Hoeveel jointje vinden jullie vaak per week ?

hoeveel jointjes vinden in een week jullie vaak ?

• 0-1 jointjes

Stemmen: 0 0,0%
  • 2-3 jointjes

Stemmen: 1 50,0%
  • 4-5 jointjes

Stemmen: 1 50,0%

• Totaal aantal stemmers
    2

Emo

Bewuste gebruiker
kzelf vind 2-3 jointjes wel mooi =)
want in het weekend moet het toh wel kunnen dat je een jointje rookt
maar het zit eerder bij de 2 dan bij de 3

BacingsPen

Badass junkie
0-2 vind ik: zeker kunnen
2-4 vind ik: iets teveel(maar mag best eens voorkomen)
4-7 vind ik: Extreem veel, meteen minderen(tenzij je natuurlijk vakantie ofzo hebt :wink: )

BacingsPen

Badass junkie
En wat moet die reden dan bijvoorbeeld zijn? Als ik ooit eens ergens last van krijg, dan ren ik meteen naar de dokter om wiet als medicijn te kunnen krijgen, dan kan ik gratis verder met mijn gebruik :grin:

Bal0n

Badass junkie
Wordt het vergoedt dan? Volgens mij niet :). Maar goed, er zijn veelbelovende resultaten geboekt op het gebied van reuma, rug- en gewrichtsklachten.

BacingsPen

Badass junkie
Ja, als je het als medicij voorgeschreven krijgt bij de dokter wordt alles(of bij veel gebruik gedeeltijk) vergoed. kosten die ontstaan door bepaalde ziekten(bijvoorbeeld reuma) worden altijd vergoed volgens mij. Dat is in nederland zo geregeld. Hoe heet die wet ookal weer?:P

Johnny

Newbie
ja het wordt vergoed door sommige ziekenfondsverzekeraars, volledig

je kunt niet ff naar de huisarts gaan voor een medische verklaring :confused:

reuma wordt niet vergoed, ms, chemotherapie, aids wasting syndroom, glaucoom, migraine, chronische pijn, wel :mrgreen:

voor meer info ff klicken op mijn www :wave:

doopie

Bewuste gebruiker
volgens mij worden er geen kosten vergoed
je krijgt namelijk niet de weed die je in de coffee shop krijgt
je krijgt medicinale weed die door boeren worden gekweekt die door de regering hiervoor speciaal zijn aangewezen
de kwaliteit van de weed is daarom ook zeer slecht .

Rainha

Newbie
ik vind het allemaal vrij weinig eigelijk :P maar zijn hier eigelijk mensen die zeg maar 'verslaafd ' zijn aan dit of niet...ik ken genoeg mensen die op 1 dag al 7 stick smoken :smoke:

FuTuRe

Experimenterende gebruiker
doopie zei:
je krijgt medicinale weed die door boeren worden gekweekt die door de regering hiervoor speciaal zijn aangewezen
de kwaliteit van de weed is daarom ook zeer slecht .

wat ik hoorde en wat mij logisch lijkt , is dat het juist WEL goede wiet is , je zal er wss wel anders knetter van worden , maar waarom zou de overheid geen - kwaliteits wiet "uitdele"

BacingsPen

Badass junkie
Wat ik er van gehoord heb is dat het van ZEER goede kwaliteit is. Het wordt namelijk gekweekt volgens een speciale methode en de wiet wordt veel strenger gecontroleerd. Bij wiet in de shop heb je kans dat er bacterien en schimmels op zitten... Verder is de sterkte van de wiet steeds verschillend en bij medicale wiet is de sterkte redelijk constant.

Wat ik ook gehoord heb is dat er vooral medicale wiet te krijgen is met een lage hoeveelheid THC maar ook gewoon wiet die misschien wel net zo sterk is als die je in de shop kan krijgen.

Johnny

Newbie
de hoogste THC gehalte in medicinale wiet is 18%, de laagste is 8% en dan zit er nog eentje tussen :mrgreen:

er is een reden waarom er eerst alleen maar de lagere gehaltes waren, mensen met een ernstige aandoening kunnen een hoog THC gehalte lichamelijk niet aan, later is er de Hogere soort gekomen, omdat bleek dat bv MS patienten die de lagere cultivar gebruikte geen effect had op hun klachtten... :wave:

FuTuRe

k weet niet wat de normale percentage is van gemiddelde shop wiet , maar 18% lijkt me best sterk :tongueout:

Jeller

Badass junkie
heh vroeger was het bij mij 2-3 in de week maar nu is het meestal 1 joint per dag en in het weekend wat meer, hangt er van af..

BacingsPen

Badass junkie
volgens mij veranderd iemand best wel als hij elke dag blowt...
je manier van denken verandert dan behoorlijk volgens mij...

heidrun

Belezen gebruiker
je krijgt last van initatiefverlies. dat merk ik bij mezelf en bij mensen om me heen.

mensen die al lang veel blowen hebben vaak heel veel plannen, maar er gebeurt nooit wat....

BacingsPen

Badass junkie
Daar zit inderdaad zeker wat in! Maar door af en toe een dag niet te blowen of door zelfdiscipline is daar best wat aan te doen! Ik merk ook dat ik veel plannen heb als ik knetter ben maar van het uitvoeren er van komt niet altijd iets.

Daarom moet je de plannen die je hebt opschrijven en bekijken voor je de volgende keer wiet gaat gebruiken!!!(maar dan heb ik vaak weer heel andere plannen, maja:P)

heidrun

Belezen gebruiker
een dagje niet blowen kost mij ontzettend veel moeite, dan moet ik echt iets gaan doen.

(ik durft ook eigenlijk niet te vertellen hoeveel ik rook)

BacingsPen

Badass junkie
mmm, dan doe je dat al wel heel lang lijkt me of niet?

Ik vind het ook moeilijk om cannabis te laten liggen, heb er elke dag(vooral savonds) wel zin in... Ik doe daarom de ene dag wel en de andere dag niet... (en in het weekend en vakanties vaak elke dag) wat er dus op neer komt dat ik het als nog 4-6 keer in de week doe:P

groenroker

ghehe ik ga 3 x per week stekkeren met een aantal vrienden (:sunglasses: iedereen neemt een of meerdere joints mee dan lekker de hele dag van 12 sochtens tot 3 uur savons knetter zijn, de volgende dag ben je een wrak maar dan begint het gwn weer opnieuw.... wat een leven he :mrgreen: :grin:

groenroker

0-3 vind ik: zeker kunnen
4-5 vind ik: moet ook kunnen hoor
6-8 vind ik: tja... uuuh op het randje zal maar zeggen
9-14 vind ik: moh mag wel eens vorkomen hoor
15 of meer vind ik: minderen natuurlijk behalve in vakantie

matthijs

Badass junkie
wat bedoel je trouwens met: hoeveel joitnjes rook je? want ik rook denk ik per week 3 tot 4 joints maar niet allemaal in mijn eentje. Wat er dus op neerkomt dat ik in mijn eentje ongeveer 1,25 joint rook. Ikzelf kan er prima mee omgaan en als het mis gaat merken mijn vrienden dat ook wel en zullen ze er wat van gaan zeggen.
Maar ook met cannabis moet je uitkijken. Ik ben er wel in die zin afhankelijk van dat als ik 10 dagen niet blow ik heel erg veel zin heb in een jointje ik wordt dan wat ongeduldiger enzo.

Abstruse

Newbie
Euhr, roken jullie zo weinig dan? Ik rook gemiddeld 2 jointen per dag (en 2 jointen = bij mij gelijk aan 1gr) int weekend meestal 3-4 per dag.

wat bedoel je trouwens met: hoeveel joitnjes rook je? want ik rook denk ik per week 3 tot 4 joints maar niet allemaal in mijn eentje. Wat er dus op neerkomt dat ik in mijn eentje ongeveer 1,25 joint rook. Ikzelf kan er prima mee omgaan en als het mis gaat merken mijn vrienden dat ook wel en zullen ze er wat van gaan zeggen.
Maar ook met cannabis moet je uitkijken. Ik ben er wel in die zin afhankelijk van dat als ik 10 dagen niet blow ik heel erg veel zin heb in een jointje ik wordt dan wat ongeduldiger enzo.

Iets mis gaan? met 3-4 jointjes per week (nog niet in je eentje) wat volgens mij gaat overeenkomen met iets meer als een gram ofz?

En imo ben jij toch niet afhankelijk van cannabis, daar kan je om te beginnen al zeer moeilijk lichamelijk afhankelijk van worden... Zelfs als ik echt wil kan ik er mee stoppen en zoals eerder vermeld zit het bij mij rond de 15jointen per week (di ik alleen oprook).

Als ik hier zo lees dan val k bna achterover :)

:stoned:

matthijs

Badass junkie
Maar ik ben dan ook nog maar 16 he en ik blow vanaf mijn 13e . En daarbij ben ik sowieso niet echt een makkelijk figuur, maar ik word een stuk prettiger als ik af en toe een jointje rook.

BacingsPen

Badass junkie
Ik denk dat het ook moeilijk te zeggen is wat bij een wietverslaving AFHANKELIJK IS. Zoals al gezegd komt het zelden voor dat je lichamelijk verslaafd raakt (dat is meestal de nicotine die je lichamelijk verslaafd maakt) Afhankelijk zijn van wiet zit psychisch en hangt af van je gevoelens en humeur en hoe het toe gaat in het dagelijkse leven.

Zo zal iemand die een opleiding doet die hem niet ligt, of een baan heeft waar hij of zij met een ongelovelijke tegenzin naar toe gaat zeer waarschijnlijk meer blowen. Ook de vrienden waar je misschien dagelijks mee omgaat spelen een belangrijke rol. Misschien blow je wel elke dag uit gewoonte, niet omdat je iedere dag wiet 'nodig denkt te hebben'.

Omdat de meeste mensen geen zorgeloos leven lijden en zich nooit vervelen kan het dus goed dat je psychisch 'afhankelijk' wordt! Vandaar ook dat een groot deel van de mensen die wiet gebruikers een periode in zijn of haar leven dagelijks gaat gebruiken! Op jellinek staat dat dit 10% is maar ik denk dat dit percentage veel hoger ligt!

Abstruse

Newbie
SpacingBen zei:
Zo zal iemand die een opleiding doet die hem niet ligt, of een baan heeft waar hij of zij met een ongelovelijke tegenzin naar toe gaat zeer waarschijnlijk meer blowen. Ook de vrienden waar je misschien dagelijks mee omgaat spelen een belangrijke rol. Misschien blow je wel elke dag uit gewoonte, niet omdat je iedere dag wiet 'nodig denkt te hebben'.

Ik blow niet omdat ik het nodig heb. Ook niet echt uit gewoonte, het is gewoon lekker. De begaaidheid speelt ook niet meer echt zo'n grote rol als vroeger, wat natuurlik niet wil zeggen dat ik slechte wiet rook :)

Ik ben nu bijna 21 en blow ong van mn 15e ofz. Mijn kameraden roken net hetzelfde als mij maar dat is allemaal mettertijd gekomen. We geven onze jointen ook niet door zoals op zoveel plaatsen. Ieder koopt zn eigen wiet, heeft er iemand gene leent iemand hem een joint en gaan we niet met 3-4 man van 1 joint roken. Een joint waar iemand anders van meerookt smaakt imo ook niet zo goed als een joint di je zelf rolt en zelf helemaal oprookt.

Maar kga door, joint roken :grin:

joshua

Newbie
Zelf ben ik 17 en rook gemiddeld een jointje per dag maar vaak ook meer! Maar dat vind ik helemaal niet veel :smoke:

veel??????

??????veel??????

okeeey....................

Maandag t/m Donderdag 8 :flushed: jointjes (2x 's avonds)
Vrijdag t/m Zondag minimaal 30 jointjes :smoke: :smoke: (hele weekend door)
's Ochtends Maandag t/m Vrijdag 2 :flushed:

euhmzzz.........40 per week .......veel????

No way we want more but money stops us.

Sarah :mrgreen: &Lalie :mrgreen: (In het weekend blowen we samen)

Quote:Ik ben nu bijna 21 en blow ong van mn 15e ofz. Mijn kameraden roken net hetzelfde als mij maar dat is allemaal mettertijd gekomen. We geven onze jointen ook niet door zoals op zoveel plaatsen. Ieder koopt zn eigen wiet, heeft er iemand gene leent iemand hem een joint en gaan we niet met 3-4 man van 1 joint roken.

Dit ken ik :) . Zo gaat het ook bij onze groep. Bij mij is het van maandag tot donderdag minimum 3 per avond. Van Vrijdag tot zondag een 15tal toeten. Dus rond de 30 per week. mooi aantal :stoned:

Bovenaan