van het aantal diefstallen met geweld vastgesteld. Het aantal relletjes daalde maar waren wel gewelddadiger. In de nacht van zaterdag op zondag werden daarvoor twaalf mensen administratief aangehouden.

Dumpen
Daarnaast was er ook het fenomeen van de "clandestiene taxi's". Voor tien euro per persoon zouden enkele individuen festivalgangers van het station van Saint-Ghislain naar het festivalterrein brengen. Maar ze dumpten hun slachtoffers ergens op het platteland in de buurt van Quiévrain.

Verkrachting
Tot slot werd ook een dossier rond een verkrachting geopend. Een Engelse, die cocaïne innam met twee jongeren die ze niet kende, werd enkele uren later wakker met pijn aan de geslachtsdelen. Medische onderzoeken achteraf blijken niet echt bewijskrachtig. Er is ook geen sprake van geweld, aldus het parket. (belga/hln)

bron http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_526236.html



DTM, idioten.. ik denk dat ik maar eens een boze mail ga sturen dat ze 5-meo-dmt en methylone vergeten zijn :P
 

Shroomie

Bewuste gebruiker
flashkop zei:
Lol, de stand van azarius gezien manne, die hadden blijkbaar ook geen enige controle gehad de catusjes mooi uitgestald samen met lsa en andere...
heb de stand ook gezien, op dour festival
was wel nice, alleen jammer dat paddo's niet legaal zijn in belgie :(
 

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lol, die 100gram efedra zijn van mij! Klootzakke...

Kga ff een nieuw topic starte, Da ga makkelijker zijn.
 
Bovenaan