hoeveel gooi jij in je joint?

Frisko

Badass junkie
aloha...

waar moet ik beginnen!!
ik zit met een algemeen vraagje....
hoeveel gooien jullie nou in 1 gewone joint gelijk je ze altijd rolt(dus niet uitzonderlijke jointen)

ik hoor van veel mensen,ik rol er 3 uit 1gr wiet!???

nou zei een maat van in de week,leg eens op de tafel wat je in een gewone joint gooit,en weeg dit eens(met zn prof weegschaal)ik kwam al snel tot de vaststelling dat dit 0.6/0.7 was!!!!

als ik echt dure wiet haal van 10 tot 12€ de gram,dan rol ik er ook wel 2 uit,maar wiet van me dealer,dan rol ik er uit 2gr 3 ofzo MAXIMUM 4!!
en kom nie af dat ik slecht krijg of slechte wiet koop oid want dit is larie!!!
heb een weegschaal ter beschikking gehad dus dat was het al niet...

graag uw mening???

oioi

Frisko

Badass junkie
spacekonijn zei:
hasj 1 gram ongeveer 3 a 4 joints
wiet 1 gram ongeveer 2 a 3 joints
en rol je puur of???
als je van wiet puur rolt,en er dan 2 of 3 uit 1gr haalt,dan heb je een tandenstoker!!??
nee geef mij een halve sigaret en een berg wiet in me joint en yuuu:)

spacekonijn

Badass junkie
nee rol niet puur ....

maar vriend van me verkoopt wiet voor 1,60 per gram en dat is goed spul daarvan draai ik altijd puur

shopwiet met tabac
of door de pijp

Bal0n

Badass junkie
Ligt er helemaal aan hoe ik draai, met wie ik rook en wat ik haal :). Met een fijn hasje haal iker denk 5 uit een gram, denk wel meer eigenlijk. Maar met ice-o-lator haal ik de 10 zeker :).

spacekonijn

Badass junkie
wisten jullie trouwens dat tolerantie afbouwt? oftewel je word steeds sneller stoned , hoe meer je rookt.

voor mij geld dit zeker... in het begin steeds meer nodig maar nu eigenlijk nog maar weinig[/b]

A

Anonymous

Gast
weed ruim een halve gram per joint.
hasj mischien 3 joints met een gram.
Met zachte hasj kan je een staafje maken. daar tabak omheendraaien in je flu, en dan heb je weer eens wat anders.

spacekonijn

Badass junkie
-ToXiC- zei:
oh ja, merk ik anders niks van... jammer genoeg
hoelang blow je al? ik hoop dat iemand mijn bewering kan bevestigen met een bron.

voorbeeld : begin mijn vriendengroep iedereen had minstens 5 euro wiet mee

nu als we met zn alle 3 a 4 jointjes roken zijn we echt wel stoned genoeg..

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ik ben nu 19, ik ben begonnen toen ik was. Toen was het nog een 25 gulden in de week ofzo, daarna werd het 5 euro per dag, en nu zit k op 15 euro per dag gemiddeld genomen. En kweet dat k in het begin veeeeel stoneder was... En dat toen k een week niet had gesmoked ik ook weer helemaal knetter was van 1 joint... Dus naar mijn gevoel is het zo dat als je gewoon weinig rookt je ook stoneder word van je jointjes...

spacekonijn

Badass junkie
vreemd , wel anders stoned dat wel.

in het begin is het veel meer lachen enzo, alhoewel dat misschien ook komt omdat je je door lang en veel blowen gewoon minder goed gaat voelen..

want heb de laatste tijd ineens weer ziekelijke lachkicks alsof ik voor t eerst smoke en zit erg goed in mn vel...

toch word ik veel sneller stoned nu dan een tijd geleden

bal0n weet jij het?

Intoxicated

Wijs gebruiker
nee, kzit gewoon super in mn vel, en mn jointjes geven me gewoon rust. Eigenlijk sinds ik bn gaan blowen is mn leven en stuk rustiger geworden, en sinds k ben gestopt met veel drinken is het helemaal goed. Kweenie, volgens mij is het gewoon gewenning. De eerste joint van de dag word k ook altijd veel stoneder van dan van de rest van de joints die volgen

spacekonijn

Badass junkie
nouja goed dan rook je misschien gewoon heel veel.

maar bekijk het eens zo , werd je vroeger niet pas na een jointje of 2 echt goed stoned? ik ben nu na 5 goede hijsen van een wiet joint al knetterstoned

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
@ space konijn
Dat is wel normaal, na 4 a 6 flinke hijsen word ik lekker lichte stoned.
Als ik na een jointje op is, dan word ik wel zeker knetter.

cunt

Wijs gebruiker
meestal draai ik er 2,5 van ..
meestal 2 goeie en dan nog een halve over als ik 1x niet kan slapen ofzo.

caatje

Badass junkie
kdraai uit 2 gram ongeveer 6 jointjes, de ene keer meer de andere keer minder. Ligt eraan hoe m n stemming is (of moet wordne :wink: )

Bal0n

Badass junkie
spacekonijn zei:
vreemd , wel anders stoned dat wel.

in het begin is het veel meer lachen enzo, alhoewel dat misschien ook komt omdat je je door lang en veel blowen gewoon minder goed gaat voelen..

want heb de laatste tijd ineens weer ziekelijke lachkicks alsof ik voor t eerst smoke en zit erg goed in mn vel...

bal0n weet jij het?

Er is idd sprake van reverse tolerance. De verklaring weet ik eigenlijk niet, maar is vast te vinden op erowid of op wikipedia :). Overigens is het niet bij iedereen zo, dus er zal ook een groot deel subjectief/placebo zijn.

Audio Scum

Belezen gebruiker
Denk zo 4 à 5 eu, 1 gram kost volgens mij iets van 6eu.

Maar meestal haal ik een voorgedraaiden, word ik net zo stond van alleen smaakt het wat minder omdat het meestal met peuk word gedraaid en das ranzig, nou ja shag is iig beter.

Maareh als we het toch over blowen hebben, als ik zelf draai heb ik altijd last van inbranders en dan vooral bij de hasj blow`s. Weet iemand hoe ik dit kan verkomen?

Frisko

Badass junkie
hehe mjah,en merken jullie ook...
als ik echt een DIKKE joint draai(0.6/0.7) en ik neem pakweg 10 dikke teugen,dan ben ik al zoooo stoned,dat als ik die joint verder oprook ik mn eigen gewoon nuchter rook!!!
en ik rook al 5j dus daar zal het niet aan liggen....gewenning of?

cunt

Wijs gebruiker
Frisko zei:
als ik echt een DIKKE joint draai(0.6/0.7) en ik neem pakweg 10 dikke teugen,dan ben ik al zoooo stoned,dat als ik die joint verder oprook ik mn eigen gewoon nuchter rook!!!
dat gevoel heb ik ook wel is ja! als ik een halve joint rook dan voel ik me vaak meer stoned dan als ik een hele rook.

Frisko

Badass junkie
cunt zei:
Frisko zei:
dat gevoel heb ik ook wel is ja! als ik een halve joint rook dan voel ik me vaak meer stoned dan als ik een hele rook.
idd gvd
en dan had ik al es geprobeerd van gewoon een kleinere te rollen,maar hier word ik nooit even stoned van als een halve dikke joint!!en ut smaakt geeneens!!!

mzzls :wave: :wave: :wave:

BombSki

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
spacekonijn zei:

bal0n weet jij het?

Er is idd sprake van reverse tolerance. De verklaring weet ik eigenlijk niet, maar is vast te vinden op erowid of op wikipedia :). Overigens is het niet bij iedereen zo, dus er zal ook een groot deel subjectief/placebo zijn.
Ja ik vind dit ook wel vaag.
Ik ha vroeger juist niet veel nodig om stoned te worden, ik kocht 2,5 gram per week en daarvan kon ik elke dag wel blowen.
Dat is toen echt eneorm toegenomen, na een jaar blowen had ik ongeveer 1.2gram per dag..
En nu (na 1.5 jaar) doe ik het weer rustiger aan.. ~halve gram per dag.

er zijn volgens mij evenveel mensen die beweren dat er sprake is van tolerantie als mensen die zeggen dat er sprake is van omgekeerde tolerantie.. ik weet het ook niet :wave:

spacekonijn

Badass junkie
ja een vriend van me heeft het bevestigd , hij houd zn profielwerkstuk over cannabis en in het begin bouw je tolerantie op maar na een lange tijd bouwt deze tolerantie weer af

Jeller

Badass junkie
heb ook al zoiets gehoord en zlef mss ook wel wat ervaren..

trouwens met 2 gram weed rol ik meestal 5 joints

matthijs

Badass junkie
Audio Scum zei:
Denk zo 4 à 5 eu, 1 gram kost volgens mij iets van 6eu.

Maar meestal haal ik een voorgedraaiden, word ik net zo stond van alleen smaakt het wat minder omdat het meestal met peuk word gedraaid en das ranzig, nou ja shag is iig beter.

Maareh als we het toch over blowen hebben, als ik zelf draai heb ik altijd last van inbranders en dan vooral bij de hasj blow`s. Weet iemand hoe ik dit kan verkomen?

Je moet wiet ook eigenlijk niet met shag draaien, maar met mot. Dat poederachtige spul wat onderin het shagpakje zit. Dan kan je het goed aanstampen en is dus de hele joint gevuld met mot en wiet. Als je met gewone shag draait en je stampt het aan wordt de joint minder goed gevuld er blijven dus stukken over waar eventjes geen shag of wiet zit. Dit brandt dan sneller weg--->inbrander.
Hasj hoor je trouwens wel met shag te draaien geloof ik. Beetje lastig allemaal :P

spacekonijn

Badass junkie
draai wiet ook met shag hoor ..

wel heel weinig maar mot vind ik echt smerig en een beetje goede draaier heeft geen last van inbranders :P

je moet natuurlijk wel 'ommetje/binnenstebuiten' draaien.

sowieso zijn ze meestal al zo strak dat aanstampen nauwelijks nodig is

matthijs

Badass junkie
Hmm iedereen doet het natuurlijk ook anders :P

En met mot draaien is moeilijker dan met shag hoor. Net zoals met sigaretten.
En ommetje/kantje/inside-out...dat soort grollen kan ik opzich wel, maar ik blow vooral buiten (hanggroepjongeren enzo) en buiten is dat nou niet echt ideaal.

spacekonijn

Badass junkie
hehe , is idd moeilijker met mot ( maar ook smeriger).

en het ommetje zit er bij mij zo standaard in dat het overal lukt :grin:

cunt

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
hehe , is idd moeilijker met mot ( maar ook smeriger).

en het ommetje zit er bij mij zo standaard in dat het overal lukt :grin:
mot? zo heb ik het nog nooit genoemd .. hier noemen ze het kruum. en draai meestal gewoon met een peuk, soms met shag als ik geen peuken heb. maar vind de joint beter te roken met peuksel.

J0rrit

Badass junkie
hoe draai je een ommetje ( inside out )? welke kant moet de plakrand dan liggen en is ie naar boven of onder en draai je em dan gwn dicht ma hoe lik je em dicht????

cunt

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
hoe draai je een ommetje ( inside out )? welke kant moet de plakrand dan liggen en is ie naar boven of onder en draai je em dan gwn dicht ma hoe lik je em dicht????
plakrand naar binnen rollen en vloeitje vrij nat likken waar de plakrand in het vloeitje zit zeg maar.. wat je overhoud brand je vervolgens weg. en tadaaa je rookt minder vloei.

Audio Scum

Belezen gebruiker
Mot vink niet lekker en tja draaien, nee tis niet een van m`n grootste talenten (vandaar ook de voorgedraaiden :wink: ). Zal ze de volgende keer eens binnenste buiten draaien.

Iig bedankt voor het advies.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Shaq met wiet is beter dan/als sigaret met wiet... heb het aantal keren gedaan dat sigeret met wiet, maar veel te scherp..

hmmzzz.. misschien lag dat aan de white widdow :grin:

Bovenaan