Geimproviseerde verstop plek voor kweekset.

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal.

Sinds kort ben ik wat bezig met paddo's te kweken met een setje dat ik gekocht hebt. Nou vond ik het wel zo prettig om het hele gebeuren 'discreet' weg te moffelen zodat niemand het kan zien!

Ook had ik niet de benodigde materialen zoals een warmtemat etcetera, dus daarom geef ik hier een kleine tutorial van hoe ik zelf alles heb geimproviseerd en weggemoffelt hebt.

Ik heb verhalen gehoord over mensen die het in hun drumstel en al hebben gepropt, leuk bedacht trouwens :wink:

Benodigdheden:

- Een simpel slotje van messing, met sleutel :wink: (Kan je meestal halen bij sleutelmaker)
- Een schaar/(zak)mes+aansteker of een boor.
- Iets van een plastic kist die op slot kan, liefst een gereedschapskist.
- Een oude iPod die licht kan geven, of nog beter zo'n USB kabel met een lampje aan uiteinde.
- Een oude platte router die zo'n 10/20 watt gebruikt, met USB port..

(Een alternatief kan zijn een hardeschijf met een printplaat en adapter die in een externe USB hardeschijf behuizing zit. Maar meestal geeft een hardeschijf minder warmte af dan een redelijke router dus daar moet je mee op letten als je er een doek overheen gooit o.i.d)

In beide gevallen kan je vast wel ergens 5v aftappen voor het licht in het geval dat je geen 5V USB stekker in de router hebt :)

Hoe te werk:

Ok dus we hebben alle benodigdheden;

1. Maak een gaatje in de gereedschapskist in de bodem, gebruik hiervoor een schaar en verhit deze eerst zodat het makkelijker is om een gat te 'boren' in de bodem. Het gaatje moet groot genoeg zijn om de kabel van de adapter van de router in te kunnen stoppen. Als je een boor hebt is het natuurlijk nog makkelijker.

2. Nu kun je de router in de kist leggen, liefst met iets eromheen, in een plastic zakje, en een doekje erop zodat de temperatuur niet te hoog wordt.

3. Als het goed is is er ruimte zat voor de meest gangbare kweeksets, er is zelfs nog zat ruimte om andere spullen in de kist te verbergen aan de andere kant. Ik zou zeggen gooi er aan de andere kant een hele hoop gereedschap om de kist lekker zwaar te maken.

4. Sluit de router vast aan op het lichtnet door de stekker aan de onderkant van de kist door te laten lopen in de gereedschapskist. Leg de kweekset er op met de eventuele doek(en) etc.

5. Nu hebben we warmte, maar we hebben nog licht nodig. Ik heb zelf een oude iPod uit de verzameldoos gehaald, deze geeft aardig wat licht. Nu kunnen we deze in principe direct aan de router aansluiten zodat je muziekspeler of ipod fungeert als de lichtbron. Je hebt wel een USB port op de router nodig, oude routers hebben dit vaak niet.

Het probleem bij mij was dat zodra de Ipod aan een apparaat was verbonden deze gelijk de backlight uitschakelde en de ipod in lock stand zette. Wat heb ik hier aan gedaan? Een heel dun stukje plastic op de 2 data lijnen van de usb kabel gelijmt zodat de router niet het signaal geeft dat er een apparaat aan gekoppeld is. (Dit zijn de binnenste 2 pinnen)

Nu gaat de ipod niet meer in lock stand, maar de backlight gaat nog steeds na een lange tijd uit. Meestal kan je op je muziek speler wel instellen dat de backlight op "Always on" gaat, maar soms werkt dit ook niet. Vaak werkt het wel om bijvoorbeeld een programma te laten draaien zoals bij mij werkte: De "Stopwatch" ! Zolang ik dit programmatje blijf draaien blijft mijn iPod dus verlicht!

Probleem opgelost :)

6. Nou hoef je alleen nog maar de iPod met wat plakband o.i.d. aan de boven-binnenkant van de deksel vast te maken en voila!

Nu kan je de kist dicht doen, slotje erop en heb je een discrete locatie om lekker je paddo's te kunnen broeden :)

Een bijna self-sustaining kist voor het kweken.

Paar kleine aandachtpuntjes

Een paar kleine dingetjes die ik nog kwijt moet, de zak die je meegeleverd krijgt bij de kweekset is vaak heel lang, helaas is een gereedschapskist niet zo hoog dus je zal waarschijnlijk een heel stuk van het plastic af moeten knippen. Vaak heeft een gereedschapskist nog een soort 'tray' aan de bovenkant die je van de kist kan afhalen, die heb ik totaal weggelaten zodat ik toch zo'n 35cm hoogte heb in de kist, mijn shrooms kunnen dus makkelijk 10, misschien 15 cm worden.

Verder zal het je niet verbazen dat een kist die gesloten is weinig lucht doorlaat. Je kan misschien ergens een paar gaatjes maken of anders doe je gewoon elke dag even de kist open om er frisse lucht in te laten komen.

Als laatste wil ik zeggen, als je geen (gereedschaps)kist had staan ergens op je kamer o.i.d. dan kan het misschien wel opvallen en zeker als er een draadje onder de kist tevoorschijn komt. Als je echt paranoide bent kan je altijd nog een gaatje in de vloerbedekking of vinyl maken en zo de kabel stiekem doorlussen naar een stekkerblok.

Veel plezier :wink:
 

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
 

Bobsacamano

Badass junkie
Hahaha ik dacht het zelfde maar goed ben benieuwd hoe je kweek gaat worden.

SmartieAndMe zei:
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
SmartieAndMe zei:
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!

Je zou ervan opkijken hoeveel warmte er van af komt!
Let wel er zit alleen maar een dunne doek om de router heen, daarboven staat direct de kweekset.

Ik heb een thermometer net boven de kweekset gehangen (in de zak) op een willekeurig moment gemeten en kwam uit op een lekkere 26 graden.

De kist zelf staat op een vloer waar het meestal zo'n 20/21 graden op de vloer is.
Verder is de kweekzak volkomen beslagen met druppels. Ziet er goed uit!

Vandaag heb ik zo'n USB licht met buigbare standaard gevonden en ipv mijn iPod heb ik die er nu op aangesloten, geeft lekker veel licht, en zelfs nog iets meer warmte! Moet nu wel opletten dat het niet 28+ graden wordt daarbinnen :tongueout:

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken vandaag of morgen :)
Misschien doe ik dat wel zodra ik de eerste paddestoel vormpjes begin te zien!
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuke huis tuin en keuken oplossing. Mij persoonlijk zou dit allemaal te veel werk zijn, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat natuurlijk.

Zou leuk zijn als je een foto van je knutsel doos plaatst en dan gewoon nog een keer wanneer je paddestoelen uit de grond schieten! Is toch niet heel veel moeite om een foto te maken?
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Nope. Geen probleem. Ik maak er een paar zodra er wat kleine paddos te zien zijn :)

Kan toch niet al te lang duren? Over een 4 dagen zitten ze een week :tongueout:
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Mhh. Nu precies een week bezig. Ik zie kleine ronde witte schimmels opkomen, denk dat over een halve week wel wat kleine paddos te zien zijn.

Hopelijk? :grin:
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
ik twijfel of dat witte schimmel paddos zijn.

MAAR

precies na een week zie ik hele kleine witte piemeltjes met bruin kopje te voorschij komen en ze lijken naar het licht toe te groeien!!

OMG i think its starting :grin:

ze zijn echt kleiner dan een centimeter LOL. maar het zijn duidelijk kleine paddos.
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat ik een photo timelapse ga maken, lijkt me wel leuk.

De foto's van de box zelf komen nog wel :)

Ik hou het spannend :tongueout:


Trouwens, meeste tutorials zeggen dat je de binnenkant van de zak moet spuiten met water, ik heb het anders gedaan en een laagje water in de zak gelaten, de zak is altijd hardstikke vochtig.

Moet ik regelmatig dit water verversen? Ik denk dat het anders gaat stinken. Ik denk dat het al stinkt trouwens, of het moet de paddos zijn maar ik denk het water zelf.

Misschien volgende keer een piep klein laagje water zodat ik het kan bijschenken als het helemaal opgedroogd is. Zie het gauw genoeg als de zak geen waterdruppeltjes meer heeft.
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
http://imgur.com/Riu1DT3
http://imgur.com/JVlsgEl
http://imgur.com/JiXYiKU
http://imgur.com/sag6l4C
http://imgur.com/TwUp8vI

Fotos zoals beloofd :)

3 fotos met de box van de bovenkant genomen.

2 fotos met de kweekset zelf. Ben echt verbaast dat ik na een week al zulke paddos hebt, ze worden om de 12 uur groter haha.

Ik schat dat de lucht in de zak nu zo'n 26 graden is.

Alles gedaan in de kist :)

Je ziet opde fotos met de kist overigens de usb lamp er boven hangen, ik richt hem niet direct op de kweekset maar schijn hem tegen de bovenkant van de kist aan.


Je ziet op de fotos van de kweekset dat ik de helft van het plastic heb weggeknipt anders was hij simpelweg te lang.
 

Bobsacamano

Badass junkie
Misschien zelf ook maar iets bedenken. Ik woon alleen dus kan doen waar ik zin in heb. Maar stel je hebt een te grote oogst hoe hou je het goed? Moet je het dan drogen?

Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?
 

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
bobsacamano zei:
Maar stel je hebt een te grote oogst hoe hou je het goed? Moet je het dan drogen?
Ik zou het sowieso drogen, nat zijn ze veel smeriger. Volgens mij kun je ze gewoon invriezen..

bobsacamano zei:
Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?

Er zijn gewoon complete growkits te koop, met aarde, sporen en alles er op en er aan. Alleen even in het water zetten en dan in een kweekzak en het gaat bijna vanzelf. Kijk ff bij onze sponsor Azarius anders :wink:
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Nou we het toch over drogen hebben, is het een optie om de paddos van te voren te snijden in stukjes alvorens ze in wc papier te wikkelen? Of is het gewenst om ze heel te drogen?

En telt die dikke steel uberhaupt als actief ingredient dat je wil opeten?
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MagicShroom zei:
Nou we het toch over drogen hebben, is het een optie om de paddos van te voren te snijden in stukjes alvorens ze in wc papier te wikkelen? Of is het gewenst om ze heel te drogen?

En telt die dikke steel uberhaupt als actief ingredient dat je wil opeten?
Ik weet eigenlijk niet of het handig is om het eerst te snijden voor je het droogt. Ik zou zeggen van niet eigenlijk, aangezien je het daarmee het oppervlak wat direct in aanraking komt met zuurstof aanzienlijk vergroot. En zuurstof draagt weer bij aan degradatie. Maar of dit een significant verschil maakt durf ik niet te zeggen. Kijk anders eens op amerikaanse fora zoals blulight, dmt-nexus of shroomery. Daar gaan ze vaak behoorlijk diep op chemie in.

Die dikke steel bevat ook gewoon psilocybine, dus moet je zeker eten.

SmartieAndMe zei:
Ik zou het sowieso drogen, nat zijn ze veel smeriger. Volgens mij kun je ze gewoon invriezen..
Ik vind de smaak van paddo's eerlijk gezegd enorm mee vallen. Het smaakt in mijn optiek enigszins naar champignons... Lekker vind ik het niet, maar voor een leuke trip moet je wat over hebben toch. Maar dat neemt niet weg dat drogen zeker handig is voor alles wat je niet binnen een paar weken gaat consumeren.

Wat betreft het invriezen. Belangrijk is dat ze dan volledig droog zijn en dat je ze vervolgens volledig lucht dicht verpakt. Een vaccumeer machine is dan ideaal, anders bieden strijkzakken nog uitkomst. Bovendien kun je ze dan het beste per dosis verpakken.
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Tjah ik heb ze nooit rauw geproefd maar champignons vind ik niet echt vies, zelfs niet rauw.

Denk dat ik er zelfs wel wat lekkere aan kan proeven, puur natuur!
 

Fool

Badass junkie
MagicShroom zei:
Tjah ik heb ze nooit rauw geproefd maar champignons vind ik niet echt vies, zelfs niet rauw.

Denk dat ik er zelfs wel wat lekkere aan kan proeven, puur natuur!
En ik vind sla best lekker, paardenbloemen lijken me alleen niet zo lekker. :wink:
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
bobsacamano zei:
Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?
Zo'n kant en klare growkit is wel het makkelijkst en ze hebben nog best wat verschillende soorten. Wil je een heel specifiek soortje dan zul je zelf alles moeten maken. Maar hier is op internet meer dan genoeg over te vinden. En vriend van mij heeft zelfs eens gekweekt en begreep van hem dat het niet heel moeilijk is.

Ik zit zelf ook al een tijdje te denken aan wat paddo's kweken. Zou dan het liefst meteen voor de Hawaiaanse gaan aangezien die naar mijn weten het sterkst zijn. Alleen daar koop je geen growkits voor dus dat vraagt wat meer voorbereiding.Bovendien kan ik waarschijnlijk aan pure psilocybine komen dus vervalt wellicht helemaal de noodzaak om paddo's of truffels te eten. Alhoewel het misschien toch ook wel wat verschilt.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
 

Bobsacamano

Badass junkie
Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?

Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
bobsacamano zei:
Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?

Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.

Ze staan in indirect led licht en schijnt direct tegen de deksel van de kist die het dan weer in alle richtingen heen reflecteerd.

Tot nu toe staan alle paddos redelijk recht naar boven :wink:
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MagicShroom zei:
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.
 

Bobsacamano

Badass junkie
Ik ga volgende week even naar azarius even wat info vragen want kost me bakken met geld al die truffels :P Moet dan ook even kijken wat het sterkste is enzo wat ze daar verkopen.

Heb wel een perfecte plek overigens met gratis warmte :)

Psychedelibee zei:
MagicShroom zei:
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Mhh kan aan mij liggen maar heb het gevoel dat de groei een beetje stil komt te staan.

Misschien is het wel te vochtig in de zak?

Njah misschien ben ik gewoon te ongeduldig, het is pcies 2 weken sinds ik ben brgonnen :tongueout:

Ik ben eigenlikk meest bezorgt om het laagje water die ik in de zak heb, laatst ververst zon week geleden.
Ik denk dat ik met eenspuitje maar ga doseren zodat elke dag het water verdampt is en ik weer nieuwe erin spuit, zo kan het constant ververst blijven
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
2 Weken en een dag.

http://imgur.com/iPCuviJ
http://imgur.com/nSNLLKM

Bij een van d fotos zie je een grote paddo en ik dacht dat hij al 'klaar' was omdat het lijkt ofdat zijn hoedje al gescheurd was. Hij leek ook niet verder te groeien.

Kan iemand dit verifieren?
Hij kleurt ook ietwat blauw bij de steel en zwart ronde de onderkant van de hoed.
heb hem netjes geplukt en ligt nu te drogen.


Ik heb nog wat vraagjes:
1. De paddos voelen droog en rubberachtig aan, ik neem aan dat dit gewoon verse paddos zijn die van binnenuit gedroogd moet worden?

2. Zoals je ziet groeien niet alle paddos even gelijk, hoe moet dut dan als ik binnenkort ga plukken? Nu heb ik al een 'grote' (was maar 5cm) die eruit moest. Wat als ik straks 10 grote paddos hebt en 50 of 100 kleintjes? moet ik die dan eerst ook maximaal laten groeien voordat ik helemasl ga re-soaken?

3. Ik heb het gevoel dat omdat ik zoveel individuele paddos hebt groeien, ze kleiner blijven omdat ze weinig groeiruimte hebben? Of is 5 cm de gemiddelde volgroeid lengte van mexicaantjes?

thx!
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen idee, mij lijkt het het meest logisch om gewoon alles tegelijk te oogsten. De ene paddo wordt nou eenmaal groter dan de ander. Maar echt verstand heb ik er niet van, dus zou niet direct op mijn logica af gaan. Kunnen ze je vast bij de smartshop vertellen. Ze zien er wel erg mooi uit trouwens!
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
ja tot nu toe zien ze er goed uit. denk dat ik ze in mijn pc ga drogen, lekker met wat lucht erover heen :)

Zit alleen nog te tobben, warme of kamer temperatuur eroverheen, ff een goede locatie in mijn pc verzinnen.

Edit: De grote paddo is een beetje blauw aangeslagen, is dit erg? lol
Misschien klopt het wel, sommige mensen noemen dit een 'abort' die vroegtijdig stopt met groeien. Klopt ook wel want hij stopte ook opeens terwijl de rest gewoon doorgroeit.
 

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MagicShroom zei:
denk dat ik ze in mijn pc ga drogen, lekker met wat lucht erover heen

:tearsofjoy: :tearsofjoy: Fantastisch die creativiteit

Je kunt ook een PC fan kopen (kost een paar euro) en die aansluiten op het moederbord van je computer, maar dan met een lange kabel. Kabel naar buiten en in je gereedschapskoffer naar binnen. Deksel op een kier en je hebt daarin luchtstroom. Misschien een beter plan dan de paddestoelen in je computer leggen :P
 

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Haha ja, ik zal eens kjken of ik nog wat kan verzinnen.


Het is trouwens wel grappig dat aan één kant van de gereedschapkist allemaal condens ontstaat, soms ligt er een klein plasje water. Dacht eerst dat de zak lekte maar nee.

Waarschijnlijk komt dat als ik de zak niet helemaal goed dicht maak, temperatuursverschil is best hoog denk ik.



Edit: Overigens de paddos die ik gisteren in de PC heb gestopt zijn echt rap droog geworden, en ook wel gekrompen haha. Heb een klein stukje proberen te breken en ik hoorde knak? Ze voelen ook niet echt meer rubberachtig aan. Werkt volgens mij wel goed deze methode, 24 uur en boom. Gedroogde paddos :tongueout: Laat ze voor de zekerheid wel 24 uur erin zitten. (PC staat ook 24 uur te draaien) Ok het waren geen super grote paddos, ik kan me voorstellen dat die joekels die anderen soms krijgen een stuk langer kunnen duren.



Ik heb ze voorin de kast gelegd boven mijn hardschijven, waar normaal gesproken DVD drive o.i.d wordt geplaatst, maar dat gebruik ik al jaren niet meer, en ik had er een ventilator ingebouwd dus nu heb ik een klein kartonnen doosje erin gezet en de fan blaast zachtjes lekker op de paddos, en de warmte van de hardeschijven doen vast ook wel wat :grin:


anyway, Ik hoop de hele zooi paddos er eind van de week te oogsten, dan zitten ze 3 weken. Wil niet wachten tot de hoedjes allemaal al open zijn.
 
Bovenaan