Het wil maar niet lukken

aait

Experimenterende gebruiker
Goedemorgen!
Het is zover, na jaren hier anoniem verhalen lezen over de problemen met verslaving,is het bij mij 1 voor 12.
Ik gebruik al sinds me 22ste cocaine.
Ik heb dit tot me 32ste vrijwel alleen in de weekenden gedaan tijdens feestjes enzo.
Zo.n anderhalf jaar geleden is het volledig uit de hand gelopen kwa gebruik en doe ik het dagelijks,het is zover gekomen dat ik nu het huis ben uit gezet door me vrouw waar ik 2 prachtige dochters mee heb,ze is er helemaal klaar mee en ze heeft absoluut gelijk.
Waarom wil het me toch maar niet lukken om te stoppen ben vanaf januari ruim 2 maanden clean geweest maar ben er toch weer mee aan de haal gegaan,waardoor ik nu niks meer heb.
Ik heb het dagelijkse gebruik vroeg aangegeven en dat ik geholpen wil worden,maar toch is er iets in me hoofd dat nog niet wil stoppen,waardoor ik in een complete strijd zit met mezelf al ruim 2 jaar.
Kliniek in vond ik lastig omdat ik 2 jonge dochters heb,en dacht dat het ambulante me wel zou helpen nou mooi niet dus.

AudioAddict

Bewuste gebruiker
Zo.n anderhalf jaar geleden is het volledig uit de hand gelopen kwa gebruik en doe ik het dagelijks,het is zover gekomen dat ik nu het huis ben uit gezet door me vrouw waar ik 2 prachtige dochters mee heb,ze is er helemaal klaar mee en ze heeft absoluut gelijk.
O God, o God, dit raakt me. Vreselijk.. 😢

Wat ontzettend moedig dat je de stap hebt gezet om hulp te zoeken voor je verslaving aan cocaïne. Het is begrijpelijk dat het stoppen met een langdurige verslaving moeilijk is, maar het is belangrijk om te blijven proberen.

Het is goed dat je in het verleden al 2 maanden clean bent geweest, dat toont aan dat het mogelijk is om te stoppen. Het is echter ook duidelijk dat er nog steeds een deel van je is dat weer terugvalt in het gebruik. Dit is een veelvoorkomend probleem bij verslavingen en het is niet iets om je voor te schamen.

Een kliniek kan zeker een goede stap zijn om te helpen bij het stoppen met cocaïnegebruik, maar het begrijpen van de innerlijke strijd die je momenteel voert is minstens zo belangrijk. Probeer jezelf eraan te herinneren dat er meer is dan cocaïne in het leven, vooral je vrouw en twee dochters. Denk aan de toekomst en hoe je je leven zonder drugs kunt verbeteren.

Het kan ook helpen om te proberen te denken als een primitief mens, zoals je suggereert. Overlevingsangst kan je motiveren om te stoppen en een gezonder en gelukkiger leven te leiden. Het belangrijkste is om niet op te geven en te blijven proberen om je verslaving te overwinnen.

Ik wens je heel veel succes en moed in dit proces. Onthoud dat er altijd hulp beschikbaar is als je het nodig hebt.

"Je bent ook 10 jaar geluk aan het zoeken met cocaine in het weekend, zoek het geluk ergens anders."
"Je hebt 2 dochters, ver-(man)pappa jezelf"

AudioAddict

Bewuste gebruiker
Uiteindelijk, denk ik, dat je dit juist nodig hebt om tot inkeer te komen. Je gezin heeft waarschijnlijk al veel te lang onder jouw coke verslaving geleden.

Van coke wordt je zéér egoïstisch en het feit dat jouw 2 prachtige dochters, zoals je schrijft, jou er niet van weerhouden tóch weer te gaan gebruiken, geeft de mate van verslaving goed weer.

Je vrouw neemt nu de regie in het gezin over. Grijp het moment aan om te herstellen en misschien, heel misschien kunnen jullie in de toekomst weer in harmonie een compleet gezin vormen.

Knokken nu!

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Ongelooflijk wat een ontzettend krachtige drug die witte sloper toch is!
Je hebt een goede vrouw, twee prachtige dochters, en dan toch nog aan dat witte poeder vast zitten met als gevolg dat je alles kwijt aan het raken bent. Vreselijk om te lezen!

Ga voor een klinische opname.
Dit duurt al veel en veel te lang allemaal.
Dat je moet stoppen is iedereen duidelijk, ik denk dat je vanwege deze krachtige verslaving interne hulp moet zoeken.

_shikantaza

Badass junkie
Herstellen gaat met vallen en opstaan. Terugvallen hoort erbij. Zal nog best eens gebeuren ook. Nu is het zaak dat je hulp gaat zoeken voordat je echt alles kwijt raakt. Maak een afspraak met de huisarts, zoek een goede kliniek (vraag desnoods hier om hulp) en laat je doorverwijzen. Wat er ook gebeurt, hou vol en geef niet op. Je kunt er echt bovenop komen als je er hard genoeg voor knokt! Oh, en begin eerst maar met het niet meer drinken van alcohol, dat zal wel helpen.

Laatst bewerkt:

reDStone

Bewuste gebruiker
Je zou kunnen klijken wat jouw trek triggered. Misschien helpt het om 'die situaties' voorlopig te vermijden alsof het een nieuwe covid versie is.
IPV met de moeilijke situaties om te leren gaan, of om dat te gaan bespreken, is het misschien beter; om alle coke situaties, de komende jaren te gaan ontwijken en gaan vermijden.

Met subliminale boodschappen/informatie, zoals een reclame van een colaatje in een film, wat tot onbewust trek in frisdrank leidt. Zo werkt dat ook met drugs, visuele prikkels van de drug kunnen al genoeg zijn, om onweerstaanbare uit het niets komende ernstige craving te gaan veroorzaken, op een geheel ander moment.

Maar niet iedereen is het met me eens, die willen er mee leren omgaan.

En hoe gaat het met drinken???. Want coke en drank gaan altijd samen.

Laatst bewerkt:

aait

Dankje voor de reacties allemaal!
Ik kon vandaag gelukkig terecht bij de praktijkondersteuner bij me huisarts,daar heb ik al een aantal gesprekken mee gehad.
Ik heb in juni pas een intake gesprek bij trubbendorfer,ik ga kijken of ik eventueel wat sneller aan de beurt kan zijn bij andere klinieken.
En hoe gaat het met drinken???. Want coke en drank gaan altijd samen
Drinken doe ik nauwelijks,het is echt puur alleen het cocaïne probleem.

De Zandman

DF-koning
Je hebt al een goede stap gedaan!
Hoe te eerder je ergens intern kan, hoe te beter!
Zo snel mogelijk naar binnen, dan heb je zo snel mogelijk hulp want die heb je brood nodig, ik hoop dat het met je gezinssituatie nog goed kan komen....alle sterkte toegewenst!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dankje voor de reacties allemaal!
Ik kon vandaag gelukkig terecht bij de praktijkondersteuner bij me huisarts,daar heb ik al een aantal gesprekken mee gehad.
Ik heb in juni pas een intake gesprek bij trubbendorfer,ik ga kijken of ik eventueel wat sneller aan de beurt kan zijn bij andere klinieken.

Persoonlijk zou ik trubendorffer niet aanbevelen uit eigen ervaring. Dat was voor mij in elk geval te mild en ik had het nodig een tijdje uit mijn eigen omgeving te gaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien ook wel kan gebruiken.

Als je wat tips wilt voor klinieken, stuur gerust een PB.

In de tussentijd kan je misschien eens kijken bij een CA of een NA meeting.

reDStone

Bewuste gebruiker

Dat komt niet al te vaak voor meestal is het een mix met drank. Maar dan kan je misschien ook wat beter de situaties herkennen, waar je in gewend bent te gebruiken.
Persoonlijk zou ik trubendorffer niet aanbevelen uit eigen ervaring. Dat was voor mij in elk geval te mild en ik had het nodig een tijdje uit mijn eigen omgeving te gaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien ook wel kan gebruiken.

Van wat ik weet, stond op hun website, dat ze mensen zoveel mogelijk in hun eigen omgeving willen laten. En hun dagelijkse bezigheden laten houden. En de verslaving proberen aan te pakken. Een detox zal dan wel ergens anders plaatsvinden.
Weet ook niet of ze coke ook gaan behandelen. Want met coke kan je ook weer niet overal terecht.
Maar ze willen wel totale abstinentie.

Het is idd meer voor mensen die verslaafd zijn, maar nog wel redelijk normaal fuctioneren, met werk of studie ofzo.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dat komt niet al te vaak voor meestal is het een mix met drank. Maar dan kan je misschien ook wat beter de situaties herkennen, waar je in gewend bent te gebruiken.

Van wat ik weet, stond op hun website, dat ze mensen zoveel mogelijk in hun eigen omgeving willen laten. En hun dagelijkse bezigheden laten houden. En de verslaving proberen aan te pakken. Een detox zal dan wel ergens anders plaatsvinden.
Weet ook niet of ze coke ook gaan behandelen. Want met coke kan je ook weer niet overal terecht.
Maar ze willen wel totale abstinentie.

Het is idd meer voor mensen die verslaafd zijn, maar nog wel redelijk normaal fuctioneren, met werk of studie ofzo.

Met coke kan je niet overal terecht. Die info is nieuw voor mij....

reDStone

Bewuste gebruiker
Met coke kan je niet overal terecht. Die info is nieuw voor mij....
Soms kiest een verslavingszorg ervoor om alleen bepaalde type verslaving te behandelen. Dan is de problematiek van de verschilende middelen zo anders, dat ze zich richten op een paar drugs. En soms ook hoe het gebruikt wordt. Dan kan coke snuivers wel, maar coke rokers weer niet toegelaten worden. Omdat de verslavingsproblematiek er dan meestal anders uit ziet.

En je hebt ze, die alles tegelijk doen.

aait

ik had het nodig een tijdje uit mijn eigen omgeving te gaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien ook wel kan gebruiken.
Heb dit inderdaad ook overwogen,alleen ik ben zzp dus had toch maar besloten om ambulant te doen,weg uit me omgeving voor een tijdje zal inderdaad wel wat helpen ,alleen zal altijd weer terugkomen in deze omgeving,ik woon al me hele leven in een volkswijk waar ik geboren en getogen ben. Grootste probleem daar van is dat ik letterlijk binnen 1 minuut aan me drugs kom dat zal me leven lang lastig blijven denk ik? Ik zie me niet ergens anders wonen want ik hou de wijk ,maar het is een bekend probleem hier de cocaïne.

reDStone

Bewuste gebruiker
Heb dit inderdaad ook overwogen,alleen ik ben zzp dus had toch maar besloten om ambulant te doen,weg uit me omgeving voor een tijdje zal inderdaad wel wat helpen ,alleen zal altijd weer terugkomen in deze omgeving,ik woon al me hele leven in een volkswijk waar ik geboren en getogen ben. Grootste probleem daar van is dat ik letterlijk binnen 1 minuut aan me drugs kom dat zal me leven lang lastig blijven denk ik? Ik zie me niet ergens anders wonen want ik hou de wijk ,maar het is een bekend probleem hier de cocaïne.

Gezellig zo'n volkswijk, de sociale mistanden die ook in een volkswijk zitten ,zoals armoede, schulden, criminaliteit en verslaving, wat minder.

Verhuizen?

• Haha
Waarderingen: N3K0

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Terugkomen kan altijd nog. Dat kan ook na een aantal maanden safe-house. Tegen die tijd sta je vaak al wat sterker in je schoenen.

Ik ben wel teruggekomen in mijn eigen omgeving. Als ik er achteraf op terugkijk, had ik het misschien toch anders gedaan. Maar gezien ik nog steeds leef, heb ik er ook niet echt spijt van.

ZZP is wel wat lastig ja. Heb je verder geen verzekering of iets van een broodfonds?
En mogelijkheden tot uitkering of inkomen op een andere vorm?

aait

Gezellig zo'n volkswijk, de sociale mistanden die ook in een volkswijk zitten ,zoals armoede, schulden, criminaliteit en verslaving, wat minder.

Verhuizen?
Nee vind ik niet,werk al ruim 17 jaar keihard voor me centen,heb een prima koophuis en ben gelukkig hier ,ja er is criminaliteit maar waar niet tegenwoordig?

aait

ZZP is wel wat lastig ja. Heb je verder geen verzekering of iets van een broodfonds?
En mogelijkheden tot uitkering of inkomen op een andere vorm
Nee ben nu 2 jaar zzp,en ik denk dat ik me er flink in heb vergist waardoor ik meede door stress vaker naar de coke ben gaan grijpen,hierdoor heb ik ook besloten om volgende maand weer in loondienst te gaan bij me ouwe werkgever waar ik ruim 14 jaar heb gewerkt.
Dat gaat me veel meer rust geven dat weet ik zeker.

Manu76

Badass junkie
Maar je bent toch ook huis al uitgezet? Je bent toch al tever gegaan en moet toch even voorlopig verhuizen?
Sterkte en veel kracht toegewenst voor een goede oplossing dan!

reDStone

Bewuste gebruiker
Nee vind ik niet,werk al ruim 17 jaar keihard voor me centen,heb een prima koophuis en ben gelukkig hier ,ja er is criminaliteit maar waar niet tegenwoordig?
Een alcoholist moet niet in een slijterij gaan werken. En als je van plan bent, om om te blijven gaan met mensen die voor je neus coke gebruiken, val je weer terug.
Dat het sociaal geaccepteerd wordt en vrij normaal is geworden, wil niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zal er echt fysiek afstand van moeten gaan nemen.

De meeste mensen die teveel drinken en moeten stoppen om een of ander reden. Zeggen zo vaak: "nou ik wel best stoppen, maar mijn vrienden op het terras op vrijdag avond, waar we altijd samen dronken. Die wil ik gewoon blijven zien, daar haal ik kracht uit en is gezellig. Dan drink ik maar geen alcohol".

En dat gaat dus niet meer. Dat is voorbij.

Dat gaat altijd uiteindelijk fout, want er is geen zak aan, als anderen onder invloed zijn en jij nuchter bent. Dan begrijp je elkaar plotseling niet meer zo goed. Je zit op een ander level. Jij nuchter en zij niet.

aait

Maar je bent toch ook huis al uitgezet? Je bent toch al tever gegaan en moet toch even voorlopig verhuizen?
Sterkte en veel kracht toegewenst voor een goede oplossing dan!
Ja klopt,alleen na een goed gesprek bij de praktijkondersteuner met ze 3en ,geeft ze me nog een laatste kans,we zijn al ruim 14 jaar samen en dol gelukkig met elkaar ,allebei zijn we van mening dat we ons niet uit elkaar laten drijven door die troep,en gaan we er keihard aan werken , tenminste ik dan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een alcoholist moet niet in een slijterij gaan werken. En als je van plan bent, om om te blijven gaan met mensen die voor je neus coke gebruiken, val je weer terug.
Dat het sociaal geaccepteerd wordt en vrij normaal is geworden, wil niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zal er echt fysiek afstand van moeten gaan nemen.

De meeste mensen die teveel drinken en moeten stoppen om een of ander reden. Zeggen zo vaak: "nou ik wel best stoppen, maar mijn vrienden op het terras op vrijdag avond, waar we altijd samen dronken. Die wil ik gewoon blijven zien, daar haal ik kracht uit en is gezellig. Dan drink ik maar geen alcohol".

En dat gaat dus niet meer. Dat is voorbij.

Dat gaat altijd uiteindelijk fout, want er is geen zak aan, als anderen onder invloed zijn en jij nuchter bent. Dan begrijp je elkaar plotseling niet meer zo goed. Je zit op een ander level. Jij nuchter en zij niet.
Zolang de verslaving er nog is, is dat nogal de kat op het spek binden ja. Niet aan te raden.

Wanneer de verslaving echt over is, kan het mogelijk wel. Tenminste, dat is wat ik ervaar met wiet: (relatief licht, maar toch) verslaafd aan geweest, maar nu geen probleem om bij mensen te zitten die blowen.

Kan me wel voorstellen dat een hardcore alcoholist of cocaïne verslaafde er langer over doet om op dat punt te komen, als hij daar al kan komen. Wellicht beter niet eens proberen.

reDStone

Bewuste gebruiker
Zolang de verslaving er nog is, is dat nogal de kat op het spek binden ja. Niet aan te raden.

Wanneer de verslaving echt over is, kan het mogelijk wel. Tenminste, dat is wat ik ervaar met wiet: (relatief licht, maar toch) verslaafd aan geweest, maar nu geen probleem om bij mensen te zitten die blowen.

Kan me wel voorstellen dat een hardcore alcoholist of cocaïne verslaafde er langer over doet om op dat punt te komen, als hij daar al kan komen. Wellicht beter niet eens proberen.

Er is een mogelijkheid, dat de verslaafde receptoren, door hele lange tijd niet te gebruiken, herstellen. En dan geen ernstige irrationele craving meer veroorzaken bij het zien vd de drug waaraan je verslaafd was.

Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb alcoholisten ontmoet die 10 jaar of langer gestopt waren en binnen een paar weken weer helemaal terug bij af waren. Na na alsnog een terugvalletje.
De opgebouwde tolerantie blijft bij de meeste drugs voor altijd, waar je gebleven was. Maar bij cannabis niet.
En ik heb geen flauw idee of die cannabis receptoren misschien gewoon veel minder beschadigt raken, aangezien je lichaam een maximum heeft dat het cannabis kan opnemen. En de tolerantie voor cannabis niet zo voor eeuwig blijft toenemen als met bijvoorbeeld coke of alcohol.

Maar dan nog weetje, als een verslaafde zoals die bn-er Gordon een manier heeft gevonden om een lange tijd clean te blijven en dan af en toe terug te vallen, leeft ie nog steeds langer dan dat ie het hele jaar door zou zuipen en snuiven. Ook al is dat jojo-en met verslaving ook een ramp. Zijn lichaam is er blij mee.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Er is een mogelijkheid, dat de verslaafde receptoren, door hele lange tijd niet te gebruiken, herstellen. En dan geen ernstige irrationele craving meer veroorzaken bij het zien vd de drug waaraan je verslaafd was.

Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb alcoholisten ontmoet die 10 jaar of langer gestopt waren en binnen een paar weken weer helemaal terug bij af waren. Na na alsnog een terugvalletje.
De opgebouwde tolerantie blijft bij de meeste drugs voor altijd, waar je gebleven was. Maar bij cannabis niet.
En ik heb geen flauw idee of die cannabis receptoren misschien gewoon veel minder beschadigt raken, aangezien je lichaam een maximum heeft dat het cannabis kan opnemen. En de tolerantie voor cannabis niet zo voor eeuwig blijft toenemen als met bijvoorbeeld coke of alcohol.
Van je receptoren zou ik niet weten. Ik heb een dik jaar geleden, na maanden geen wiet te hebben gehad weer eens wiet geprobeerd en het was wel lekker, maar tegelijk ook meh. Ik weet niet wat het precies was, maar ik was er gewoon klaar mee. Geen frustratie, geen wil om te stoppen, gewoon letterlijk: er klaar mee. Sindsdien geen moment meer gehad dat ik het weer zou willen doen.

Ik weet niet of dat bij alcohol of coke ook zo zou kunnen gaan.

reDStone

Bewuste gebruiker
Van je receptoren zou ik niet weten. Ik heb een dik jaar geleden, na maanden geen wiet te hebben gehad weer eens wiet geprobeerd en het was wel lekker, maar tegelijk ook meh. Ik weet niet wat het precies was, maar ik was er gewoon klaar mee. Geen frustratie, geen wil om te stoppen, gewoon letterlijk: er klaar mee. Sindsdien geen moment meer gehad dat ik het weer zou willen doen.

Ik weet niet of dat bij alcohol of coke ook zo zou kunnen gaan.

Dat kan, maar dat weet ik nog niet zeker. Het kan toch met die tolerantie te maken hebben. Cannabis heeft wel een reset/fabrieksinstellingen knop. Die tolerantie voor cannabis, blijft niet stijgen naar het niveau overdosis.

En je hebt niet zoals bij drank en de meeste drugs elke dag hetzelfde of meer nodig. Je kan vrij makkelijk zakken in cannabis gebruik, alcoholisten bijvoorbeeld ,worden dan ziek.
Na lange tijd niet blowen, val je iig niet meteen zo snel weer helemaal terug als bij de meeste drugs.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat kan, maar dat weet ik nog niet zeker. Het kan toch met die tolerantie te maken hebben. Cannabis heeft wel een reset/fabrieksinstellingen knop. Die tolerantie voor cannabis, blijft niet stijgen naar het niveau overdosis.

En je hebt niet zoals bij drank en de meeste drugs elke dag hetzelfde of meer nodig. Je kan vrij makkelijk zakken in cannabis gebruik, alcoholisten bijvoorbeeld ,worden dan ziek.
Na lange tijd niet blowen, val je iig niet meteen zo snel weer helemaal terug als bij de meeste drugs.
Ja bij echt zwaar drankgebruik is er fysieke afhankelijkheid, dat is wel wat kwalitatief anders.

Maar puur het geestelijke aspect, daar heb ik de neiging in om over te denken dat het onderliggend is aan het middel (of de activiteit) die gebruikt wordt.

reDStone

Bewuste gebruiker

Ja bij echt zwaar drankgebruik is er fysieke afhankelijkheid, dat is wel wat kwalitatief anders.

Maar puur het geestelijke aspect, daar heb ik de neiging in om over te denken dat het onderliggend is aan het middel (of de activiteit) die gebruikt wordt.

Ik vind cannabis trouwens wel, fysiek verslavend. Maar het blijft licht. Het wordt niet veel erger fysiek verslavend. En dat komt denk ik, doordat er een maximum is wat je lichaam aan cannabis kan opnemen. Als nl. wel steeds meer en meer cannabis nodig zou hebben voor hetzelfde effect, zoals bij de meeste drugs. Dan zou het waarschijnlijk dus wel net zo fysiek verslavend zijn zoals de meeste drugs.

De Zandman

DF-koning
Ik heb ooit eens over een straat gelopen, nog niet zo erg lang geleden, waar carnaval gevierd was en de hele straat vol lag met lege plastic bierglazen.
De bierlucht was enorm.
De dag naderhand had ik enorme cravings naar alcohol, om opnieuw te gaan zuipen!
Niet te geloven, zo lang al niet gedronken en door die bierwalm toch weer een grote drang krijgen om me weer vol te laten lopen!
Ik ben niet gaan drinken, gelukkig, maar dit geeft wel aan dat een gedeelte van mijn hersenen de alcohol nog niet vergeten is.....

_shikantaza

Badass junkie

Helemaal mee eens dat Trubendorffer te soft is. Voor mij werkte dat ook totaal niet. Meetings kan ik zeker ook aanbevelen. Is bij Trubendorffer ook verplicht.

N3K0

Badass junkie
Ja klopt,alleen na een goed gesprek bij de praktijkondersteuner met ze 3en ,geeft ze me nog een laatste kans,we zijn al ruim 14 jaar samen en dol gelukkig met elkaar ,allebei zijn we van mening dat we ons niet uit elkaar laten drijven door die troep,en gaan we er keihard aan werken , tenminste ik dan.
En misschien is het juist wel goed om even afstand/rust/ruimte te hebben van elkaar. (Ook voor de kids)
Als jullie band sterk genoeg is en de liefde ook kan dit jullie uiteindelijk alleen maar dichterbij elkaar brengen.

Want telkens kansen geven en praten is voor iedereen vermoeiend en het is eigenlijk niet haar probleem/verslaving.

Heel veel succes 💪🏻💪🏻

aait

En misschien is het juist wel goed om even afstand/rust/ruimte te hebben van elkaar. (Ook voor de kids)
Als jullie band sterk genoeg is en de liefde ook kan dit jullie uiteindelijk alleen maar dichterbij elkaar brengen.

Want telkens kansen geven en praten is voor iedereen vermoeiend en het is eigenlijk niet haar probleem/verslaving.

Heel veel succes 💪🏻💪🏻
Ja misschien is dit inderdaad wel ff het beste ,er is veel gebeurd afgelopen jaar,het gebruik is een stuk minder geworden,maar heb het erg zwaar in de weekenden vooral,er zijn toch wel wat irritaties onderling omdat ik veel chagrijnig ben en moe en nergens zin in heb.

De Zandman

DF-koning
Ja misschien is dit inderdaad wel ff het beste ,er is veel gebeurd afgelopen jaar,het gebruik is een stuk minder geworden,maar heb het erg zwaar in de weekenden vooral,er zijn toch wel wat irritaties onderling omdat ik veel chagrijnig ben en moe en nergens zin in heb.

Noot:
Het is niet zo vreemd dat je er chagrijnig, moe en futloos van wordt.
Het gezinsleven waarin verslaving een rol speelt, is buitengewoon zwaar en kost veel energie.
Maar, er gaat dus aan gewerkt worden, geef het een kans! Ook voor de kinderen....

aait

Het gaat inmiddels bergafwaarts met mij.
Me gezin gaat naar de klote door me gebruik ,gister bij de dokter geweest ,dat ik snel hulp nodig heb,die heeft tranxene voor geschreven.(voor een korte periode want ook dat spul schijnt heftig te zijn bij dagelijks gebruik.
Gister meteen castle craig gebeld,daar ben ik vorig jaar al geweest voor een paar gesprekken.
Volgende week maandag een intake gesprek en hoop snel hulp te krijgen van ze.
Ben sinds 2 weken geleden weer in loondienst bij me oude werkgever ,ik had gehoopt dat die regelmaat van vaste werktijden enzo me zou helpen,maar ik blijf toch maar gebruiken na werktijd.
Nu ben ik wel bang voor de reactie van me werkgever , die weet helemaal nergens vanaf en ben bang dat die me ontslaat zodra ik misschien wel 6 weken naar Schotland moet.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met afkicken in het buitenland?en dan vooral met castle craig?
Ik vind het heel lastig om 2 dochters achter te laten voor een lange tijd..máar weet ook donders goed dat ze op dit moment helemaal niks aan me hebbe als papa ..ze merken er nu nog niet heel veel van het want ze doen het super goed op school en knuffelen me elke dag en zeggen dat ze van me houden.
Het doet me pijn dat ik toch de cocaïne op de eerste plaats zet boven me gezin ,me familie en me vrienden.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Me gezin gaat naar de klote door me gebruik ,gister bij de dokter geweest ,dat ik snel hulp nodig heb,die heeft tranxene voor geschreven.(voor een korte periode want ook dat spul schijnt heftig te zijn bij dagelijks gebruik.
Gister meteen castle craig gebeld,daar ben ik vorig jaar al geweest voor een paar gesprekken.
Ben sinds 2 weken geleden weer in loondienst bij me oude werkgever ,ik had gehoopt dat die regelmaat van vaste werktijden enzo me zou helpen,maar ik blijf toch maar gebruiken na werktijd.
Nu ben ik wel bang voor de reactie van me werkgever , die weet helemaal nergens vanaf en ben bang dat die me ontslaat zodra ik misschien wel 6 weken naar Schotland moet.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met afkicken in het buitenland?en dan vooral met castle craig?
Ik vind het heel lastig om 2 dochters achter te laten voor een lange tijd..máar weet ook donders goed dat ze op dit moment helemaal niks aan me hebbe als papa ..ze merken er nu nog niet heel veel van het want ze doen het super goed op school en knuffelen me elke dag en zeggen dat ze van me houden.
Het doet me pijn dat ik toch de cocaïne op de eerste plaats zet boven me gezin ,me familie en me vrienden.

Ik heb wél ervaring met afkicken in het buitenland, maar niet via Castle Craig. Ik ben zelf via Changes GGZ naar Zuid Afrika geweest.

Beste beslissing uit mijn leven!

Ik ken wel een aardig aantal mensen die naar Schotland zijn geweest. Die zeggen hetzelfde: beste beslissing uit m'n leven!

Mits je je volledig over kan geven aan het programma en de suggesties die gedaan worden. Als je alleen maar in de weerstand zit en niets van ze aanneemt, dan zal het ook niet helpend zijn.

Maar voor zover ik weet, is het een goede kliniek.

Ik heb zelf geen idee hoe het is om kinderen achter te laten voor een tijd. Heb het natuurlijk wel om me heen gezien in de kliniek. Lijkt me zeker wel lastig. Maar zoals je zelf al zegt, ze hebben nu niets aan je.
Je geeft ze het grootste cadeau door ze hun papa terug te geven. Dat lijkt me toch veel zwaarder wegen, dan dat je er 6 weken fysiek niet bent.

Succes komende tijd! 💪

CaRRita

Belezen gebruiker
Misschien kun je een voorstel doen; dat je ook een deel als onbetaald verlof opneemt bijvoorbeeld? Ik weet niet hoe je het nu voor je ziet, maar ik kan me voorstellen dat je angst wel terecht is - zeker als je dan nog in je proeftijd zit.

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik heb veel mensen ontmoet die heel positief waren over CC. Maar die ook daarna weer terug vielen. Maar bleven dan toch nog steeds erg positief. Dus ja weet je, de behandeling is een bepaalde methodiek, in dit geval de Minnesota methodiek. Maar de meeste verslavingsinstellingen hebben die Minnesota methodiek. Alleen ben je in Schotland in een totaal andere omgeving met gemotiveerde mensen en je bent er echt uit. En dat kan goed zijn.

Maar de plaatjes op de website zijn niet voor iedereen. Ik heb er eentje ontmoet die daar weggevlucht was omdat ie gek werd van met 4 man ofzo te moeten slapen op 1 kamer. De plaatjes op de website zijn voor mensen die extra geld betalen.

Dus veel mensen heel positief, maar je komt weer terug in je oude thuis omgeving. Waar je verslaafd bent geraakt. Ook na die opname ben je nog lang niet klaar.
Het probleem, met dit soort extra geld vragers, is dat ze je het idee geven dat afkicken op een luxe manier in een soort vakantiepark, beter werkt dan in een kliniek waar de muizen over je bed rennen. De werkelijkheid is, dat ze niet veel beter presteren, maar dat het verblijf nog enigzins te doen is. En het eten is goed.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Ook na die opname ben je nog lang niet klaar
Dan begint het echte werk lijkt mij.. En het is sowieso in het algemeen (vind ik dan) al moeilijk om gewoontes te doorbreken ,veranderen en om een lifestyle change vol te houden.

Hopelijk krijgt TS bij thuis komt ook hulp/begeleiding.

Laatst bewerkt:
Bovenaan