Growboxes blijven (voorlopig) legaal!

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik weet niet of jullie het al wisten eigenlijk maar kon er niet zo snel iets over vinden op 't forum.
Was gister even langs de smartshop geweest en even met de smartshop houder gepraat over wat hij gaat doen als de paddo's verboden worden. Hij zei dat growboxes nu wel legaal blijven dus dat daar gewoon een grotere handel in komt. Echt zo relaxed dit! en dan is het risico dat een dronken toerist in een opwelling paddo's koopt er ook niet meer.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Klinkt als goed nieuws.
Als dit klopt dan ben ik benieuwd wat voor maas hij in de wet heeft gevonden.
Ik kan me wel iets voorstellen dat het verboden wordt om paddestoelen als hallucinogeen te verkopen. Dus dat je ze niet in een portie verpakking mag doen, en dan aanbieden. Want dan is het duidelijk voor tripgebruik. Maar de verkoop van paddestoelen, op zich, is wettelijk gezien heel moeilijk aan banden te leggen is. Het verbieden van een plant(paddestoel) is bijna onmogelijk. Probeer immers maar is met goede argumenten te komen om een eikeboom te verbieden. Dus die smartshophouder gaat een beetje de tuincentrum kant op. :grin: Erg slim, voor zover ik het kan overzien.
En mensen die zelf gaan kweken, zijn doorgaans mensen die zich goed voorbereiden. Dus idd minder toeristenincidenten, hoop ik.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
jcp zei:
Hhmmm en groothandels zoals http://www.mushmush.nl verkopen hun voorraad paddogrowkits dus voor niks aan consumenten?

Ik kan wel enigszins meegaan in je gereserveerde houding.
Maar op die site die je net aanhaalt lees ik ook het volgende: "Wanneer het verbod ten uitvoer wordt gebracht zullen wij noodgedwongen stoppen met de verkoop van paddo-gerelateerde producten en doorgaan als online tuincentrum met spullen voor de teelt van eetbare paddenstoelen, cactussen en andere interessante planten"

Misschien betekent dit wel dat ze ook door hebben dat je idd geen paddo's(paddestoel als tripproduct) meer mag verkopen, maar dat het op zich verkopen van flora(hoe vaag ook) niet aan banden gelegd kan worden.
Dus ik verwacht (als dit klopt) dat veel smartshops iets meer de tuincentrum kant opgaan.
Dus dat paddstoelen nog wel verkocht kunnen worden(in de vorm van kweekset), maar dan niet langer als tripmiddel. en dat ze dus zeker niet aangeprijsd mogen worden als paddo's.
Dit maakt de bussiness een stuk minder lucratief, aangezien dit het einde betekent van hapklare porties. Jammer voor de souvenirwinkeltjes in Amsterdam. Maar ik kan me voorstellen dat het voor de echte paddofiel :grin: misschien wel een opluchting is.

Maar goed, als dit verhaal klopt natuurlijk. Niks is nog zeker.

Ellesdee

Badass junkie
Isn't it interesting, that the two drugs that are legal, alcohol and cigarettes...two drugs which do absolutely nothing for you whatsoever...and drugs that grow naturally upon this planet, drugs that open your eyes up to make you realize how you're being fucked every day of your life...those drugs are against the law? Wow! Coincidence? I don't know." -Bill Hicks

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Funky Monkey

Badass junkie
Ellesdee zei:
Isn't it interesting, that the two drugs that are legal, alcohol and cigarettes...two drugs which do absolutely nothing for you whatsoever...and drugs that grow naturally upon this planet, drugs that open your eyes up to make you realize how you're being fucked every day of your life...those drugs are against the law? Wow! Coincidence? I don't know." -Bill Hicks

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Fucking geniaal! :mrgreen:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
kapitein-x zei:
Maar goed, als dit verhaal klopt natuurlijk. Niks is nog zeker.

Ja ik wacht ook nog even met het blij in m'n kamer rond dansen. Want ik denk dat de kranten hier wel aandacht aan hadden besteed als dit feit vast stond.

Maar ik heb die man eigenlijk een paar keer gevraagd of het echt zo was omdat ik zo verbaasd was. Hij zei dat ze nu al bezig zijn om kleinere growboxes te maken voor het grotere publiek ofzo. Dus het klonkt al aardig serieus.
Hij zei ook dat het eerst verboden zou worden maar het nu toch veranderd is, waarschijnlijk inderdaad wat jij zegt doordat het gewoon heel moeilijk verboden kan worden als het ala tuincentrum style verkocht gaat worden. :P

Maargoed.. ik vond dat ik jullie dit niet mocht onthouden ookal is het nog niet officeel bekend. Die smartshop houder is normaal erg betrouwbaar en loopt niet zomaar wat te lullen voor zover ik weet... :)

jcp

Bewuste gebruiker
@kapitein-x:

Ik zat op m'n werk en knalde er even snel een reactie op, nu ik het teruglees komt het idd heel sceptisch over :)

Ik hoop dat je gelijk krijgt, want zelf uit sporen kweken valt me niet mee!
Dan is zo'n growkit toch best wel ideaal :grin:

pieter-b

Wijs gebruiker
klinkt in eerste instantie wel goed,...maar als ik mij dan realiseer dat er de afgelopen jaren wetsvoorstellen door zijn geduwd doo rhet CDA die de rechten van de thuiskweker van wiet al helemaal tot 0 doen dalen, en dan ook realiseer dat paddos harddrugs zullen zijn, en dan ook realiseer dat o.a. het CDA, maar ook andere partijen zich hard maken voor het zwaarder maken van straffen, vooral voor de kweker..

een growboxje thuis is dan harddrugs produceren, is dan het recht verliezen op het mogen blijven wonen in je woning, en misschien zelfs je vrijheid.

ik weet het niet hoor. dit klinkt mij eerder als een zoethoudertje, om protest in te dimmen, met een sluimerende optie tot totaalverbod.

phy

Bewuste gebruiker
Laten we hopen dat kweeksets gewoon 'legaal' blijven. Niets mis met je eigen stoeltjes kweken :) Goed voor de groene vingertjes

@pipo: ik hoop van harte dat je ongelijk hebt.

DreamWeaver

Badass junkie
Kweekboxen zijn makkelijk te verbieden, is er geen plek waar ook de cubensis-soort overleeft en wat bijna niet te verbieden is? Net zoals de kaalkopjes in je achtertuin waar jij niks aan kunt doen, zullen er best plekken zijn waar het warm en vochtig is waar je onopvallend wat stoeltjes kunt laten groeien. Any ideas?

gtedbro

Bewuste gebruiker
Het zou gewoon heel mooi zijn als de growboxes blijven bestaan. Anders zouden alle Paddestoelen overal uit de grond getrokken worden. Das ook niet goed voor het milieu he :wink:

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik was afgelopen vrijdag in de smart in Haarlem,deze verkoper vertelde mij dat

- growkits buiten het geplande verbod vallen
- growkits waarschijnlijk wat duurder gaan worden
- er wellicht "geportioneerde" growkits op de markt gaan komen

Maar laten we vooral ook hoop houden dat de krasse knarren in de 1e kamer die wet door de plee spoelen :rock:

pythregius

Bewuste gebruiker
lekker dom bezig die overheid, wel de paddo's verbieden maar toch kweek setjes legaal houden, doe het dan goed, stelletjes eppo's ze zijn best grappig die mongolen zoals klink, ik snap geen fuck van ze maar ik blijf mooi paddo's door eten, verbod zal niks voor me uitmaken, en voor velen op deze manier niet.
kweken maar :hearteyes:

pieter-b

Wijs gebruiker
Hans zei:
Totdat een Frans meisje een growbox koopt.
zolang de media haar suicidaliteit niet onbewezen aan die doos linkt moet dat wel goed komen..

maaruh...ik kan me bijna niet voorstellen dat de growboxjes legaal blijven aangezien ze psilocybine bevatten wat nbiet legaal is.
Sporen bevatten geen werkbare stof, dus dat lijkt me lastig te verbieden.
..
in heel de wereld iig niet verboden en via internet toe te laten sturen.

hier kun je sporen met elkaar ruilen of je toe laten sturen:
http://www.fsre.nl/

een growbox is niets anders dan met sporen besproeide rogge, en df staat wel vol met guides van hoe.

henkie84

Bewuste gebruiker
pieter-b zei:
maaruh...ik kan me bijna niet voorstellen dat de growboxjes legaal blijven aangezien ze psilocybine bevatten wat nbiet legaal is.
Sporen bevatten geen werkbare stof, dus dat lijkt me lastig te verbieden.

Ik heb het net ook even nagevraagd bij mijn smartshophouder. De kweeksetjes, zoals ze nu verkocht worden, zullen - volgens hem - inderdaad niet meer verkocht mogen worden, omdat ze psilocybine bevatten. Daarentegen zei hij dat er waarschijnlijk wel alternatieve kweeksetjes zouden komen, met een sporenspuit erbij. Ik hoop het.

Wacky

Badass junkie
Tegen de tijd dat ik ervaring heb met kweken moeten we maar eens een plan opzetten om te zorgen dat de parkjes van alle grote steden in nederland vol paddos komen te staan. Als ze op koeienstront groeien moet het op hondenstront toch ook kunnen ?

phy

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Tegen de tijd dat ik ervaring heb met kweken moeten we maar eens een plan opzetten om te zorgen dat de parkjes van alle grote steden in nederland vol paddos komen te staan. Als ze op koeienstront groeien moet het op hondenstront toch ook kunnen ?

Is al gedaan :wink:

"...Aan het einde van de actiedag hebben de activisten vanuit een luchtballon miljarden paddosporen verspreid door Nederland."

http://reddepaddo.nl/?p=99

Wacky

Badass junkie
Ja dat is symbolisch, sporen uit een luchtballon gaan weinig shrooms opleveren. Ik bedoel dus te zorgen dat er ook echt overal paddos groeien.

phy

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Ja dat is symbolisch, sporen uit een luchtballon gaan weinig shrooms opleveren. Ik bedoel dus te zorgen dat er ook echt overal paddos groeien.

geef me een super soaker en count me in :wave:

pieter-b

Wijs gebruiker
ik ben ook helemaal voor.
..kaalkopjes groeien op grasvelden..daar heb je geen poep voor nodig.
..die sterkste soort (ben ff de naam kwijt) die kan in Nederland groeien op van die houtstrooisel paadjes in parkjes.

Wacky

Badass junkie
Juist, als er nou iemand al ervaring daarmee heeft en het ons allemaal kan leren, dan gaan we even een zooi sporen maken en aant werk :)

jcp

Bewuste gebruiker
Inderdaad, de luitjes van Legalize! moeten eigenlijk even een youtube filmpje maken ofzo :grin:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Begrijp ik het goed, dat dus alleen nog die uitgebreide kweeksetjes verkocht mogen worden(dus met sporenspuit etc..) en niet de makkelijke growboxes(voor luie mensen zoals ik)?

Ik zit niet echt in die materie, maar dmt is toch ook illegaal. En ze gaan dan toch ook niet alle dmt houdende planten verbieden, zoals bv die 'sigaren' die langs de waterkant staan. Op dezelfde wijze snap ik ook niet hoe ze de paddestoel als zodanig kunnen verbieden.

Veel mensen zullen dat wel willen natuurlijk, maar het lijkt me wettelijk gezien vrij lastig.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
kapitein-x zei:
Begrijp ik het goed, dat dus alleen nog die uitgebreide kweeksetjes verkocht mogen worden(dus met sporenspuit etc..) en niet de makkelijke growboxes(voor luie mensen zoals ik)?

Begrijp je niet goed.. er worden nu juist growboxes gemaakt die kleiner zijn dan de normale. Om de drempel nog lager te maken (omdat het dan een kleiner portie is (duh) )

phy

Bewuste gebruiker
Tjah, als dat betekent dat ik nog steeds mijn maandelijkse trip kan maken...
Maar dan nog het is niet eens duidelijk of het wel zo is.

Eerst maar eens dat kloteverbod afwachten zeg ik.

Ik ben niet tegen geloof, maar die kl*tnk*krchristenj*den.....
Ik schaam me dat ik als christen ben opgevoed.

shokora

Wijs gebruiker
Ik hoop dat ze legaal blijven, dan is er in principe niet zo'n groot probleem. Mensen die weten wat ze doen growen gewoon hun eigen shit en losbandige toeristen krijgen krijgen niks :P

Btw, geloof an sich is niet verkeerd, maar ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan georganiseerd geloof. Het gaat altijd samen met enorm strakke hiërarchie en wetten :( en als ik ergens een hekel aan heb...

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
shokora zei:
Btw, geloof an sich is niet verkeerd, maar ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan georganiseerd geloof. Het gaat altijd samen met enorm strakke hiërarchie en wetten :( en als ik ergens een hekel aan heb...

+1 :beer:

phy

Bewuste gebruiker
Ach, in principe is geloof 'goed' omdat het goede waarden en normen predikt.
Alleen zijn er altijd mensen die die mooie normen en waarden gaan verdraaien.

De stinkende rijke katholieke kerk (wat eindigde in een beeldenstorm)
Moslims met hun bomgordels

Enz. enz.

HTID

Bewuste gebruiker
phy zei:

Enz. enz.

Dat waren protestanten, die hebben geen beelden in hun kerk en waren tegen het verheerlijken van heiligen.

phy

Bewuste gebruiker
HTID zei:
phy zei:

Enz. enz.

Dat waren protestanten, die hebben geen beelden in hun kerk en waren tegen het verheerlijken van heiligen.

Hoe denk je dat het protestantisme ontstaan is? :rolleyes:

fs180

Belezen gebruiker
shokora zei:
Ik hoop dat ze legaal blijven, dan is er in principe niet zo'n groot probleem. Mensen die weten wat ze doen growen gewoon hun eigen shit en losbandige toeristen krijgen krijgen niks :P

nou voel ik me als semi-jurist weer beledigd :grin:

shokora

Wijs gebruiker
Dat mag, de maatschappij is dynamisch en kan dingen zelf veel beter oplossen dan overal een wet voor maken. Mensen moeten gestimuleerd worden om zelf creatief na te denken, ipv overal de wet voorgeschreven te krijgen.

btw, lekker offtopic xD, weet iemand al hoe het zit met de legaliteit van growboxes?

pieter-b

Wijs gebruiker
shokora zei:
Dat mag, de maatschappij is dynamisch en kan dingen zelf veel beter oplossen dan overal een wet voor maken. Mensen moeten gestimuleerd worden om zelf creatief na te denken, ..
wordt de bevolking nu dan niet ook al gestimuleerd om heel creatief nieuwe legale drugs uit te vinden, stiekemer te kweken, handelen en gebruiken.
je kunt veel zeggen, maar niet dat de overheid zich niet inzet voor het stimuleren van creatief denken :wink:

Spor

Wijs gebruiker
wat een feest :grin:

Kan ik toch nog van die kristallen maken zoals in dat topic van pipo toen :sunglasses:

Bovenaan