Hoe word het gemaakt?

Heey,

Ik heb een vraagje.
XTC is een illegale drug en zou dus door men zelf gemaakt moeten worden net als GHB. Maar als ik lees wat en GHB zit schrik ik toch.
Hoe maken de dealers dan de stof MDMA ? Want dat kan je niet met gootsteen ontstopper oid doen.
Dit is geen vraag van: Hoe maak ik XTc, maar meer wat erin gestopt word. Ik wil het binnenkort voor een keertje proberen in een discotheek. En wil dan een beetje weten wat de "ingredienten" zijn.
Graag antwoorden op niveau!

mvg

dimitri

Oja en nog 'n vraagje (Scheelt weer 'n topic)
Als je XTc hebt gebruikt krijg je een zogenaamde "dip" omdat het serotonine gehalte omlaag gaat. Wat als je een kleine hoeveelheid anti depressiva gebruikt om dit "aantevullen" ? Of moet je gewoon de consequenties aanvaarden ??
 
Xtc bevat o.a. batterijzuur.

Maar dat wordt ook vloeibaar geproduceerd geloof ik, en dan blijft er wat niet vloeibaars over..
Je moet er in ieder geval ijs bij gooien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer
 
Sinasappel zei:
Xtc bevat o.a. batterijzuur.

Maar dat wordt ook vloeibaar geproduceerd geloof ik, en dan blijft er wat niet vloeibaars over..
Je moet er in ieder geval ijs bij gooien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer

Hmm klinkt gezond :') Verder nog mensen met antwoorden ?
 

Tufnut

Badass junkie
Wat er in zit is helemaal niet van belang. Zoals GHB o.a. wordt gemaakt uit gootsteenonstopper zal xtc ook uit verschillende mogelijk zeer giftige stoffen worden gemaakt. het eindresultaat is wat telt. Kijk maar naar salmiak. Dat ontstaat door ammoniak (!) en zoutzuur (!)met elkaar te laten reageren.
 
Tufnut zei:
Wat er in zit is helemaal niet van belang. Zoals GHB o.a. wordt gemaakt uit gootsteenonstopper zal xtc ook uit verschillende mogelijk zeer giftige stoffen worden gemaakt. het eindresultaat is wat telt. Kijk maar naar salmiak. Dat ontstaat door ammoniak (!) en zoutzuur (!)met elkaar te laten reageren.

true, maar opzich heeft het niet veel nadelige effecten voor 1keer te grbuiken? Ben nogal een hardstyle fan, en 2ekerstdag is er een heuze optreden van bekende DJ's bij de discotheek bij mij in de buurt. En wil alles gewoon veel intenser meemaken :grin:

En over dat anti depresiva nemen nadat je XTC hebt gebruikt?
 

Tufnut

Badass junkie
Je moet niet gaan lopen fucken met antidepressiva. Die zijn daarvoor niet bedoeld. men weet al niet eens precies wat en hoe de werking is bij depressieven...

Als je xtc gebruikt volgende de stelregel: 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht per avond en dat niet vaker dan eenmaal in de 6 a 8 weken dan kan er van aanvaardbare risico's worden gesproken. Wil je geen risico lopen dan moet je niet gebruiken.
XTC gebruik, ook eenmalig, brengt veranderingen in de hersenen aan. Of dit tot problemen leid is de vraag, maar doen alsof er geen gevolgen kunnen zijn is niet terecht.

Om de (negatieve) gevolgen te bperken kun je het beste gezond eten en dat eventueel aanvullen met supplementen. Vitamine C en E, Omega 3, Alpha lipon zuur zijn supplementen waar je wat aan kan hebben. Ook is 5htp een optie om na gebruik te nemen om daarmee (hopelijk) je serotonine vooraad aan te vullen.
 
Tufnut zei:
Je moet niet gaan lopen fucken met antidepressiva. Die zijn daarvoor niet bedoeld. men weet al niet eens precies wat en hoe de werking is bij depressieven...

Als je xtc gebruikt volgende de stelregel: 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht per avond en dat niet vaker dan eenmaal in de 6 a 8 weken dan kan er van aanvaardbare risico's worden gesproken. Wil je geen risico lopen dan moet je niet gebruiken.
XTC gebruik, ook eenmalig, brengt veranderingen in de hersenen aan. Of dit tot problemen leid is de vraag, maar doen alsof er geen gevolgen kunnen zijn is niet terecht.

Om de (negatieve) gevolgen te bperken kun je het beste gezond eten en dat eventueel aanvullen met supplementen. Vitamine C en E, Omega 3, Alpha lipon zuur zijn supplementen waar je wat aan kan hebben. Ook is 5htp een optie om na gebruik te nemen om daarmee (hopelijk) je serotonine vooraad aan te vullen.

dank voor je goeie advies. Hard maar true : ) En multivitaminen dan? En dan ook nog vitamine C in wateroplossen ?

k ben trouwens vrij licht voor me leeftijd (ondergewicht) En kan Q-Dancejes regelen of davidsterren. Welke zal ik regelen? Ik weeg 51 kg

davidsterren waren volgens die dealer 140 mg en die qdancesjes 180
51x1.5 doen we dan maar, gemiddeld van 1 a 2 mg
=~77mg dus dan zou ik serieus precies de helft moeten nemen als starter ? Best geinig dat het precies uitkomt :P
 

jaapi

Belezen gebruiker
over je vraag mbt antidepressieva.

om de ernst aan te geven, de combinatie van xtc en antidepressieva kan leiden tot serotinevergifteging.

Dit is dus erg gevaarlijk.
 
ja oke, daar heb ik mijn antwoord al op.

keb qdancesjes besteld 180ers, hoe moet ik die doseren? gewoon een kwart nemen en telkens een kwartje erbij, of 1keer een halve en dan telkens een kwartje erbij, heb er 2 besteld (niet dat ik ze alle 2 naar achter werk, maar gewoon de zekerheid, stel 1 raakt kwijt, of het effect is neit sterk oid)
 

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
dimitri255 zei:
ja oke, daar heb ik mijn antwoord al op.

keb qdancesjes besteld 180ers, hoe moet ik die doseren? gewoon een kwart nemen en telkens een kwartje erbij, of 1keer een halve en dan telkens een kwartje erbij, heb er 2 besteld (niet dat ik ze alle 2 naar achter werk, maar gewoon de zekerheid, stel 1 raakt kwijt, of het effect is neit sterk oid)

Pillensnijder halen bij de apotheek? Kan je ze erg makkelijk in kwartjes mee maken.
Of mocht je een weegschaal hebben verpoederen zelf door vieren delen en in caps? Zou gewoon een normale dosis nemen en eigenwijs ik weer ben: Ik zou er eentje eerst langs de test brengen voor de veiligheid.
You never know :rolleyes:

Veel plezier alvast toegewenst!
:sunglasses:
 

Paperplane.

Wijs gebruiker
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
Dat het schadelijk is voor je hersenen.
Zal vanavond als ik op mn pc zit even uitleggen hoe het precies werkt.
 
Paperplane. zei:
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
Dat het schadelijk is voor je hersenen.
Zal vanavond als ik op mn pc zit even uitleggen hoe het precies werkt.

dus als je 40mg prozac neemt, "voorkomt" dat je hersenschade krijgt? 40 mg is wel 1 hele tablet prozac he

trouwens, met zegt dat ik beter niet de eerste keer in n discotheek kan doen. Maar eerst thuis?
Als ik dit weekend een kwartje neem om aan de stof te wennen, en over 3 weken (27ste) de rest doe (1.75 pil, neit dat ik alles doe, maar tot t gewenste effect) heb ik de 27ste dan ook gwn dat goeie effect of moet ik persee die 3 maanden er tussen houden ? De disco waar ik het ga doen, ken ik goed en vind eht een fijne plek. Er word hardcore en hardstyle gedraait, wat mijn favoriete muziek smaak is.
 

Twix

Experimenterende gebruiker
zou het zkeer op een feestje doen 1e keer is het leukst dus dan moet je er ook alles uit halen :grin:
 

Paperplane.

Wijs gebruiker
Yup.

Mdma is neurotoxisch doordat er dopamine op plaatsen in je hersenen komt waar het niet hoort(in de serotonine-synaps). Dopamine zelf is nog niet het probleem, maar zodra de mdma begint uit te werken, breekt de dopamine af in, voor de serotonine-synaps giftige, afbraakstoffen. Die giftige afbraakstoffen proberen in je serotonine receptoren te kruipen. Prozac blokeert de ingangen van die receptoren, en na verloop van tijd breken de giftige afvalstoffen in de synaps af in niet giftige afvalstoffen. Zo verneuk je niet je receptoren.
 
Paperplane. zei:
Yup.

Mdma is neurotoxisch doordat er dopamine op plaatsen in je hersenen komt waar het niet hoort(in de serotonine-synaps). Dopamine zelf is nog niet het probleem, maar zodra de mdma begint uit te werken, breekt de dopamine af in, voor de serotonine-synaps giftige, afbraakstoffen. Die giftige afbraakstoffen proberen in je serotonine receptoren te kruipen. Prozac blokeert de ingangen van die receptoren, en na verloop van tijd breken de giftige afvalstoffen in de synaps af in niet giftige afvalstoffen. Zo verneuk je niet je receptoren.
dus als ik 6 uur nadat de mdma is uitgewerkt, een tabletje prozac neem, vermindert dat de schade?

Ik gebruik sinds me 14e al prozac aangezien ik depressief bleef, omdat ik teweinig serotonine had.
Ik ben nu 3 weken gestopt (met afbouw) en gaat goed. Over 3 weken is dat feest, dus heb ik 6 weken geen prozac gebruikrt. Alle prozac is na 6 weken toch wel uit mijn hersennen, dus serotonine vergiftiging is dan niet mogelijk ?

oja, voordat mensen reageren: neem het maar niet, want je ben depressief geweest etc. Maak je daar niet druk over, ik sta al 3 maanden ofzo erg positief in het leven, en heb geen dips meer zegmaar. Daarom ben ik ook (onder begeleiding van een huisarts etc) gestopt met prozac te slikken.
 

Paperplane.

Wijs gebruiker
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
Heb je ook antwoord op de andere vraagjes :grin: ?
Yup. 2 weken na het stoppen met het nen van SSRI's, waaronder Prozac, is het weer veilig om stoffen te gebruiken die op serotonine inwerken. Dit soort dingen kan je natuurlijk ook aan je huisarts/psycholoog vragen. :wink:
 

Tufnut

Badass junkie
Dat van die Prozac is een theorie, aangezien het onduidelijk is welke schade er precies onstaat en hoe die ontstaat. Tenminste ik heb er nog geen duidelijke bewijzen voor gezien.
 

boenkeng

Bewuste gebruiker
dimitri255 zei:
trouwens, met zegt dat ik beter niet de eerste keer in n discotheek kan doen. Maar eerst thuis?
Als ik dit weekend een kwartje neem om aan de stof te wennen, en over 3 weken (27ste) de rest doe (1.75 pil, neit dat ik alles doe, maar tot t gewenste effect) heb ik de 27ste dan ook gwn dat goeie effect of moet ik persee die 3 maanden er tussen houden ? De disco waar ik het ga doen, ken ik goed en vind eht een fijne plek. Er word hardcore en hardstyle gedraait, wat mijn favoriete muziek smaak is.
Ik zou de eerste keer gewoon in de discotheek, eerste keer is de mees magische keer. Daarbij was de eerste batch qdance 180mg, de meeste recente batch zit rond de 140... maar dit weet je natuurlijk niet zeker omdat je hem niet laat testen.
Mijn advies: neem gewoon een halve zodat in eens lekker en snel aanslaat. Ik hoor vaak genoeg omdat gasten die het voor het eerst doen een kwartje nemen en door de zenuwen komt die pil niet door. Met een halfje doetie dat wel :)
 
Paperplane. zei:
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
Heb je ook antwoord op de andere vraagjes :grin: ?
Yup. 2 weken na het stoppen met het nen van SSRI's, waaronder Prozac, is het weer veilig om stoffen te gebruiken die op serotonine inwerken. Dit soort dingen kan je natuurlijk ook aan je huisarts/psycholoog vragen. :wink:
huisarts vind k neit het type persoon dermee over te praten
psycholoog wil ik niet vertellen over harddruyg gebruik. zit daar wegens die depressies die k had. En Heb sinds vorige jaar last van "derealisatie" en drm zit ik nog bij die psycholoog en dat is getriggert door overmatig cannabis gebruik (mijn theorie) maar psycholoog geeft de schuld aan dat ik op veel te jonge leeftijd (14) anti depressiva heb gekregen (andere uitweg was er niet)
En ja, ze hebben nogsteeds n oog erop dat het misschien toch door de cannabis komt, daarom wil ik zeker niet gaan vertellen dat ik harddrugs (ga) gebruiken. haha
 

Paperplane.

Wijs gebruiker
Tufnut zei:
Dat van die Prozac is een theorie, aangezien het onduidelijk is welke schade er precies onstaat en hoe die ontstaat. Tenminste ik heb er nog geen duidelijke bewijzen voor gezien.
Heb t een keer gehoord van iemand die neurologische biologie studeerde. Die hadden iemand over de vloer gehad die een presentatie gaf daarover.
 

boenkeng

Bewuste gebruiker
dimitri255 zei:
huisarts vind k neit het type persoon dermee over te praten
psycholoog wil ik niet vertellen over harddruyg gebruik. zit daar wegens die depressies die k had. En Heb sinds vorige jaar last van "derealisatie" en drm zit ik nog bij die psycholoog en dat is getriggert door overmatig cannabis gebruik (mijn theorie) maar psycholoog geeft de schuld aan dat ik op veel te jonge leeftijd (14) anti depressiva heb gekregen (andere uitweg was er niet)
En ja, ze hebben nogsteeds n oog erop dat het misschien toch door de cannabis komt, daarom wil ik zeker niet gaan vertellen dat ik harddrugs (ga) gebruiken. haha
Wel een beetje tricky om dan toch met drugs te willen door gaan, ook over mdma is nog lang niet alles bekend en iedereen reageerd er weer anders op...
 
boenkeng zei:
dimitri255 zei:
huisarts vind k neit het type persoon dermee over te praten
psycholoog wil ik niet vertellen over harddruyg gebruik. zit daar wegens die depressies die k had. En Heb sinds vorige jaar last van "derealisatie" en drm zit ik nog bij die psycholoog en dat is getriggert door overmatig cannabis gebruik (mijn theorie) maar psycholoog geeft de schuld aan dat ik op veel te jonge leeftijd (14) anti depressiva heb gekregen (andere uitweg was er niet)
En ja, ze hebben nogsteeds n oog erop dat het misschien toch door de cannabis komt, daarom wil ik zeker niet gaan vertellen dat ik harddrugs (ga) gebruiken. haha
Wel een beetje tricky om dan toch met drugs te willen door gaan, ook over mdma is nog lang niet alles bekend en iedereen reageerd er weer anders op...
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
 

boenkeng

Bewuste gebruiker
dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
Dat maakt niet uit, maar het gaat er vooral om hoe jij je de dagen en misschien wel weken er na gaat voelen.... dan maakt het niet uit of je 4 kwartjes of 2 halfjes heb gehad.

Nogmaals ik zou met een halve beginnen wat ik ook al in me vorige post zei :wave:
 
boenkeng zei:
dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
Dat maakt niet uit, maar het gaat er vooral om hoe jij je de dagen en misschien wel weken er na gaat voelen.... dan maakt het niet uit of je 4 kwartjes of 2 halfjes heb gehad.

Nogmaals ik zou met een halve beginnen wat ik ook al in me vorige post zei :wave:
jamaar je moet toch ook rekening houden met je lichaams gewicht? Zijn 180ers he :P en k weeg 50kg
5x1.5=75mg
is dat dan start hoeveelheid, of MAXIMALE hoeveelheid per avond of hoe moet ik dat zien ?
 

boenkeng

Bewuste gebruiker
dimitri255 zei:
boenkeng zei:
dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
Dat maakt niet uit, maar het gaat er vooral om hoe jij je de dagen en misschien wel weken er na gaat voelen.... dan maakt het niet uit of je 4 kwartjes of 2 halfjes heb gehad.

Nogmaals ik zou met een halve beginnen wat ik ook al in me vorige post zei :wave:
jamaar je moet toch ook rekening houden met je lichaams gewicht? Zijn 180ers he :P en k weeg 50kg
5x1.5=75mg
is dat dan start hoeveelheid, of MAXIMALE hoeveelheid per avond of hoe moet ik dat zien ?
Volgens mij word aangeraden om maximaal 2x je gewicht in mg te nemen dus dan mag jij 100 mg nemen. Maar denk dat maar weinig mensen het hier de hele avond mee vol houden. Als jij 50 kilo bent zou ik de pil proberen in de 3en te delen. en dan ongeveer met een 3e beginnen.

Daarbij geloof ik ook niet dat jij nog een Qdance pil heb die nog 180 mg is aangezien daar zoveel batches van zijn gedrukt en de meest recente batches nog maar tussen de 130-150 mg bevatten
 

Tufnut

Badass junkie
De richtlijn 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht is voor de hele avond en zou voor een beginner ruim voldoende moeten zijn.

dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Als je helemaal ''in orde'' bent dan kun je er toch gewoon over praten?
 
Tufnut zei:
De richtlijn 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht is voor de hele avond en zou voor een beginner ruim voldoende moeten zijn.

dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Als je helemaal ''in orde'' bent dan kun je er toch gewoon over praten?
Ja, maar ik heb serotonine tekort in me brein sinds mijn 14e ofzo , drm heb ik dat moeten gebruiken vanaf me 14e. Maar de psycholoog en psychiater zeggen omdat ik nu al een stuk meer ontwikkelt ben (ben nu 16.5 jaar) misschien dat er een ontwikkeling plaats is gevonden dat 't weg is ofzo, daarom ben ik nu gestopt met die anti depressiva
 

Tufnut

Badass junkie
Ja, en nu als oude man van 16 en alweer een half gaat het alweer zo'n lange tijd goed met je dat het een wereld idee is om met de serotonine huishouding te gaan lopen fucken door XTC te gebruiken. En goede ideeen hebben het niet nodig om besproken te worden met deskundigen.
 

Tufnut

Badass junkie
OK.. vooruit, je bent wel op zoek naar informatie gegaan. Ik zal je die dan maar geven.

XTC gebruik is niet zonder risico's, zeker niet als er sprake is van psychische problemen. In jou geval zou ik adviseren om e.e.a nog wat tijd te gunnen. Wacht tot je 18 bent en als je dan nog steeds in orde bent kun je XTC gaan gebruiken. Je hersenen hebben zich dan nog wat meer kunnen ontwikkelen én hebben zich beter kunnen herstellen van de depressie. En het mooi is... als je 18 bent heb je nog steeds alle tijd om te expirimenteren!

En ergens denk ik dat je dit zelf ook wel weet, anders had je de vragen wel bij je behandelaar neer gelegd....
 
Tufnut zei:
OK.. vooruit, je bent wel op zoek naar informatie gegaan. Ik zal je die dan maar geven.

XTC gebruik is niet zonder risico's, zeker niet als er sprake is van psychische problemen. In jou geval zou ik adviseren om e.e.a nog wat tijd te gunnen. Wacht tot je 18 bent en als je dan nog steeds in orde bent kun je XTC gaan gebruiken. Je hersenen hebben zich dan nog wat meer kunnen ontwikkelen én hebben zich beter kunnen herstellen van de depressie. En het mooi is... als je 18 bent heb je nog steeds alle tijd om te expirimenteren!

En ergens denk ik dat je dit zelf ook wel weet, anders had je de vragen wel bij je behandelaar neer gelegd....
bedankt voor je "bezorgdheid" of hoe ik het het beste kan noemen. Maar ik denk dat ik er zegmaar "rijp" voor ben. Met mijn 12e ben ik verslaafd geweest aan lichamelijke trainingen, sport verslaafde, zo 2jaar lang mee bezig geweest, en at toen niet genoeg, wist ik veel wat calorien waren, dus wat ik verbruikte, kwam er niet bij dus viel best wel af (daarom nu nog steeds dat kleine gewicht >.>)
Ik heb dus onder een bepaalde drang 2 jaar lang mezelf lichamelijk uitgebuit, en ben daardoor depressief geworden. Rond me 14e konden me ouders het niet meer aanzien hoe ik mezelf vernietigde en hebben ene psycholoog gezocht, die psycholoog heeft me geholpen met het afbouwen van de training en ik doe het nu nog steeds, maar dan gewoon normaal, en ik eet ook gewoon goed erna. Dus dat is het probleem niet. Maar ik bleef depressief en ben naar 'n psychiater gestuurd, en die heeft verschillende testen etc gedaan, en kwam tot de conclusie dat ik tot de jong-depresieven ofzoiets behoorde. Ik heb het "geerft" van mijn moeder, want die had hetzelfde, op jonge leeftijd depressief, alleen hadden ze toen nog niet de middelen om het te bestrijden.
Ik heb nu eigenlijk alles onder controle, en ik wil XTC gewoon 'n keer proberen, en binnenkort is bij de disco bij mij in de buurt helemaal 't thema hardstyle, en daar komen echt veel DJ's die k echt gaaf vind, en wil dus dan XTc gebruiken om "the amazing feeling" te beleven :)
Ik ben niet zegmaar 3 weken van me depressie af. Ik ben al bijna ;n jaar niet depressief geweest. Afentoe een kleine dip, maar dat heeft iedereen. Voorderest dus gewoon in orde. Aan de hand hiervan heb ik besloten tegen me ouders te zeggen dat ik wilde stoppen met de medicatie en hebben met de huisarts overlegt, en die heeft 't goedgekeurd.
Vandaar. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is hoe het in mijn kop gaande is :P
 

Twix

Experimenterende gebruiker
Je kan er psychisch wel klaar voor zijn maar houd in je achterhoofd dat je hersenen nog vol in de groei zijn. Ik zelf zat vannaf me 14e al elk weekend in de kroeg en toen gign er heel wat naar binnen en merk toch wel dat ik snel dingen vergeet.
 
Bovenaan