Geen dip, juist het tegenovergestelde

dcs

Newbie
Ik gebruik sinds een half jaar drugs, en tot nu toe heb ik 4 keer xtc gedaan en 4 keer 3mmc. Ik neem meestal volgens mij best veel, bij xtc ongeveer 3x250mg, maar ik ben ook best wel groot. Ik hallucineer ook nooit eigenlijk, en ik heb altijd nog heel veel controle. Ik merk dat ik na gebruik helemaal geen dip heb, en eigenlijk juist het tegenovergestelde. Ik voel me juist heel blij, energiek en goed. 1 keer was ik wel een dag heel moe, maar dat was dan ook na een all night long. Mogelijk heb ik er wel wat slaapproblemen door, ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker wakker word tijdens mijn slaap, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Ik weet dat 8 keer in een half jaar best veel is, dus ik ga er nu ook mee minderen. Ik ben voor mijn gevoel niet verslavingsgevoelig en kan prima een tijdje zonder, ik vind even rust juist fijn.
Ik kan tot zover niet echt vergelijkbare gevallen vinden op het forum, dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren, en of ik hier op lange termijn wel nog last van kan gaan krijgen.
 

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja, zo gaat het als je net begint. Dat verandert hoe langer je gebruikt. De katers worden steeds zwaarder. Met jouw hoge dosissen MDMA en ook nog zo frequent zal dat niet lang duren.
+ 1.

O, die heerlijke begindagen, waarin je zonder problemen een nacht kon doortrekken op de x of m en de volgende dag straaaaaaalend aan het werk ging. 🥰

It changes, believe me.
 

dcs

Newbie
Ik heb zaterdag 2 punten 3mmc gesnoven en heb nu nog best wel sterke afterglow dan. Bij 3mmc zou het korter moeten duren toch?
 

miles

Wijs gebruiker
Ik heb ook zelden een dip gelukkig, en als hij er wel is komt dat volgens mij meer door slaapgebrek als van de m, goed blijven drinken, regelmatig wat eten, niet te veel nemen en goed slapen scheelt ook een hoop altijd
 

Highonlife

Bewuste gebruiker
Ik had dat altijd na speed, en in mindere mate ook na MDMA. Bij MDMA veranderde dit na het vaker gebruiken ervan ook in een kater, zoals hierboven omschreven. De laatste keer dat ik MDMA heb gebruikt is nu bijna 2 jaar geleden. Hier heb ik toen een week lang een behoorlijke dip van gehad, maar dit kwam niet alleen door de MDMA. Het was een weekend vol drugs, waar MDMA toen slechts een onderdeel van was. Speed heb ik wel nog recenter genomen, hier heb ik altijd een afterglow van minstens 24 uur van. Dit komt m.i. gewoon omdat dit spul belachelijk lang (na-)werkt. Ik voel me dan relaxt en georganiseerd in mijn hoofd. Na die 24 uur komt de kater echter alsnog, meestal (denk ik) door het slechte eten tijdens gebruik.
 

Gelato43

Bewuste gebruiker
Een afterglow heb ik alleen nog maar gehad van truffels. Die duurde wel een paar dagen, je voelt je zo positief en blij, dat is echt bizar.
Ik heb ook gemerkt dat als je de dagen erna goed eet (Fruit, salades, groenten, etc.), juiste supplementen slikt (Magnesium, vitamines, etc.) die dip ook een stuk meer gaat meevallen. Misschien dat je dat onbewust al goed doet?

Als ik jou was zou ik wel een tijdje nu niks doen. Zo doorgaan en je gaat zeker wel heftige katers krijgen. Die zijn echt niet leuk.
 

dcs

Newbie
Misschien lees ik het verkeerd, maar bedoel je 3 keer 250mg op een dag/avond/nacht ? Dat is 750mg! Ik neem toch aan dat je geen 500kg bent...
110kg met een vetpercentage van 11%, dus kan al een stuk meer hebben dan gemiddeld. Daarnaast als ik de richtlijn aanhoud voel ik zowat niks, de eerste keer voelde ik het pas na anderhalve pil van 250mg. Verder spreek ik ook van alle kanten mensen die zeggen dat dit prima kan, niet alleen in mijn eigen kring maar ook mensen daarbuiten
 

De Zandman

DF-koning
750 mg lijkt mij toch wel erg veel....ook al weeg je 110 kg.
Pas een beetje op.....die katers, die gaan onherroepelijk nog wel komen als je zo doorgaat.
Gezond is deze dosering iig niet....
 

scoobybono

Belezen gebruiker
Ik heb zelf ook nooit last van katers eigenlijk, alleen maar een beetje moe achteraf.

Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Dit merk ik ook erg. Ik gebruik eens in de drie maanden drugs en verder drink ik alleen maar alcohol op festivals. Ik merk dat ik enorm veel energie krijg van alcohol als ik op een techno feest sta. Vergeleken met mijn maten die persé moeten snuiven om een avond te komen, kan ik gewoon bier blijven drinken en houd ik het vaak langer vol dan zij.
 

KoningToto

Bewuste gebruiker
Ik gebruik sinds een half jaar drugs, en tot nu toe heb ik 4 keer xtc gedaan en 4 keer 3mmc. Ik neem meestal volgens mij best veel, bij xtc ongeveer 3x250mg, maar ik ben ook best wel groot. Ik hallucineer ook nooit eigenlijk, en ik heb altijd nog heel veel controle. Ik merk dat ik na gebruik helemaal geen dip heb, en eigenlijk juist het tegenovergestelde. Ik voel me juist heel blij, energiek en goed. 1 keer was ik wel een dag heel moe, maar dat was dan ook na een all night long. Mogelijk heb ik er wel wat slaapproblemen door, ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker wakker word tijdens mijn slaap, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Ik weet dat 8 keer in een half jaar best veel is, dus ik ga er nu ook mee minderen. Ik ben voor mijn gevoel niet verslavingsgevoelig en kan prima een tijdje zonder, ik vind even rust juist fijn.
Ik kan tot zover niet echt vergelijkbare gevallen vinden op het forum, dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren, en of ik hier op lange termijn wel nog last van kan gaan krijgen.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
 

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
+ 1.

O, die heerlijke begindagen, waarin je zonder problemen een nacht kon doortrekken op de x of m en de volgende dag straaaaaaalend aan het werk ging. 🥰

It changes, believe me.
Speak for yourself. Hier nog steeds een goede week.
Ja zeker herkenbaar ze noemen dat een afterglow. Naarmate je langer gebruikt neemt die af en krijg je katers.
Nope, geldt niet voor iedereen. >30 jaar ervaring en nog altijd een fijne afterflow.

Katers krijg ik vaak na het bezoeken van een bierfestival maar dat is gelukkig maar 2x per jaar dat ik me daar aan waag.
 

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Ik vermoed dat dit dealerpraatjes 250mg pillen zijn. Zijn ze getest? Zou me niets verbazen als daar bijvoorbeeld 100mg uit komt na een test.
En dus ja, trust issues als het hierom gaat.
 

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Welke frequentie en dosissen heb jij die dertig jaar dan gehanteerd?
Dosis heb ik nooit goed bijgehouden. Heb nu wel de app Journal van Psychonautwiki en die begint aardig vol te kleuren.

Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij!

Nu wat rustiger aan, 1 a 2x per maand nog wel altijd ergens een feestje/festivalletje hier en daar maar geen pacman meer. Het festivalseizoen is begonnen en gaat er soms wat vaker iets naar binnen.
 

Damius

Bewuste gebruiker
Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij!
Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.
 

Relmuis

Wijs gebruiker
Nog nooit een dip gehad. (van speed trouwens ook nooit, 75 - 125 mg)
Integendeel, ik voel me de dag erna wel wat moe maar krijg die grijns niet van m'n gezicht af.
Een dag of drie later is de stemming optimaal, peace of mind, maak me nergens druk over en dat daalt dan langzaam en houdt na ongeveer 3 weken op.
Daar gaat de aminetheorie. :grimacing:
Meer dan 30 jaar, doses 120 tot 400 mg.
Het eerste jaar ongeveer elke maand, daarna minder, soms jaren niet.
 

Dirkdirk

DF-koning
A day will come when you think you're safe and sound and that joy will turn to ashes in your mouth - Tyrrion Lannister

Denk nou niet dat het jou niet overkomt.
 

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.
Mijn vrienden pakken een halfje plus andere middelen vrijwel wekelijks. Ze gaan niet te hard door maar echt vaak. Ze begrijpen mij niet als ik over dip zeik. Ze hebben het nog nooit meegemaakt.
 

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Hier een snapshot van afgelopen zaterdag acid feestje overdag. Tussendoor ook nog een heerlijke pizza gegeten net voor de 6-apb en de biertjes die ik heb gedronken niet bijgehouden. Smartwatch data erbij. IMG_1532.jpeg
 

Bijlagen

  • usage.png
    usage.png
    273,1 KB · Weergaven: 14
Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij.

Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.

Valt wel mee hoor. In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen. En toen wist niemand wat over een 3 maanden regel of zoveel miligram per kilo en testen kon soms op een feest ter plekken. Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
 

ljuv

DF-koningin
Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
Naja we hebben nu ook niet echt andere opties om te testen toch😅

En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
 
Naja we hebben nu ook niet echt andere opties om te testen toch😅

En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?

Nee ik bedoel ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra, heb nog nooit gehoord dat er in die jaren iemand heen ging. Maar nu is die optie er in ieder geval wel. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in Nederland zijn er nu op zich genoeg mogelijkheden/locaties om je drugs te laten testen als je het wilt.
 

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
Klopt maar zulke mensen zijn geen 8 wonder, ze bestaan echt wel. Helaas hoor ik niet bij:)
Of doen alsof ze geen dip hebben kan ook toch?
nee. Ik ken goed genoeg deze mensen, ze zijn geen kids meer en werken hard, ook zeer actief over t algemeen.
 

ljuv

DF-koningin
Nee ik bedoel ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra, heb nog nooit gehoord dat er in die jaren iemand heen ging. Maar nu is die optie er in ieder geval wel. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in Nederland zijn er nu op zich genoeg mogelijkheden/locaties om je drugs te laten testen als je het wilt.
Ja vind het zelf wel heeeeeul jammer dat het niet meer op feestjes kan heheh. Maar dat komt door mijn impulsieve aard😂 Voor die testcentra moet je je gebruik toch echt plannen en vooraf inkopen enzeu.

Klopt maar zulke mensen zijn geen 8 wonder, ze bestaan echt wel. Helaas hoor ik niet bij:)
Jaaaa precies! Mensen zonder dip al helemaal (heb ik bij xtc ook zelden maar bij pep áltijd). Maar ook mensen die zonder gevolgen echt kunnen mísbruiken zullen er zijn… ding is vooral: wil je dat risico zelf.

Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!”. Dat deed Peer nu niet hoor, maar zie dat zoooooo vaak hier dus wilde dat voorkomen.
 

Jazz35

Wijs gebruiker
Valt wel mee hoor. In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen. En toen wist niemand wat over een 3 maanden regel of zoveel miligram per kilo en testen kon soms op een feest ter plekken. Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
Jep. Ik kan er uit ervaring over meepraten. Energiehal? Present. Hellraiser? Present. Thunderdome? Present. It? Roxy? La Xala? Awakenings? Present, present, present. Lekker pillen slikken, beetje speed erbij en gáán met die banaan. Daarnaast lekker dagelijks blowen voor meer dan tien jaar. Er zijn vast mensen die mentaal zeer sterk in hun schoenen staan en dat zonder katers kunnen bolwerken (ben je zo iemand, gefeliciteerd, je bent de uitzondering op de regel), maar bij mij heeft dit er toch zeker mede voor gezorgd dat ik nu kamp met een fijne angst- en slaapstoornis. 🥳
 
Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Wij testten onze pillen op gabberfeesten weleens, puur voor de lol. Zeiden ze dat het troep was, slikten we ze alsnog. De 'goede oude tijd'. 🤐😅
 

Relmuis

Wijs gebruiker
Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!
Het topic is; geen dip, juist het tegenovergestelde, met uitleg erbij zit je al gauw in de 90s.
Met de kennis van nu zou ik het anders doen, maar die kennis war er gewoon niet.
Er bestond ook geen Nederlands woord voor de dip, 'midweekdip' uit het Engels overgenomen, woendag- en dinsdagdip kwamen later.
 
Bovenaan