Franse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

Qocaïne

Badass junkie
AMSTERDAM - Een Frans echtpaar eist opheldering van de Amsterdamse politie over de dood van hun 17-jarige dochter. De studente overleed vorige week zaterdag nadat ze van een brug bij het wetenschapsmuseum Nemo de Amsterdamse IJ-tunnel insprong. Het meisje was onder invloed van hallucinerende paddestoelen.

Dat meldt dagblad De Pers maandag.

De ouders zijn woedend over het feit dat hun minderjarige dochter paddo's heeft kunnen kopen bij een Amsterdamse smartshop. In de krant laten ze weten de Nederlandse staat verantwoordelijk te houden voor de vrije verkoop van deze drugs.

Volgens de warenwet mogen smartshops geen paddo's verkopen aan jongeren onder de achttien jaar.

Woede om paddo-dode

‘Gaelle was zeker niet suïcidaal’

:o studente overleed niet door de paddo's, maar onder invloed van paddo's. Desalniettemin een hele trieste zaak, ben benieuwd of dit het einde betekend voor de vrije verkoop van paddo's. Mijn gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van het meisje.

Toch wil ik een ding kwijt, zelfs onder invloed van paddo's moet je behoorlijk geflipt raken/worden/zijn wil je van een brug afspringen. Daarnaast vind ik dat ze de desbetreffende smartshop accuut moeten sluiten en de vergunning afnemen, er bestaan zeer duidelijke regels over de verkoop van deze producten.

edit: sorry had niet gezien dat je de topictitel had aangepast.

Psycho_Chrono zei:
edit: sorry had niet gezien dat je de topictitel had aangepast.

Je hebt gelijk.. heb hem welfs wéér even veranderd.
Zo is de titel nog duidelijker ;)

Ik vind het ook een zeer trieste zaak.
Kan moeilijk begrijpen dat mensen onder invloed van paddo's, in staat zijn tot deze dingen. Ben ook van mening dat je dan zelf al behoorlijk instabiel/geflipt moet zijn om dit te doen.

Het nederlandse drugsbeleid zal ongetwijfeld weer flink van langs krijgen.
Ben benieuwd wat de consequenties zijn.

De smartshop verkoopt dus aan minderjarigen... iedereen weet dat ze het doen maar nu gebeurt er eens iets en zijn de rapen gaar. Plus: als er iets negatiefs gebeurt i.v.m. drugs staan er van alle kanten mensen en 'deskundigen' om het hardst te springen zodat ze kunnen roepen... Zie je nu wel hoe slecht drugs voor je zijn!!!

Gewoon net als bij alle (althans.. waar ik zoal kom) coffeeshops, leeftijdscontrole als je naar binnen loopt. Los daarvan staat het feit dat het natuurlijk zeer weinig uitmaakt in dit geval... of die meid nu 17 jaar of 18 jaar was geweest. Ook al doen paddestoelen iets met je, dat non-gebruikers zich op geen enkele manier kunnen voorstellen.. IK kan me echt niet voorstellen dat je zoiets doet? Ik heb wel eens tegen de reling van een balkon op de 8ste verdieping geleund toen ik aan het trippen was, maar ik zou het geen moment in m'n gedachten halen om naar beneden te springen. :rolleyes: Dit zou net zo goed gebeurd kunnen zijn als die meid eens flink bezopen was geweest.. ze tikte sowieso al niet helemaal.

Net is naar buiten gekomen dat het meisje ook suicïdale neigingen had en psychisch niet helemaal goed in haar vel zat...

edit: Daar komt ook nog eens bij dat de ouders de smartshop verwijten dat ze geen handleiding bij de paddo's doen in het Frans...WTF je bent in Nederland, dat hun die suicidale dochter los laten lopen is eigenlijk ook fout.

Als een zatlap zich volzuipt met 2 liter wodka en dan van de brug afsprong klaag je toch ook niet Gall & Gall aan ?

Ik ben werkelijk diep geschokt door dit bericht en was op de dag dat het gebeurd was ook aan het werk in mijn winkeltje.

Wat ik wel weet is dat er een hele hoop shops in Amsterdam zijn die nul info geven en die gewoon verkopen , dronken of niet minderjarig etc.
Is er een gedragscode nodig voor Smartshophouders?
JA!
Goede bonafide smartshops zijn de dupe en natuurlijk de nabestaanden.
Ik denk ook dat het te maken heeft met peer pressure want zo een meisje van 17 heeft nog niet helemaal door hoe ze in het leven staat en wat ze wil , ze heeft te maken met sterke emotionele gevoelens en identiteits crisis.

dus weer een spoedvergadering met het Vlos ed en worden Smartshops weer aan de kaak gesteld wat af en toe ook wel nodig is!

Gaelle rest is peace , ik denk aan je.

I allready began to immitate
Immitate an angel , but when I tried to fly
I noticed my wings were broken....

‘Je krijgt een portie, je neemt een stukje, je voelt niks. Pas drie of vier uur later schijnt de klap te komen. Dan denken ze dat ze kunnen vliegen.’
van zo kortzichtige uitspraken krijg ik dus het schijt hé :rolleyes:

erg trietse zaak natuurlijk, maar nu gaan ze het allemaal op de paddo's steken hé.. er gebeuren jaarlijks duizenden ongevallen onder invloed van alcohol, maar dat mag dan wel weer (niet dat ik vind dat het illegaal moet zijn hoor) en dan is het de schuld van de bestuurder en niet van de drug..

Ik weet niet of het meisje nu suïcidaal was of niet, de moeder zegt van niet, maar ja die mensen zijn soms beetje blind voor zo'n dingen..

alleszins had ze de drug in een slechte situatie genomen en als het de eerste keer was dat ze drugs zou nemen, dan is dit heel dom, omdat paddo's bij de heftigste dope zijn, zeker in zo'n situatie

Vreselijk voor de familie, dom van het meisje, nalatig van de shop en wat een loos artikel. Ik las het in de krant, paddo's zijn wel tot heel heftige dingen instaat als we de pers mogen geloven, dit laat maar weer eens zien dat de kranten en andere media erg beïnvloed zijn en lang niet altijd de waarheid weergeven. Dus ik roep op: laten we kritisch blijven!

Is het wel bewezen dat zij zelf de paddo's had gekocht. Dus zij zou helemaal alleen naar A'dam zijn gereist om paddo's te halen en alleen te gaan trippen of waren er mensen bij. :s Ook leuk.

Vervellend dat het zo loopt, maar wat wil je als ja als frans meisje, waarschijnlijk niet de taal kent alleen maar frans en je gaat dan trippen. Of was zij hier studente. Dan kan die man nog zoveel uitleggen als zij onze taal niet spreekt dan kan er toch geen info worden gegeven.

Mongolische ouders allom.

Als hun dochter in een auto ongeluk was omgekomen gingen ze Duitsland aanklagen omdat die volkswagens produceren?
(of een willekeurig anders land met een ander willekeurige automerk)

Krijg een fokking leven.
Waailappen.

Moeten fransen maar engels leren.
Maar dat terzijde, naar voor de ouders natuurlijk, hun dochters verliezen, maar hun reactie is ronduit belachelijk, als ze zodanig instabiel was dat ze zichzelf op paddo's van kant maakt, had dat met vanalles kunnen gebeuren.

En ik hoop écht niet dat dit wettelijke gevolgen gaat hebben, als ze behalve coffeeshops proberen te sluiten nu ook al aan de smartshop sbeginnen blijft er geen wereld meer over :(

Ik vindt belachelijk dat die ouders de NL staat willen aanklagen, als ik met een flinke slok franse rooie wijn achter de stuur kruip en tegen een boom aanklap ga je toch de Franse overheid niet de schuld geven een aanklagen (nouja wat niet kan) maar kom op man, nooit gehoord van eigen verantwoordelijkheid.

Die ouders hadden beter moeten weten, een minderjarige puber die naar drugscapital Amsterdam reist komt echt niet alleen voor die mooie grachtjes en tulpjes.

Die tendens zie je steeds vaker om de verantwoordelijkheid altijd buiten jezelf te plaatsen lekker makkelijk. pfff

Die gast van die smartshop in kwestie beweert overigens in de Pers dat ze de leeftijd van hun klanten in principe niet checken.

Als dat werkelijk zo is, dan is dat natuurlijk vragen om moeilijkheden.

je gaat colombia of afghanistan toch ook niet aanklagen als je kind daar OD't

De controle zou wel wat strenger mogen trouwens.

volgens mij gaat het die ouders erom dat het hier mag. In Colombia en Afghanistan zijn paddo's volgens mij verboden dus illegaal, de persoon die de wet overtreed is dan fout. De persoon die in dit verhaal de wet overtreed is de smartshop medewerker omdat hij nalatig is geweest in het controleren van de leeftijd. Op zich voor een ouder van een dood kind best een begrijpelijke reactie.
Als ik in de Franse schoenen zou staan van de ouders zou ik misschien ook zo reageren, dat neemt niet weg dat ik het nu absoluut oneens met ze ben!!

Het is hun verantwoordelijkheid om op hun dochter te letten, al helemaal in de drugs-hoofdstad van de wereld Amsterdam. Als je kind psychisch gestoord en suicidaal is dan mag je er toch vanuit gaan dat je er op gelet word (ouders of begeleiding). Naar mijn mening zijn de ouders hier de gene die nalatig zijn geweest en de schuld dooschuiven naar de smartshop.

Dat kind had net zo goed inderdaad een fles whiskey kunnen opzuipen en hetzelfde gedaan hebben, had er dan iemand wat zitten zeiken ?

Maar goed, ik ga nu naar Frankrijk en sla mijn harsens in met een stokbrood, klagen jullie de bakker daar even aan aub? bedankt :wave:

cordelia zei:
waar waren die vrienden dan van het meisje dat dit gebeurde?

die rende de verkeerde kant op.

Het is heel triest wat er is gebeurd, vooral voor de ouders.
Maar om hier alleen de drugs van de schuld te geven, vind ik erg ver gaan. Er zit toch ook eigen verantwoordelijkheid bij, zowel van dat grietje zelf, maar ook van haar ouders.

Als we het dan toch over de titel hebben, dan valt me iets kenmerkends op. Namelijk dat de media het altijd wel erg makkelijk om te schrijven "Kind gedood door ... ". Zo was er een tijdje geleden een jongetje geelectrocuteerd door een Game Boy. NEEN. Het jongetje kwam net uit het zwembad of iets dergelijks en had zijn handen niet gedroogd. De ouders hadden het waarschijnlijk nagelaten hun kind te vertellen dat water en electriciteit bijzonder slecht samen gaan. Ik denk dat dit ook de reden is dat ouders vaak de schuld bij iemand neerleggen die er niets aan kan doen; door een schuldgevoel.

Ik heb denk ik mijn angst voor de dood voor een groot deel overwonnen tijdens een paddotrip, want NIET wil zeggen dat ik er meteen een einde aan maak. In TEGENDEEL! Dit meisje was dus waarschijnlijk al ernstig depressief. Zoals wij weten versterken drugs alle gevoelens, zeker paddo's. Misschien is het vreemd dat minderjarigen in een smartshop kunnen kopen wat ze willen, alhoewel dit niet in elke smartshop kan. Ik denk dat de meeste smartshops geen Peyote gaan verkopen aan minderjarigen.

Al met al moet mij van het hart dat ik me bijzonder erger aan de manier waarop dit trieste nieuws door de media verkocht wordt. Ik zou een "eerlijk" artikel over dit onderwerp veel meer kunnen waarderen, maar helaas verkoopt dat lang niet zo goed als angst. Het is een zieke wereld.

hmm ik zie dat er in de discussie vanuit gegaan wordt, dat ze zelfmoord heeft gepleegd.
Dat punt durf ik alleen al ter discussie te stellen. Water is zó ongelofelijk fijn als je onder invloed van paddo's bent. Het ligt als een deken om je heen (koud of niet hehe).
Of ze dacht niet dat het water was, maar iets waarop ze kon lopen oid.

@Pyscho_Krono:
Ik doelde niet op paddo's in die landen, maar op coke en opiaten in resp. Colombia en Afghanistan.

@Deadlock: ah ok, ik wist niet dat die drugs legaal waren in die landen, al kan ik me van Columbia wel wat voorstellen hehe.

Dzy zei:
Die zijn ook niet legaal maar komen daar wel voor een groot deel vandaan ;)

Dat weet ik, maar het punt in mijn verhaal is dat paddo's hier LEGAAL zijn oftewel: ouders klagen de smartshops aan omdat het legaal is.

Coke is ILLEGAAL, als iemand dus dood gaat d.m.v. coke heeft hij al een misdaad gepleegt en kunnen de nabestaanden dus niemand aanklagen.

Doordat de paddestoelen legaal zijn (en laten we dat zou houden) is er een manier om er nog geld of een regelgeving uit te slaan voor die ouders.

Je kunt paddo's moeilijk verbieden, ze groeien op de hei namelijk. Of ben ik naief als ik denk dat de regering geen paddovernietigingstroepen de natuur in gaat sturen? :wink:

Trouwens triest dat er iemand zo is overleden, en ook triest dat het op zo'n manier in de media neergezet wordt.

Als je het gaat verbieden krijg je mensen die zelf gaan plukken wat nog veel gevaarlijker is aangezien je er maar 1 verkeerde hoeft te plukken en die zal maar net dodelijk zijn en die zijn er ook.

Psycho_Chrono zei:
Dat weet ik, maar het punt in mijn verhaal is dat paddo's hier LEGAAL zijn oftewel: ouders klagen de smartshops aan omdat het legaal is.
Ik denk dat je bedoelt dat de ouders de staat aanklagen, omdat paddo's legaal zijn. De smartshops verkopen ze alleen, die kunnen aan de wet verder weinig doen. Doet aan je verhaal verder niks af, overigens.

en nu op de juiste plek reageren :)

Mijn ouders denken ook dat ik dolgelukkig en brave student ben.

Ik haat zulke ouders als de hare. "zoiets doet mijn kind niet"

die mensen moeten zelf dood. Zometeen klagen ze de makers van de brug aan : "ze wilde niet dood, en die brug was er toevallig"

wedden dat het gristentuig is?

Ieder weekend je kapot zuipen is oke, alleen dan zonder happy hour. Want ze moeten er natuurlijk wel veel aan verdienen.. Maar zón onschuldige paddo die meer mensen geholpen heeft dan dat ie kapot heeft gemaakt mag niet..
Die gristenhonden zijn zo hypocriet.. sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg.. maar het is gewoon de waarheid :D
2e kamer wordt gedoggystyled door de media :rolleyes:

thor zei:
Ieder weekend je kapot zuipen is oke, alleen dan zonder happy hour. Want ze moeten er natuurlijk wel veel aan verdienen.. Maar zón onschuldige paddo die meer mensen geholpen heeft dan dat ie kapot heeft gemaakt mag niet..
Die gristenhonden zijn zo hypocriet.. sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg.. maar het is gewoon de waarheid :D
Het zijn niet alleen onze christenvrienden die hypocriet bezig zijn. Ook de VVD is voor de afschaffing van paddo's, maar dan uit liberaal standpunt. Ik ben blij dat ik links heb gestemd, want door hen word ik wel vertegenwoordigd als het om drugs gaat.

fuck de regering, waar is de democratie, als we nog niet eens zelf meer kunnen bepalen wat goed is en wat niet, wat al wel zo was maar wat steeds meer en meer wordt, leve anarchie!!!!
they shall all die for the revolution...
Ik begin het hele drugsregeling in elk land van de wereld op niets lijken, is er trouwens niet een land waar drugs legaal zijn, zoniet als ik geld genoeg heb sticht ik er zelf een godverdomme en dan komen jullie daar maar wonen :wink:
Paddo's groeien hier ook in het wild(aminata muscaria), gaan ze ze dan allemaal een voor een uitroeien en dan verbieden....

Was er maar een land waar haast alles legaal was en in winkels te koop, waar weinig mensen woonden en een atheistische regering en..

.. ach wakker worden. Dat bestaat niet. Dat kan niet bestaan. Dat zál niet bestaan. Want mensen zijn.. gewoon.. kut.

flashkop zei:
fuck de regering, waar is de democratie
De democratie werkt juist zo dat als de meerderheid van het volk, die vertegenwoordigd is door het parlement, voor een verbod op paddo's is, dat die er dan ook komt.

Doerak zei:
flashkop zei:
De democratie werkt juist zo dat als de meerderheid van het volk, die vertegenwoordigd is door het parlement, voor een verbod op paddo's is, dat die er dan ook komt.

Ja precies, het is dus de rest van het volk waar we boos op moeten zijn, dat zij ons ons plezier niet gunnen.

azgaza zei:
Doerak zei:
flashkop zei:

Ja precies, het is dus de rest van het volk waar we boos op moeten zijn, dat zij ons ons plezier niet gunnen.
Ik weet eigenlijk niet of een meerderheid van de Nederlanders vindt dat paddo's verboden worden. Jammer genoeg doet dat er ook niet toe. In principe zou het parlement de mening van het Nederlandse volk moeten uitdragen, maar in werkelijkheid is dat natuurlijk niet het geval. Balkenende is, om als voorbeeld te nemen, nou niet het stereotype Nederlander. De politici vinden zichzelf erg slim en beweren het beste met ons voor te hebben. Zij zouden ons tegen onszelf in bescherming nemen... Dit geeft hen vervolgens de macht om alsnog wetten door te drukken terwijl het grootste deel van Nederland het er niet mee eens is.

Missert zei:
en nu op de juiste plek reageren :)

Mijn ouders denken ook dat ik dolgelukkig en brave student ben.

Ik haat zulke ouders als de hare. "zoiets doet mijn kind niet"

die mensen moeten zelf dood. Zometeen klagen ze de makers van de brug aan : "ze wilde niet dood, en die brug was er toevallig"

wedden dat het gristentuig is?

Wat een nuances zeg.. je piept wel anders als je zelf ouder bent! "die mensen moeten zelf dood" en haal er meteen nog wat religie bij... Wedden dat je een puber bent? (is net zo'n flauwe nietszeggende uitroep :mrgreen: ) M.a.w. een mening is onderbouwt met argumenten!

thor zei:

Je hebt helemaal gelijk.

Net als dat de accijns op sigaretten verhoogd werden, onder het mom van : ''we proberen mensen ervan af te helpen''. Ja dikke vinger. Als je verslaafd bent (en dat is of denkt de meerderheid van de rokers te zijn) leg je er toch wel een euro meer voor neer. Het zijn allemaal stiekeme maniertjes om er meer aan te verdienen.

Wat een strijdlustigheid.

Jullie zijn wel in voor een protestactie mocht dit doorgedrukt worden?

Zelfs al zou het niets uit maken. Het geeft toch enigzins de voldoending om van je te laten horen en misschien nog zelfs enige frustratie opwekken.

Terug
Bovenaan