Gezondheid en 3mmc

Hiyou

Bewuste gebruiker
Hi iedereen,

ik heb een vraagje. Elke keer als ik 3mmc gebruik, geniet ik er maar een 5-tal uurtjes van en daarna word ik enorm slecht. Enorm hoge hartslag (170/min) flauwte en duizeligheid, dan moet ik echt gaan liggen met mijn benen omhoog. Dit wordt niet beter tot de dag nadien... ik vind dit enorm jammer omdat mijn omgeving telkens gwn aan het chillen is en zich goed voelt en kan blijven doorsnuiven. Zou dit kunnen temaken hebben met mijn gezondheid(doorbloeding,hart,...) en is dit spul dan gevaarlijker voor mij dan de anderen? Ik vind het balen want in het begin vind ik het altijd wel leuk. Ook ben ik veel nerveuser dan de anderen, zij voelen zich echt op hun gemak en ik voel een onrust in mijn borstkas en ben daar ook mee bezig.
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Ik krijg er ook hartkloppingen en onrust van... Mensen in mijn omgeving helemaal niet. Vind het ook altijd jammer maar zie het als teken dat je moet oppassen ermee...
Jah zo zie ik het ook idd, wil altijd het effect bereiken als de anderen maar dit lukt me nooit. Dat is echt jammer. Het voelt voor mij ook echt aan als gevaarlijk spul. Toch wil ik telkens meedoen. Begrijp ik niet aan mezelf...
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb je een hartkwaal dan? Dan is mijn advies om helemaal geen 3mmc of stims te nemen.
Hoe vaak neem je 3mmc? Frequentie is ook van invloed op je systeem.
 

Spyro

DF-koning
Jah zo zie ik het ook idd, wil altijd het effect bereiken als de anderen maar dit lukt me nooit. Dat is echt jammer. Het voelt voor mij ook echt aan als gevaarlijk spul. Toch wil ik telkens meedoen. Begrijp ik niet aan mezelf...
Ik heb dat ook... Dan zou ik nog een lijn willen in mijn hoofd omdat ik dan denk “misschien ga ik dan net zo lekker als de rest” maar dat is natuurlijk absoluut niet het geval.

Ik vind het ook jammer soms, weet niet waar het aan ligt. Ik heb met alle stims dat ik die onrust en hartkloppingen ervaar helaas.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Jah zo zie ik het ook idd, wil altijd het effect bereiken als de anderen maar dit lukt me nooit. Dat is echt jammer. Het voelt voor mij ook echt aan als gevaarlijk spul. Toch wil ik telkens meedoen. Begrijp ik niet aan mezelf...
Dat is denk al een lichte verslaving. Als je gebruikt terwijl je weet dat je het jiet moet of wil doen is een grote rode vlag.
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Heb je een hartkwaal dan? Dan is mijn advies om helemaal geen 3mmc of stims te nemen.
Hoe vaak neem je 3mmc? Frequentie is ook van invloed op je systeem.

neen, geen hartproblemen gevonden bij cardioloog. Wel last van veel stress wat soms op mn hart werkt. Ik heb bv. geen last bij mdma of xtc van hartkloppingen... wel bij alles wat je kan snuiven. Ik gebruik niet zoveel, heb vorige maand wel 4 weekends na elkaar 1 nacht 4-tal tot 7-tal lijntjes gesnoven. (Daarvoor was het zeker 3maand geleden)
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
I
Ik heb dat ook... Dan zou ik nog een lijn willen in mijn hoofd omdat ik dan denk “misschien ga ik dan net zo lekker als de rest” maar dat is natuurlijk absoluut niet het geval.
Ik heb juist hetzelfde! Blij dat ik niet alleen ben.
Ik vind het ook jammer soms, weet niet waar het aan ligt. Ik heb met alle stims dat ik die onrust en hartkloppingen ervaar helaas.
Ik heb dit ook bij alles wat je nasaal kan gebruiken, maar bv niet bij xtc of mdma...
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Dat is denk al een lichte verslaving. Als je gebruikt terwijl je weet dat je het jiet moet of wil doen is een grote rode vlag.
Neen is niet echt een verslaving hoor, ik wil gewoon bereiken wat ik niet kan bereiken en hoop daar ook op, omdat mijn omgeving altijd zo goed zit. Maar is jammer genoeg nooit ht geval.. ik zie ht zker niet als lichte verslaving, ik wil het gwn proberen en hoop dan ook op een leuke ervaring op dat moment.
 

Spyro

DF-koning
I

Ik heb juist hetzelfde! Blij dat ik niet alleen ben.

Ik heb dit ook bij alles wat je nasaal kan gebruiken, maar bv niet bij xtc of mdma...
Ik ook niet met XTC of MDMA. Alleen in de come-up. Rest van de snuifbare stimulanten wel :( vroeger had ik dat nooit. Heb er ook een paniekstoornis aan overgehouden. Alles wat betreft mijn hart kan ik paniek door krijgen. Daarom áls ik een upper neem, dan neem ik na een half uur vaak een benzo. Ook niet heel gezond of aan te raden maar het helpt wel bij mij. Maar ik doe ook bijna geen stims meer hierdoor
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
neen, geen hartproblemen gevonden bij cardioloog. Wel last van veel stress wat soms op mn hart werkt. Ik heb bv. geen last bij mdma of xtc van hartkloppingen... wel bij alles wat je kan snuiven. Ik gebruik niet zoveel, heb vorige maand wel 4 weekends na elkaar 1 nacht 4-tal tot 7-tal lijntjes gesnoven. (Daarvoor was het zeker 3maand geleden)
En 3mmc gaan bommen? Doe je dat als snuiven problemen geeft.
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Ik ook niet met XTC of MDMA. Alleen in de come-up. Rest van de snuifbare stimulanten wel :( vroeger had ik dat nooit. Heb er ook een paniekstoornis aan overgehouden. Alles wat betreft mijn hart kan ik paniek door krijgen. Daarom áls ik een upper neem, dan neem ik na een half uur vaak een benzo. Ook niet heel gezond of aan te raden maar het helpt wel bij mij. Maar ik doe ook bijna geen stims meer hierdoor
Idem hier! Vroeger paar keer gesnoven in het begin van mijn drugsgebruik, nooit hartproblemen, ook goed voelen. had in die tijden zelf nog nooit mn hartslagen opgemerkt. Nu ben ik daar zo bewust van. Ik heb ook een angst en paniekstoornis. Dit is bij mij ontwikkelt door cannabis... helaas. Maar idd bij alles wat je kan snuiven heb ik last van hartkloppingen en maakt me dat gek. Ik moet me dan continu concentreren om mezelf rustig te houden en gerust te stellen dat er niks zal gebeuren. Bij mdma en xtc kan ik je volgen bij het begin van het effect dat je dat opmerkt maar als dat over is voel je je echt wel goed. Dat is denk ik de enigste drgs waar ik me ook goed blijf voelen en mijn angsten en paniek los kan laten.
 

Spyro

DF-koning
Ik durf juist niet meer te bommen doordat snuiven die hartkloppingen geeft. Maar jullie hebben wel een punt idd
 

Spyro

DF-koning
Idem hier! Vroeger paar keer gesnoven in het begin van mijn drugsgebruik, nooit hartproblemen, ook goed voelen. had in die tijden zelf nog nooit mn hartslagen opgemerkt. Nu ben ik daar zo bewust van. Ik heb ook een angst en paniekstoornis. Dit is bij mij ontwikkelt door cannabis... helaas. Maar idd bij alles wat je kan snuiven heb ik last van hartkloppingen en maakt me dat gek. Ik moet me dan continu concentreren om mezelf rustig te houden en gerust te stellen dat er niks zal gebeuren. Bij mdma en xtc kan ik je volgen bij het begin van het effect dat je dat opmerkt maar als dat over is voel je je echt wel goed. Dat is denk ik de enigste drgs waar ik me ook goed blijf voelen en mijn angsten en paniek los kan laten.
We kunnen elkaar de hand schudden... Exact hetzelfde!
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
mss een gek idee.. maar je hebt het alleen bij dingen die je snuift?
3-mmc wordt zwz oraal aanbevolen > andere werking.. zie posts op het forum
Het probleem is dat ik nt durf te bommen door de negatieve ervaringen bij het nasale gebruik ...
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Zo rot. Misschien dat ik over een tijdje een klein bommetje neem om te kijken hoe dat gaat. En gewoon een benzo bij de hand houden
Ik heb ook al eens een benzo genomen (0,25mg wel maar) maar ik voel me daar ook niet echt gerust bij.
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Wat voor benzo?

Zweet jij er trouwens ook zo extreem veel door?

Edit: voor mij werkt 5 mg Dia of 0.5 Etizolam goed
0,25mg Alprazolam. Heel licht dus.. ik zweet niet neen. Heb er ook nog niet veel ervaring mee, neem dit enkel in nood.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik durf geen bommetje 3mmc te slikken door de negatieve ervaringen met het snuiven. Het lijkt mij gevaarlijker? Je moet ook meer nemen dacht ik?
Het is niet gevaarlijker. Het komt evengoed in je systeem als je snuift of slikt. Meer nodig weet ik niet, weet wel dat snuiven veeeeeeel meer cravings geeft om bij te nemen.
 

Spyro

DF-koning
Haha. Met mijn angst en paniekstoornis durf ik niet echt psychotische dingen te doen. Bv lsd, 2cb,truffels... ik denk daar allemaal te veel bij na. :tongueout:
Dan moet je het ook zeker niet doen! Ik zelf heb er echt geen problemen mee.
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Het is niet gevaarlijker. Het komt evengoed in je systeem als je snuift of slikt. Meer nodig weet ik niet, weet wel dat snuiven veeeeeeel meer cravings geeft om bij te nemen.
Heb ik het dan juist dat het volgens jou minder hartkloppingen en onrust geeft als je oraal gebruikt?
 

Hiyou

Bewuste gebruiker
Mocht ik een hartslag van 170 halen laat ik 3mmc links liggen. Maar dit is niet wat je wou horen vermoed ik.

neen wil ik niet horen maar is mss de harde realiteit. Best trg overschakelen op mdma🙃 al weet ik niet wat mn hartslag daar op is.. maar allensinds zeker geen onrustig gevoel of hartkloppingen.
 

Spyro

DF-koning
neen wil ik niet horen maar is mss de harde realiteit. Best trg overschakelen op mdma🙃 al weet ik niet wat mn hartslag daar op is.. maar allensinds zeker geen onrustig gevoel of hartkloppingen.
Heb je tijdens gebruik 170 of erna?
 
Bovenaan