Zoals ik al schreef is de alle dope zwaar versneden dus je kunt zelfs als eerste keer gebruiker niet snel de fout in gaan. (zag eens iemand als eerste keer gebruiker 1 gram in 3 uur tijd oproken, dat was vroeger gewoon ondenkbaar!).
Maar toch, voorzichtigheid is geboden.
Dus, als eerste snuif zou ik zeggen 1/10 van een gram. En dan zeker 30 minuten wachten. Meestal begint een snuif na 5 minten al te werken en werkt hij na 20 minuten volop. Dat is tenminste mijn ervaring. Hangt erg af van hoe schoon je neus is, dus snuiten of beter zelfs goed spoelen met water en dan schoon maken met een papiertje. Raar praatje misschien maar dit kan echt ontzettend veel verschil maken !!
En een chinees. Het ligt eraan hoe je het chineest, de meeste eerste keer gebruikers kunnen de dope nog niet in olie vorm over de folie laten lopen. En dus laten ze hem in een hoopje verbranden op 1 plek. Op deze manier verbrand er meer dan je echt binnen krijgt, en dan heb je dus meer nodig. Zelfs al kun je het laten lopen dan kun je als eerste keer toch rustig 1/4 van een gram roken, of zelfs meer (niet 1/4 in een keer op folie doen, maar kleine mespuntjes). Hangt allemaal erg van de kwaliteit af natuurlijk.
Niet te grote chinesen maken daar je anders meer verliest waarschijnlijk.
En verder gewoon rustig aan doen, je merkt snel genoeg wanneer je teveel krijgt. Een OD ligt niet snel op de loer, je zult eerder slaap neigingen krijgen.
Erg belangrijk, de meeste eerste keer gebruikers worden misselijk. En dit vergalt bijna altijd hun eerste keer, wat ergens wel weer mooi is want meestal is dat dan ook de laatste keer voor ze. Dit komt omdat heroine natuurlijk een soort gif voor je lichaam is en je maag wil het dan ook zo snel mogelijk eruit hebben. Met snuiven is het natuurlijk duidelijk dat je het ook in je maag krijgt. Maar ook met chinesen gebeurt dit. Niet zozeer omdat je dope binnen krijgt maar omdat het in je speeksel komt en je dit doorslikt. Raadzaam is om na iedere chinees niet te slikken maar even je mond goed met water te spoelen, dit helpt erg.
Verder, moet je overgeven, hou dit dan vooral niet tegen. Veel mensen schijnen het eng te vinden, of zo onaagenaam dat ze het tegen houden, zolang mogelijk. Maar dit maakt dat je je misselijk brlijft voelen. Dus, mijn raad, gewoon direct overgeven dan want daarna voel je je dan weer prima en kun je je lekker stoned voelen.