Hulp vragen huisarts bij opiatenverslaving

Lanadz

Experimenterende gebruiker
Hi hi, het is al een tijd geleden dat ik voor het laatst wat heb gepost, en dat was nadat ik was afgekickt van opiaten. Helaas ben ik na een aantal jaar weer teruggevallen, en heb ik snel hulp nodig. Ik gebruik niet om high te worden, maar vooral om niet ziek te worden. Het afgelopen jaar heb ik ic-26 gebruikt, en langzaam begonnen af te bouwen. Helaas kwam dat verbod op research chemicals waardoor ik die ic-26 ineens niet meer kon krijgen en toen dat op was had ik echt een probleem. Gelukkig heb ik via een contact Suboxone kunnen krijgen, waar ik nu een aantal weken redelijk stabiel op ben. Probleem is dat er niet altijd genoeg beschikbaar is, en ik wil er gewoon vanaf. Ik heb m’n oude verslavingsarts gebeld maar heb eerst een verwijzing van de huisarts nodig om weer een afspraak te kunnen maken. En geen idee hoe lang dat gaat duren. Nou heb ik volgende week een afspraak met de huisarts om een verwijzing te krijgen. Maar ik kan niet zo lang wachten op medicatie. Ik ben een paar weken geleden weer door een afkicksessie gegaan omdat alles op was en ik ben echt bijna dood gegaan voor mijn gevoel. Kan de huisarts mij daar ook mee helpen? Ik wil ook niet dat ze denken dat ik om medicijnen zit te zeuren, maar nog een keer de afkick in overleef ik denk ik echt niet :(.. Sorry voor dit lange verhaal maar ik merk dat ik het nogal spannend vind om mijn verhaal aan deze huisarts te doen. Zij is nieuw en ik schaam me zo voor dat ik weer in deze situatie ben belandt :(.
Groetjes, Lana

Hi @Lanadz vervelende situatie. Begrijp ik goed dat je na de recente afkick die je beschrijft weer bent gaan gebruiken?

Mijn advies zou zijn om jouw verhaal eerlijk te vertellen aan je huisarts. Die is er om je te helpen, schaamte hoeft niet, en het verhaal
verdraaien ook niet. Blijkbaar is clean worden alleen niet genoeg voor jou. Zou je er voor open staan om in behandeling te gaan om
te herstellen en nooit meer te hoeven gebruiken?

Terug
Bovenaan