Goede plekken om te blowen

blowboter

Newbie
Hallo,

Ik ben 16 jaar, en ik blow zo ongeveer 1 x in de maand.
Meestal ga ik dan met vrienden ergens in een bos zitten of op een plein.
Maar altijd als ik d'r een opsteek, ben ik bang dat er mensen langslopen en dat ik dan gesnapt wordt. Maak ik mij onnodig zorgen, of moet ik toch goed oppassen?

Btw, weet iemand ook plekken waar je heel chill kunt zitten, niet meegerekend thuis?

grtz,

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Gast, wat geef jij erom of mensen je zien blowen? Doe het dan niet.

Anyway, parken zijn relaxt, of ga aan een kanaal chillen, use your imagination. Of ga 's nachts onder een brug liggen, denk niet dat de mensen daar het erg vinden.

blowboter

Newbie
Ja gelijk heb je, maar bij onze plaats is veel criminaliteit aanwezig, dus de politie is vaak overal te vinden xD. Maarja, ik stel wel aan, ik zal wel wat relaxter worden.

Oom Klaas

Badass junkie
Shiiiiiiit straks ziet iemand je die een kennis is van de leverancier van de slager waar een dochter van een vriendin van je moeder achter de toonbank staat en zo 't hele dorp doorgaat.
THC para.

Chil en blow gewoon niet midden op straat of op een speelpleintje voor 8/9 uur 's avonds,
die kids moeten ook lekker hun gang kunnen gaan.
Als je 't zo goed zal je nagenoeg geen problemen krijgen,
maar dat ligt er ook aan op wat voor manier jij met je vrienden je gedraagt op straat.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
terk je niets aan van voorbijlopende mensen(die trekken zich ook niets aan van jou, als je daar rustig op een bankje zit te ouwehoeren met je makkers) houd dan een gewone sigaret bij de hand, en steek die aan als je denkt een bekende te zien. waar rook is is vuur, en als ze een gewone sigaret zien is er vaak niets aan de hand.

chille plekken.

-duinen(strand)
-onder autoweg viaduct die over t water gaat
-achter het politiebureau op t bankje
-bij studenten in de achtertuin
-20 minuten fietsen door de polder en ergens midden in een verlaten weiland, en dan wolkjes gaan bekijken(hihi)
-ijsselmeer, bieschbos, zwolse plassen, friese meren, schildmeer, afsluitdijk
-bootje huren, op t water naar een eilandje zoeken, en dan wat later op de dag weer met de boot terug, als t weer een beetje is uitgewerkt.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
De beste plaatsen zijn de plaatsen waar het lekker rustig en waar bijna niemand langskomt.

blowboter zei:
Meestal ga ik dan met vrienden ergens in een bos zitten of op een plein.
Maar altijd als ik d'r een opsteek, ben ik bang dat er mensen langslopen en dat ik dan gesnapt wordt.

Ben ik nou gek of kan je er dan voor kiezen om gewoon niet midden op een plein te gaan zitten?

cropp

Badass junkie
ik weet niet waar je woont, maar overal zijn plekjes te vinden waar niemand je ziet, of waar niemand kan zien dat je aan het blowen bent, en wat dan nog, blowen is niet verboden, zorg gewoon dat je ouders en oma je niet snappen, kan je verder niets gebeuren.

blowen is echt niet zo abnormaal en zo schokkend hoor...

Woftie

Experimenterende gebruiker
Wij gaan altijd in een verlate speeltuintje of parkje zitten. Nog nooit gepakt... Al komen de wouten dan nog wil dat niet zeggen dat ze je echt oppakken.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Woftie zei:
Wij gaan altijd in een verlate speeltuintje of parkje zitten. Nog nooit gepakt... Al komen de wouten dan nog wil dat niet zeggen dat ze je echt oppakken.

Goedemiddag heren, zijn jullie niet wat te oud voor de schommel?
:stoned:

Dubz

Bewuste gebruiker
Zo hoog mogelijk.

Zoek het hoogste gebouw in je stad/dorp en zoek een manier om op het dak te komen. Rook daar een paar joints, en ga verder naar het volgende dorp / stad /gebouw..

cropp

Badass junkie
loadrunner zei:
Woftie zei:

Goedemiddag heren, zijn jullie niet wat te oud voor de schommel?
:stoned:
ik denk dat ze je zowiezo niet oppakken, misschien moet je je wiet inleveren...

Naj

Ik heb vaak genoeg gehad rond mijn 15/16de toen ik nog rondhing en blowde dat ik gewoon gesprekken hield met agenten over heel andere topics intussen ik lekker voor hun neus zat te blowen, het ergste dat een agent had gedaan was ons vertellen om de hoek verder te blowen omdat het privé terrein was ( parkeergarage van een flat ), maak je daar dus geen zorgen over.

IZ420

Belezen gebruiker
Het dak van de GB!

Als ik 's nachts, na 24u, buiten ben met vrienden, blowen we gewoon op straat. We komen zelden iemand tegen, en niemand zegt er nooit iets op. 's Nachts kan je praktisch overal blowen.
Maar als je schrik hebt voor politie, zorg dan gewoon dat je iemand meeneemt die niet snel kan lopen, dan pakken ze die en geraak jijzelf weg :wink:

sjondebeuker

IZ123 zei:
Het dak van de GB!

Als ik 's nachts, na 24u, buiten ben met vrienden, blowen we gewoon op straat. We komen zelden iemand tegen, en niemand zegt er nooit iets op. 's Nachts kan je praktisch overal blowen.
Maar als je schrik hebt voor politie, zorg dan gewoon dat je iemand meeneemt die niet snel kan lopen, dan pakken ze die en geraak jijzelf weg :wink:

Jahoor lekker sociale mentaliteit! samen blowen samen gezeur!

ik heb nog nooit gehad dat politie boos werd als we ergens aan het smoken waren. ze sturen je alleen weg en als je wegrent denken ze meteen: Oh Harddrugs!!
De politie heeft wel iets beters te doen dan blowende jongeren oppakken en dat weten ze zelf ook. De agenten die zeuren hebben gewoon die dag als taak om op straat te lopen. Vroeger was ik ook bang voor politie maar als je eens met ze praat en rustig blijft zitten als ze komen is er niks aan het handje. Kwa chille blowspots kan je het beste naar het bos of park gaan, en als je dat niet in de buurt hebt, kunne afgelegen bankjes ook heel chill zijn. Als je een rivier of watertje in de buurt hebt lopen kan je daar ook heen gaan. Hier zitten altijd wel chil spots in de buurt

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Toen ik rond 03:30 een joint opstak op t bankje tegenover de ing, werd er helemaal niets over gezegd. Er werd alleen maar even gevraagd, of ik sterke drank bij me had, of open glazen bierflesjes. Toen liep meneer de agent weer door.

Spees174

Belezen gebruiker
Vigilante zei:
In bed blowen :hearteyes:

Inderdaad, genieten :)

Ga gewoon ergens blowen waar de mensen waarvan het kut is als ze je zien blowen niet komen, zoals inderdaad iets in de trant van een mooi bos ofzo. Voor de blauwpetten moet je zoals al gezegd is niet bang zijn nee, immers zijn zij je beste vriend :P (dat is toch een of ander motto van hun, de politie is je beste vriend??)

knolselderij

Wijs gebruiker
gewoon schijt hebben vroeg toen ik serieus begon met smoken toen ik 14/15 was hadk ook wel ns schijt voor ome agent, zolang jij niemand verveelt kan jij gewoon je jointje roken zonder dat iemand jou komt vervelen

nja, in principe kan je overal blowen, ook gewoon op straat, je kan ook gewoon een park bankje opzoeken, of zoals anderen hebben gezegd naast een kanaal. Zelf vind ik het eigenlijk helemaal niet slim om in een publieke plek te blowen, zeker niet in een grote stad. Zitten op dat parkbankje geeft je wel een gevoel van anoniemiteit, maar dat heb je eigenlijk niet. Ik heb het een keertje meegemaakt vroeger dat ik in een steegje stond te blowen met een maat, en zonder dat ik het merkte liep ineens een vriendin van me moeder langs terwijl ik dat ding stond aan te steken....ik had gelijk problemen toen ik thuis kwam. Ga daarom ergens blowen waar je zeker weet dat geen mensen komen, bij een vriend in de achtertuin is perfect, of je eigen achtertuin als dat kan bijvoorbeeld.

Peace
Buzz

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Eeeey man! :stoned:

Het probleem dat jy hebt komt uit dat je niet mag blowen,,
weetje blowen=chill, blowen moet je ook chillend ondernemen.
ga het niet doen als je er niet goed bij voelt.
Wiet heeft het kenmerk schizofrenische effecten soms (niet blijvend,kan wel)
met zich mee te brengen, dus je kunt a: zeggen tegen je ouders dat je blowed:wink: heb ik ook gedaan:P(want als ze er achter kome moet je dan eens kijken hoe rood ze dan kunnen worden:P)
of B: zoek gwoon een afgelegen plek waar niemand op komt,, een dicht gegroeit bos ofso,,<-- trek je indiana jones laarzen aan en loop dat bos in en maak daar dan een hangplek ofso :grin: (chillend),,

maarja man suc6 met je probleem, hopelijk heb ik je een inzicht kunnen geven:wink:
enuuuhh Smokseee!! :stoned:

MDMA<3

Belezen gebruiker
Meestal op een bankje op de dijk in een dorpje in de buurt, uitkijkend over een maisveld en daarna de zon onder zien gaan :hearteyes:
of in de polder vlakbij een meertje :stoned:
en heel af en toe op een schoolplein

Zazuu.

Bewuste gebruiker
langs het spoor.
natuurgebiedje
ga zoeken net buiten de stad, waar de bebouwde kom
ophoudt zeg maar.

cropp

Badass junkie
als er een agent aan komt gelopen, en je rookt gewoon door zonder blikken of blozen, houdt ie je ook niet aan...

cropp zei:
als er een agent aan komt gelopen, en je rookt gewoon door zonder blikken of blozen, houdt ie je ook niet aan...
Dat is meestal wel zo, bijvoorbeeld als je in een groepje staat en er rijdt politie langs, waar ze naar kijken is of er iets wordt doorgegeven. Dus als er politie langsrijdt, verberg die blow in je hand, meestal krijg je dan helemaal geen problemen

Paradiso

Newbie
Blowen doe je niet op straat. Je voed hiermee alleen maar alle negativiteit rond weed. Laatst stond ik in mijn driedelig pak bij de bushalte om te gaan werken. Staat zo'n gast naast mij een stick te roken. Op zo'n moment snap je precies waarom sommige mensen er een afkeer tegen hebben. junkies gebruiken op straat. Recreatieve rokers doen het netjes in een shop of thuis (in de tuin). En daarbij, als je gezien wordt heb je meteen een stempel. Trouwens 16 jaar is nog erg jong om al te lopen fucken met drugs. Ik heb zelf ook geblowd en was pas begonnen op mijn 20e. Ik ben twee jaar later met die onzin gestopt omdat het niet te combineren is met het dagelijks leven. Het begint met een stick in de maand, daarna in stick in het weekend, daarna het hele weekend, en voor je het weer rook je door de week en is het einde zoek. Laat niet je opleiding eronder lijden. Weed lijkt onschuldig maar dat is het allang niet meer.

Oom Klaas

Badass junkie
Dus ik ben junk omdat ik vanaf de shop naar het station een jointje rook?
Waarom moet dat driedelig pak er nou perse staan,
geeft dat jou een meerwaarde?

Paradiso

Newbie
Ja dan ben je een junk. Weed gebruik je normaal gesproken voor de fun. Als je 's morgens al een stick op het station staat te roken vlak voordat je de bus ingaat naar werk of school dan ben je ver heen. En waarom niet gewoon wachten totdat je thuis bent? Ben je dan zo verslaafd?

Iemand die met een fles drank over straat loopt wordt een alcoholist genoemd, iemand die op straat drugs gebruikt wordt junk genoemd. Zo denken de mensen nu eenmaal. Je kunt het gebruik van weed op straat wel gaan romantiseren, maar dat gaat anno 2009 niet meer op. Iedereen weet ondertussen dat weed echt niet meer zo onschuldig is zoals 10 jaar geleden gedacht werd.

Mensen die openlijk op straat weed roken verpesten het weer voor de mensen die in het weekend gezellig een stick roken met vrienden onder het genot van een goeie film of vette muziek. Want die gasten zorgen voor een verkeerd beeld van de weed rokers die wel maat weten te houden. En dat is precies wat Den Haag nodig heeft om een punt achter weed te zetten.

Trouwens, de kleding die ik beschreef was om de situatie weer te geven. Heeft geen meerwaarde hoor, is voor mij gewoon werkkleding. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Paradiso zei:
Ja dan ben je een junk. Weed gebruik je normaal gesproken voor de fun. Als je 's morgens al een stick op het station staat te roken vlak voordat je de bus ingaat naar werk of school dan ben je ver heen. En waarom niet gewoon wachten totdat je thuis bent? Ben je dan zo verslaafd?

Iemand die met een fles drank over straat loopt wordt een alcoholist genoemd, iemand die op straat drugs gebruikt wordt junk genoemd. Zo denken de mensen nu eenmaal. Je kunt het gebruik van weed op straat wel gaan romantiseren, maar dat gaat anno 2009 niet meer op. Iedereen weet ondertussen dat weed echt niet meer zo onschuldig is zoals 10 jaar geleden gedacht werd.

Mensen die openlijk op straat weed roken verpesten het weer voor de mensen die in het weekend gezellig een stick roken met vrienden onder het genot van een goeie film of vette muziek. Want die gasten zorgen voor een verkeerd beeld van de weed rokers die wel maat weten te houden. En dat is precies wat Den Haag nodig heeft om een punt achter weed te zetten.

Trouwens, de kleding die ik beschreef was om de situatie weer te geven. Heeft geen meerwaarde hoor, is voor mij gewoon werkkleding. :)

Hierin heb je deels gelijk.

De mensen denken inderdaad dat je een junk bent, maar ben je automatisch alles wat 'de mensen' denken?

Als ik op vrijdag middag, mijn enige vrije middag, lekker zit te genieten van het zonnetje in een rustig parkje waar ik niemand stoor en rook daarbij een jointje, ik zie er verzorgd uit en maak geen overlast dan ben je geen junk.

Ook hebben sommige mensen geen mogenlijkheid tot het wat door jou steeds aangehaald word 'in de tuin te roken'. Inwonende mensen, flatjes, enz.

Ook als je ergens onderweg bent naar bijv. een festival in de trein en je moet overstappen en een uur wachten en je gaat in de buurt van het station een blowtje doen vind ik je geen junk, verslaafd misschien maar is toch anders.

Ewie

Belezen gebruiker
Paradiso zei:

Ik rook regelmatig wel eens een jointje voor mijn werk, meestal echter wel maar een halfje wat nog over is van de vorige avond.. Als ik goed wakker ben, waarom niet? Ik doe er toch een uur over om op mijn werk te komen dus dan is dat alweer uitgewerkt..
Lekker interessant wat andere mensen denken toch? Ok, ik ga niet roken in een drukke winkel straat (alhoewel, met vrienden soms... per toeval) maar door woonwijken met een jointje op, waarom niet? Juist wat opener ben ik ermee geworden, groepen kinderen of een persoon die de hond uitlaat ontwijk ik dan wel weer..

Als jij liever thuis achter het raam een jointje rookt, prima, liever tijdens een wandeltochtje.. Moet ook kunnen vind ik.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
doe een gewone sigaret in je andere hand... waar rook is is vuur, en als ze die gewone sigaret zien, rijden ze vaak door.

Bovenaan