Gram coke in belgie

Tjooow555

Newbie
Ik ben vorige week aangehouden (in Belgie) met een vriend en wij hadden 0,5- mss 1 gram coke bij. Dit was de eerste keer dat we werden aangehouden en uiteindelijk mochten we gewoon weer weg nadat ze het in beslag namen. Wij weten niet goed hoe groot deze straffen zijn en vragen ons dit wel af? We zijn 18 jaar maar als er een brief zou toekomen is dat bij onze ouders dus we willen ons voorbereiden op wat komt…

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben vorige week aangehouden (in Belgie) met een vriend en wij hadden 0,5- mss 1 gram coke bij. Dit was de eerste keer dat we werden aangehouden en uiteindelijk mochten we gewoon weer weg nadat ze het in beslag namen. Wij weten niet goed hoe groot deze straffen zijn en vragen ons dit wel af? We zijn 18 jaar maar als er een brief zou toekomen is dat bij onze ouders dus we willen ons voorbereiden op wat komt…
Ik ben niet superbekend met de sancties in België, maar volgens mij krijg je bij een kleine hoeveelheid een iets wat ze een 'minnelijke schikking' noemen ofzo? Dat is dan een geldboete. Aangezien je nog niks gehoord hebt kan ik me ook voorstellen dat ze de zaak misschien geseponeerd hebben.

Check ook even deze links:

En

De Zandman

DF-koning
Ik denk dat het een zgn. " Beleidssepot" wordt en dat jullie er zonder verdere gevolgen er mee wegkomen.
Met 2 man maximaal 1 gram is natuurlijk erg, erg weinig....

De Zandman

DF-koning
Ik weet niet wat er in België getolereerd wordt.
In Nederland is dat een halve gram, die je overigens wel kwijt bent.
In België is men strenger met drugs, zo ook cannabis voor zover ik weet, want die ben je ook kwijt geloof ik, ook al is dit minder dan 5 gram...
Maar 70 euro, voila. Jammer van dat geld.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
In België is men strenger met drugs, zo ook cannabis voor zover ik weet, want die ben je ook kwijt geloof ik, ook al is dit minder dan 5 gram...
Maar 70 euro, voila. Jammer van dat geld.
klopt wiet werd ook in beslag genomen dat was ook minder dan een gram...
Die 70 euro viel wel mee aangezien we niet echt hadden bestudeert wat er getolereerd werd of niet in België.

We stonden ook niet in de buurt van de auto.
Als dat het geval was en hij uiteraard doorzocht zou worden hadden we wel een groter probleem haha .

De Zandman

DF-koning
Dan hebben jullie geluk bij een ongeluk gehad!
Waren jullie nabij je auto geweest, of erin gezeten, dan had de popo jullie auto binnenstebuiten gekeerd met alle ellende van dien!

Bovenaan