Hppd: Hoe kom je ervan af?

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Er is al een topic over wat Hppd is.
Ik vraag me alleen af hoe je ervan af kunt komen.

Dus iedereen die tips en trics heeft.... Laat je horen :wave:
 

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Slapen doe ik genoeg, drugs neem ik praktisch niet meer en ik heb niet zol heel veel zin om naar de huisarts te gaan :wink: . Ik dacht misschien zijn er wat 'standaard'oplossingen. Huis/tuin/keukenmiddeltjes ofzo :grin:
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Even langs de huisarts gaan kost toch niet zoveel moeite?

Heb op een andere site wat tips gevonden hoe je HPPD kunt verminderen:

1. dont over sleep.. getting to much sleep will make you feel extremly dp/dr the next day...

2. try waking up at the same time everyday and going to bed at a reasonable hour. the way i sleep has made my days great or a total nightmare

3.things will get better even if sometimes they get worse.

4. try not to dwell on your symptoms. i know it hard to keep looking at your afterimages and what not but try not to do it.

5. this is a long shot but.... move to a place that is warm and has lots of sunny days. cloudy and rainy days with cold weather will make you feel like shit, when you go outside on shitty days it makes you feel worse. I am almost normal during sunny warm days.

6. if you are room bound try to take down posters on your walls or random objects that make no use.. To many things in your enviroment create excessive visual stimulation.

7. excersise, eat healthy and quit smoking, really helps. try to improve your self image, it will make you feel better.

8. for me taking naps in the afternoon make things worse.... i can go from having a great day and then ill take a nap, when i wake up i am extremly dp/dr

9. get a hobbie, find something to do that you enjoy.. i work on my car and now i just bought a RC-Car, they are fun to tinker with and drive around.

10. get a girlfreind or a boyfreind that will support you and try to understand your problems. My girlfreind is the backbone to all of my accomplishments. I would not be alive today if it wasnt for her.

11. get off the computer, try not to use the computer so much

12. stay active and buzy, if you sit in your room all the time you are bound to get anxiety. even people with no anxiety will get anxious if they are stuck in a room all day. sitting on the computer does not count as keeping buzy.

13. meds suck, they may fix some of your problems but they will create other. I just came off zoloft after 3 years... i am getting such bad bodys jolts/ brain zaps.

14. again i can not stress enough how important sleep is.. I found it better to not get enough sleep then too much sleep. Id say try not to sleep more than 9 hours a day.

15. dont drink alcohol

16. keep your head up guys, there are lots of people worse than us...
and if you are ever thinking about killing yourself just remember you may end your own pain but there is always someone else that loves you, and killing yourself will just begin there pain. Rip your eyes out of your head first before you kill yourself
 

underworld

Wijs gebruiker
ik ben er serieus van afgekomen door een lsd trip te doen.
ik had een soort van lichte psychose gekregen door 750 mg mdma kristallen te gebruiken, een maand lang had ik er last van, met ook zware hppd erbij, toen las ik een artikel dat lsd werd gebruikt als medicijn, en bedacht me dat het toch niet veel erger kon worden, dus probeerde ik het.
hele mooie trip gehad en de volgende dag voelde ik me als herboren en waren al mijn klachten weg!
echt bizar :confused:
maarja denk niet dat veel mensen hetzelfde zal overkomen. het was waarschijnlijk de state of mind waarmee ik de trip inging; ik hoopte echt dat het hielp.
 

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Wat is er zo erg aan hppd? Ik vind het mijne meestal wel grappig...

Wat ik merk voor mezelf merk is dat ik moeilijker kan lezen dan 'eerst' moeilijker mijn koppie bij die teksten kan houden. Ook als ik op stage ben en ik een 2 uur durend stagegesprek heb, ben ik vaak naar een half uur/uur helemaal uit mijn concentratie.
Dat zijn dingen die ik eerst niet echt had. En als je op het hbo zit, moet je toch echt wel af en toe wat aan school doen:) en het is dan heel frustrerend als dat opeens niet meer zo goed lukt als eerst.

That's the problem...

Nog bedankt voor die waslijst tips Petrovic :wave:
 

Atropa

Bewuste gebruiker
Haha, neurosoup. Ik had al heel lang niets meer van haar video's bekeken maar voor een toegewijde psychonaut als zij verbaasd het me dat ze het eens had.

Sowieso lijkt het mij een nare interactie met je entheogene bestaan want je komt dus niet geheel terug naar soberheid. Ookal is het incidenteel, krijg je toch flows waardoor je dus weer herrinerd wordt aan de bewustzijnsverandering. In het begin lijkt dat allemaal misschien een toevoeging, maar door de jaren heen zul je echt moeten investeren in het nuchtere leven zelf als je gebalanceerd wilt blijven. Wat je eenmaal weet en ziet, vergeet je namelijk niet zo makkelijk meer, zelfs als je dat wilt. En dat kan een behoorlijke vermenging worden met het normale leven. Zeker als je geheel het normale leven weer terug wenst.
 

Carlitos

Badass junkie
Leuk zo vetgedrukt.
Zeg je dat ook tegen elke addict ?
Vind het niet zo leuk dat je dat zo zegt.
Zal wel komen omdat er wat woede in me zit.
 

Mindgamer

Badass junkie
Carlitos zei:
Leuk zo vetgedrukt.
Zeg je dat ook tegen elke addict ?
Vind het niet zo leuk dat je dat zo zegt.
Zal wel komen omdat er wat woede in me zit.
Het is toch ook je eigen schuld? Als je HPPD gekregen hebt door drugsgebruik, dan is het jouw eigen schuld.
Ik heb er zelf overigens ook last van. Merk het vooral tijdens en na inspanning. Denk niet dat er een huis en tuin middel is die ervoor zorgt dat het minder wordt noch verdwijnt. Gewoon een goed dagritme aanhouden, en kappen met drugsgebruik. Bij mij wordt het niet minder, maar ik word me er wel enorm van bewust dat het aanwezig is, waardoor ik weet hoe ik me nu precies op de klachten moet concentreren. Misschien het begin om het uit mijn waarneming weg te werken?
 

mellowWw

Belezen gebruiker
Ik vraag me wel eens af in al die HPPD-topics, wat het daadwerkelijke aantal mensen met HPPD is, die het zeggen dat ze het hebben. Ik denk dat een aantal misschien ook wel Mouches Volantes hebben, ipv HPPD..

Zelf heb ik dat in ieder geval, (Mouches Volantes dus) sinds vorig jaar 'opeens' gekregen.. En is nooit meer weggegaan, maar het went vanzelf :)

Gr. Mellow
 

Mindgamer

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik hoop dat mindgamer dat een keer zegt tegen een afkickende heroinejunk en klappen krijgt :grin:.
Een junk hoefde geen junk te zijn, hoe beperkt zijn keuzes ook waren in een levensfase.
Junks zijn vaak junks doordat ze tussen het leven en dood in leven. Dan neigen ze weer naar de dood, dan weer naar het leven. Junkies kiezen sowieso eerder voor het leven, anders hadden ze zichzelf allang van het leven berooft.
Bij drugs behoren nou eenmaal risico´s, en HPPD is een risico van drugsgebruik :)
 

Carlitos

Badass junkie
Mindgamer zei:
Carlitos zei:
Leuk zo vetgedrukt.
Zeg je dat ook tegen elke addict ?
Vind het niet zo leuk dat je dat zo zegt.
Zal wel komen omdat er wat woede in me zit.
Het is toch ook je eigen schuld? Als je HPPD gekregen hebt door drugsgebruik, dan is het jouw eigen schuld.
Ik heb er zelf overigens ook last van. Merk het vooral tijdens en na inspanning. Denk niet dat er een huis en tuin middel is die ervoor zorgt dat het minder wordt noch verdwijnt. Gewoon een goed dagritme aanhouden, en kappen met drugsgebruik. Bij mij wordt het niet minder, maar ik word me er wel enorm van bewust dat het aanwezig is, waardoor ik weet hoe ik me nu precies op de klachten moet concentreren. Misschien het begin om het uit mijn waarneming weg te werken?

Tuurlijk het is je eigen schuld wel,je gebruikt immers zelf..
Maar dit is wat veel mensen niet eerst van te voren weten dat het bestaat.(hppd dan)
Als ze het wisten waar ze mischien binnen grenzen gebleven.
Toen ik veel gebruikte had ik er niks van gelezen op dit forum laat staan internet,en ben er zelf helemaal later achter gekomen (toen het al te laat was)
Als jij drugsgebruikt, dan weten de meeste dat je kans hebt op verslaving dat is iets wat je al weet en kan voorkomen omdat je weet dat verslaving kan voorkomen bij bepaalde drugs.
HPPD is niet iets waar (vroeger) vooral vaak over gesproken werd/gehoord en veel mensen het gewoon niet wisten dus is het niet (helemaal) 100 procent je eigen schuld.
Snap je me punt een beetje,klinkt mischien wat vaag..
Verder even goede vrienden hoor :wave:
 

Amaranth

Bewuste gebruiker
Mindgamer zei:
Angramar Temenos zei:
Ik hoop dat mindgamer dat een keer zegt tegen een afkickende heroinejunk en klappen krijgt :grin:.
Een junk hoefde geen junk te zijn, hoe beperkt zijn keuzes ook waren in een levensfase.
Junks zijn vaak junks doordat ze tussen het leven en dood in leven. Dan neigen ze weer naar de dood, dan weer naar het leven. Junkies kiezen sowieso eerder voor het leven, anders hadden ze zichzelf allang van het leven berooft.
Bij drugs behoren nou eenmaal risico´s, en HPPD is een risico van drugsgebruik :)
Daar kan ik op zich best wel begrip voor hebben eigenlijk. Ik heb zelf ook meerdere malen zo geleefd en doe het af en toe nog. En dan uit ik dat niet qua drugsgebruik (in de eerste plaats omdat ik het niet wil, en ook omdat ik er uberhaupt geen geld voor heb), maar wel in suïcidale neigingen of iets dergelijks. Als ik in een dal zit, zit ik vaak in een diep dal en dan is het voor mij lastig om een uitweg te zien. Ik snap best dat sommige mensen dan op zo'n moment net iets te ver gaan met drugsgebruik wat vergaande gevolgen kan hebben.

Sowieso, lang niet iedereen is gevoelig voor HPPD, dus dat kun je ook niet van tevoren weten. Vind het een beetje hard om te zeggen: 'Eigen schuld, val ons er niet lastig mee, gewoon dom van je dat je dat hebt gedaan en leer er maar mee leven'.
 

Miss J

Bewuste gebruiker
Mindgamer zei:
Bij drugs behoren nou eenmaal risico´s, en HPPD is een risico van drugsgebruik :)

Je kunt wel makkelijk zeggen "eigen schuld" maar ik heb me (vind ik) best goed geïnformeerd voordat ik aan drugs begon maar van HPPD had ik nog nooit gehoord tot ik steeds meer symptomen begon te krijgen en via internet heb gevonden wat het uiteindelijk was.

Je hebt het natuurlijk zelf veroorzaakt dus aan de ene kant wel je eigen schuld maar aan de andere kant, niemand zit op HPPD op te wachten toch?
 

Mindgamer

Badass junkie
Die argumenten van jullie zijn makkelijk onderuit te schoffelen :)

Als men zo weinig van de hersens afweten, waarom zouden drugs niet meer kunnen veroorzaken dan je eigenlijk al weet? Elk logisch nadenkend wezen, weet dat er meer kan gebeuren wanneer ze middelen gebruiken, dan ze zelf weten. Je kan middelen gebruiken en jezelf afsluiten van de potentiële gevaren om alleen te genieten van goede gevoelens die middelen veroorzaken. Het is toch logisch dat een middel meer gevaren kan opleveren dan je zelf weet? Toen ik dagelijks lekker high was, kon mij de gevaren geen ene fuck schelen, maar ik wist dat ze bestonden :)
 

azgaza

Badass junkie
Ik heb zelf gelukkig geen HPPD dus misschien is deze tip waardeloos maar ik merk het erg bij gewone flashbacks dat ik die vaak alleen krijg als ik dood moe ben dus lang genoeg en regelmatig slapen is denk ik een goede tip.
 

Amaranth

Bewuste gebruiker
Mindgamer zei:
Toen ik dagelijks lekker high was, kon mij de gevaren geen ene fuck schelen, maar ik wist dat ze bestonden :)
Precies, en over HPPD lees/las je niet zoveel, dus kon je er niet van weten.
 

Immo

Badass junkie
Ik heb er een tijd flink last van gehad toen ik veel drugs gebruikte en vooral veel tripte, Ik heb er nu nog nauwelijks last van. Alleen als ik er echt op ga focussen, mijn tips om er vanaf te komen zijn:

De hppd proberen te negeren.
Stoppen of minderen met drugs nemen die hppd veroorzaken.

Zelf heb ik altijd het idee gehad dat lachgas de ergste oorzaak is van hppd. Na het nemen van lachgas had ik altijd dagen lang last van ruis in m'n beeld. Daarom ben ik gestopt met het nemen van lachgas, zo leuk vind ik het toch niet. :)
 

Carlitos

Badass junkie
Amaranth zei:
Mindgamer zei:
Angramar Temenos zei:
Vind het een beetje hard om te zeggen: 'Eigen schuld, val ons er niet lastig mee, gewoon dom van je dat je dat hebt gedaan en leer er maar mee leven'.

Precies daar ging het mij ook een beetje om.
Tuurlijk weten mensen het zelf dat er meer van kan komen.
Maar zo best wel vervelend iets als hppd wat zo erg kan worden dat je niet meer auto kan rijden (man van de breiderstichting heeft het meegemaakt)
Waarom worden zulke dingentje niet verteld vroeger op school bij drugsprojecten.(ja omdat het niet zo bekend is)
Van mij mag het hppd wel een keer de media in(knap stukje dan),lang niet iedereen zit op internet die drugs gebruikt :wink:
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ik ook HPPD heb. Heb vaak een sneeuwbeeld, en dan ook op objecten, af en toe beweegd er een lettertje en de kleuren zij ook wel eens wat anders...

Ik merk zelf dat dit erger word met middelen die zich hechten aan serotonine en dopamine recptoren, zoals 5-htp, speed, mdma, dmt, paddo's, lsd, 4-FMP, melatonine en nog wel meer. Ik heb gemerkt dat als ik deze dingen een tijd niet genomen heb dat het dan minder wordt. Beter blijf je dus hier vanaf of neem het minder.

Ik heb ook gemerkt dat lang slapen juist tegenovergesteld werkt, ik slaap dus max 9 uur.

Wees er wel van op de hoogte dat je met HPPD een grotere kans maakt om bijvoorbeeld angstoornissen te ontwikkelen of een psychose.

Tja een van de gevolgen van drugs he.
 

Carlitos

Badass junkie
Petrovic zei:
Wees er wel van op de hoogte dat je met HPPD een grotere kans maakt om bijvoorbeeld angstoornissen te ontwikkelen of een psychose.

Mag ik vragen hoe je dat weet ?
Bron of iets, heb het niet in het andere hppd topic gelezen (dacht ik)

Greetz
 
Bovenaan