Foetus in cocktailglas

Oom Klaas

Badass junkie
Foetus in cocktailglas

In Italië is een campagne gestart om vrouwen op het gevaar van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap te wijzen. Posters prijken met de tekst "als mama drinkt, drinkt baby ook" met daarnaast een afbeelding van een foetus.

Het ongeboren kind ligt op de campagneposters in de foetushouding op de bodem van een cocktailglas. De reclame krijgt veel kritiek omdat het een verkeerd beeld zou scheppen van zwangere vrouwen.

Het Italiaanse Instituut voor Gezondheid meende echter dat er genoeg aanleiding was voor een dergelijke campagne. Maar liefst 65 procent van de Italiaanse dames nuttigt alcohol tijdens de zwangerschap.
bron:spitsnieuws

Om dit soort dingen kan ik zo gruwelijk razend worden.

langeman

Bewuste gebruiker
Baas in eigen buik ja, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dus of je neemt een kind en drinkt niet, of je je neemt geen kind en blijft gewoon drinken.
Drinken tijdens je zwangerschap is gewoon kindermishandeling.

Drientje

DF-koning
deadlock zei:
Ik ook. Baas in eigen buik.
Wel ja, het kind vraagt toch zelf om een hersenbeschadiging op latere leeftijd? Ik ken een meisje waarvan de moeder dus alcoholist is, al heel lang en je merkt het aan het meisje. Moeder had na de tweede een postnatale depressie en schonk zich iets te veel kook sherry in en toen kwam zij, de derde en meest beschadigde. De rest van de kids zijn getrouwd en hebben zelf kindjes, zij kan zelfs niet eens zelfstandig autorijden of werken.

deadlock

Badass junkie
Drientje zei:
Niet als je er andere mensen mee raakt.
Hehe, dus je bent een pro-lifer/anti-choicer?

Nice. Grappig altijd hoe een foetus opeens mens is met zoiets maar dat het eigenlijk toch niet leeft als de moeder abortus wil laten plegen.

Goede deal dan; Het wordt toegestaan tot in de 26e week alcohol te drinken als je zwanger bent!

langeman

Bewuste gebruiker
Wat een rare reactie. De discussie of abortus wel of niet kan is een hele andere dan waar het hier om gaat. Als je een baby op de wereld wil zetten dan wordt zijn basis in de buik gelegd. Sterker nog die basis wordt zelfs al gelegd voor de conceptie.

Oom Klaas

Badass junkie
deadlock zei:
Drientje zei:
Niet als je er andere mensen mee raakt.
Hehe, dus je bent een pro-lifer/anti-choicer?

Nice. Grappig altijd hoe een foetus opeens mens is met zoiets maar dat het eigenlijk toch niet leeft als de moeder abortus wil laten plegen.

Goede deal dan; Het wordt toegestaan tot in de 26e week alcohol te drinken als je zwanger bent!

Hmnm, zo had ik er nog niet over nagedacht.
Ik zal er eens goed over na gaan denken.

Dreuge

Badass junkie
ik word juist woest als ik van die domme wijven zie die zich door een of andere neger vol hebben laten pompen en gewoon lopen te roken of drinken met een dikke buik en een klein kindje naast zich

Chris Pontius

Badass junkie
Dreuge zei:
ik word juist woest als ik van die domme wijven zie die zich door een of andere neger vol hebben laten pompen en gewoon lopen te roken of drinken met een dikke buik en een klein kindje naast zich

Tienermoeders die gewoon lekker blijven gebruiken <3

W.F.L.

Badass junkie
Dreuge zei:

Wat ben je toch een denigrerende lul. Ik snap dat je tegen roken en drinken tijdens de zwangerschap bent (dat ben ik zelf ook, trouwens) maar om dat nou weer op zo'n manier te zeggen? Pff.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dreuge zei:
Ik moet deze even +1-en. WFL woont niet in de omgeving van Rotterdam, dat is te merken.

langeman

Bewuste gebruiker
Ik woon wel in de buurt van Rotterdam..... maar toch een +1 voof W.F.L. zoals je zag.

Ik snap waar de opmerking vandaan komt, maar hij is te simpel en te lomp geformuleerd. Maakt bijna deel uit van het probleem. Als dat zo tegen zo'n meisje gezegd wordt is er slaande ruzie, moet het meisje getroost worden door zo'n neger of gewoon een of andere witte oetlul, komt er van het een het ander en is het volgende kind in aantocht als je niet oppast.

-Edit in italic-

W.F.L.

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Dreuge zei:
Ik moet deze even +1-en. WFL woont niet in de omgeving van Rotterdam, dat is te merken.

Jij hebt nooit in de omgeving van Manchester gewoond, dat is te merken. Daar zijn het gewoon blanken die dat doen! Blanken jongen! Stel je voor! Volgens mij is het daar wel wat erger gesteld..

En volgens mij is dat in Rotterdam ook niet beperkt tot buitenlanders. Echt alsof je in de buurt van Rotterdam moet wonen om die opmerking van Dreuge kortzichtig te vinden, haha. Als dat je echt zo'n frustraties/irritaties oplevert.. Er gebeuren ergere dingen en jij ziet die mensen toch niet meer. Er zijn nog zaken waar jij ook geen last van zult hebben maar als je toch zo'n hekel aan hebt aan onrecht, ga je dan maar druk maken om al het onrecht in de wereld en geniet nog van je leven. :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
deadlock zei:
Mijn baarmoeder is dichtgeknoopt.
Wijsneus. Laat ik het even hypothetisch stellen, want je lijkt me geen persoon die van kinderen houdt: Stel jij zou kinderen willen. Zou je het oke vinden als je betere helft tot de zesentwintigste week alcohol zou drinken?

deadlock

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Wijsneus. Laat ik het even hypothetisch stellen, want je lijkt me geen persoon die van kinderen houdt: Stel jij zou kinderen willen. Zou je het oke vinden als je betere helft tot de zesentwintigste week alcohol zou drinken?
Nee dat zou ik uiteraard niet okay vinden en ik zou er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze dat niet zou doen. Mijn punt is meer dat het me bij anderen waar ik niets of heel weinig mee te maken heb niet zoveel zou kunnen schelen. Recht op peroonlijke domheid.

langeman

Bewuste gebruiker
deadlock zei:
Recht op peroonlijke domheid.

Haha, dat is wel een goeie, maar dan neem ik mijn recht op bemoeienis. En niet alleen maar uit morele overwegingen, maar zeker ook uit eigen belang. Die gasten maken kinderen die ons allemaal een hoop kosten, waardoor er een hoop bezuinigd moet worden en mijn kinderen slechtere zorg krijgen doordat hun het opmaken. Daar waar domheid niet meer persoonlijk is, start mijn recht op bemoeienis.

Elohtibbar

Badass junkie
Deadlock heeft het weer eens niet begrepen. Die reclamecampagne is toch ook niet bedoeld om drinken tijdens je zwangerschap illegaal te maken? Je hebt toch nog steeds de eigen keuze om te drinken wanneer je wil? Het is alleen een poging om vrouwen er meer bewust van te maken hoe schadelijk het voor je ongeboren kindje kan zijn om zoveel alcohol te nuttigen. Vertel mij dan maar eens waarom dat zo verkeerd is.

deadlock

Badass junkie
Wat snap jij niet aan mijn reactie? Ik ageerde in eerste instantie ergens anders op en de discussie die ik voerde met anderen ging niet over de campagne. Niets mis met deze campagne hoor maar het verandert toch niets.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Maar liefst 65 procent van de Italiaanse dames nuttigt alcohol tijdens de zwangerschap.

Dit zegt natuurlijk niks. Alcohol nuttigen is ook een wijntje drinken op de bruiloft van je beste vriendin.

En deadlock, dat slaat natuurlijk nergens op. Volgens mij hou je er een beetje van om te shockeren en dan de onnozele reacties af te wachten.

Bovenaan