Hoesten en roken

Oom Klaas

Badass junkie
Er zitten zat rokers hier op df, en bijna iedereen zal wel eens zo'n periode hebben dat je je even de longen uit je lijf hoest. Stoppen met roken is dat uiteraard het beste om te doen, maar ik ben niet zo verstandig.

Nu heb ik straks voor m'n werk een middeltje nodig dat de hoest echt goed onderdrukt, codeine en dxm vind ik eigenlijk nog altijd zwaar tegenvallen qua effect en als ik aardig wat codeine neem dan zit ik er alleen maar loom te zijn.
'k Zit straks achter een kassa en ik wil niet constant mensen en hun boodschappen bedelven onder een laag slijm :beer:

Welk middel uit de drogisterij of op een plek waar het vrij verkrijgbaar is werkt het beste om de hoest te onderdrukken volgens jullie?
Ik heb het voor 1 dag nodig, daarna ga ik wel weer over op spul wat je het slijm laat uithoesten.

edit:
Dat me niet strak laat staan of stoned/loom laat worden.

dexdude2

Belezen gebruiker
Dextromethorfaan is toch echt het beste (vind ik)... Probeer eens wat meer dan de aanbevolen hoeveelheid te nemen, maar niet te veel. De normale dosis is 15mg 4 keer per dag, probeer eens 30mg 3x per dag of maximaal 50mg 2x per dag. Je zult er absoluut geen drug-effecten van krijgen als je er niet overgevoelig voor bent maar de hoest gaat (bij mij) ALTIJD weg. Probeer 't eens :wink:

W.F.L.

Badass junkie
Als ik te lang doorga (zonder eten?) ga ik hoesten. Misschien door uitputting of een andere oorzaak maar het heeft zeker niet geholpen. En dat komt niet door het kettingroken want dat doe ik dan niet, dan zijn sigaretten niet eens lekker meer. Heb zo wel een maand of langer aan een stuk gehoest toen ik veel speed gebruikte. Toen ik ermee gestopt ben trok het ook weg, en roken ben ik ook niet in geminderd dus daar ligt het niet aan.

Maar goed, dat het aanvankelijk de hoest onderdrukt zal dan wel waar zijn.. :confused: Maareh, 10mg droppen dus :grin:

Tripper

Wijs gebruiker
Ik zou toch ff wat dagen proberen te stoppen. Ik had zelf ook altijd last van hoesten na een griep en het enigste wat er aan te doen viel was stoppen.

Flameon

Badass junkie
Daro .... capsules met kleine korreltjes in. Te verkrijgen bij kruidvat, etos, da etc.
Werkt perfect, een uurtje of 12

Chris Pontius

Badass junkie
Pics, or

Andrew

Badass junkie
Van vicks heb je van die keelpastilles met honing en dextromethorfan er in, die werken wel nice tegen hoest enzo

Donaldduck88

Experimenterende gebruiker
sorry voor off topic maar hoelang blijfen sigaretten goed als het pakje open is kvind hier nog luckies van augustus

Biertje

Bewuste gebruiker
ik denk dat je dr keelaids van zult krijgen, zie het als 'n negerpiemel die je in je keel stoot tot je er bij neervalt.

Manonnie

Wijs gebruiker
Keelontsteking denk ik dan, heb ik ook gehad. Mensen lachten me echt keihard uit, maar ik leek ook echt wel een giga-junk.
Móést en zál die hijs nemen, ook al is dat mijn laatste adem!

Nu ik stop met roken moet ik zeggen, heb ik last van hoesten. En dan ook echt zo'n rokershoestje, mega vervelend!

Dreuge

Badass junkie
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy:

dat klinkt als bronchitis voor me

Inderdaad, heb ik ook op dit moment. Heb al een paar keer moeten barfen omdat ik zo bizar vaak achter elkaar hoestte. Er komen ook lichgroene, donkergroene en bruine klodders naar boven :grin:

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Eenmaal drugs gebruikt, voor altijd verslaafd.
maar als je rookt moet je niet zeiken over hoesten en helemaal niet over slijm. Je rookt en je weet de risico's. Soms hoest ik s'ochtends bruin slijm op, als ik ziek ben hoest ik constant groen/bruin slijm op, vooral van dat dikke snotachtige slijm. Als je je je afvraagt waarom: sigaretten bevatten gewoon kankertroep, dat weet je. Je lichaam wilt er van af en hoest het op, heel simpel. Beste oplossing: niet roken.
Anders: stoppen met zeiken.
(forgive me if it sounds harsh, but I'm a little drunk and it's already fucking late.)

PS: speed (wat ik zelden gebruik) scheen best goed te helpen tegen mijn hoest toen ik verkouden was.

Oom Klaas

Badass junkie
Damien0124 zei:
maar als je rookt moet je niet zeiken over hoesten en helemaal niet over slijm.
(forgive me if it sounds harsh, but I'm a little drunk and it's already fucking late.)

Waar haal je het vandaan dat ik zeik?
Laat me dat alsjeblieft zien, dan krijg je een jointje opgestuurd.

Chris Pontius

Badass junkie
Oom Klaas zei:

Oom Klaas zei:
Ik pis dan niet door maar ik merk wel dat wanneer die een paar seconden weer in m'n broek dat de nood hoog is, en dan kan je weer met een klein pisstraaltje een paar milliliter uit gaan zeiken :P

Jointje please. :sunglasses:

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Damien0124 zei:
maar als je rookt moet je niet zeiken over hoesten en helemaal niet over slijm.

Sorry man, alcohol + niet goed lezen van het topic. Dom eigenlijk, want ik heb het al eerder gelezen. :flushed: Ik hoop dat je mij kan vergeven. :P

Bovenaan