GHB bij Hema & Kruidvat?

*.exe

Belezen gebruiker
'Cosmetica als vervanger drug GHB'

BRUSSEL - In de filialen van Hema en Kruidvat zou een goedkoop cosmeticaproduct te koop zijn dat een bestandsdeel bevat dat bij inname hetzelfde effect heeft als de drug GHB.

Dat meldden de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws en de Vlaamse omroep VRT zaterdag.

Het product dat de krant en de omroep uit veiligheidsoverwegingen...lees verder



Veel plezier als je met je moeder gaat winkelen! :wave:
 

tomz0r

Badass junkie
Sensatienieuws en onzin. Alsof iemand dat neemt.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon toevallig iets gevonden waar GHB in zit en ze dachten even een sensatieartikel te schrijven.
 

shokora

Wijs gebruiker
Wat een tergend retarded nieuwsbericht T_T

Lesje GHB maken:
Koop wat GBL [modbreak: Klik]
Koop wat natronloog (99,99% NaOH verkrijgbaar bij de gemiddelde drogist)
Zoek de juiste verhoudingen op, op interwebs.
Tadaaaa \o/

De kans dat iemand daadwerkelijk cosmetica producten gaat drinken omdat er GBL in zit is echt... nihil en daarbij vraag ik me af of we heel erg moeten rouwen om de personen die dat wel doen.
 

dfssdfde

Badass junkie
Net dat artikel gelezen, man, wat een idioten. Eerst en vooral, heel het artikel (bijna een volledige pagina!) gaat over "vloeibare xtc", zelfs het artikel op de voorpagina gaat over een "xtc-oma" die opgepakt wordt voor het maken van vloeibare xtc...

Dan hebben ze er de achterlijkste persoon uit gezocht om vragen te stellen, dat stom wijf (nee echt, ach-ter-lijk) dronk elke dag meerdere potjes cosmetica, en dan begint ze nu te zeuren dat het een heel gevaarlijke drug is, want haar slokdarm is verbrand.

Ze heeft geen idee wat het is, hoeveel ze moet nemen en wat het doet ("je ogen gaan er wijd open van staan en je voelt je goed, net als bij xtc") en dan is ze verbaasd dat al 3 keer bijna in coma lag. Wat ik ook waag te betwijfelen, waarschijlijk een halve ml te veel genomen en een paar uur ko gegaan.

Zoek dan toch een dealer... Is het misschien ook niet zuiver, maar dan zit er tenminste geen antivries in.
 

3970

Wijs gebruiker
Ivoos zei:
Net dat artikel gelezen, man, wat een idioten. Eerst en vooral, heel het artikel (bijna een volledige pagina!) gaat over "vloeibare xtc", zelfs het artikel op de voorpagina gaat over een "xtc-oma" die opgepakt wordt voor het maken van vloeibare xtc...

Hier in België is de term GHB weinig bekend, er wordt altijd gesproken "vloeibare", of vloeibare XTC. Dat is jaren geleden zo begonnen, en een Belg leert dat dan erg moeilijk af...net als met de belgische franc.....
 

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Het Laatste Nieuws is volgens mij het Vlaamse equivalent van de Britse 'kwaliteitskrant' The Sun, in hoeverre je die shit serieus moet nemen is dus maar de vraag.
 

mattskovic

Wijs gebruiker
was paar jaar geleden toch ook met van die pareltjes die ze verkochten in kruidvat was de parels waren geschildert met verf die GaBa of GBL bevatte het is 1 van de 2 maar kan er niet zo snel meer opkomen.

iemand raden over welk pruduct het hier gaat? ik denk de energy drankjes van het merk kruidvat of hema :tearsofjoy:
zit ook wel rare sh*t in hoor zou me niet verbazen dat er ook antivries in zit

groetjes matti
 

pandalicious

Experimenterende gebruiker
PatrickBateman zei:
Het Laatste Nieuws is volgens mij het Vlaamse equivalent van de Britse 'kwaliteitskrant' The Sun, in hoeverre je die shit serieus moet nemen is dus maar de vraag.

het wordt niet beschouwd als een tabloid ofzo, eerder een 'gewone' krant. zoals er zovele zijn. maar de 'kwaliteit' van artikels is soms inderdaad bedroevend. op de website gaat de helft vd artikels over voetballers en hun vrouwen (christiano ronaldo e.d.) :)

overigens weet ik niet goed wat er aan de hand is tegenwoordig. laatste week is ghb 3 keer in het nieuws geweest, zonder reden. eerst een 45 jarige oma die blijkbaar om de haverklap in coma ging. (ja, zo overtuig je de jeugd dat het gevaarlijk is). dan de druglijn die waarschuwde voor deze "nieuwe drug", die moeiljk te doseren valt en de dag erna het kruidvat verhaal.

je moet overigens al achterlijk zijn om shampoo te zuipen als gbl, zelfs quasi legaal, online te kopen valt voor 15-100€ per liter. aan 2ml per dosis is dat 0.2€ per dosis, daar koop je geen shampoo voor...
 
Bovenaan