Harde assen?

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hey DF'ers,

Ik heb een vraagje,
Overlaats had een maat van me een nieuwe wiet gehaald,
Hij had mij laten testen en wat mij het eerste opviel was dat er keiharde assen op de joint kwamen.
Je kon ze er zo niet aftikken en je moest ze bijna met je vingers eraf breken.

Volgens hem was het Choco Lope Haze, die heb ik al van de shop gerookt en dit kwam dus totaal niet in de buurt ervan...

Iemand enig idee hoe dit komt?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nee sorry ik weet het ook niet heb het zelf vroeger bij afghaan van 3 euro in de shop. Die verbrande wel maar er bleef ook een hard stuk as. Draaide rolletjes van die hasj dus er stak dan een stuk as uit mijn joint. Werd ook helemaal niet stoned van die hasj zou zelf ook wel willen weten wat de oorzaak is.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Precies, van deze werd ik ook niet stoned,
Was zelf aan haarlak aan het denken maar waarom zou iemand dit erop spuiten?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Verwacht niet dat het haarlak is dat moet je dan ook zeker proeven. Heb een keer een joint waar haarlak overheen zat gerookt en dat proefde je overduidelijk.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ja inderdaad, de smaak zou dan overduidelijk moeten zijn.
Benieuwd of iemand een antwoord weet. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb je de wiet met een grinder/crusher fijn gemaakt of met je handen?
Is de gehele askop hard? Zitten er zwarte stukken/patronen tussendoor? Wanneer je de as tussen je vingers wrijft, is deze dan volledig verbrand of voel je onregelmatig heden?

Zoals Willem al zegt: soms wanneer er een rolletje hasj, of een stuk wiet uitsteekt kan de as lastig af te tikken zijn.
Daarnaast heb ik het ook al een aantal keren gehad. Zowel bij een goedkopere soort als de duurste, sterkste en lekkerste soort van een shop.

Eerst vermoedde ik ook dat het door een bepaald middel zou moeten komen.

Echter, ik heb het ook wel eens gehad bij een plantje van mezelf. Waarvan ik kan garanderen dat deze 100% biologisch gekweekt is en niets overheen gespoten is.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik heb hem met een grinder fijn gemaakt, de assen zijn in het geheel hard,
De hele as is hard met zwarte stukjes ertussen.
Het zwarte gedeelte is het hardste.

De as als ik hem door mijn vingers wrijf is over het geheel wel verbrand,
Dus geen overduidelijke harde brokken ertussen.

Ik ben redelijk zeker dat het niet aan mijn manier van rollen ligt,
Omdat de tabak en de wiet ook goed verdeeld is zodat de tabak rondom de wiet zit.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zwarte stukjes duiden op onvolledige verbranding. Vandaar dat ook de zwarte stukken het hardste zijn.
Wanneer je de wiet toch goed fijngemaakt en verdeeld hebt over de tabak zou het hier inderdaad niet aan moeten liggen.

Is de wiet droog, half droog? Kun je het met je vingers tot poeder knijpen of moet je het met je nagels uit elkaar peuteren (mocht je geen grinder hebben)

Het kan zijn dat er iets op gespoten is waardoor de wiet onvolledig verbrandt. Maar dan zou je er nog wel gewoon stoned van moeten worden...Sowieso raar, dat je er niet stoned van wordt.
Kun je een foto maken?

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik heb de wiet niet in mijn bezit nu, maar ik zie die kerel straks normaal dus dan maak ik wel een fototje.

De wiet was nog niet volledig droog, dus je kon hem niet meteen tot poeder knijpen,
Eenmaal in de crusher komt hij er als poeder uit.
Hij is dus zeg maar bijna volledig droog, maar ik heb al wiet gerookt die veel natter was,
Deze brande dan wel wat moeilijker maar qua assen en qua stoned zijn was alles hoe het hoort.

Bij deze lijkt het alsof het me een nagebootst stoned gevoel geeft,
Dus wel wat lammer, maar niet het stonede gevoel wat ik normaal van wiet krijg en ik blow toch al een paar jaartjes.

Het waren samengedrukte toppen, dus heel compact.

Het ziet gewoon echt lelijk uit de manier hoe het brand en de structuur van de assen.

Zou dit misschien ook iets te maken kunnen hebben met de voeding die de plant heeft gekregen?
Ik heb eens gelezen dat je een tijdje voor het oogsten moet afbouwen met de voeding zodat de plantjes na een tijdje alleen nog maar water krijgen.
Ik weet alleen niet of dit klopt omdat ik qua telen niet zoveel weet.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je zegt de oorzaak waarschijnlijk zelf al de wiet is nog niet kurkdroog en is super compact. Twee factoren waardoor de wiet niet goed verbrandt en de as hard kan worden althans dat lijkt me de meest logische reden. Hasj is meestal geperst dus ook compact en misschien de oorzaak waarom deze harde as heeft. Wat ik nog heel goed weet van die hasj was dat die echt overdreven zacht en daarom draaide ik rolletjes. Normaal kruimel ik hasj zo klein mogelijk desnoods met een mesje zodat het goed verbrandt. Als ik duurdere hasj maakte ik soms ook rolletjes maar deze waren dunner en korter. Maar dan werd het ook poeder als ik het aftikte heb het verder nooit gehad of in ieder geval niet dat ik meer weet.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik heb dit vroeger nog eens gehad, toen was het trouwens geen compacte of natte wiet,
Was trouwens ook vandezelfde persoon al betwijfel ik dat hij er mee rotzooit.
Maar het kan de oorzaak zijn, hopelijk is dat ook de oorzaak...

Bovenaan