Ik sta op het punt om het op te geven

ArieKanariE zei:
EternalParanoid zei:
ArieKanariE zei:
@zelfmoordverheerlijker ;)

<mensen die niet tegen zweefteverij kunnen, zouden dit stukje even over moeten slaan :rockband: >

De dood is ook een schitterend iets. Bij onze dood gooien we ons vaste lichaam af en gaan we verder in de vorm die we eigenlijk zijn. Dat zouden we nu al kunnen doen, zonder dood te gaan, alleen weten we blijkbaar niet meer hoe ;) En als je eenmaal dood bent en dus in die andere dimensie komt, weet je weer wat zich daar afspeelde en wat je eigenlijk van plan was.
Het grappige is dus, dat je hier op aarde wel iets komt doen. Voor je geboren werd, wilde jij iets bereiken met je leven op aarde. En aangezien je toen allang wist hoe het was om 'dood' te zijn, lijkt het mij niet dat dat hetgene is waarvoor je geboren bent. Wat de geboortevisie van jouw ziel was/is, is iets waar je voor jezelf achter kan komen als je dat wilt.

ze zeggen wel eens dat iedereen de wereld bekijkt door zijn eigen gekleurde bril, dus waar jij overal ellende en triestigheid ziet gebeuren als je om je heen kijkt, ziet een ander misschien wel net die ene meneer die een ander helpt met oversteken ;) of dat eenzame bloemetje tussen een stel afgebroken schuurtjes. Het is tenslotte maar wat je aandacht trekt. Die verheerlijking van de fase die na ons lichamelijke 3D leven komt is heel begrijpelijk, maar waarom wil je vliegen als je nog niet eens weet hoe je kunt lopen en dus kunt landen en opstijgen ;)

je suicidale neigingen zijn typisch vluchtgedrag, wat zich in je drugsgebruik ook weer naar buiten bracht eternal paranoid. Nogal logisch dat als je dan een vleugje 'dood' hebt kunnen proeven, dat het dan in vergelijking met je beleving van het nu en het hier nogal wat fijner kan zijn. Majah je bent nu eenmaal met een reden nu en hier, zodat je een volgende keer, deze ellende niet mee hoeft te maken en je verder kunt gaan met wat ervaringen rijker 8)

het lijkt daar allemaal zoveel mooier, maar als je gewoon anders kijkt en denkt in vergelijking met nu, kan het hier een heel stuk in die richting komen :) Anders blijf je terugkomen met dit gedoe. Deal with it en je komt eroverheen zodat je in dat heerlijke wereldje kunt blijven ;)
totdat je weer terugwilt en jezelf weer allemaal dingen voor de voeten gaat laten gooien, zoals je al talloze keren eerder hebt gedaan ;) en zoals je nu hebt gedaan. Dat heb je gedaan omdat je vertrouwen in jezelf had. Zoveel vertrouwen zelfs, dat je blijkbaar wat extra 'hordes om te nemen' op je weg hebt gelegd. Toen wist je tenminste nog wat lol maken was, misschien hoopte je zelfs wel dat je uiteindelijk de lol of minimaal de reden van je algehele mentale misere van nu zou achterhalen. Zodat je daarvan verlost, verder kon en nog meer kon gaan genieten van je Leven. Het leven hier en nu en het leven na je fysieke dood.
</zweefteverij :rockband: >

Een echte vent pleegt trouwens zelfmoord door een kolonie vuurmieren op te kweken en zichzelf dan, ingesmeerd met stroop uiteraard, wentelend in een badkuip vol met mieren en stroop, ten onder Miert.... Dan ben je pas een vent :rock:

Needle succes en volhoudze :D

:)
AkA

Je mening vol van waanideeen/diepe zinnen en dit "see through" gedrag dienen je voor niets anders dan een indirecte manipulatie van de mensen die geen uitweg kunnen vinden. Je brein is je grootste vijand.

Nice try om iemand onder de knie te krijgen.
Ik vraag me nieuwsgierig af hoe vast zit needlefreak in je netten.

Dood ben je niet voor lang, geniet er zo veel je kan. Veel plezier :love:

ik vraag me eigenlijk af waarom oprecht medeleven in de ogen van een ander kan verworden tot manipulatie .. ik ken heel needlefreak niet, maar ik herken heel veel in zijn situatie .. logisch toch dat je dan hetgeen dat voor jezelf jou heeft geholpen, aan zo iemand vertelt .. wat hij of zij ermee doet moeten ze zelf weten, daar ga ik niet over ... ieder zijn weg :) ...

ik vind het heel frappant om te zien dat zoiets in jouw ogen een poging tot manipulatie en overheersing is...waarom zit dat zo in je hoofd .. een ieder ziet de wereld door zijn eigen bril, die gekleurd is door je eigen ervaringen .. dan zegt het toch heel veel dat je een poging tot manipulatie ziet, waar een ander medeleven toont ...
jij ziet iemand zonder uitwegen dit topic beginnen EP .. ik zie iemand met uitwegen zat, maar die het overzicht even verloren is ... dat mogen dan in jouw ogen waanideeen zijn EP, de waan om altijd maar gemanipuleerd te worden lijkt me helemaal niets .. je brein is je brein ... vijanden bestaan alleen als jij ze toelaat :p

ieder zijn levensvisie blijkbaar :eek:
:wave:

...ieder zijn weg? hahaha maak me niet aan het lachen! Je bent al verbonden en onvrij vanaf je geboorte...samenleving.
En de taal dient om je zowel direct als indirect te manipuleren in de eerste instantie.
Je realiseert je het (nog) niet. Ik vind het lichtzinning en oppervlakkig dat men het zo niet ziet, anders zouden jullie in andere en veel betere wereld leven.

speeseend zei:
Eén ieder laat zich net zoveel manipuleren als deze toelaat ;-) Hier kan iemand met een paranoïde kijk op het leven evetueel anders over denken ;-)

We bedoelen enkel het goede te bereiken met onze posts, tenminste, zo spreek ik voor mezelf en hoe de meeste anderen op mij overkomen.

Groet,

Eend

p.s. nog nieuws uit naaldenland?

Volledig vrij van manipulatie kan alleen maar als men dood is. Dood is een geschenk. :love:

Hey,

Ik ken je totaal niet, maar probeer je leven is voor te stellen hoe je leven was toen je nog niet verslaafd was en hoe je je leven voor je zag, en hoe je er nu over denkt. probeer positieve gedachtes vast te houden. Om aan sociale contacten te komen kun je gaan sporten of zoiets. Ik snap best dat de drang groot is maar je zegt het zelf al, je wilt dat leven van vroeger niet meer...

Ik hoop dat je weer werk vind en je leven weer op kunt pikken... hier nog een filmpje wat je misschien nog kan helpen om je gevoelens de baas te worden...

http://www.youtube.com/watch?v=zmmBwUUP ... re=related

sterkte ermee.....

Zalig nummer van the verve. "The drugs don't work, they just make you worse..." Maar meth is nog iets helemaal anders dan bruin. Toch bedankt voor de steun. :wink:

weet k, maar wist niet wat je allemaal gebruikte... :P

iig veranderd je binnekant wel netzo als hun buitenkant :wink:

speeseend zei:

Deze middag nam ik aan het station de tram, ik ging achteraan op de laatste stoel zitten. Voor me zat een meisje met haar hoofd gebogen, leunend op haar hand. Op haar hand zag ik enkele blauwe plekken, toen ik beter keek zag ik ook een heleboel injectiesporen. Ik kon m'n ogen niet meer van haar hand houden. Ik werd zo opgewonden en kreeg enorm veel zin in een shot. Ineens draaide ze zich om en vroeg of ik een zakdoekje had. Ik had er geen en ik zag dat ze aan het afkicken was. De volgende halte stond ze recht en ik zag dat ze pijn had. Ze had smack nodig en die ging ze nu halen, dat wist ik gewoon.

Ik moest normaal nog een heel eind verder met de tram maar zonder na te denken stapte ik die halte ook af. Ik liep achter haar en sprak haar aan. Recht op de man af zei ik dat ik gezien had dat ze gebruikte en of ze me niet kon helpen aan wat bruin. Dat was geen enkel probleem, ik liep met haar mee. Onderweg praatte we wat en kwam ik teweten dat ik de dealer waar ze naartoe ging kende van vroeger. Ik had hem al lang niet meer gezien en blijkbaar was hij verhuisd. Omdat ik hem kende kon ik dus mee naar binnen. Hij was blij me te zien en ik mocht meteen een shot bruin maken. Zonder aarzelen ben ik er direct aan begonnen en wou ik zo snel mogelijk dat shot. Heel die tijd heb ik niet gedacht aan m'n goeie voornemens om niet meer te gebruiken. Ik zat precies in een soort trance. Met 1 doel voor ogen, high worden van heroïne.

'k Heb 2 gram gekocht en ben momenteel dus onder invloed van heroïne. Ik voel me heel goed maar als het op is dan ga ik geen nieuwe halen. 'k Zie het nu als eventjes zondigen en derna ga ik me weer herpakken.

Needle, wat ontzettend jammer dat je je drang niet hebt kunnen weerhouden. Ik hoop voor je dat dit écht de laatste keer was. Je moet sterk blijven en vol houden! Sterkte!

Holy shit! Zo zie je maar, we zijn, meestal ongemerkt met alles aan elkaar verbonden. Dit is iets waar ik ook voor vrees. Dat het op een bepaald moment onherroepelijk door mezelf te grazen genomen wordt.

Ik speel misschien een soort ramptoerist, handelend uit eigen belang maar... laat je a.j.b. horen hoe het gaat wanneer die twee grammetjes op zijn?!

Maak er het beste van, zou ik zeggen. Je zit nu eenmaal in je zelf gebouwde cocon, dan kan je er maar beter van genieten ook. Anders is het een zonde van al je toekomstige inspanningen ;-)

We spreken elkaar wel zo af en toe. Het genieten van de Bruin valt namelijk ook mooi te omschrijven ;-)

Groeten,

De eend

ik was er al bang voor :)

ik had er trouwens denk ik zelf ook een beetje coke bij gekocht ;) als ik dan toch voor gaas zou gaan, zou ik echt willen genieten ook.

ach ja .. ik wens je heel veel plezier ermee .. denkje wel een beetje na over hoeveelheden enzo? Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je nam, maar zo heb ik er nogal wat zien gaan. En dat willen we natuurlijk nie :wink:

Geniet ze ... geniet maar spuit met mate ofzo hahahaha :mrgreen:

have fun en veel sterkte, dat je roes maar lang moge duren :rockband:

"Hij was blij me te zien"

Weet je waarom hij blij was? Omdat ie weer geld op je kon maken, en hij heeft je voor de 2e keer geholpen aan de bruin. Je was zo goed op weg...

Ik weet hoe dit verhaal eindigt en het is niet goed. Verder veel sterkte en succes in je leven.

die twee gram zijn natuurlijk inmiddels al lang en breed op ....

de hamvraag is of needlefreak de naald weer weg heeft kunnen gooien, nadat hij twee gram bruin poeder dat zo duur als goud is, in zn aders heeft gespoten .. de gedachte en het gevoel van die roes, zijn nu weer zo vers. Zo lekker zo kleurrijk .. je zou het bijna liefdevol en warm kunnen noemen ... en de wereld zonder bruin kan heel erg grauw en koud lijken voor eenzame mensen ... heel erg grauw ...

ik heb eerlijk gezegd mn twijfels of het hem lukt. Als het je lukt needle, dan vind ik het mega knap van je. En als het je niet lukt, is het ook goed, we weten tenslotte allemaal hoe drugs werken en wat verslaving is. Ik zou de laatste zijn die daarover zou mogen oordelen. Dus hoop ik van alles maar dat weten we allemaal nu wel 8)

:)
AkA

Wanneer ik van die wagen kletter, zal het waarschijnlijk voorgoed zijn. Het is té lekker voor één keer.

De Kanarie tikt het op de juiste toon; Bruin is je liefde voor 't leven. Hoe gek dit ook mag klinken voor een niet-gebruiker.

Naaldenman, veel wijsheid, maar bovenal geluk gewenst.

Eend

Al een week ofzo geen methadon meer gebruikt, enkel bruin en coke en ik overdrijf weer :kots: Ook nog dagelijks alcohol, wiet en benzo's en ik ben zo goed als blut nu. 'k Zou moeten stoppen maar dan moet ik mij weer opsluiten en afzonderen van m'n kennissen. Nu is het zo leuk, sociaal contact, we maken plezier, samen gebruiken en genieten van de roes. Dat is zo lang mijn leven geweest en ik voel mij hier eigenlijk goed in. Maar ik besef maar al te goed dat het niet zo leuk zal blijven. 'k Ga op een dag wel stoppen en terug m'n methadon opstarten. Alleen zie ik dat op dit moment nog niet zitten...

Het punt van opgeven..is reeds voorbij ;-)

Bloederige hel, dat zal wat zijn zeg ;-) Maar ja, er zal geld binnen moeten komen...

For the time being; have fun, Naaldenman! Het is immers ook zóóóó lekker allemaal. Je zal nu in een noodzakelijke fase zitten om verder te kunnen.

Wat zit een mens weer snel op zijn oude gebruik hé?! Na een paar keren 'kunnen wennen', gooien we gewoon weer alles in die drugs-motor. Het lijkt wel of tolerantie op dit punt niet telt voor ons.

GR.,

Eend

Ik besef dat ik weer verkeerd bezig ben... maar het is gewoon veel te lekker... zucht... Elke morgen word ik vroeg wakker en dan zet ik m'n 1ste (de beste!) shot van de dag. En dan lig ik nog enkele uren in m'n bed of zetel te genieten met een biertje of een jointje erbij. Als ik m'n ogen dan sluit kan ik zo erg genieten van dat heerlijke gevoel. Ik wil dat gewoon niet missen. Eend heeft gelijk, het kan snel omslaan. Je rolt makkelijk terug in je oude gebruikers gewoonten maar het is moeilijker om er terug uit te komen. Maar op dit moment kan het me niks schelen. Ik geniet (zolang het nog duurt)...

Wat ontzettend zonde needlefreak.. Als je ooit écht wilt stoppen is Iboga misschien een optie? Sterkte in ieder geval..

needlefreak zei:
Ik besef dat ik weer verkeerd bezig ben... maar het is gewoon veel te lekker... zucht... Elke morgen word ik vroeg wakker en dan zet ik m'n 1ste (de beste!) shot van de dag. En dan lig ik nog enkele uren in m'n bed of zetel te genieten met een biertje of een jointje erbij. Als ik m'n ogen dan sluit kan ik zo erg genieten van dat heerlijke gevoel. Ik wil dat gewoon niet missen. Eend heeft gelijk, het kan snel omslaan. Je rolt makkelijk terug in je oude gebruikers gewoonten maar het is moeilijker om er terug uit te komen. Maar op dit moment kan het me niks schelen. Ik geniet (zolang het nog duurt)...

Beste Needlefreak, ik hoor in de verslavingskliniek dagelijks dezelfde prietpraat, het is zo lekker, eventjes zondigen, morgen stop ik, ik geniet ervan, ik kan het me veroorloven..... :kots: deuhhhhhh.....zooooo vermoeiend.....zooooo ongelooflijk nietszeggend......dat noem je allemaal DROGREDENEN om je gebruik te legitimeren. Gebruik is gewoon een KEUZE die je iedere keer maakt omdat je de trek niet wilt weerstaan. En de afkick: don't make me laugh!!En heroine, het is zo beperkt......geen inzicht, niets van dat. passiviteit en dromen van dromen....Hard gaan? nee, volledig STIL staan. en dat doe je over 20 jaar nog als je niet stopt.

Advies: ga hardlopen...... Needlefreak, what's inna name. Verromantisering van gebruik, stop daar eens mee. Kijk naar jezelf. Get a life. In dit bestaan is er geen enkele reden om er zo'n zielig zootje van te maken. Geen trauma, verdriet of angst is groter dan de mens zelf.....
De kern van de illusie: denken dat t geluk buiten jezelf ligt ipv dat het in je zit....
En nu krijg ik natuurlijk veel reply dat t respectloze post is van mij... Al dat zalvende gedoe stopt echter geen enkele verslaafde mee...Verslaafd= gevangen zijn in een vrij bestaan......
Geluk!

Ik weet niet wat jij in een verslavingskliniek doet? Als je daar werkt, dan zou ik maar een andere baan gaan zoeken, want je weet verslaafden op deze manier echt niet te bereiken..

Wat ontzettend zonde dat je weer bent begonnen. Ik hoop dat je snel het licht weer ziet en de motivatie en kracht hebt om te stoppen. Ik wens je het beste toe en veel sterkte! Geniet van je leven, maar maak het niet kapot!

Bal0n zei:
Ik weet niet wat jij in een verslavingskliniek doet? Als je daar werkt, dan zou ik maar een andere baan gaan zoeken, want je weet verslaafden op deze manier echt niet te bereiken..

Haha ik weet iig de verslaafden te bereiken die willen STOPPEN. En mogelijk voor jou onverklaarbaar en dat mag best: met succes. Advies: praat eens met ex verslaafden en hoe die bereikt werden...... :D :beer:

splifftail zei:
Bal0n zei:

Haha ik weet iig de verslaafden te bereiken die willen STOPPEN. En mogelijk voor jou onverklaarbaar en dat mag best: met succes. Advies: praat eens met ex verslaafden en hoe die bereikt werden...... :D :beer:
Jammer dat je niet hebt geleerd hoe je op een normale manier mensen kunt bereiken, of in elk geval normaal met mensen om kunt gaan. Heel sociaal van je! :rolleyes:

splifftail zei:
Bal0n zei:

Niet door zo'n lamzak als JIJ, Spit-tail!

Ik spreek je over twintig jaren misschien nog eens over hetzelfde onderwerp, laten we dan eens kijken wat de statistieken JOU zeggen?!

Wanneer er een dokter Lamstraal met 90 procent zinvolle informatie op de proppen komt en 10 procent bull-shit - denigrerende taal uitslaat, dan vaagt het wat mij betreft die zinvolle info keihard weg.

Groet,

Eend

ik kan me nog heel goed herinneren dat toen ik een jaar of negentien was en die hard verslaafd was, uiteraard vol met excuses en afschuifsels naar van alles en iedereen, ik door mn ouders werd meegesleept naar zo'n maatschappelijk werkster met precies dezelfde attitude als spliff ... Ik, helemaal trots dat ik al 2 dagen dood en doodziek aan het stoppen was ( iets wat spliffie overduidelijk nog nooit heeft meegemaakt, cold turkey ;) ), kreeg te horen dat ze me toch nog wel erg junkerig vond overkomen en dat al die excuusjes helemaal niet nodig waren .. ben er nooit meer heengegaan en ben diezelfde dag nog dope gaan halen .. aldus eindigde de eerste keer dat ik poogde te stoppen ;) en ik wilde echt stoppen .. dat zeker .. maar dat ego van me dat al een enorme knauw had gekregen door verslaafd te zijn (en daar was ik me maar wat bewust van, al die blikken van mensen) kon het niet aan om door iemand die er was om me te helpen zo keihard omlaaggehaald en vernederd te worden .... zo heb ik dat ervaren

sterker nog toen ik jaren later eenmaal 'echt' gestopt was en die craving begon terug te komen voor de eerste keer ( na jaren clean zijn ) en ik in een wanhoopsmoment naar maatschappelijk werk ging ( een ander bedrijf dan jaren eerder ) zat die gore ranzige takkehoer opeens daaro .... en ik wist opeens weer hoe die eerste afspraak met haar verliep en wat dat met me gedaan heeft toendertijd ....
ik denk niet dat ik nog meer hoef te schrijven over wat ik van haar methode vond 8) ...
Ik ben dus net zo hard weer weggegaan ... majah dat heeft me wel gekost .. heel wat ook .. want een maandje of wat later ging ik wel weer voor gaas met heroine en co ...

Helaas was ik toen te ego en te arrogant om van iemand als zij hulp te willen .. puur en alleen door die ene ervaring met haar jaren eerder .. zelfs al had ze best een beetje gelijk ... let wel .. ik geef haar niet de schuld. Zij d8 dat zij op zo'n manier kon helpen en overduidelijk had ik die hulp nodig ... majah de manier waarop he ..

gelijk hebben is nu eenmaal niet altijd zeggen hoe iets zit .. gelijk hebben is zeggen hoe iets zit, op een manier dat het doelwit het daadwerkelijk op kan nemen ... en over die manieren hebben mensen als zij en spliff gewoon nog heel veel te leren in mijn ogen ... zelfs al vertellen ze overduidelijk de (hun) waarheid ...

Want laten we eerlijk zijn .. de drugshulpverlening is nu eenmaal iets dat nooit goed genoeg zal werken, puur omdat drugs hun werk wel zo goed doen. En daarom zou een drugshulpverlener ( de meeste artsen daar weten gelukkig wel beter) van de drugsverslaafde uit moeten gaan en niet van hun eigen ideologieën, zeker niet als die ideologieen ijskoud,keihard en denigrerend zijn en onder het mom van 'stimulatie en motivatie' geuit worden .. net alsof je een kind eerst een snauw geeft en dan zegt van als je dat niet meer wilt voortaan, moet je altijd met twee woorden spreken .... dat kind zal dat dan ook echt opnemen natuurlijk :eek:

ik praat voor mijn werk dagelijks met mensen met uiteenlopende vormen van problemen en hun verschillende begeleiders en maatsch. werkers, waaronder inmiddels hele zooi drugs en alcoholverslaafden en hun aanhang ;) .... geen enkele van hen heeft baat gehad bij een dergelijke aanpak, de meesten van hen hebben zo'n aanpak meegemaakt en het heeft zelfs bij hen allemaal, net als bij mij, averrechts gewerkt ...

maar goed .. das niet meer dan mijn mening en ervaringspatroon .. blijkbaar is die van spliff anders .. ik vraag me de zinnigheid ervanaf, majah als hij zegt dat het voor hem werkt .. why not :) sommige mensen houden er blijkbaar van om omlaaggehaald te worden voordat ze zichzelf kunnen motiveren ... thats life ;)

ArieKanariE zei:
.... geen enkele van hen heeft baat gehad bij een dergelijke aanpak, de meesten van hen hebben zo'n aanpak meegemaakt en het heeft zelfs bij hen allemaal, net als bij mij, averrechts gewerkt ...
maar goed .. das niet meer dan mijn mening en ervaringspatroon .. blijkbaar is die van spliff anders .. ik vraag me de zinnigheid ervanaf, majah als hij zegt dat het voor hem werkt .. why not :) sommige mensen houden er blijkbaar van om omlaaggehaald te worden voordat ze zichzelf kunnen motiveren ... thats life ;)
Ik ben al verschillende keren in verschillende afkickcentrums opgenomen geweest en overal gebruiken ze zo'n harde aanpak. Niks voor mij, ik heb het dan ook nooit lang volgehouden. Ik kan hier nog veel over vertellen maar ik hou het bij een korte post omdat ik moeite heb om m'n ogen open te houden...
Waar ik wel veel aan gehad heb was individuele gesprekken met een verslavingstherapeut. Dat heb ik in het verleden 3 jaar verplicht moeten doen door een probatiemaatregel die ik opgelegd kreeg door een rechter.

needlefreak zei:
...Waar ik wel veel aan gehad heb was individuele gesprekken met een verslavingstherapeut.

Volledig mee eens. Ik heb het geluk gehad om voor een korte periode met een psycholoog i.o. te mogen praten. Deze heeft mij tóch aan het denken gekregen.

Praten zonder negatief gezeik heeft mijns inziens meer zin dan ''breken''. Dit is natuurlijk mijn mening.

Nog een fijne reis, Naaldenman ;-)

Splifftail, reageer alstjeblieft niet meer in die topic, donder maar op naar je werk en lieg jezelf lekker voor met je niet-werkende methodes en je onrealistische denkwijze :wave:

Serieus, je bullshit mag je best verkondigen, maar maak lekker je eigen topic aan met je domme gedachtes, val ons of in ieder geval needlefreak niet meer lastig.

033Amnesia zei:
Splifftail, reageer alstjeblieft niet meer in die topic, donder maar op naar je werk en lieg jezelf lekker voor met je niet-werkende methodes en je onrealistische denkwijze :wave:

mezelf voorliegen? argumenten graag, niet-werkende methodes? argumenten graag. Onrealistische denkwijze? argumenten graag. Opdonderen? tsja, confrontatie ben je duidelijk nog niet aan toe. Lekker zwelgen in zelfmedelijden. Nee hoor je hebt idd geen eigen wil en kunt geen eigen keuzes maken, en de mens is geen autonoom wezen. Been there, done it, brought the t-shirt.....

Serieus, je bullshit mag je best verkondigen, maar maak lekker je eigen topic aan met je domme gedachtes, val ons of in ieder geval needlefreak niet meer lastig.

serieus? Bullshit? waarschijnlijk voor jou, voor anderen die wel bereid zijn naar zichzelf te kijken zonder zelfmedelijden en schuldgevoelens misschien niet....die ervaring heb ik iig wel. Domme gedachtes? ervan uitgaan dat je levenslang verslaafd moet blijven, dat is pas een domme gedachte. Lastig vallen? ja ja, confrontatie is misschien niet leuk. Zet je ego eens opzij (!) en sta op een redelijke en constructieve manier open voor discussie....schelden is heel gemakkelijk. lastig vallen? als je t zo ervaart....geluk dan...eigen topic? nee hoor, kan op mijn werk prima mijn ei kwijt :D :D :D al 20 jaar, en nog steeds veel contacten met mensen die het wel volhouden om clean te blijven.
iig: nogmaals geluk en succes :wave: :love: :wave: :love: :wink:
en daarin heb je misschien gelijk: zal je niet meer storen...

ik ben het eens met de harde aanpak van spifftail. Zondigen kan gebeuren maar je moet erop gewijst worden. Een leerling die gezondigd heeft en waar ze zeggen "ach ..." zal veel sneller terug zondigen dan wanneer ze hem hard straffen, hoewel dat dit ook averechts kan werken. Een verslaving is hard en moet hard aangepakt worden ook, hoewel ik begrijp dat dit voor vele mensen die "soft" zijn geworden averechts werkt.

P.S. gewoon getyped wat ik op dit moment denk
P.S.S ik verwoord het niet goed wat ik bedoel lees ik nu -.-

Splifftail, wat doe je exact binnen de hulpverlening en hoe lang voer je de huidige functie al uit? Heb je enig WW-research gedaan? Je mag hier best wel dieper op doorgaan. Hier is behoefte aan.

Jasper, Onvoltooid tegenwoordige toekomende tijd van wijzen is gewezen ;-)

Groet,

Eend

al ben ik het over het algemeen niet eens met spliff, ik vond hem wel boeiende dingen schrijven, omdat er best veel bij zat waar ik het wel mee eens zou kunnen zijn, dus ik zou ook graag meer over je willen weten jointstaart ? mn engels is niet al te best ;p

over dat aanwijzen trouwens .. na een tijdje wordt je zo vaak op iets aangewezen, dat je jezelf kan gaan identificeren met hetgene waarmee ze je aanwijzen ... ook als dat onterecht is ... of zelfs als het terecht is, maar gewoon te vaak wordt 'bewezen'

needlefreak zei:
speeseend zei:

Deze middag nam ik aan het station de tram, ik ging achteraan op de laatste stoel zitten. Voor me zat een meisje met haar hoofd gebogen, leunend op haar hand. Op haar hand zag ik enkele blauwe plekken, toen ik beter keek zag ik ook een heleboel injectiesporen. Ik kon m'n ogen niet meer van haar hand houden. Ik werd zo opgewonden en kreeg enorm veel zin in een shot. Ineens draaide ze zich om en vroeg of ik een zakdoekje had. Ik had er geen en ik zag dat ze aan het afkicken was. De volgende halte stond ze recht en ik zag dat ze pijn had. Ze had smack nodig en die ging ze nu halen, dat wist ik gewoon.

Ik moest normaal nog een heel eind verder met de tram maar zonder na te denken stapte ik die halte ook af. Ik liep achter haar en sprak haar aan. Recht op de man af zei ik dat ik gezien had dat ze gebruikte en of ze me niet kon helpen aan wat bruin. Dat was geen enkel probleem, ik liep met haar mee. Onderweg praatte we wat en kwam ik teweten dat ik de dealer waar ze naartoe ging kende van vroeger. Ik had hem al lang niet meer gezien en blijkbaar was hij verhuisd. Omdat ik hem kende kon ik dus mee naar binnen. Hij was blij me te zien en ik mocht meteen een shot bruin maken. Zonder aarzelen ben ik er direct aan begonnen en wou ik zo snel mogelijk dat shot. Heel die tijd heb ik niet gedacht aan m'n goeie voornemens om niet meer te gebruiken. Ik zat precies in een soort trance. Met 1 doel voor ogen, high worden van heroïne.

'k Heb 2 gram gekocht en ben momenteel dus onder invloed van heroïne. Ik voel me heel goed maar als het op is dan ga ik geen nieuwe halen. 'k Zie het nu als eventjes zondigen en derna ga ik me weer herpakken.

Ik heb nog nooit een verhaal gelezen of gehoord dat mijn antipathie van heroïne zo versterkt heeft, mijn dank daarvoor.

Ik wil zelf graag werken in de verslavingszorg, maar van een reactie zoals die van splifftail gaan mijn haren recht overeind staan.. Dat soort reacties hoop ik zelf nooit te gaan geven, omdat het naar mijn idee echt averechts werkt.. Iemand die verslaafd is heeft al moeite om dat zelf toe te geven en in te zien.. Als je dan ook nog eens op zo'n harde manier daar mee geconfronteert wordt door iemand die jou moet helpen, krijg je nooit een vertrouwensband.. En juist DAT lijkt mij een essentieel iets bij een verslaafde/hulpverleners relatie. Splifftail, ben je zelf ooit verslaafd geweest? Weet je hoe t is van die kant? Of basseer je alles op theorie?

Ik denk dat hard zijn nodig kan zijn, maar begrip ook, als je hard bent zonder begrip trap je iemand die zelf ook wel weet dat het niet goed is nog een stuk harder de grond in, en wat is hun troost dan? Juist ja; meer drugs. Maar.. té zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik weet eigenlijk niet of echt verslaafden van buitenaf te helpen zijn, ik denk dat de wil van binnen zo sterk moet zijn dat het sterker wordt dan de verslaving, maar hoe sterk die ik is weet ik niet, en dat zal en wil ik ook nooit weten, dus ik kan alleen maar dit zeggen:

Needlefreak: heel veel sterkte, ik hoop echt dat je er uit komt, dat je kan genieten van het leven zonder, want ik kén alleen maar een leven zonder en ik geniet er haast elke dag intens van, er zijn zo veel mooie dingen aan, zo veel dingen te zien, te beleven, juist niet in de stilte of in het wegglijden, maar in het openen en beleven, ik hoop alleen dat je in kan zien dat er zonder heroine een veel mooier leven met gebeurtenissen, heldere kleuren, mooie momenten en puur genieten is, want het is er. Dus ik hoop dat je echt de kracht zal vinden om te stoppen.

azgaza zei:
Needlefreak: heel veel sterkte, ik hoop echt dat je er uit komt, dat je kan genieten van het leven zonder, want ik kén alleen maar een leven zonder en ik geniet er haast elke dag intens van, er zijn zo veel mooie dingen aan, zo veel dingen te zien, te beleven, juist niet in de stilte of in het wegglijden, maar in het openen en beleven, ik hoop alleen dat je in kan zien dat er zonder heroine een veel mooier leven met gebeurtenissen, heldere kleuren, mooie momenten en puur genieten is, want het is er. Dus ik hoop dat je echt de kracht zal vinden om te stoppen.

'k Heb me een tijdje laten gaan na de breuk met m'n vriendin, maar nu ga ik me weer herpakken. Ik heb nu al een week geen heroïne meer gebruikt, enkel methadon. En nu ben ik van plan om over te schakelen op subutex (Buprenorfine). 'k Heb erover gesproken met een dokter. Voor ik hiermee kan starten mag ik wel 3 dagen geen methadon of heroïne gebruiken. Dat word dus even cold turkey afkicken. Even op m'n tanden bijten en dan die subutex snel afbouwen. Dan ga ik weer werk zoeken en eindelijk eens m'n autorijbewijs halen. 'k Ben zelf zyban beginnen nemen, pillen om te stoppen met roken. En m'n wietplantjes heb ik weggegeven. 'k Ga echt voor het cleane leven. 'k Zie het echt weer zitten. En die klik in m'n hoofd is er gekomen toen ik enkele dagen geleden op m'n ééntje 2 LSD trips genomen had. Ik was alleen thuis en ik kreeg allerlei inzichten en besefte dat ik zo niet verder kon leven. 'k Ga nu wel van het ene uiterste naar het andere... Maar 'k heb nu een doel en ik ga nog iets maken van m'n leven. Ik hoop nu maar dat ik het volhou, op dit moment ben ik echt gemotiveerd. :wink:

Het keerpunt van de naaldenman ;-)

Dat klinkt als goed nieuws, Naaldenman. Wanneer die overtuiging / motivatie er eenmaal is, kan dat enorm veel kracht geven. Heb je ook vertrouwen in je overtuiging / motivatie of denk je daarin te groeien?

Ik ben benieuwd hoe jij Suboxone zal vinden. Persoonlijk vond ik die toevoeging (Naloxone) helemaal niets. Maar gelukkig hebben ze ook nog de échte Buprenorfine in de 0,2 mg (Temgesic®)

Laat je horen hoe het verloopt in deze spannende periode van je leven?

Heel veel sterkte,

De eend

vet cool naaldje :D
ik ben hartstikke blij voor je dat je weer gaat proberen jezelf te hervinden. De hoop en de motivatie stralen bij wijze van spreken je berichtje uit, dus das een heel goed teken.

Probeer die kracht te blijven houden en misschien wel door te ontwikkelen de komende tijd, je weet van jezelf dat je het kunt, je hebt het eerder gedaan tenslotte. toen was het misschien iets meer voor een ander, maar nu is het geheel voor jezelf. Welk beter doel wil een mens tenslotte hebben dan zijn eigen gevoel van geluk en welbehagen. Ook al zal dat voorafgegaan moeten worden door een paar dagen lijden. zo waardeer je de happyness erna nog veel meer moet je maar denken ;)

laat je ons horen hoe het gaat?
heel veel succes :wave:

ps
dat zyban ... das om te stoppen met roken toch ? hoe werkt dat ? je slikt het een paar dagen en dan stop je met roken of ga je minderen icm die zyban ofzo?

ik ga 1 aug stoppen met roken dus ben me flink aan het oriënteren om dit niet mn 4e mislukte stoppoging te laten worden :stoned:

:rockband:

Je haalt bij je huisdokter een voorschrift voor zyban en dan haal je die in de apotheker. Het is een doos met 100 pillen en kost iets minder dan 100 euro. De eerste 6 dagen moet je 1 pil per dag nemen en dan 2 pillen per dag. Je moet langzaam beginnen afbouwen met sigaretten en na enkele weken kun je makkelijk stoppen. Het neemt echt de zin om te roken weg. Ik ben er al eens eerder mee gestopt. Maar als je doos op is moet je verder op pure wilskracht en daar heb ik dan gefaald. Maar die pillen helpen me echt om de eerste weken zonder sigaretten door te komen.

Hoeveel mg. Methadon gebruik je nu, koning der Naalden?

Ben je al met een afbouw-schema begonnen - werk je reeds naar een datum voor het overstapppen toe?

Hoe voel je je de afgelopen dagen? Gaat het steeds iets beter of heb je zo nu en dan last van pieken en dalen?

Groet,

Eend

Terug
Bovenaan