Inhoud slagroomspuit

Kakasie

Newbie
Dag mensen,

Ik zat daarstraks op internet te zoeken naar een slagroomspuit om lachgas ballonnen mee te vullen. Nu viel mij op dat je verschillende formaten qua inhoud hebt. Van 0.25L tot en met 1.5L. De prijs steeg ook naarmate de inhoud groter werd, wat natuurlijk logisch is. Maar welke inhoud heb je nodig voor normaal gebruik? En zijn er verder nog puntjes om goed op te letten?
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In de kleinste kun je sowieso wel 1 patroon kwijt en waarschijnlijk 2 denk ik. De gemiddelde ballon kan ongeveer 2 patronen aan gas aan. Afhankelijk van hoe je het wilt gebruiken kun je daar denk ik wel een inschatting mee maken welk formaat je wilt hebben.
 

Narayani

Bewuste gebruiker
Als je er regelmatig 2 in één ballon wilt doen is het makkelijker om te investeren in eentje van 0,5 liter denk ik, maar zeker weten doe ik het niet, heb er zelf geen. Die echt grote zijn alleen interessant voor de horeca.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Narayani zei:
Die echt grote zijn alleen interessant voor de horeca.
Of waneer je te waus bent om telkens patronen bij te vullen :P Zal eens kijken wat ik thuis heb, twijfel nu of het een halve of hele liter is. Het formaat is wel perfect voor regulier gebruik vind ik.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Ik gebruikte altijd die van een liter. Daar kunnen sowieso 3 of 4 patronen in. Meer heb ik niet geprobeerd.
Ik heb er ook een van een liter zie ik. Heb ook wel eens kleinere gebruikt bij anderen, maar vind een liter toch wel ideaal. Passen inderdaad makkelijk 3 a 4 patronen in.
 

MeejheM

Badass junkie
als je nou gewoon een industriële of medische cilinder kop de kop tikt zit je tussen de 600 en 1100 ballonnetjes.

die kleinere haal je relatief minder uit. denk dan eens aan je 12g of 16g patroontje wat je in 1 keer leeg trekt...
 

Bobsacamano

Badass junkie
Ja das prima voor thuis..

MeejheM zei:
als je nou gewoon een industriële of medische cilinder kop de kop tikt zit je tussen de 600 en 1100 ballonnetjes.

die kleinere haal je relatief minder uit. denk dan eens aan je 12g of 16g patroontje wat je in 1 keer leeg trekt...
 

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Beste koop je er wel een met een metalen patroonhouder. Als een kunststof patroonhouder breekt gaat je patroon als een kogel door de kamer... Nu gebeurt dat natuurlijk niet heel vaak, maar als het voorkomt ben je niet blij.. plus je doet er wel iets vaker een nieuw patroon in dan waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn.
 

MeejheM

Badass junkie
Bobsacamano zei:
Ja das prima voor thuis..

MeejheM zei:
als je nou gewoon een industriële of medische cilinder kop de kop tikt zit je tussen de 600 en 1100 ballonnetjes.

die kleinere haal je relatief minder uit. denk dan eens aan je 12g of 16g patroontje wat je in 1 keer leeg trekt...

Ik heb veel vrienden.
 
Bovenaan