Heel bruine toppen.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hey Df'ers,

even een vraagje ;
Ik heb gister een nieuw wietje gehaald en er zitten heel mooi groene toppen tussen,
Maar ook heel bruine.

Nu is de vraag dus wat betekent het als je top heel bruin is?

Alvast bedankt !

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ander soortje ertussen? Of wat oudere wiet misschien?
Kan je als het even kan een foto'tje posten?

Zijn die bruine toppen ook heel droog?

Grts

Smokey046

Bewuste gebruiker
De bruine toppen zijn niet oud,
Zijn vorige week van de plant gehaald en zijn dus ook niet kurkdroog.
Ik kan nu even geen foto maken omdat ik die wiet nu niet opzak heb,
Maar straks of morgen zal ik eventjes een foto maken.
De groene toppen zijn ook van dezelfde plant, dus 1 soort.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Aaah ok, dacht dat je't vanbij de dealer/coffeeshop had.

Dat zou kunnen wijzen op toprot misschien of een andere schimmel/ziekte.
Steek alvast die bruine toppen apart in een zakje en pluk mogelijke bruine deeltjes uit je groene toppen, kan namelijk voortzetten.

Beter misschien als groene toppen ook op sommige delen bruin zien in ze geheel ook bij de bruine toppen leggen.

Zit er ook wat pluizigs aan?

Grts

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik heb een deel van het bruine opgerookt (wat aan de groene top zat),
Ik werd er goed en vooral echt fijn stoned van, heel relaxed.
Maar het wil dus zeggen dat een bruine top niet goed is of dat er iets mis mee is? :(

Mij is verteld geweest dat hoe bruiner het is, hoe meer thc erop zit,
Maar daar twijfelde ik dus al sterk aan omdat het dan zou moeten glanzen/glinsteren.

Het zou spijtig zijn als bruin dus werkelijk betekent dat het niet goed is.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb zelf toen ik jonger was bruine wiet gehad die had te lang in de vuilniszak gezeten maar van het roken werd je evengoed knetterstoned, maar die wiet was toch niet goed maar je kan dus wel stoned worden van bruine wiet. Wat ik later heb gezien was een keer in scheveningen en den haag in de shop was bruine bob marley special en nog een andere bruine wiet maar die was gewoon bruin van kleur dat hoorde bij die soort. Het grappige is hier bij ons hebben ze ook bobmarley special(was het een jaar geleden special hebben ze nu weggehaald) maar die is groener dan groen en in Den Haag was het een bruine wiet. Maar wat ik denk is dat die toppen gewoon lichtelijk bedorven of aangetast zijn tijdens het drogen of zelfs nog toen ze aan de plant zaten. Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..

Vind ik een ergelijk slecht advies.
Longemfyseem kan erg snel om te hoek komen kijken wanneer je toprot gaat roken, zelfs al na 1 keer.

@ Smokey:

Als de toppen aandezelfde plant zagen maar wel bruin zijn is het 99% zeker toprot.
Smokey046 zei:
Mij is verteld geweest dat hoe bruiner het is, hoe meer thc erop zit,
Maar daar twijfelde ik dus al sterk aan omdat het dan zou moeten glanzen/glinsteren.

Het zou spijtig zijn als bruin dus werkelijk betekent dat het niet goed is.

Hoe bruiner hoe meer THC is kantklare onzin.
Bruine wiet kan verschillende oorzaken hebben, zoals droogmethode, versheid of soortje.
Maar wanneer van dezelfde oogst toppen groen en bruin door elkaar zitten is het echt rot. En dat betekend inderdaad niet oproken.
Hoe zit het met de structuur van de bruine toppen? Trekt het makkelijk of juist moeilijk uitelkaar?

Foto zegt meer dan 1000 woorden, als je er 1 upload kunnen we er wat meer over kwijt.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Qua smaak en effect heb ik niet te klagen,
Maar de meeste wiet die ik van die dealer krijg is aan de donkere kant (Gewoon de kleur van de wiet).
Maar dit was de eerste keer dat het echt bruin is, ik heb de plant zelf zien groeien,
En een dag voor dat de plant geknipt werd ben ik nog gaan kijken.
Alles zag er ook goed uit, dus nu is er in mijn hoofd een twijfel gevoel aanwezig,
Want de volledig bruine toppen heb ik nog niet gerookt.
Ik post dalijk eventjes een foto.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
PepTalk zei:
willemvaag zei:
Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..

Vind ik een ergelijk slecht advies.
Longemfyseem kan erg snel om te hoek komen kijken wanneer je toprot gaat roken, zelfs al na 1 keer.

Het was ook geen advies maar puur een persoonlijke mening.. Zeg toch dat ikzelf er geen problemen mee heb en ik ga ervan uit dat de meeste snappen dat als ik iets doe dat ze het zelf niet moeten doen zelfde als ik zeg dat heroine gebruiken lekker is, dan moet iemand niet gelijk denken dat ik adviseer om het te nemen.. Zal het de volgende keer wat beter omschrijven om evt misverstanden tegen te gaan.. Dus laat je niet beinvloeden door wat een ander zegt bij wijze door verkeerde interpretaties...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Okee, een advies was het misschien niet.
Maar aangezien het echt vrij schadelijk kan zijn voor je longen (ja, dat is roken op zich zelf ook wel, maar vooral op lange termijn) vind ik het (en ja dat is inderdaad verschil in interpretatie) overkomen in de zin van: ''Ja als andere het roken en ze werden er erg stoned van, dan kan ik dat ook zonder schadelijke gevolgen doen''.
De manier van zeggen: ''Ik zou het gewoon oproken'' vind ik namelijk wel zo overkomen.

Smokey046 zei:
Ik post dalijk eventjes een foto.

We wachten af :)
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij gewoon 2 batches door elkaar gegooid heeft..

Is het binnen of buiten wiet??

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja snap het wel zijn altijd mensen die iets lezen op internet er gelijk vanuit gaan dat het dan kan maar ze kijken niet naar het hele plaatje, als ik het zo bekijk is kan het inderdaad mensen op het verkeerde been zetten... Maar ik ga nu lekker een beetje bruine hasj met groene wiet roken gewoon normale kleur overbodige info maar daarvoor ben ik op deze wereld..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, laat hem je smaken!

Heb hier een heerlijk dikke pure klaar liggen om net voor het eten opgerookt te worden :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Die is al iets beter, die witte puntjes.....kan je die verklaren? lijkt mij ook een of andere schimmel.
Zoals peptalk al vroeg, trek de top makkelijk uit elkaar of is er nog een goede cohesie?

Grts

Smokey046

Bewuste gebruiker
Dit is de eerste keer dat ik de witte puntjes zie, vraag me niet hoe ze erop komen,
Want als ik de top nu vastneem en kijk, zie ik geen witte puntjes. :confused:

De top trekt makkelijk uit elkaar al moet je wel even een licht trekken,
Dus ik voel wel weerstand.
Hij is niet helemaal kurkdroog, maar toch wel droog.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Nee, niet echt. (Wat bedoel je hier precies mee, zo haarachtig?)

De top is eigenlijk van dezelfde structuur als de groene toppen,
En als de rest van de wiet die ik heb liggen (andere soorten).
Het enige hieraan is is dat hij bruiner is dan normaal.

Voor ik deze thread begon had ik een klein beetje van het minst bruine gerookt,
En qua smaak was het wel een sterke smaak, het kwam dus hard in de keel aan.
Misschien geeft dit wat meer info.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Zo wat wittige pluizige spinnenkopachtig iets :grin:
En/of bruin poeder stoffig iets :grin: , sorry kom niet uit me woorden.

kan je een fotootje ingezoomd maken of heb je daar de middelen niet voor?(wel scherp als het even kan).

Smokey046

Bewuste gebruiker
Op het moment kan ik niet echt een goede ingezoomde foto laten zien,
Omdat m'n gsm zijn goede tijd heeft gehad.

Maar dat pluizige waar je over spreekt ben ik ookal bij groene tegengekomen,
Bij deze zat het volgens mij ook, bij het minst bruine wat ik gerookt heb.

Al merkt ik wel dat als ik hem 'gecrusht' heb, hij minder bruin lijkt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm, ziet er niet uit als rot ofzo.
Witte pluizige dingen heeft weinig te zeggen over de kleur van de top.
Hoewel spint bijv. wel rot kan veroorzaken in de top.. Maar eer dat de plant zo door spint is aangetast dat het gaat rotten heb je al geen plant meer over :P

Foto's zijn inderdaad wat onduidelijk, voor zover ik kan zien is het wel buitenwiet.
Die witte spikkels is gewoon de reflectie van de trichomen in de lens van de camera.

Wanneer je echt te laat oogst worden de toppen wat bruiner ja...
Maar dan zouden alle toppen van die plant ongeveer even ver zijn in dat bruiningsproces.
Voordat de top zelf van bruin naar groen gaat, gaan de trichomen van doorzichtig naar bruin.
Op de foto kun je aan de helderheid (bijv. die reflectie) al zeggen dat dat hier niet het geval is.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat is buitenwiet? Zit wel een bruin kleurtje aan, maar hoe bewaar je hem aangezien die niet goed droog is. Bewaar je die luchtafgesloten en als hij dan nog vochtig is en je doet het dan in een zakje dan verkleurt het donkerder. Maar ik kan aan de foto niet zoveel zien moet je met een digitale camera en dan gewoon inzoomen dan kun je het stukken beter zien.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hij is droog genoeg om te roken, ook om gewoon met de hand te crushen.
Verder bewaar ik hem gewoon in een wietzakje, maar heb het niet in grote hoeveelheden hier.

Dus PepTalk, dit is geen toprot?
Hij ruikt ook wel lekker eigenlijk.

Het meeste van de plant zijn ook groene toppen, met hier en daar bruinere.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik... Je weet zelf wel wanneer je iets wel of niet moet roken denk ik als het echt erg is.. Maar iedereen verschilt daarin.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Denk ik niet nee, zo afgaand op de foto's.
Meestal is bij rot ook niet de gehele top aangetast, mocht het in zo'n ver stadium komen dan ziet het er wel heel wat anders uit ja.

Smokey046

Bewuste gebruiker
willemvaag zei:
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik... Je weet zelf wel wanneer je iets wel of niet moet roken denk ik als het echt erg is.. Maar iedereen verschilt daarin.

Je hoeft je niet te excuseren, ik ben het niet als een doorgeflipte gaan oproken nadat jij had gezegd dat het te roken valt.
Ik wou eerst zeker weten wat het was voor ik aan de bruinere stukken ging beginnen.
Maar alles goed en wel, heb me voor de zekerheid toch maar groenere toppen gehaald.

Voor de rest iedereen bedankt die mee heeft gezocht naar een mogelijk antwoord ! :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En al goed geprobeerd te roken nu?

Voor een echt goede vergelijking zou je wat puur in een bong oid. moeten roken, daar merk ik indergeval het verschil altijd beter dan in een jointje. (qua smaak en keeleffect)

Bovenaan