Hallucineren door 3MMC?

Addrera

Experimenterende gebruiker
Hi all! Ik heb zojuist 2 gram aan 3MMC gekocht. Ik had namelijk gehoord en gelezen dat je hier van zou kunnen hallucineren, en eerlijk gezegd leek dit mij heel leuk dus vandaar. Ik heb al wat lijntjes genomen, en tot zo ver niks. Ik ben hier nog best wel nieuw mee, vandaar dat ik eigenlijk even wilde weten of het wel echt mogelijk is en hoe ik hier het beste voor kon zorgen? Kan ik het stimuleren?

Heb tot nu toe eigenlijk alleen ervaring met xtc en pep dus het hele hallucineren gebeuren is nog een beetje nieuw voor me.. Be nice haha

Bedankt!!

Dirkdirk

DF-koning
Hi all! Ik heb zojuist 2 gram aan 3MMC gekocht. Ik had namelijk gehoord en gelezen dat je hier van zou kunnen hallucineren, en eerlijk gezegd leek dit mij heel leuk dus vandaar. Ik heb al wat lijntjes genomen, en tot zo ver niks. Ik ben hier nog best wel nieuw mee, vandaar dat ik eigenlijk even wilde weten of het wel echt mogelijk is en hoe ik hier het beste voor kon zorgen? Kan ik het stimuleren?

Heb tot nu toe eigenlijk alleen ervaring met xtc en pep dus het hele hallucineren gebeuren is nog een beetje nieuw voor me.. Be nice haha

Bedankt!!

Je kán gaan hallucineren van 3-mmc, maar dat is eigenlijk alleen na enorm hoge doseringen. Het is stimulant en het voornaamste doel van deze drug is absoluut niet om ervan te gaan hallucineren. Het geeft je een opgewekt, vrolijk, euforisch en energiek gevoel vergelijkbaar met een combinatie in de effecten van MDMA, cocaine en amfetamine.

Als je wilt hallucineren zijn er genoeg andere beter geschikte middelen op de markt. Zoals Natozlato zegt zijn truffels een goed alternatief. Je zou ook kunnen kijken naar andere legale research chemicals zoals 1-p-lsd of 2-cb-(FLY).

Dirkdirk

DF-koning
Las het ergens online en hoorde het van een vriend, haha. Maar bedankt dan in ieder geval! En idd misschien beter truffels gebruiken dan. :)

Je moet je echt beter inlezen over drugs die je van plan bent om te nemen en niet zomaar je vrienden geloven wat ze zeggen. Wat je vraagt is basis informatie die je makkelijk had kunnen weten door een beetje te googelen. Zoals:

Psychonautwiki
Erowid
Reddit
Tripsit

Laatst bewerkt:

De Apotheker

Badass junkie
Heel goed dat je het even dubbel checkt! Door dit soort foute informatie van 3e kunnen gevaarlijk situaties ontstaan. Altijd blijven dubbel checken !

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Je moet je echt beter inlezen over drugs die je van plan bent om te nemen en niet zomaar je vrienden geloven wat ze zeggen. Wat je vraagt is basis informatie die je makkelijk had kunnen weten door een beetje te googelen. Zoals:

Psychonautwiki
Erowid
Reddit
Tripsit
Eens! Voordat je iets nieuws probeert: zelf op onderzoek uitgaan. Ga niet uit van wat vrienden zeggen. Mensen zwetsen.

Dirkdirk

DF-koning
Misschien is 2c-b wel iets liever de eerste keer

2C-B is op lage tot normale doseringen een stuk vergevender en makkelijker te sturen dan LSD, maar wanneer je hoog gaat doseren kunnen ze echt wel flink heftig worden. Maar om voorzichtig je tenen in het water te dippen zijn ze wel geschikt. Persoonlijk raad ik dan 15 tot 18 mg aan. Niet te veel, maar ook niet zo weinig dat je niks gaat zien. Als je 2C-B-FLY gaat doen raad ik je 12 tot 15 mg aan.

CuriousExplorer

DF-koning
3-MMC is een stimulant. De effecten hebben wat weg van coke. Je gaat er niet van hallucineren, als het goed is. Ik heb dit ook nog nooit gehoord... Misschien bij een overdosis, of ernstig slaaptekort, en dat is af te raden.

4mmc is ook een stimulant. Daar staan zat verhalen op van mensen die er op hallucineren. 😅

De Apotheker

Badass junkie
4mmc is ook een stimulant. Daar staan zat verhalen op van mensen die er op hallucineren. 😅
4-mmc zit kwa serotonine release bijna op mdma niveau. Hoog serotonine release icm hoge dosering en langdurig gebruik wat je bij 4-mmc veel ziet kan zeker hallucinaties veroorzaken. Deel daarvan zal te wijden zijn aan slaaptekort, stimulant psychose en de hoge hoeveelheid serotonine.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Dat wil ik best geloven, nooit 4-MMC gehad maar ik veronderstel dat het ‘het potentere broertje is van’ en dus mogelijk nog misbruikgevoeliger... Je kunt natuurlijk van heel veel drugs gaan hallucineren als je er maar genoeg van neemt of lang genoeg door gaat. Bij stoffen als 3-MMC en 4-MMC zou dit primair niet de bedoeling moeten zijn. Cathinonen hebben bijwerkingen die vervelend zijn en gevaarlijk kunnen worden, zoals vaatvernauwing, en bepaalde risico’s zoals cardiotoxiciteit. Ik zou daarom zeker niet gaan stunten met deze middelen om te gaan hallucineren, daar zijn veel geschiktere en veiligere drugs voor te vinden.

Blauweaap

Badass junkie
Dat wil ik best geloven, nooit 4-MMC gehad maar ik veronderstel dat het ‘het potentere broertje is van’ en dus mogelijk nog misbruikgevoeliger... Je kunt natuurlijk van heel veel drugs gaan hallucineren als je er maar genoeg van neemt of lang genoeg door gaat. Bij stoffen als 3-MMC en 4-MMC zou dit primair niet de bedoeling moeten zijn. Cathinonen hebben bijwerkingen die vervelend zijn en gevaarlijk kunnen worden, zoals vaatvernauwing, en bepaalde risico’s zoals cardiotoxiciteit. Ik zou daarom zeker niet gaan stunten met deze middelen om te gaan hallucineren, daar zijn veel geschiktere en veiligere drugs voor te vinden.
Dingen zien heeft vooral te maken met slaap tekort op mephedrone of 3mmc

CuriousExplorer

DF-koning
4-mmc zit kwa serotonine release bijna op mdma niveau. Hoog serotonine release icm hoge dosering en langdurig gebruik wat je bij 4-mmc veel ziet kan zeker hallucinaties veroorzaken. Deel daarvan zal te wijden zijn aan slaaptekort, stimulant psychose en de hoge hoeveelheid serotonine.

Heb je een bron voor uw eerste zin? Vraag me al jaren af wat 4mmc nou opneemt van serotonine.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Op 3mmc zie je geen dingen. Zelfs niet bij extreem hoge doseringen / veel slaaptekort.
Althans, je leest er heel veel minder over.
Men noemt te vaak 4mmc en 3mmc in 1 adem.

Maar in principe werkt slaaptekort op zichzelf hallucinerend. Na twee tot drie nachten wakker ga je dingen zien en horen die er in werkelijkheid niet zijn. Of dat nu met 3-MMC, 4-MMC, of speed zo is... het is niet alleen de drug die het veroorzaakt maar vooral het feit dat je hersenen door langdurig wakker zijn de prikkels die binnen komen niet meer goed kunnen filteren (waardoor je je dan kunt afvragen wat ‘werkelijkheid’ precies is aangezien dat sterk afhangt van je eigen staat van zijn en perceptie, maar goed dat is een andere boeiende discussie...). Ik geloof wel dat de ene drug sneller tot hallucinaties leidt dan de ander. MDMA bijvoorbeeld heeft op hoge dosissen een duidelijke neiging om een bepaald type hallucinaties te veroorzaken, zeker in de come down. Dus ik zou me wel kunnen indenken dat 4-MMC dat dan misschien ook sneller doet. Maar primair zullen die hallucinaties afhangen van slaaptekort lijkt me...

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als er hallucinaties voorkomen tijdens gebruik van 3-MMC dan heeft dat waarschijnlijk vanwege slaaptekort inderdaad. Vaak ervaren mensen dan 'stemmen', of 'shadow people' (schimmen van mensen die vanuit de ooghoeken worden gezien). Als je zulke hallucinaties ervaart dan wordt het hoog tijd om snel te gaan slapen want dat is niet zo gezond.

CuriousExplorer

DF-koning
Als er hallucinaties voorkomen tijdens gebruik van 3-MMC dan heeft dat waarschijnlijk vanwege slaaptekort inderdaad. Vaak ervaren mensen dan 'stemmen', of 'shadow people' (schimmen van mensen die vanuit de ooghoeken worden gezien). Als je zulke hallucinaties ervaart dan wordt het hoog tijd om snel te gaan slapen want dat is niet zo gezond.

Waarom heb ik dat nooit ? 😌
Wil ook tegen mensen praten 🤣

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je kan op bijna elke stimulant met hoge doseringen en slaap tekort hallucineren, kan zelfs met speed. Is gewoon kortdurige psychose.

Je hebt gelijk, maar een (stimulant) psychose heeft nog wel wat meer kenmerken dan alleen hallucinaties. Er moet ook sprake zijn van verwarring, paranoia, wanen, of afwezigheid van gedrag (zoals catatonie, dissociatie of niet reageren op sociale prikkels). Psychoses hebben een breed spectrum aan mogelijke kenmerken, en er moet sprake zijn van meerdere kenmerken om officieel van een psychose te spreken.

Maar sorry, dan loop ik een beetje de betweterige wijsneus uit te hangen.

De Apotheker

Badass junkie
Je hebt gelijk, maar een (stimulant) psychose heeft nog wel wat meer kenmerken dan alleen hallucinaties. Er moet ook sprake zijn van verwarring, paranoia, wanen, of afwezigheid van gedrag (zoals catatonie, dissociatie of niet reageren op sociale prikkels). Psychoses hebben een breed spectrum aan mogelijke kenmerken, en er moet sprake zijn van meerdere kenmerken om officieel van een psychose te spreken.

Maar sorry, dan loop ik een beetje de betweterige wijsneus uit te hangen.
klopt helemaal, maar bedoelde meer als je in z'n stimulant psychose terecht komt dan zitten hallucinaties er in ieder geval bij. En het verschil is wel dat een stimulant psychose (meestal) tijdelijk is en bij het stoppen met gebruik en gaan slapen weg gaat (meestal) het is daarom niet hetzelfde als een ''normale psychose''

Blauweaap

Badass junkie
Op 3mmc zie je geen dingen. Zelfs niet bij extreem hoge doseringen / veel slaaptekort.
Althans, je leest er heel veel minder over.
Men noemt te vaak 4mmc en 3mmc in 1 adem.
Lol maakt niet uit wat je gebruikt slaap tekort gaat gepaard met hallucineren. Ik doelde meer op de mensen die dat zeggen dat je hier van dingen gaat zien dat dat wss meerendeels door de slaap tekort komt.

Pep werkt niet hallucinerend na 12u begin ik al dingen te zien door slaap tekort.

CuriousExplorer

DF-koning
Lol maakt niet uit wat je gebruikt slaap tekort gaat gepaard met hallucineren. Ik doelde meer op de mensen die dat zeggen dat je hier van dingen gaat zien dat dat wss meerendeels door de slaap tekort komt.

Pep werkt niet hallucinerend na 12u begin ik al dingen te zien door slaap tekort.

Zoals ik eerder aanhaalde.Ik geloof jou en de rest erop dat het allemaal wel klopt wat je zegt, alleen, als ik 4mmc gebruik hallucineer ik uiteindelijk wel, en met 3mmc niet. Zelfs niet als ik bijna 100u wakker ben. Ik zal wel een rare persoon zijn 😂

CuriousExplorer

DF-koning

Na amper 12u al? 😶😶

Dirkdirk

DF-koning
Waarom heb ik dat nooit ? 😌
Wil ook tegen mensen praten 🤣

Geloof me, dat wil je niet. Hallucineren is leuk maar hallucineren op slaap tekort is echt geen pretje. Het heeft meer iets weg van een delirium. Geen mooie kleuren of patronen maar mensen in je ooghoeken, stemmen, paranoia en argwaan, achtervolgingswanen en vooral enorme verwarring.

Toen ik een keer meer dan 72 uur wakker was na een grote speed binge kon ik niet slapen omdat ik zo hard aan het trippen was dat ik steeds fluister stemmen hoorde toen ik wilde slapen. Die stemmen werden steeds luider en luider en veranderde in oorverdovend gegil op het moment dat ik voelde dat ik in slaap ging vallen en schrok daardoor steeds wakker. Ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me een slaap middel gegeven. Ik zag ook steeds mensen in de wachtkamer zitten maar als ik dan beter keek bleek er toch niemand te zitten.

Het nut van slaap wordt vaak onderschat. Het is zo’n belangrijk onderdeel om goed te functioneren.Zolang je slaap vermijd, of je nou drugs gebruikt of niet, er komt een moment dat je brein zich tegen je gaat keren. En dan komen de schaduwmensen. En ze gaan niet weg zonder je geestelijke gezondheid.

Blauweaap

Badass junkie
Geloof me, dat wil je niet. Hallucineren is leuk maar hallucineren op slaap tekort is echt geen pretje. Het heeft meer iets weg van een delirium.
Geloof me ik vind dit dus helemaal geweldig. Vandaar dat ik 2cb met kleurtjes etc niet zo geweldig vind. Ik wil mensen zien staan en gekke festivals in het hoekje van mijn kamer zien. Laaste x had ik het harrie poter kasteel boven mij. Een van de mooiste dingen wat ik ooit in een dilerum/trip heb gezien.

Spyro

DF-koning
Geloof me ik vind dit dus helemaal geweldig. Vandaar dat ik 2cb met kleurtjes etc niet zo geweldig vind. Ik wil mensen zien staan en gekke festivals in het hoekje van mijn kamer zien. Laaste x had ik het harrie poter kasteel boven mij. Een van de mooiste dingen wat ik ooit in een dilerum/trip heb gezien.
Ik heb dit ook. Vind kleurtjes en patronen vaak maar wat saai. Ik kan echt genieten van die spichtige mindfucks. Maar gezond is het niet helemaal.

Blauweaap

Badass junkie
Ik heb dit ook. Vind kleurtjes en patronen vaak maar wat saai. Ik kan echt genieten van die spichtige mindfucks. Maar gezond is het niet helemaal.
Nee zeker niet! Maar als ik toch niet ken pitten beter maar van genieten. Ik heb verder geen mind fucks ik ben gewoon geheel normaal maar ik zie gewoon de gekste dingen.

Gelukkig heb ik hier geen nachten voor nodig vanaf 1u Smiddags op een festival 1u savonds weer thuis en dan begint het al. Langer dan 1 dag wakker blijven staat mijn lichaam zwz niet toe.

Bovenaan