Help mijn partner is verslaafd aan heroine

Met alle respect,dat zie je verkeerd,ik ben geen opgever,weg rennen is de makkelijkste weg,als je weet hoe liefde voelt voor iemand dan houd dat ook in dat je diegene niet zomaar aan de kant gooit maar ook investeert in je relatie en je partner steunen in goede en slechte tijden.
Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn,echte liefde heeft geduld,is zachtmoedig en vecht..ook voor het welzijn van de ander we verschillen hierin van mening en dat mag.
Ik denk dat jouw reactie precies aangeeft wat @Kwatzakottel bedoeldt. Loslaten is niet hetzelfde als wegrennen en soms is loslaten nog wel lastiger als vasthouden. Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the difference."

Je profileert je als iemand die wil helpen en zorgen, dat vind ik waardevol. Tegelijkertijd lijkt het erop dat je zorgt ten koste van jezelf. Dat is je valkuil.

Kratom vind ik discutabel of het drugsgebruik is wat je moet afkeuren.

Wiet in Nederland is legaal en ja er zijn verslaafden, net zoals alcohol en sigaretten (zoals je zelf merkt) verslavend zijn en/maar ook maatschappelijk geaccepteerd.het vreemde is dat van deze 3 wiet nog steeds als de meest hardcore word gezien, terwijl verslaving aan nicotine op zijn ergst je dood word, medium is kanker en als je geluk hebt "alleen" longschade.

Alcohol..denk even aan alle verkeersdoden en ongelukken. Alle alcoholisten en misbruik
En dan vinden mensen wiet een stap te ver..

Ik zeg dit zo om mensen soms even wakker te schudden dat je het gevaar van een consumptie genotsproduct niet moet inschatten op basis van maatschappelijke acceptatie. Maar probeer het onbevooroordeeld en kritisch te bekijken.

Heel kort..je kan beter een partner hebben die 1 x per maand high is dan stomdronken.
Daarnaast geeft wiet bij kanker en pijnpatienten veel verlichting.

Ook bij parkinson, autisme, spasticiteit, epilepsie etc kan het geweldige medicatie zijn, soms zelfs effectiever dan de reguliere!

Kratom is qua effect vele malen minder potent. Zelfs bij een kleine dosering ben je nog scherper dan iemand die een paar haaltjes heeft genomen. Het is minder sterk dan de kalmeringspillen van je huisarts. Meer nemen heeft geen zin..hoe meer je neemt hoe groter de kan op ziek worden maar je valt geheid bijna eerder in slaap.

Daarnaast heeft het sterke pijnstillende effecten.

Wat het zo bijzonder maakt is dat het niet de high geeft van opiaten(onder andere heroine..ook tramadol,oxycodon. Veel van deze verslaafde krijgen het op doktersrecept) maar het werkt wel in op dezelfde receptoren
Je kan dus fysiek vrij makkelijk van opiaten afkicken door kratom te gebruiken. Hierdoor krijg je niet tot weinig afkick en kan je het dus in de afkick vervangen voor kratom.

Er zitten 2 grote risico aan..
1 het is verslavend..(maar koffie is verslavender)
2 je krijgt het niet van je arts, maar moet het in een smartshop halen..dat betekent geen voorlichting, educatie en begeleiding..
Heel spijtig gezien de potentie van dit natuurkruid

In ' het grote kratom topic ' vind je wat meer informatie en een filmpje over een heroineverslaafde die door kratom kon afkicken.

Note: deze post is puur voor info en zeker niet als advies voor je vriend!
Daarvoor is zijn situatie helaas niet geschikt. Zijn gebruik is te lang, te zwaar.fysiek is zijn probleem niet. Het is zijn mentale verslaving en (gebrek aan) bereidheid om te stoppen, wat het te heavy maakt voor zoiets lichts(imo..) als dit.
Helemaal mee eens! Ik loop nu tegen het probleem aan dat als ik naar een safehouse wil, ik de kratom op moet geven en een medicatie opiaat moet regelen, omdat kratom zelfmedicatie is en dat daar niet getolereerd word😪 terwijl mijn doel is om het hooguit nog een jaar te gebruiken en als ze me aan de methadon zetten weet ik nu al dat dat problemen gaat veroorzaken als ik er vanaf wel! Zou dat met suboxone het zelfde geval zijn?

Ik denk dat jouw reactie precies aangeeft wat @Kwatzakottel bedoeldt. Loslaten is niet hetzelfde als wegrennen en soms is loslaten nog wel lastiger als vasthouden. Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the difference."

Je profileert je als iemand die wil helpen en zorgen, dat vind ik waardevol. Tegelijkertijd lijkt het erop dat je zorgt ten koste van jezelf. Dat is je valkuil.
Heel mooi geschreven maar dat is nu juist waar ik voor waak en het een halt toe geroepen heb..dit mag niet ten koste gaan van mezelf en zo ver zal ik het echt niet laten komen ,dat zou ook voor mij een stap te ver gaan.
Dank voor de mooie verwoording.

Helemaal mee eens! Ik loop nu tegen het probleem aan dat als ik naar een safehouse wil, ik de kratom op moet geven en een medicatie opiaat moet regelen, omdat kratom zelfmedicatie is en dat daar niet getolereerd word😪 terwijl mijn doel is om het hooguit nog een jaar te gebruiken en als ze me aan de methadon zetten weet ik nu al dat dat problemen gaat veroorzaken als ik er vanaf wel! Zou dat met suboxone het zelfde geval zijn?
Ik weet dat van suboxone afkicken ook geen pretje is maar het is minder heftig als afkicken van methadon,mijn partner is gaan afbouwen van suboxone naar temgesic...daardoor was de afkick minder heftig,hij staat nu op 0 en is wel ziekhes maar het is te handelen en goed te doen,dus ik zou dan daar voor gaan als ik jou was.

Laat ik hopen dat het dan werkelijk basta is...
In sommige gevallen is het helaas geen basta...
Soms wordt er extra veel gebruikt "om de schade in te kunnen halen"...
In dit geval is een heroverslaving niet niks, ook, omdat deze zo lang aan de orde is geweest.
Ga der maar eens aanstaan.

In dit geval is een heroverslaving niet niks, ook, omdat deze zo lang aan de orde is geweest.
Iedere verslaafde is natuurlijk wel anders net zoals het een hoop mensen lukt om op methadon over te stappen en een hoop ook kiezen om er dope bij te blijven gebruiken. Een bekend van me die al sinds ze 25e methadon slikt een geen dope meer en nu 60 is gaat door mijn tip met kratom proberen om van de methadon af te komen. Heb ook gevraagt denk je dan wel zonder methadon te kunnen leven? Hij heeft het dan over dat ie al zo lang klaar is met bruin en dat hij nu al lang alleen die methadon is blijven slikken om er niet ziek van te worden. Hij beseft dan nog niet echt dat de methadon alsnog redelijk sterk invloed heeft op ze mentale leven. Hij is wel bewust dat hij niet kan huilen enzo, maar hoe sterk het verschil gaat worden nu nog niet. Toch heb ik redelijk vertrouwen dat dat hem gaat lukken. Hij strugglet nog wel met andere verslaving, heb hem onlangs in een kliniek leren kennen waar die voor alcohol en crack voornamelijk zat. Iedereen ze process is anders. En sommige halen het en de andere niet. Laten we hopen dat het hem ook gaat lukken verder.

Ik denk dat jouw reactie precies aangeeft wat @Kwatzakottel bedoeldt. Loslaten is niet hetzelfde als wegrennen en soms is loslaten nog wel lastiger als vasthouden. Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the differance between rtgem

Ik denk dat jouw....... Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the differance.
En deze wijsheid, in deze zinnen vervat, worden bij iedere AA bijeenkomst alvorens men aan het programma van 12 stappen begint, hardop door iedereen uitgesproken.
En dat geeft een extra lading aan het bijeen zijn, met allemaal dezelfde insteek....

En deze wijsheid, in deze zinnen vervat, worden bij iedere AA bijeenkomst alvorens men aan het programma van 12 stappen begint, hardop door iedereen uitgesproken.
En dat geeft een extra lading aan het bijeen zijn, met allemaal dezelfde insteek....
Is er niet iets voor partners van verslaafden.. en dan met name waar mensen als TO aansluiting bij kunnen vinden?

Een paar boeken/docu tips zou ook een mooie aanvulling zijn op DF.

We gaan het ervaren

Iedere verslaafde is natuurlijk wel anders net zoals het een hoop mensen lukt om op methadon over te stappen en een hoop ook kiezen om er dope bij te blijven gebruiken. Een bekend van me die al sinds ze 25e methadon slikt een geen dope meer en nu 60 is gaat door mijn tip met kratom proberen om van de methadon af te komen. Heb ook gevraagt denk je dan wel zonder methadon te kunnen leven? Hij heeft het dan over dat ie al zo lang klaar is met bruin en dat hij nu al lang alleen die methadon is blijven slikken om er niet ziek van te worden. Hij beseft dan nog niet echt dat de methadon alsnog redelijk sterk invloed heeft op ze mentale leven. Hij is wel bewust dat hij niet kan huilen enzo, maar hoe sterk het verschil gaat worden nu nog niet. Toch heb ik redelijk vertrouwen dat dat hem gaat lukken. Hij strugglet nog wel met andere verslaving, heb hem onlangs in een kliniek leren kennen waar die voor alcohol en crack voornamelijk zat. Iedereen ze process is anders. En sommige halen het en de andere niet. Laten we hopen dat het hem ook gaat lukken verder.
Inderdaad,we gaan het ervaren de tijd zal het leren,sprak hem vandaag 2 keer,vanmiddag ging het aardig goed ,tegen de avond hakt het er in..zegt dat hij erg veel *DENKT* dat zijn hoofd erg bezig is,heb maar niet te ver doorgevraagt maar zal er ook wel bij horen,verder heeft hij het moeilijk met alle negativiteit daar in de kliniek om hem heen,zegt dat hij positiviteit nodig hebt en ook dat ik zijn lichtpuntje ben,dat hij erg verlangt naar een nieuw begin met mij samen...vibd het allemaal wel erg complex hoor en vind het ook steeds spannender worden..wat me allemaal nog te wachten staat...

In mijn boekenkast staat het boek: Mam, kun je me geld lenen? van Elizabeth Burton Phillips. Het verhaal van een moeder met twee aan hero verslaafde zonen.

Bij mijn weten zijn er programma's voor partners van verslaafden, verslavingsklinieken kunnen daar vast meer informatie over geven.
Kijk eens op https://helpmijndierbareisverslaafd.nl bijvoorbeeld.
Ik krijg ook hulp..in de vorm.van een module..erg theoretisch !! De praktijk is anders !! Ze gooien iedere verslaafde op 1 en dezelfde hoop...heb meer aan dit forum.dan aan de hulp via de kliniek!

Dat is altijd goed om te horen.. al is het de taal van de verslavingskliniek.
Wat mij betreft ik doe dit graag. Luisteren, en zo mogelijk raad geven.
Helaas heb ik ook ervaring op dit vlak met de naam verslaving...
Als ik er ook maar één persoon mee kan helpen, dan is mijn dag weer goed.

Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!

Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?

Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!

Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
Ok,hij heeft nu net de eerste naltroxon gehad dus afwachten hoe dat gaat,dank voor de info..

Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?
Tja dat is waT hij niet wil pfffff....hij blijft volhouden dat hij weinig H *BIJ* gebruikte als zelfmedicatie..dat men hem niet op de grote hoop moet gooien bij de * SENE JUNKS* zo zegt hij dat...heeft zijn leven verder goed op de rit en dat hij eerst deze detox achter de rug wil hebben,daarna verder kijken...ik persoonlijk ben dan wel blij met een nabehandeling bij een psychiater,dat is dan wel niet intern maar we gaan het zien..

Tja dat is waT hij niet wil pfffff....hij blijft volhouden dat hij weinig H *BIJ* gebruikte als zelfmedicatie..dat men hem niet op de grote hoop moet gooien bij de * SENE JUNKS* zo zegt hij dat...heeft zijn leven verder goed op de rit en dat hij eerst deze detox achter de rug wil hebben,daarna verder kijken...ik persoonlijk ben dan wel blij met een nabehandeling bij een psychiater,dat is dan wel niet intern maar we gaan het zien..
Hij zal het 12 stappen programma moeten gaan volgen samen met NA meetings en nazorg bij een verslavingszorg. Dan maakt ie kans, met een psychiater gaat hij nergens komen.

De 12 stappen van Narcotics Anonymous

Stap 1 – Erken je verslaving en de gevolgen
Stap 2 – Geef toe dat je hulp nodig hebt
Stap 3 – Aanvaard de hulp
Stap 4 – Maak de balans op van je leven
Stap 5 – Ga aan de slag. Allereerst door je uit te spreken naar een vertrouwenspersoon
Stap 6 – Onderzoek je zwakheden en tekortkomingen
Stap 7 – Uit je bereidheid om te werken aan je gedrag
Stap 8 – Ga na wie je schade hebt berokkend
Stap 9 – Maak het goed met deze mensen
Stap 10 – Hou door zelfonderzoek voortdurend een vinger aan de pols
Stap 11 – Creëer stilte in je leven door gebed of meditatie
Stap 12 – Geef je ervaringen door aan lotgenoten

Safehous is absoluut het beste voor hem. Ook voor jou want dan kan je gewoon weer zijn partner zijn.Je hebt het al zo zwaar. Stom dat ik daar niet aan gedacht hebt want dat zou mijn basisvoorwaarde nmr 1 zijn. Wonen je dochters nog thuis? Zo ja..wil je dit je kids aandoen.júist kids pikken álle signalen op. Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze het weten

Als hij deze afkick niet trekt..besef dat je dit straks ook thuis hebt. Ik snap dat je niet wilt opgeven. Het is een proces. Goed dat je de input hier waardeert maar het je niet belemmert om hier updates te plaatsen. Dat boek wat hier word geadviseerd is dat niet iets voor jou?

Het is een naar woord maar ik zou hem zeker verplichten om naar de NA te gaan! Als hij dat niet wilt. Heeft hij iets te willen als hij je niet wil verliezen

Als hij weigert..schuift hij alle ellende op naar jou.gesprekken met een psychiater gaat hem niets opleveren. Die gaan enkel over de medicatie. Als je meer uitleg wil wat een afspraak bij de psychiater wilt kan je altijd een prive bericht sturen. Soms moet ik even letten op mijn herkenbaarheid

Ik ben het helemaal eens met beide reacties hierboven.
Praatjes over " ik ben niet zo'n zware junk" en " ik nam maar weinig bij" snijden bij mij geen hout. Nee. Dit vind ik sprookjes...
Dus het safehouse dat wordt jij. Wil je dat wel?
Ik kan je zeggen dat dit buitengewoon zwaar is, en, er zijn ook anderen bij betrokken...is dat echt de juiste oplossing? In wezen heeft hij niets te willen, lijkt mij.
Juist zo'n safehouse, is dus echt safe.
Daar is zeer ervaren begeleiding, die bedrog direct doorhebben, en dit weet hij dus ook...
Denk er eens goed over na!
Een psychiater helpt helemaal niets!!

Hij zal het 12 stappen programma moeten gaan volgen samen met NA meetings en nazorg bij een verslavingszorg. Dan maakt ie kans, met een psychiater gaat hij nergens komen.

De 12 stappen van Narcotics Anonymous

Stap 1 – Erken je verslaving en de gevolgen
Stap 2 – Geef toe dat je hulp nodig hebt
Stap 3 – Aanvaard de hulp
Stap 4 – Maak de balans op van je leven
Stap 5 – Ga aan de slag. Allereerst door je uit te spreken naar een vertrouwenspersoon
Stap 6 – Onderzoek je zwakheden en tekortkomingen
Stap 7 – Uit je bereidheid om te werken aan je gedrag
Stap 8 – Ga na wie je schade hebt berokkend
Stap 9 – Maak het goed met deze mensen
Stap 10 – Hou door zelfonderzoek voortdurend een vinger aan de pols
Stap 11 – Creëer stilte in je leven door gebed of meditatie
Stap 12 – Geef je ervaringen door aan lotgenoten
Ik weet het maar kan hem niet dwingen,stap 1 2 3 5 en 7 heeft hij al gedaan ten opzichte van zijn omgeving..mijn en zijn familie...we gaan het zien maar fijn dat je die stappen hebt opgeschreven,kan ik hem onder zijn neus schuiven als hij straks uit die detox komt !

Ik ben het helemaal eens met beide reacties hierboven.
Praatjes over " ik ben niet zo'n zware junk" en " ik nam maar weinig bij" snijden bij mij geen hout. Nee. Dit vind ik sprookjes...
Dus het safehouse dat wordt jij. Wil je dat wel?
Ik kan je zeggen dat dit buitengewoon zwaar is, en, er zijn ook anderen bij betrokken...is dat echt de juiste oplossing? In wezen heeft hij niets te willen, lijkt mij.
Juist zo'n safehouse, is dus echt safe.
Daar is zeer ervaren begeleiding, die bedrog direct doorhebben, en dit weet hij dus ook...
Denk er eens goed over na!
Een psychiater helpt helemaal niets!!
Alle vormen van bedrog..de smoesjes zou ik graag horen ,de geeikte smoesjes/ gedrag wat in deze fase ingezet word door de verslaafde,zo herken ik het wellicht ook eerder..hebben jullie tips?

Als hij deze afkick niet trekt..besef dat je dit straks ook thuis hebt. Ik snap dat je niet wilt opgeven. Het is een proces. Goed dat je de input hier waardeert maar het je niet belemmert om hier updates te plaatsen. Dat boek wat hier word geadviseerd is dat niet iets voor jou?

Het is een naar woord maar ik zou hem zeker verplichten om naar de NA te gaan! Als hij dat niet wilt. Heeft hij iets te willen als hij je niet wil verliezen

Als hij weigert..schuift hij alle ellende op naar jou.gesprekken met een psychiater gaat hem niets opleveren. Die gaan enkel over de medicatie. Als je meer uitleg wil wat een afspraak bij de psychiater wilt kan je altijd een prive bericht sturen. Soms moet ik even letten op mijn herkenbaarheid
De psychiater behandeld hem een vervolg behandeling op de trauma behandeling die hij reeds heeft gehad,dus er komt therapie en daarbij word rekening gehouden met de dan reeds plaatsgevonden detox,dus er word zeker wel iets gedaan,dat het voldoende is hoor je mij niet zeggen maar het is zeer zeker meer dan alleen medicatie.

Ik weet het maar kan hem niet dwingen,stap 1 2 3 5 en 7 heeft hij al gedaan ten opzichte van zijn omgeving..mijn en zijn familie...we gaan het zien maar fijn dat je die stappen hebt opgeschreven,kan ik hem onder zijn neus schuiven als hij straks uit die detox komt !
Dat kan helemaal niet, het gaat stap voor stap en hij kan niet stap 4 doen voordat hij buiten is, je kan ook geen stappen overslaan.

Dezelfde stappen heeft de AA in haar programma.
Toen ik gestopt was met zuipen, en benzo's, in de ontwenningskliniek, ging ik 2 jaar ongeveer steevast iedere maandagavond naar een meeting van de AA.
Ik heb daar buitengewoon veel aan gehad overigens, terug naar de ts.
De allerbelangrijkste stap van de 12 die er zijn, is de eerste stap.
Het erkennen van het feit dat je verslaafd bent, en dat je het in je eentje niet meer redt, omdat je leven stuurloos is geworden. Door het gebruiken van het middel, waarvan je afhankelijk geworden bent.
Een waarheid als een koe.
Vervolgens werkt men toe naar herstel, en dat doe je daar samen.
Het is ongelooflijk wat je dus hij ook, daar kunt opsteken, om terugval te voorkomen.
Ik heb het altijd als wonderlijk ervaren.
Daar in de groep gebeurt "iets" waar je geen vinger op kunt leggen, maar, hè kansen om clean te blijven zullen stijgen door iedere week minimaal 1 x daar aanwezig te zijn.

Heb je hem al de NA latennwetenn
.voor een verslaafde is dat net zo'n warm bad als jij hier op DF hebt.daar snapt iedereen wat hij meegemaakt hebm en het programma is de meest effectieve die ik ken. Meestal krijgt een beginner een buddy ..als hij cravings hebt kan hij die 24/7 bellen.

Kan prima samen met zijn andere afspraken. Psychiater etc zal het alleen maar toejuichen

Edit: spelling en verkeerde woorden aangepast. Nu komt het bericht hopelijk beter over

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan TS:
Het zou raadzaam kunnen zijn, om te proberen te achterhalen hoeveel precies aan hero dat hij " bijnam".
Als hij zolang al met die zooi bezig is, kon het weleens meer zijn, dan een beetje...
Want je bouwt tolerantie op en als hij altijd dezelfde rush ongeveer wil hebben, en ervan uitgaande dat deze 6 uur lang werkt, dan is dit interessant.
Hoe te meer hij nam, hoe te moeilijker het is om ermee te stoppen..
Mss is dit te zien aan bankafschriften.
Want ikzelf geloof niet in " een beetje bijnemen."
Advies van mij kijk hier eens naar...

Aan TS:
Het zou raadzaam kunnen zijn, om te proberen te achterhalen hoeveel precies aan hero dat hij " bijnam".
Als hij zolang al met die zooi bezig is, kon het weleens meer zijn, dan een beetje...
Want je bouwt tolerantie op en als hij altijd dezelfde rush ongeveer wil hebben, en ervan uitgaande dat deze 6 uur lang werkt, dan is dit interessant.
Als je op methadon of suboxone leeft kan dit wel, alleen krijg je te maken met heftige stemmingswisselingen door wel High te zijn en dan niet. Maar je word dan amper ziek.. en je hoeft ook niet elke dag hero te gebruiken.

Aan TS:
Ja dat is voor mij als leek wel lastig maar inderdaad een goeie tip! Ik denk ook dat het veel meer was dan dat hij mij wijs maakte...maar het blijft lastig om dit te achterhalen.

Als je op methadon of suboxone leeft kan dit wel, alleen krijg je te maken met heftige stemmingswisselingen door wel High te zijn en dan niet. Maar je word dan amper ziek.. en je hoeft ook niet elke dag hero te gebruiken.
Dit herken ik erg !! Denk ook dat het zo in elkaar steekt !

Ik vind @De Zandman goede tips geven.
Inderdaad een beetje Bij pakken bestaat niet..
9vd10 x zit er een patroon in.
Mensen zijn nou eenmaal gewoontedieren.

En een hero verslaafde pakt niet het minimale om niet ziek te worden.maar wil constant die rush.

Als hij.een poos ophoogt is dat na een tijd zijn nieuwe minimum.

Het kan best zijn dat hij zo ziek is. Omdat hij veel meer gebruikte en dus zwaarder afkickt.

Ik heb er ook mijn vraagtekens bij dat hij daar weg wil omdat de sfeer zo negatief is.
Ik heb dat nooit zo ervaren in klinieken.Ik
Het kan ook een craving zijn..wegwezen..even gebruiken.

Bovendien hoe positief is hij zelf dan?
Beseft hij dat jullie niet moeten ljden onder zijn humeur..zwaar hebben is geen excuus in deze.

Hij moet niet ziek en zielig op.de bank liggen.

Als hij een vervolgbehandeling zou krijgen. Betekent dat op tijd opstaan, koken, sporten, elke dag wandelen. Kamer schoonhouden.

Niet overdag gaan liggen of hele dag tv kijken.

En vooral.naar buiten. Bewijzen dat hij clean terugkomt. Hij kan eventueel praatje maken met hulpverlener maar niet hele dag klagen.

En uiteindelijk vrijwilligerswerk of een baan. Hoe eerder hoe beter

Ik vind @De Zandman goede tips geven.
Inderdaad een beetje Bij pakken bestaat niet..
9vd10 x zit er een patroon in.
Mensen zijn nou eenmaal gewoontedieren.

En een hero verslaafde pakt niet het minimale om niet ziek te worden.maar wil constant die rush.

Als hij.een poos ophoogt is dat na een tijd zijn nieuwe minimum.

Het kan best zijn dat hij zo ziek is. Omdat hij veel meer gebruikte en dus zwaarder afkickt.

Ik heb er ook mijn vraagtekens bij dat hij daar weg wil omdat de sfeer zo negatief is.
Ik heb dat nooit zo ervaren in klinieken.Ik
Het kan ook een craving zijn..wegwezen..even gebruiken.

Bovendien hoe positief is hij zelf dan?
Beseft hij dat jullie niet moeten ljden onder zijn humeur..zwaar hebben is geen excuus in deze.
Hij is erg gemotiveert maar zit in een groepje waarvan er 1 al 2 zelfmoord pogingen heeft gedaan,de sfeer is daar dus heel erg negatief ,iedereen is ziek om hem heen dus ik begrijp dat wel dat juist nu een positieve omgeving prettiger is.

Hij moet niet ziek en zielig op.de bank liggen.

Als hij een vervolgbehandeling zou krijgen. Betekent dat op tijd opstaan, koken, sporten, elke dag wandelen. Kamer schoonhouden.

Niet overdag gaan liggen of hele dag tv kijken.

En vooral.naar buiten. Bewijzen dat hij clean terugkomt. Hij kan eventueel praatje maken met hulpverlener maar niet hele dag klagen.

En uiteindelijk vrijwilligerswerk of een baan. Hoe eerder hoe beter
Hij heeft bovenstaande dingen nooit gedaan,altijd op tijd wakker,deed alles in huis van boodschappen tot koken en de vaat,opruimen schoonmaken,altijd bezig,erg veel tuinieren ook ,hij klaagt ook nu absoluut niet,zegt wel dat de dagen lang duren en dat er te veel negatieve spiraal is daar maar zegt er meteen achteraan ik moet hier toch doorheen dus schouders eronder en door !

Hij is erg gemotiveert maar zit in een groepje waarvan er 1 al 2 zelfmoord pogingen heeft gedaan,de sfeer is daar dus heel erg negatief ,iedereen is ziek om hem heen dus ik begrijp dat wel dat juist nu een positieve omgeving prettiger is.
Zit ie in een detox special voor hero junkies dan? Dat iedereen zo ziek is. Ik zat in een kliniek voor alle verslavingen, en de heftigste verslaafde die ik heb meegemaakt was verslaafd aan... jahoor onze welbekende alcohol, die liep op de grond te spartelen als een vis, had een paar insulten gehad was echt heftig.

Hij heeft bovenstaande dingen nooit gedaan,altijd op tijd wakker,deed alles in huis van boodschappen tot koken en de vaat,opruimen schoonmaken,altijd bezig,erg veel tuinieren ook ,hij klaagt ook nu absoluut niet,zegt wel dat de dagen lang duren en dat er te veel negatieve spiraal is daar maar zegt er meteen achteraan ik moet hier toch doorheen dus schouders eronder en door !
Dat is goed om te horen! Het is afwachten hoe hij nuchter is.
Hmm dat zeg ik niet helemaal juist afwachten is niet handig. Zelf touwtjes in handen nemen!

Hij is al 36 jaar onder invloed.
Wat voor persoon hij nuchter is..Dat kan hij zelf vormen.patronen en gewoontes vormen zich altijd. Dat kan tegen je werken of je grijpt je kans.

Juist als hij zich slecht voelt moet hij actief zijn.

Ik neem als voorbeeld vroeg opstaan of hardlopen..Men zegt dat als je het elke dag doet het na 21 dagen een gewoonte is en na 90 dagen een automatisme.

Heeft hij hiervoor gewerkt? En wat is eigenlijk de reden dat hij ook gaat stoppen met methadon.
Heeft hij hobbies?

En vooral, hoe gaat het met jou?

Ik ben ook benieuwd hoe je zonen hier naar kijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan