Hallicuneren i.v.m slaaptekort?

buzzy

Badass junkie
Ik ben al bijna 3 dagen wakker en ik begin licht te hallicuneren zoals: dingen die heen en weer schieten vanuit je ooghoeken, wat wit hoort te zijn zie ik als licht roze, ik zie dingen licht vervormen als ik me erop concentreer en ik schrik me om de 10 minuten weer de tieftering van mijn eigen bril op me neus :confused: Nu is de vraag komt dit door de X en de speed of puur vanwege niet slapen, dat het door slaaptekort komt heb ik hier eerder gelezen maar ik wou het even zeker weten, vandaar :) Op zich kan ik er ook wel van genieten as ik me bril even afzet en mijn lenzen indoe :P

buzzy

Badass junkie
Ik heb in totaal 2 Gr snelle gehad en 2 stevige tikkels, vanavond de laatste avond met 2 tikkels misschien 1 :wink:

buzzy

Badass junkie
Hmm ja dat zal ik morgen ochtend wel even verzorgen want ik zou om 23:00 even op stap :mrgreen: Nouja maak daar ook maar 23:30 van :grin: Als je met die maten van mij afspreekt is het meestal +30 minuten :tearsofjoy:

BacingsPen

Badass junkie
Hallucineren is in principe altijd mogelijk.

Na 1 nacht opblijven hebben mensen soms al hallucinaties. Zeker in combinatie met drugs ^^ ik zou denken dat je juist meer de werkelijkheid gaat zien, als ik luister naar een groot fan van speed...

Maarja, dat zegt misschien al genoeg :wink: :grin:

Psykaholik

Wijs gebruiker
ja da is echt door slaaptekort gewoon. (en door de drugs ook wel een beetje)
had da gisteren ook weer aan de hand na meer als 50 uur wakker te zijn en had toch al een uur of 4 a 5 niks meer gepakt.
lichtflitsen zien in je ooghoeken
denken da er iemand je kamerdeur opendoed
denken da er onder iemand aan de trap zit te roepen
kortom vanal horen wa er nie is.
en soms ook dingen zien die er nie zijn.(ma dan ben ik al heel lang wakker)

buzzy

Badass junkie
exactus! :wink: Maar k ben nu ook wel lekker leil zeg dan de ying yangs :hearteyes: :hearteyes:

Edit: EN weer veilig thuis ik heb genoeg gezien en beleefd maar dat zet ik nog wel eens op het forum :smoke:

Deranged

Badass junkie
Komt door slaapgebrek.Voor 3 nachten valt het bij jou nog meer. Ik heb tijden gehad dat ik bij 2 nachten de kasten al van de muur af zag komen. Of posters die tot leven kwamen en plastic poppetjes in een kast die ineens staan te dansen. Opzich best vermakelijk om te zien. :P

buzzy

Badass junkie
Ik was gisteravond nog ff op stap geweest en ik kwam een boom tegen die stond echt te trillen net zoals je de warme lucht wel eens ziet trillen en ik keek daarna en terwijl ik keek verdweed de stam enzo :grin: :P

Rain

Bewuste gebruiker
HAhaha, jah hallicuneren is doodnormaal als je al 3 dagen aan snelle en x zit

psytrancer

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit ook al eens gehad,
na een nacht uitgaan md snellen, drank,
en daarna een nachtje c, ik zag spinnedraden overal uitkomen, geometrische patronen overal verschijnen, harlekijntjes dansen in luchtlijnen op één bepaalde plaats,

vanalles,

wat slaaptekort niet allemaal met je doet soms,
jonge, jonge

Drazzic

Bewuste gebruiker
Toen ik met de bus nar spanje ging heb ik bijna heel de bus reis gezopen zodat ik zeker wist dat ik in slaap kon vallen. Maar helaas het mocht niet baten ik kon weer niet slapen. Na een reis van 22 uur en zo'n 30 uur op.. helemaal gaar door de alcohol begon ik ook te hallucineren. De grond ging op en neer (golvend) en andere wazige dingen. Dus heeft ook wel met weinig slaap te maken, maar vooral doordat je lichaam uitgeput is.

Gozur

Newbie
heb ook een keer gehad dat ik 30 uur niet had geslapen en toen een van mn eerste hijsjes nam van een jointje na het uitgaan een beetje paranoia werd niet echt een aanrader dus :)

ik zie de hele muur hier bewegen enzo

vrijdag avond 7 uurtjes geslapen en sindsdien al 30 uur wakker, en ik kan sowieso al slecht tegen weinig slaap

en het mooiste van alles is dat ik vanmorgen dacht dat ik van die vervuilde sos had gehaald en dat alles daar mee te maken heb.

TERING WAT WAS IK PARA GEK!

gelukkig vond ikd it forum

flash kieke

Wijs gebruiker
Het ergste dat ik gehad had na een paar nachtjes op de pep was toen ik kleine beestje over mij zag kruipen en op een gegeven moment voelde ik ze op men arm bijten en kruipen.

Dikke spinnekoppen in de hoeken van men kamer.
Geesten rond zien dwalen wat uiteindelijk de rook van men sigaret was. :P

buzzy

Badass junkie
Ja, ik heb het ook wel eens heel ernstig gehad. met 5 nachten geen slaap ging ik op de brommer richting stad over een donker fietspad van 2 km, en aan weerszijden van dat pad staan van die hele overhellende bomen en ik was me toch een partij bang :openmouth: Ik begon ook gezichten te zien in alles, in een wolk zag ik een oog mij volgen en andere shit :confused: Ik durfde amper door de pikdonkere steeg om mn huis in te komen en wat denk je, schieten er ineens 2 katers hard blazend en vechtend vanaf het dak tegen me op, nou ik heb echt op het randje gezeten van een hartverzakking :openmouth:

BacingsPen

Badass junkie
Wie zegt dat bomen zich niet inderdaad een soort van voortbewegen? Wie zegt dat we gelijk hebben in wat we zien? Wie zegt dat onze ogen gelijk hebben als we WEL geslapen hebben?

Dat we door slaaptekort al in een droomwereld kunnen geraken/waanideeen kunnen krijgen, zijn toch (over)duidelijk het bewijs dat we nog niet 100% zeker kunnen weten dat wat we in nuchtere toestand zien WEL echt is?! Wel eens iets gelezen over gezichtsbedrog? En wel eens bij het idee stilgestaan dat we in werkelijkheid alles in spiegelbeeld zien, maar dat we het beeld in onze hersenen omkeren?
(Als er op DF nog kenners van biologie waren, konden die het ons ff mooi/gedetailleerd uitleggen! Maar zijn die nog wel welkom?! Nee? Jammer, want ik heb helaas door omstandigheden een tekort aan kennis...) Omkeren, het wordt zegt al genoeg?!

buzzy

Badass junkie
Dat kan volgens mij best wel eens waar zijn allemaal, hele wijze woorden SpacingBen ! :wink: Misschien slapen we wel omdat de échte wereld geheim moet worden gehouden o.i.d...

wiet busje

Belezen gebruiker
wat denk je van de volgende 2 dingen:

het is bewezen dat onze hersenen 'gaten' zelf aanvullen, naar de omgeving die het meest logisch is.

het schijnt dat je door bepaalde drugs beter kan zien/ruiken/horen..

combineer die 2 dingen met hallucinaties erbij, en je gat je afvragen: zijn die hallucinaties niet jusit echt..

hoop dat jullie me snappen zit beetje erg aan de sos :wink: maar heb dit eens heel boeiend uitgelegd gekregen

buzzy

Badass junkie
Pfffff zware shit hoor allemaal :confused: Maar ik ga er echt wel ff over nadenken enzo, in mijn bedje welteverstaan :mrgreen: Lekker slape allemaal :wave:

BacingsPen

Badass junkie
wiet busje zei:

het is bewezen dat onze hersenen 'gaten' zelf aanvullen, naar de omgeving die het meest logisch is.

combineer die 2 dingen met hallucinaties erbij, en je gat je afvragen: zijn die hallucinaties niet jusit echt..

hoop dat jullie me snappen zit beetje erg aan de sos :wink: maar heb dit eens heel boeiend uitgelegd gekregen

Het word(t, tsja, die klote grammatica ook, nergens voor nodig! d of t, lekker boeie!!!!! als je maar weet hoe het moet toch? :wink: ) nog interssant in dit topic :beer: :sunglasses:

Komt dit inzicht/idee/verhaal helemaal vanuit jezelf, of heeft de sos er iets mee te maken?! :openmouth:

wiet busje

Belezen gebruiker
SpacingBen zei:
wiet busje zei:

Het gaat mijn inziens de goede kant op hierzo :beer:

Komt dit inzicht/idee/verhaal uit jouw mond door jezelf, of door de sos?

voor dat ik uberhoubt sos heb gebruikt bedacht ik me dit al :wink:
het is zo dat onze hersenen zelf alles tot een geheel aanvullen, dit vond ik al interessant. Dit ben ik verder gaan redeneren toen ik (hard)drugs nam.

maar eindelijk iemand zit heel de tijd te sossen en te bieren en dat is echt deprimerent als niemand online is :( maarja heb nog 1 dik lijntje en dan ga ik over half uurtje ofsow ook maar eens maffen

maar over levens-dingen kan ik (ook nuchter) veel over vertellen en luisteren :)

Cowboy Henk zei:
ik zie de hele muur hier bewegen enzo

vrijdag avond 7 uurtjes geslapen en sindsdien al 30 uur wakker, en ik kan sowieso al slecht tegen weinig slaap

en het mooiste van alles is dat ik vanmorgen dacht dat ik van die vervuilde sos had gehaald en dat alles daar mee te maken heb.

TERING WAT WAS IK PARA GEK!

gelukkig vond ikd it forum

het heeft uiteindelijk 2 dagen geduurd bij mij, niet fijn kan ik je zeggen

J0rrit

Badass junkie
het is toch zo, dat als je niet goed slaapt, je hersenen prikkels niet goed kunnen verwerken en je dus verkeerde prikkels krijgt. Dat zijn hallucinaties en je hersenen vullen die verkeerde prikkels dus gewoon in met iets wat het meest logisch lijkt.

Als je para bent komt dat gwn door je dopamine, die vrijgelaten wordt als adrenaline bijv. ook vrijgelaten wordt ( daardoor ook de kick van bijv. parachutespringen ). En dat is nodig omdat als je bang bent, je dopamine iets met schrikreacties moet doen, om beter te overleven.

Het lichaam heeft er niet op gerekend dat er zoveel dopamine wordt vrijgegeven ( omdat het drugs is die je neemt ), en heeft dus ook niks bedacht om te voorkomen dat die overload van dopamine zorgt voor een overload van schrikreacties en dus resultaat ---> para.

zovaak last van gehad... w8 maar todat je echt para wordt k ken d'r genoeg die het hele jaar doorgaan he maar hun pakken gwn hun rusti netzoals ik ga gwn rond 12 uur op bed liggen licht uit en probeer te slaapen en anders tjah dan slaap je niet maar rust je wel dan maar een beetje in gedachten slaapeloos de nacht door niks mis mee hor :openmouth:

Enigmatique

Belezen gebruiker
vermoeidheid kan je echt doen trippen..maar ook pyschologisch..je begint paranoide te worden..
Heb dat ook eens gehad ,en dacht dat iedereen mij wilde afkloppen enzo:P

Bovenaan