Hoeveel alcohol drinken jullie?

Aron Kurwa777

Experimenterende gebruiker
Hoeveel alcohol drinken jullie? Ik kan mezelf wel een alcoholist noemen, als ik de kans heb om om 12 uur te drinken doe ik dat , zelfs 11 uur
En de staff kan me Experimenterende gebruiker wel naar junkie veranderen

Trippi

Belezen gebruiker
Ik heb periodes dat ik bijna dagelijks drink, en periodes dat ik helemaal niet drink omdat ik het mijzelf verbied. Momenteel drink ik teveel naar mijn zin, maar het lijkt bij mij altijd een beetje alles of niets. Met mate gebruiken is een ingewikkeld concept, zeker in de zomer. Als er wijn in huis is kan ik er sowieso moeilijk vanaf blijven. Ik denk dat ik vanaf september weer even een maandje of twee zonder alcohol ga plannen 😅.

Casrus

DF-koning
Bijna niks. Met Koningsdag Oranjebitter, en bepaald eten bevalt alcohol. Dan nog X-mas pudding.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Het effect van alcohol bevalt mij niet zo, dus als ik drink is dat hoogstens een wijntje of twee, maar vind iets zonder alcohol net zo lekker!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Af en toe eens een wijntje, verder niet. Eerder ook wel eens een biertje. Een heel enkele keer een glaasje teveel, maar liever nie

Screenshot_2022-07-27-22-00-41-180_io.doseapp.android.jpg

De blauwe stipjes hier

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat zijn de andere stipjes?
Grijs Zopiclon, groen wiet (een of twee hijsjes meestal), rood microdoses LSD. Ik heb voor mezelf de stelregel max 2x per week iets te gebruiken en afgelopen weekeind was een zeldzame overtreding van die regel. Donderdag microdosis lsd, vrijdag en zaterdag een glaasje wijn. Wild leven!🤣

Ik drink niet zoveel alcohol. Ben nooit echt een drinker geweest. Toen ik net diabetes had (op m'n 24e) hoorde ik een verhaal van iemand waarvan de zus in haar slaap was overleden aan een te lage bloedsuiker na het drinken van alcohol. Toen heb ik een jaar of 5 uit angst geen druppel alcohol gedronken. Inmiddels heb ik een sensor die een alarm geeft als ik een te lage bloedsuiker krijg. Nu drink ik af en toe wel eens een paar glazen Malibu-cola. Maar echt aangeschoten of dronken zul je mij niet zien. En voor mij hoort alcohol dus ook niet bij sociale gelegenheden ofzo. Alcohol kan ik prima missen (itt m'n andere verslavingen🙈)

Casrus

DF-koning
Grijs Zopiclon, groen wiet (een of twee hijsjes meestal), rood microdoses LSD. Ik heb voor mezelf de stelregel max 2x per week iets te gebruiken en afgelopen weekeind was een zeldzame overtreding van die regel. Donderdag microdosis lsd, vrijdag en zaterdag een glaasje wijn. Wild leven!🤣
Gebruik jij je speciale vakkennis daarvoor, of is het uit de losse hand?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mensen met een medische achtergrond hebben toch allerlei kennis over drugs?
Klopt, maar ik heb geen medische achtergrond. En de meeste kennis over drugs komt van hier, ik gebruik dus zelf heel weinig en alleen wiet en psychedelica.

En incidenteel zopiclon of oxazepam op recept

Casrus

DF-koning
Haha i wish! Dat is iemand anders denk ik :)
Och. De dingen moet je toch ook ergens kunnen leren. Geef die drugskennis maar hier en laat de rest maar zitten. Ik heb het gevoel dat artsen soms heel veel meer kennis over middelen hebben, maar dat dit onvoldoende naar voren komt in discussies over dit onderwerp.

DoeMaarDieMaar

Experimenterende gebruiker
Al sinds een paar jaar (bijna) volledig op 0,0% bier overgeschakeld. Het gekke is dat je na een paar weken het verschil niet meer proeft. Mijn kinderen (3, 4 en 6 jaar) zijn dol op 0,0% bier, maar laatst had de ober een foutje gemaakt en mij 5% heineken gegeven. Ik had dat dus helemaal niet door dat dat zo was. Dus zij hadden elk een slok gehad, dus dat was wel erg spijtig. Toen kwam ik er ineens achter, omdat ik naar het flesje keek.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Al een jaar of 20+ zo goed als niks.
Heeeeel zelden , 1-3 keer per jaar 1 tap of flesje 2% bier, een Mojito en heel soms een droge witte wijn KOUD.
Heb een hele fles (dichte) Limoncello van Villa Massa in de vriezer. Al een poos maar niets van genomen nog.

Verder drink ik nooit alcohol maar water, koffie, thee, (rauwe) melk en soms fris.

Indigo Seeker

Bewuste gebruiker
ik drink vrijwel nooit alcohol. Eens in de zoveel tijd een weizenbier in de sauna. Was weleens anders maar dat is jaren geleden.

V

Verwijderd lid 24178

Gast
2 tot 3 liter bier per dag.
Mijn streven is maximaal 2 liter.
Ik binge, ik vind bier happen en het dronken worden lekker, maar dronken zijn vind ik niet lekker.
Meestal begin ik tegen 1600, als ik "dorst" krijg. En tegen 1900 zit ik dan wel vol. Meestal doe ik dat een dag of 3,4 en dan een paar dagen niet, tot ik weer cravings krijg.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ongeveer 8 blikjes (33) per dag. Een paar jaar geleden dronk ik soms wel 30 halve liters per dag. De neiging om dat te doen is nu wel weg. Ik zou gemakkelijk kunnen stoppen nu maar ik doe gewoon door, heb er te veel plezier aan. Ik ondervind daar ook geen problemen mee, mijn lever is goed en als ik zat ben ben ik kalm en blijf ik gewoon mezelf.

V

Verwijderd lid 24178

Gast
Ongeveer 8 blikjes (33) per dag. Een paar jaar geleden dronk ik soms wel 30 halve liters per dag.
10 liter per dag? Dan begon je s'ochtends zeker al?
Ik ben blij dat ik niet zoveel op kan.

De neiging om dat te doen is nu wel weg. Ik zou gemakkelijk kunnen stoppen
Ik vind alcohol ook relatief makkelijk om (tijdelijk) mee te stoppen. Maar dat schijnt voor iedereen weer anders te zijn.
nu maar ik doe gewoon door, heb er te veel plezier aan.
Ik ondervind daar ook geen problemen mee, mijn lever is goed
Die problemen gaan met de jaren nog wel komen, je moet je lever de kans geven om zich herstellen. Op je lever moet je zuinig op zijn want het is een heel bijzonder orgaan, je kunt er een stuk van af snijden en dan groeit het gewoon weer aan. De lever is het enige lichaamsdeel die dat kan.

en als ik zat ben ben ik kalm en blijf ik gewoon mezelf.
Dan drink jij alleen of niet?
Ik ook.
Het was laatst in het nieuws dat mensen die alleen drinken niet agressief worden van drank.

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
3 glaasjes whiskey per week denk ik. Soms nog een biertje. Probeer het wel beperkt te houden, heb er wel vaker zin in.

Bovenaan