Geen kater na speed

Ik ga dit weekend voor het eerst een keer speed nemen samen met een vriend.
Ik woon nog thuis dus wil niet strak thuiskomen en de volgende dag een kater hebben.
Hebben jullie tips voor mij?
Dank
 

Carlitos

Badass junkie
Pep links laten liggen ?
Bij late inname is de kans aanwezig dat je niet slaapt en je pupillen verwijden.
Als jij een zondagsmorgen ontbijtje hebt met je ouders zullen ze zich afvragen waarom je zolang duurt over je broodje.
Halfwaardetijd pep is 8 tot 20 uur geloof ik.
En wie weet is het geen goede pep,komt alles toch nog goed want dan is er kans op dat niemand iets door heeft :tearsofjoy:
 

Dreuge

Badass junkie
vroeg stoppen met snuiven, daarna bier drinken en blowen zodat je waarschijnlijk wel in slaap valt als je thuis komt, en je de volgende ochtend niet als een bitch gedragen
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Rock-n-Roll-Junkie zei:
Ik ga dit weekend voor het eerst een keer speed nemen samen met een vriend.
Ik woon nog thuis dus wil niet strak thuiskomen en de volgende dag een kater hebben.
Hebben jullie tips voor mij?
Dank
Met een kleine hoeveelheid heb je ook al een "kater". Niet ziek, maar wel moe, duf, lusteloos. En als je het na 12 uur neemt zul je niet in slaap vallen zonder downers.

Beter doe je het wanneer het echt kan.
 

Beanhead

Badass junkie
Als je de tijd wat in de gaten weet te houden en je weet wanneer je speed bijna uitwerkt: Zie gewoon dat je genoeg pakt om de avond toe te komen & thuis te komen en de afkick vang je gewoon op met wat blowtjes, slaap & eten.

Zo had ik totaal nergens last van (maar heb over het algemeen al vrij weinig last van "katers")
 

Liesette

Bewuste gebruiker
katers krijg je van±
zuipen
niet slapen
s´nachts drugs nemen



kater krijg je niet van 100 mg 73% gedropped om 07.00 am, en slapen doe je dan ook om 23.00 pm
 

Foxy*

Newbie
Zorg er in ieder geval voor dat je genoeg blijft eten en drinken, zodat je lichaams reserves niet een giga klap krijgen. Neem niet te laat je laatste lijn, slapen wordt een stuk lastiger dan je denkt..
Beter plan je een weekend waarin je genoeg tijd hebt om goed uit te brakken, ipv je te moeten melden bij je ouders..

Wat je ook doet, have fun in ieder geval! :wink:
 

blu

Bewuste gebruiker
Liesette zei:
katers krijg je van±
zuipen
niet slapen
s´nachts drugs nemen



kater krijg je niet van 100 mg 73% gedropped om 07.00 am, en slapen doe je dan ook om 23.00 pm

Ja goeie tip, een bommetje speed van 100 mg bij het ontbijt. Die ga ik onthouden voor als ik weer eens geen zin heb om naar school te gaan.

Ontopic: Iedereen reageert anders op speed. Zelf heb ik het pas 1 keer gebruikt en die keer zag ik er nog redelijk normaal uit en was ik niet para etc. Ik kon alleen niet echt slapen, maar nadat ik een paar uurtjes in bed muziek had geluisterd, kon ik de dag erna weer prima functioneren (alleen eten ging iets minder goed, maar lukte ook nog wel :grin:).

Het is aan te raden om 6 tot 8 uur voordat je wil gaan slapen geen speed meer bij te nemen, en als het kan om wat temazepam te pakken of een joint te roken voor als je wil slapen. De volgende dag kun je dan eventueel tegen je ouders zeggen dat je veel te veel hebt gezopen als je niet helemaal fit bent.
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Liesette zei:
katers krijg je van±
zuipen
niet slapen
s´nachts drugs nemen



kater krijg je niet van 100 mg 73% gedropped om 07.00 am, en slapen doe je dan ook om 23.00 pm
Grappenmaker.
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zonder tollerantie zou ik ook never niet slapen als ik een bom neem van 100mg zuiver om 7 uur. Maar je hebt gelijk, met dagelijks gebruik merk je die katers niet echt. :P
 

Liesette

Bewuste gebruiker
as het je eerste bommetje is dan moet je misschien wat extra masturberen en zal het eten lastig worden daarom altijd eerst wat eten ...

:wave:
 

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Niet strak thuis komen is natuurlijk geen optie als je diezelfde avond nog naar huis gaat.

Tip nummer 1 uit mijn ervaringen: Ga niet tevergeefs proberen te slapen! (En dan de dag erna zo goed en zo kwaad als het gaat uitzitten) Een paar uurtjes horizontaal is natuurlijk wel fijn voor je lichaam, maar als je doel slapen is zou dat wel eens een grote bron van ergernis kunnen worden.

Bepaal van tevoren of je wilt slapen of niet en doseer dan op tijd. Vaak mislukt dit alsnog en is het beter (voor het gevoel natuurlijk) om een nachtje door te gaan en tegen de middag te stoppen met bijnemen en die avond pas gaan slapen. Op deze manier heb ik nooit katers van speed.

Volg vooral niet het advies van Dreuge, alcohol maakt de kater vele malen erger. En zeker als je niet kunt slapen en de volgende dag dus de amfetamine "crash" hebt, de alcoholkater (waar niet veel voor nodig is) en dit ook nog eens versterkt wordt door het niet kunnen slapen. Natuurlijk kun je het wel één keer op deze manier doen, zodat je een goed voorbeeld hebt van hoe het niet moet.
 

Dopezilla

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Een paar uurtjes horizontaal is natuurlijk wel fijn voor je lichaam, maar als je doel slapen is zou dat wel eens een grote bron van ergernis kunnen worden.
+10000000000

En zorg maar dat je blijft eten onder invloed, of het nu smaakt of niet. Zolang ik dat doe heb ik persoonlijk geen last van een kater, en zelfs niet het lege en uitgeputte gevoel dat normaal gesproken bij pep komt kijken.

Wel ben ik de volgende dag/zodra het uitwerkt wat prikkelbaarder, maar wat L-tyrosine zou daartegen moeten helpen, denk ik.

Verder raad ik je aan flink wat vitamine supplementen (of écht een shitload aan fruit) weg te kauwen na gebruik.

Olle
 

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dopezilla zei:
En zorg maar dat je blijft eten onder invloed, of het nu smaakt of niet.
Dit roep ik ook altijd, maar je moet het niet forceren. Het gaat volgens mij meer om de regelmaat dan de hoeveelheid. Dat gezond voedsel beter is voor je lichaam mag voor zich spreken, maar ik zeg het er toch even bij.

Dopezilla zei:
Zolang ik dat doe heb ik persoonlijk geen last van een kater, en zelfs niet het lege en uitgeputte gevoel dat normaal gesproken bij pep komt kijken.
Katers heb ik van speed sowieso niet meer nu ik ontdekt heb hoe het moet. Ik merk het altijd wel wanneer het tijd is om te eten. Dan krijg ik dat typische lichte gevoel in mn hoofd en de baksteen op de maag die stiekem geen baksteen is.

Dopezilla zei:
Wel ben ik de volgende dag/zodra het uitwerkt wat prikkelbaarder, maar wat L-tyrosine zou daartegen moeten helpen, denk ik.
Daarom moet je er lekker voor zorgen dat het de volgende avond pas uitwerkt als je thuis bent, en even een uurtje (of meer) voor jezelf neemt voordat je gaat slapen.

Dopezilla zei:
Verder raad ik je aan flink wat vitamine supplementen (of écht een shitload aan fruit) weg te kauwen na gebruik.
Vitamine supplementen zie ik als overbodige luxe, zeker omdat tijdens speed de voorkeur qua voedsel al uitgaat naar fruit. Maar ik leef altijd al gezond, dus dit is niet iets waar ik extra op moet letten. Ik merk vaak wel dat ik nare zuurbranden krijg als ik op een lege maag alleen veel fruit eet. Een paar droge bruine boterhammen bieden uitkomst. Ze gaan niet van harte, maar ze werken wel.
 

Biertje

Bewuste gebruiker
Of je gaat naar de toko en haalt 2 pakjes noodlesoepjes voor 55 cent 't stuk, maakt die lekker klaar, flikkert per bakje n boterham erin en laat m lekker week worden. Dit werkt voor mij nog 't beste, soep icm noodles en brood. Het haalt iig t blok op je maag weg.
 

Dopezilla

Badass junkie
Ik eet ook geen reuze maaltijden onder invloed van speed (tenzij er echt iets lekkers op tafel staat), maar die regelmaat doet 't 'm wel. Suikerwater wilt ook al wel wat helpen, heb ik het idee.

Yoghurt met fruit kan ook, bijvoorbeeld. Al gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar de zompige, slappe magnetronmaaltijden.

En tja, vitamine supplementen zitten standaard in mijn pakket, aangezien ik van mezelf niet zo veel fruit eet, ondanks dat ik het wel lekker vind.

Maar inderdaad, wanneer ik pep op heb smaakt fruit goddelijk. Bakjes druiven gaan er zo doorheen, mits aanwezig.

Olle
 

Dreuge

Badass junkie
Vanacht ook pep gehad, vanochtend ff 2 of 3 uurtjes op bed gelegen met m'n ogen dicht en nu is er niets meer aan de hand. Ik heb niet meer bijgenomen en ook niet gegeten tijdens het feestje. Ja, ik ben wel redelijk moe natuurlijk, zit in een soort waas, maar ik moet over een paar uur werken en ik zie er niet tegen op ofzo.

Heb t zelf dus niet gedaan, maar als je de adviesen hier boven opvolgt moet de kater dus nóg minder zijn dan wat ik nu heb..

Ff op bed liggen, lekker douchen en wat fruit eten en je bent weer zo goed als nieuw :grin:
 

mellowWw

Belezen gebruiker
:grin: Mensen met de vreselijkste katers zijn volgensmij altijd diegene die zoals hier al vaker gezegt (maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen) EISEN van zichzelf dat ze toch echt wel moeten slapen... En dan vervolgens na een paar uur strond chagerijnig uit bed komen, omdat het ze niet gelukt is.

Kan me in al die tijd dat ik speed heb gebruikt maar 1 x herinneren dat ik de dag er na flink verrot was, en dat was (je raad het al) nadat ik eigenlijk gewoon moest slapen van mezelf terwijl ik gewoon te laat nog wat had genomen om te kunnen slapen.

Bereid je een paar dagen van te voren lekker voor door eens een keer een uurtje eerder naar bed te gaan, wat vaker een appel oid te pakken en je zult zien dat de kater eigenlijk te verwaarlozen is.

Have fun :)
 

W.F.L.

Badass junkie
Dopezilla zei:
bijvoorbeeld. Al gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar de zompige, slappe magnetronmaaltijden.

Dat is natuurlijk wel pech als je aan de andere kant van het land (of in een ander land) staat zonder magnetron en zonder maaltijd. Of gebruik jij thuis pep misschien? :grin:
 

Dopezilla

Badass junkie
Ah ja, als ik thuiskom van een feestje, of als ik bij iemand anders ben dan pak ik meestal wel snel even wat te eten. Op feestjes zit het er meestal niet in.

Overigens, thuis aan de pep met goed gezelschap zie ik toch ook wel als een goede avond, dus dat gebeurt ook wel eens.

Olle
 

knolselderij

Wijs gebruiker
zolang je geen verplichtingen hebt valt die kater mee

als je de hele dag op de bank kan blijven liggen zonder dat iemand aan je kop zeurt heb je nergens last van
 

knolselderij

Wijs gebruiker
het geld eigenlijk ook alleen als ik de nacht heb overgeslagen.. dan blijf ik zo lang op de bank liggen todat het een mooie tijd is om te gaan slapen
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Winehouse zei:
Petrovic zei:
Winehouse zei:
pak d'r een paar uit de pammen familie als je graag wilt slapen
Klopt, al vind ik G dan wel wat fijner werken, dan val je echt weg. :P
Is ook waar, maar na een paar uur wordt je weer wakker, omdat de G uit begint te werken :)
Klopt, ik heb dan ook standaart naast mijn bed al shotjes staan om in te "slapen". Is al weer even geleden dat ik het genomen heb, binnenkort maar eens halen.
 

Winehouse

Badass junkie
[/quote]
Klopt, ik heb dan ook standaart naast mijn bed al shotjes staan om in te "slapen". Is al weer even geleden dat ik het genomen heb, binnenkort maar eens halen.[/quote]

G + pep combo is trouwens ook :hearteyes: :hearteyes:
Alleen om te slapen ga ik toch voor de pammen !
 
Bovenaan