Guarana / cafeïne ervaringen

Kordie

DF-koning
Wie van jullie heeft ervaring met guarana?

Gezien mijn chronische vermoeidheid door de ptss gaf een behandelaar mij de tip om eens guarana te proberen.
Het zou je meer alerter houden gedurende de dag.
Herkent iemand dat?

Ook had hij het over een cafeïne capsule.
Schijnt stuk goedkoper te zijn.
Maar ik kan me er weinig bij voorstellen.
Je zal er vast strak van gaan staan want het is ook een versnijdingsmiddel bij coke en pep etc.
Maar dit is toch niet comfortabel?

Die behandelaar is altijd ruim denkend.
Geen kwakzalver. Dus kan er in mee gaan.
Maar DF is dan wel de plek om te checken want hier zitten vast kenners.
 

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik heb wel ervaring met guarana. Het verschilt niet echt veel in effect met koffie, thee, guayusa, maté of pure caffeïne.

Als de vermoeidheid nog te overzien is, helpt het om er gedurende de dag geen last van te hebben.

Als de vermoeidheid al te ernstig is, werkt het ook wel natuurlijk, maar niet genoeg en uiteindelijk kan je er dan onrustig en vermoeid tegelijk van worden.

Je kunt het allicht eens proberen, maar verwacht niet dat het veel anders doet dan koffie of thee.

Uiteraard is het ook afhankelijk van de dosis. Een te hoge dosis caffeïne voelt overigens onplezierig en zal je nachtrust weer verstoren, waardoor de chronische vermoeidheid juist erger wordt.

Dus als je het gaat proberen, neem het dan meteen 's ochtends en hou het bij dat moment om je nachtrust zo min mogelijk te beïnvloeden.
 

Kordie

DF-koning
Ik heb wel ervaring met guarana. Het verschilt niet echt veel in effect met koffie, thee, guayusa, maté of pure caffeïne

Klinkt als:
alleen de prijs is anders. Want dat laatste kost volgens mij geen cent.

ls de vermoeidheid nog te overzien is, helpt het om er gedurende de dag geen last van te hebben.

Als de vermoeidheid al te ernstig is, werkt het ook wel natuurlijk, maar niet genoeg en uiteindelijk kan je er dan onrustig en vermoeid tegelijk van worden.

Waar ik veel mee kamp, en dus bespreekbaar heb gemaakt pe rmail met die behandelaar is dat het per dag verschilt.
Ik ben fysiek niet moe. Slaap meestal (als ik geen nachtmerries uit het mijnenveld heb) best wel oké.
De ene dag sta ik op en denk ik dat ik er tegen aan kan en slaat de vermoeidheid pas later in, door met name de prikkels / grenzen niet kennen.
De andere dag sta ik op en voelt het alsof ik een paar bakstenen in mijn hoofd heb.

Hoe dat komt is niet te verklaren. Hoort bij de PTSS en klappen op het hoofd zegt men.
Ik drink wel best veel koffie. En daarom had die behandelaar het vooral over dat stuk caffeine pil/poeder etc.
Zijn ervaring van een paar oude revalidanten is dat die de vermoeidheid dan meer onder controle houden.
Alert waren. En dus beter hun grenzen kunnen inschatten, weggaan bij prikkels etc.

Je kunt het allicht eens proberen, maar verwacht niet dat het veel anders doet dan koffie of thee.

Uiteraard is het ook afhankelijk van de dosis. Een te hoge dosis caffeïne voelt overigens onplezierig en zal je nachtrust weer verstoren, waardoor de chronische vermoeidheid juist erger wordt.

De behandelaar weet niet dat ik vroeger ook wel eens met enige regelmaat pep en coke heb gesnoven.
Dat zal vast en zeker ook versneden zijn met caffeine (of doen ze dat met anders? enfin)
Want ik had niet altijd de meest pure vorm meen ik.

Te hoge dosis caffeine zorgde dan inderdaad voor hartkloppingen, onrust, opgejaagd.
Eigenlijk wat je ook hebt als je teveel blikjes redbull drinkt. Misschien dan nog wel erger.
In slaap vallen doe je dan niet. Maar ben het met je eens dat slapen ok heel belangrijk is.
Doel is dus ook zeker niet om een nacht over te slaan. Want dan gaat het helemaal shit.

Dus als je het gaat proberen, neem het dan meteen 's ochtends

Goeie.
Doe ik altijd bij iets nieuws.
 

Casrus

DF-koning
Wie van jullie heeft ervaring met guarana?

Gezien mijn chronische vermoeidheid door de ptss gaf een behandelaar mij de tip om eens guarana te proberen.
Het zou je meer alerter houden gedurende de dag.
Herkent iemand dat?

Alleen in de frisdrank in het vliegtuig naar Zuid-Amerika.

Was lekker, maar was het effectiever dan koffie?

Ook had hij het over een cafeïne capsule.
Schijnt stuk goedkoper te zijn.
Maar ik kan me er weinig bij voorstellen.
Je zal er vast strak van gaan staan want het is ook een versnijdingsmiddel bij coke en pep etc.
Maar dit is toch niet comfortabel?

Die behandelaar is altijd ruim denkend.
Geen kwakzalver. Dus kan er in mee gaan.
Maar DF is dan wel de plek om te checken want hier zitten vast kenners.

Gebruiken bodybuilders dat niet?
 

Relmuis

Wijs gebruiker
Overpriced caffeine.
Kan je ook goede koffie van kopen.
Of het helpt betwijfel ik, ik zou niet weten hoe het zou moeten werken.
 

XMR

Wijs gebruiker
Werkt voor mij beter dan pure caffeine, ik heb een extract waarvan de helft bestaat uit caffeine. Ik merk dat de guarana iets meer kick heeft dan enkel caffeine, ook ga ik er een stuk meer van zweten. Ik vind het fijner dan koffie of pure cafeïne.
 

Relmuis

Wijs gebruiker
Mag ik naam van het merk?
Wil wel graag weten of er andere actieve stoffen inzitten.
Ik las wel iets over dat de absorptie van cafeïne diet trager kan verlopen door aanwezige tannines.
Koffie werkt ook sneller dan thee.
Uiteindelijk blijft het cafeïne en ik zie niet in hoe dat gaat helpen.
Heb wat op het net gezocht maar daar kan ik niet veel vinden in combinatie met PTSS.
Eerder minder cafeïne dan meer kom ik wel tegen.

Mijn ervaring met PTSS dat bij mij stress zich vaak uitte in moeheid.
Voelde aan als fysieke moeheid; dagen moe.
Ik sliep ook als een blok.
Op cafeïne ga ik notoir slecht, helaas want ik ben gek op koffie en thee, dus ik heb het nooit uitgeprobeerd.
Ik zit niet voor m'n lol aan de Nescafe decaf oploskoffie, net vloeibare houtskool. :flushed:
Volgende keer weer gewoon Levelt van een tientje.
 

XMR

Wijs gebruiker
Mag ik naam van het merk?
Wil wel graag weten of er andere actieve stoffen inzitten.
Ik las wel iets over dat de absorptie van cafeïne diet trager kan verlopen door aanwezige tannines.
Koffie werkt ook sneller dan thee.
Uiteindelijk blijft het cafeïne en ik zie niet in hoe dat gaat helpen.
Heb wat op het net gezocht maar daar kan ik niet veel vinden in combinatie met PTSS.
Eerder minder cafeïne dan meer kom ik wel tegen.

Mijn ervaring met PTSS dat bij mij stress zich vaak uitte in moeheid.
Voelde aan als fysieke moeheid; dagen moe.
Ik sliep ook als een blok.
Op cafeïne ga ik notoir slecht, helaas want ik ben gek op koffie en thee, dus ik heb het nooit uitgeprobeerd.
Ik zit niet voor m'n lol aan de Nescafe decaf oploskoffie, net vloeibare houtskool. :flushed:
Volgende keer weer gewoon Levelt van een tientje.
Heb je een PB gestuurd!
 

Kordie

DF-koning
Mijn ervaring met PTSS dat bij mij stress zich vaak uitte in moeheid.
Voelde aan als fysieke moeheid; dagen moe.
Ik sliep ook als een blok.

Herkenbaar.
Niks uit handen krijgen. Ook al moet het soms gewoon.
Dan is een stimulantje soms wel fijn vind ik. Af en toe.

Op cafeïne ga ik notoir slecht,

Ik kan heel veel koffie drinken.
Maar het gekke is dat het niet werkt. Tenzij ik hem echt sterk maak (en dat doe ik dan ook vaak), maar dat vinden de darmen dan weer wat minder.

Werkt voor mij beter dan pure caffeine,

Natuur product?
 
Bovenaan