Ik stop met harddrugs!

982

Bewuste gebruiker
Goed, ik zal eerst kort even iets vertellen over mijn harddrugsgebruik:

Het begon een tweetal jaar terug, toen een vriend mij eens vroeg mee te doen. Mijn eerste keren waren vooral xtc. Daarna heb ik het contact verbroken met die vriend en ben ik er een tijdje afgeweest.

Toen kwam ik het begin 2007 in contact met nieuwe vrienden, die niet gebruikten, maar wel gebruikt hadden.
In maart stelde ik eens voor om eens weer een pilletje te nemen. Dat vonden ze goed.
Hier begon het plezier, maar uiteindelijk ook de ellende. Vanaf dat moment tot Oud en Nieuw 2007-2008 heb ik denk ik 5 of 6 weekenden geen drugs gehad. De drugs die voor mij het moeilijkst te weerstaan is, is mdma. Uiteraard bouw je een tolerantie op, wat resulteert in meer drugs.
Ik denk dat ik per weekend gemiddeld 7-10 pillen slikte, en dat elke week.
Daarbij ook nog een geringe hoeveelheid speed en coke erbij. Met alcohol combineren deed ik ook.

Nu, eigenlijk al een 2 maand lang, heb ik besloten om te stoppen ermee.
De redenen die ik heb om te stoppen zijn:

- Maandag, dinsdag en soms woensdag ben ik zo verrot als het maar kan.
Hier krijgt mijn werk soms ook een beetje onder te lijden, helemaal nu ik een vast contract krijg, wil ik dat niet!

- Mensen hebben een slecht beeld van drugs, en ook van jou dus (als ze weten dat je gebruikt).

- Ik begin trekjes te krijgen van de drugs, ik verander zelf ook heel erg. Word soms vergeetachtig en de afgelopen weken voel ik mij constant licht in mijn hoofd, net alsof ik elk moment neer kan vallen.

- Lichamelijk ga ik achteruit, eten doe ik wel. Toch val ik na elk weekend af, en door de week komt het er weer bij. Spierweefsel wordt afgebroken en maandag en dinsdag heb ik vaak rugpijn.

- Sinds ik drugsgebruik, is de omgang met vrouwen achteruit gegaan (in de vorm van een relatie). Met normale mensen kan ik maar moeilijk omgaan soms. Of ze zien mij als een gek.

- Geld gaat ook snel op van drugs. Per week 50 euro kwijt eraan is normaal.

- Als ik drugs heb gebruikt, heb ik de dagen erna geen zin om iets te doen thuis, ik laat te veel liggen soms en stel veel uit.

Voor mij is het meer dan genoeg geweest, ik stop er nu acuut mee. Oud en Nieuw was een prachtige afsluiter.

:beer:

neti

Badass junkie
ik hoop dat je je voornemen gestand doet... overweeg anders een gesprek met je huisarts

982

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Dude, ga leren en snoep 1x in de 3 maanden van psychedelica. Just like what i do :mrgreen:

Ieder zijn eigen verslaving he!

Maar voor mij is het over. Ik weet redelijk veel over de afkick en ik denk dat ik het op eigen houtje wel ga redden. Ik weet waar de gevaren en verleiding liggen bij mij. Dus ik weet ook waar ik de afleiding moet zoeken.

Bedankt voor ieder zijn reactie!

Play_bunny

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
mmmm, en mij werd altijd verteld dat MDMA 1 van de minder verslavend drugs is :openmouth:

lichamelijk is het volgens mij ook niet verslavend, had ik gelezen. Maar juist wel geestelijk en dat hangt natuurlijk van de persoon zelf af en van je omgeving.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed om te horen!! Je gebruikt ook wel serieus veel, dus dan is het helemaal goed als je stopt. Helemaal die mdma, dat breekt je echt af na verloop van tijd. Waarschijnlijk begin je je na 3 weken al een stuk beter te voelen. Heel veel succes, en laat nog es horen hoe het gaat. :wave:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed man! veel succes ermee!

Zelf doe ik heel af en toe eens mdma.. maar het boeit me niet heel erg..
met oud en nieuw op ruigoord geweest en wat een xtc bekken daar zeg.. zag daar ook nog iemand out gaan van de xtc , alleen zn kaken deden het nog. echt heel freaky, was ook nog op de lsd waardoor het hele gebeuren nog een stuk intenser werd.

Volgende dag voelde ik me kiplekker en was toen zo blij dat ik maar 100 mg mdma had genomen.. zag al die witte en sombere gezichten...
Vind het niet waard om zo hard op xtc/mdma te gaan in verhouding met de kater. naja genoeg gelult.. veel succes met stoppen in ieder geval! :wave:

BelgonX

Belezen gebruiker
MDMA is een kutdrug voor je kop man.... Je wordt er gewoon depressief van als je het zoveel neemt. Heb het laatste jaar ook wel heel wat pillen geslikt, gelukkig nooit in jou mate! Zelf merk ik ook heel wat achteruitgang en ben dan ook van plan om er nu mee te stoppen. Dat het niet verslavend is en zeer goedkoop is wel een plus aan XTC maar hoe hard het je kop verkloot bij frequent gebruik... Naja is het gewoon niet waard

982

Bewuste gebruiker
BelgonX zei:
MDMA is een kutdrug voor je kop man.... Je wordt er gewoon depressief van als je het zoveel neemt. Heb het laatste jaar ook wel heel wat pillen geslikt, gelukkig nooit in jou mate! Zelf merk ik ook heel wat achteruitgang en ben dan ook van plan om er nu mee te stoppen. Dat het niet verslavend is en zeer goedkoop is wel een plus aan XTC maar hoe hard het je kop verkloot bij frequent gebruik... Naja is het gewoon niet waard

Ik moet zeggen, ik merk zeker weten dat ik in mn kop achteruit ga, maar echt depressief ben ik niet. En dat hangt van 2 dingen af:
- Naast mn gebruik gaat alles hardstikke lekker
- Ik zorg wel goed voor mijn lichaam, voor, tijdens en na XTC gebruik: dat betekend, goed eten (fruit ed) en ik slaap ook altijd wel goed.

En voor de anderen, bedankt en ik houd jullie zeker op de hoogte!
Ik voel me op dit moment alleen brak.

jcutter

Badass junkie
Dit is heeft toch meer met jezelf te maken dan met oud & nieuw voornemens toch? Een mes word ook pas uit je lichaam getrokken, nadat je bent neergestoken :wink:

Hype

Bewuste gebruiker
heb je je überhaupt 10 minuten ingelezen in wat mdma met jou (en vooral je serotonine) doet? Respect dat je er vanaf kan stappen, maar ik zit dit echt hoofdschuddend te lezen.
Ongelofelijk.

jcutter

Badass junkie
Soms moet je het maar gewoon voelen en hopen dat je van de negatieve gevolgen afkomt. Vandaar dat veel mensen scheiden, haha :mrgreen:

982

Bewuste gebruiker
Ik weet dondersgoed dat serotine een woord is die niet in mijn vocabulair voorkomt.
Maargoed.. ik zie wel wat ervan komt, vandaag voel ik mij opzich prima, niet meer zo verrot alleen een beetje licht in mijn hoofd.

Ik hoop dat ik ook ik wat minder slaap nodig ga hebben binnen aanzienlijke tijd. Het begin van de week was altijd bijkomen.

Oh en de reden dat ik zoveel pillen nam, was/is mijn tolerantie.. Meestal nam ik ze per 2/3 of 4 tegelijk.

raging_bull

Bewuste gebruiker
- Mensen hebben een slecht beeld van drugs, en ook van jou dus (als ze weten dat je gebruikt).

Respect dat je stopt, en je andere redenen die je noemt vind ik alleen al genoeg om te stoppen. Maar ik heb een hekel aan deze rede. Sorry, geen kwaad woord naar jou toe maar ik haat het als mensen deze rede gebruiken.

Mensen hebben een slecht beeld van drugs omdat de anti drugs mensen en campanges en noem maar op wat tegen drugs is alles over 1 kam scheren. Dat is gewoon bullshit, drugsgebruik is niet slecht als je maar weet waar je grenzen liggen. Ik gebruik nooit hard drugs, op een keer coke gebprobeerd na. Maar mensen denken het zelfde over iemand die blowt als een heroine junkie. Wat ze dan zeggen is dat het met een jointje begint en dat je uiteindelijk ook zo verot er bij loopt als die junkie. Dat is gewoon dikke onzin, en ik kan er niet tegen..

Ik zal het zelf maar zeggen voor iemand anders het naar me toe flame't:

WELCOME TO THE REAL WORLD..

jah, dankje..

raging_bull

Bewuste gebruiker

Respect dat je stopt, en je andere redenen die je noemt vind ik alleen al genoeg om te stoppen. Maar ik heb een hekel aan deze rede. Sorry, geen kwaad woord naar jou toe maar ik haat het als mensen deze rede gebruiken.

Mensen hebben een slecht beeld van drugs omdat de anti drugs mensen en campanges en noem maar op wat tegen drugs is alles over 1 kam scheren. Dat is gewoon bullshit, drugsgebruik is niet slecht als je maar weet waar je grenzen liggen. Ik gebruik nooit hard drugs, op een keer coke gebprobeerd na. Maar mensen denken het zelfde over iemand die blowt als een heroine junkie. Wat ze dan zeggen is dat het met een jointje begint en dat je uiteindelijk ook zo verot er bij loopt als die junkie. Dat is gewoon dikke onzin, en ik kan er niet tegen..

Ik zal het zelf maar zeggen voor iemand anders het naar me toe flame't:

WELCOME TO THE REAL WORLD..

jah, dankje..

Carlitos

Badass junkie
Verstandig dat je stopt met xtc ja.
Xtc heeft me hele karakter al gesloopt.
Ben nu 8 maanden ofzo er mee gestopt,en nog ondervind ik allemaal nadelen er van.Heel klote,en ik ben bang dat het me nog lang (te lang) dwars gaat zitten.Wat binnenkort gaat resulteren in een een xtreem gebruik denk ik weer.Wanneer het allemaal te veel en te confronterend word.

982

Bewuste gebruiker
Japi-10 zei:
Verstandig dat je stopt met xtc ja.
Xtc heeft me hele karakter al gesloopt.
Ben nu 8 maanden ofzo er mee gestopt,en nog ondervind ik allemaal nadelen er van.Heel klote,en ik ben bang dat het me nog lang (te lang) dwars gaat zitten.Wat binnenkort gaat resulteren in een een xtreem gebruik denk ik weer.Wanneer het allemaal te veel en te confronterend word.

Het lijkt me zelf idd ook zeer verstandig om te stoppen, helemaal op het punt dat ik zat. XTC heeft mijn karakter ook zeker veranderd, ik ben veel losser en gekker(prettig gestoord is anders), bovendien steek ik veel te vaak de gek aan met andere mensen.

Probeer je erzelf van te weerhouden om weer te beginnen, ik weet dat ik niet veel recht van spreken heb, maar kijk eens hoe ver je nu bent, ik wilde dat ik zo ver was.

Vanavond mijn eerste avond dat ik X moet zien te weerstaan. Ik ga naar een hardcore feestje en ga niets! gebruiken. Alcohol ga ik ook in de hand houden, want alcohol is ook een duivel! (als ik dronken ben neem je sneller dingen aan)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
MDMA maakt je deprisief ... pep ook ....

Probeer is wat LSD ??

Er is namelijk geen enkele goede reden om de LSD niet te nemen.

Stonie

Carlitos

Badass junkie
lysergine25 zei:
Er is namelijk geen enkele goede reden om de LSD niet te nemen.

Stonie

Dat is er wel.
Dat is namelijk als je erg gevoelig voor psychose bent.

Dat is dan ook de enigste :wave:

erwin krol

Bewuste gebruiker
het verschil tussen hard en softdrugs is kunstmatig in leven geroepen door de Nederlandse overheid. Er is hard drugsgebruik en soft drugsgebruik.

Gebruik je bepaalde verboden middelen met mate is er niets aan de hand, gebruik je wiet of alcohol 'hard' dan is dat veel schadelijker.

Goed van de topicstarter dat hij gemerkt heeft dat de nadelen groter zijn dan de voordelen en hij er goede voornemens aan verbindt. Hoezee!

982

Bewuste gebruiker
Robdebob zei:
Drugs zijn illegaal geworden omdat teveel mensen er niet goed mee om kunnen gaan.

Meest onzinnige reply ooit.

Maargoed.. Erwin krol, bedankt voor je reactie!

Gisteravond ben ik dus naar een hardcorefeestje geweest, van te voren kwamen er wat mensen bij mij langs. Die weten ook dat ik gestopt ben, en ze hebben me beloofd niets aan te bieden of te gebruiken in mijn bijzijn. Dat gebeurde ook niet! Dus mooi ouderwets aan de alcohol.
Zoals ik eerder aan had gegeven wilde ik niet dronken worden en dat ik ook niet gebeurd. Op dat feestje ben ik door een persoon benaderd of ik wat kon regelen, maar die heb ik direct weggestuurd. Ik had daar ook totaal geen behoefte aan iets.
Rond 2 uur ging ik bij het feestje weg en belde ik een maat op, die daar vlakbij woonde, die weet ook dat ik gestopt ben. Ik kwam daar binnen, hoorde van iemand die niet gebruikte dat iemand weg was om pillen te regelen. Ben toen direct vertrokken!

Voelt wel als een hele overwinning vind ik zelf. Ik voel me dan ook sterker dan ooit om te stoppen.

:wave:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik stop ook grotendeels met harddrugs.. Enkel en alleen nog op feestjes als ik er dan ook zin in heb. Harddrugs zijn gewoon geen verrijking meer voor mij, je schiet er gewoon geen zak mee op en vandaar dat ook ik er behoorlijk klaar mee ben. :wink:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Goed bezig mensen! Zo te horen gaat 't je wel lukken 982!
Welke "Hard drugs" deed jij dan Supervlieg? Zeker los van de sos net als de andere helft van Utrecht! :mrgreen: Ik heb gelukkig bijna geen coke enzo gedaan, niets voor mij... :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het lijkt wel alsof iedereen ineens wil stoppen met drugs, wat hangt er toch in de lucht? :rolleyes:

neti

Badass junkie

jcutter

Badass junkie
Exact..
Die kon het ook niet aan.
Ik heb er ook een jaar over gedaan nadat het uit was met mijn vriedin. Ik kan moeilijk dingen verwerken of zo. In die periode en tot nu, heb ik opvallend veel drugs gebruikt. Fragiele geest denk ik :cry: Ik had me voor genomen om een tijd geen vriedin meer te nemen, maar de trek komt helaas altijd weer terug helaas...

Supervlieg

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Goed bezig mensen! Zo te horen gaat 't je wel lukken 982!
Welke "Hard drugs" deed jij dan Supervlieg? Zeker los van de sos net als de andere helft van Utrecht! :mrgreen: Ik heb gelukkig bijna geen coke enzo gedaan, niets voor mij... :)
Ik doe geen coke, ik heb er een gruwelijke hekel aan, puur omdat ik er zelf een eikel van wordt.

Nee ik heb heel veel speed gesnoven, en pillen slikken gebeurde ook op regelmatige basis. Daarnaast de laatste tijd behoorlijk vaak LSD. Ik moet zeggen dat ik nooit blow, omdat ik het gewoon vies vind en het zonde is van mij tijd. Ik ben al gestopt met roken sinds 1 januari en ik moet zeggen het bevalt me prima!

Bovenaan