Is Speed niet allang CrystalMeth?

Jesusondruqs

Experimenterende gebruiker
De meeste die al wat langer gebruiken die weten dat de speed tegenwoordig niet meer is zo als die van vroeger..
Niet zo zeer slechter maar anders…
ik merk dat iedergeval wel, en nu heb ik het ook gezien..
Misschien ken je wel de Glorix of bleekwater test, een huis tuin en keuken testje waarmee we vroeger op een simpele manier keken of we goede speed te pakken hadden
Je neemt een glas en die vul je tot bijna aan de rand met Glorix of bleekwater…
En dan gooi je daar een klein mespuntje speed in…
Wat er dan moet gebeuren als het goede speed is, dan moet het puntje speed naar de bodem zakken en dan een spoor achterlaten in het bleekwater dat er uit ziet als de rook van een sigaret..
Als de speed bleef drijven en je zag geen rook dan wist je dat de speed heel slecht was..simpel..

Nu heb ik deze week die test nog eens gedaan, maar wat ik nu zag heb ik nog nooit eerder gezien..
ik vul mijn glas met bleekwater en schep een puntje speed en gooi het er in…
Eerst bleef het twee seconden drijven maar ineens ging het klontje er als een speedbootje vandoor met een witte sluier ( rook ) achter zich aan, en binnen een mum van tijd was het hele glas bleekwater helemaal wit gevuld met rook…

Het blijkt dus uit dit simpele testje dat de speed gewoon 10 x meer energie bevat dan vroeger, en volgens mij is ook dat wat ik merk de laatste tijd..
Ook de afkick die je s’ochtends krijgt na een paar dagen speed gebruik is vele male heftiger als dat hij vroeger was..
Eigenlijk is speed gewoon niet zo heel leuk meer zo… maar dat kan ook aan mij liggen..

Bijlagen

• 3A84065B-C63F-4B50-8A3D-9F0C629C5640.jpeg
    3A84065B-C63F-4B50-8A3D-9F0C629C5640.jpeg
    154,1 KB · Weergaven: 54
  • C6452E14-1C33-4C52-9666-A952F8D15BC6.jpeg
    C6452E14-1C33-4C52-9666-A952F8D15BC6.jpeg
    105,3 KB · Weergaven: 41
  • D607E040-9D60-4066-9631-AA50B80D9BD4.jpeg
    D607E040-9D60-4066-9631-AA50B80D9BD4.jpeg
    115,5 KB · Weergaven: 42
  • 58D84BD9-303D-4D78-AA33-8F3B39FBF93E.jpeg
    58D84BD9-303D-4D78-AA33-8F3B39FBF93E.jpeg
    117,3 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:

caninus

Bewuste gebruiker
En de meth van tegenwoordig wordt niet meer van efedrine gemaakt, maar van "vacuum b" en van b olie, daar wordt ook (al minstens 15 jaar trouwens) a-olie van gemaakt (en dus ook jouw speed)

Laatst bewerkt:

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ik zie alleen maar voordelen bij amfetamine waar stiekem ook een sprankeltje methamfetamine bij zou zitten, maar dat komt van iemand die dagelijks 40mg lisdexamfetamine slikt. :nomouth:

Proxima

Badass junkie
En de meth van tegenwoordig wordt niet meer van efedrine gemaakt, maar van "vacuum b" en van b olie, daar wordt ook (al minstens 15 jaar trouwens) a-olie van gemaakt (en dus ook jouw speed)
Phenyl-2-propanone (precursor van pseudoephedrine ) wordt tegenwoordig toch gebruikt voor meth om de ban op pseudoephedrine te omzeilen?

Relmuis

Wijs gebruiker
Ik zie alleen maar voordelen bij amfetamine waar stiekem ook een sprankeltje methamfetamine bij zou zitten, maar dat komt van iemand die dagelijks 40mg lisdexamfetamine slikt. :nomouth:
Zoiets bv?

Obetrol containing (10 mg tablet):

Obetrol was also available in 20 mg tablets which contained twice the quantity of its ingredients, in the same proportions.

Helaas niet meer in de handel. :innocent:

Zweevteev

Wijs gebruiker
Zoiets bv?

Obetrol containing (10 mg tablet):

Obetrol was also available in 20 mg tablets which contained twice the quantity of its ingredients, in the same proportions.

Helaas niet meer in de handel. :innocent:
Wat een misgunnerij dat het niet meer te krijgen is. Je had vroeger ook methamfetamine zelf met wat extra spice:
Screenshot_20231105_014719_Chrome.png

Proxima

Badass junkie
In de tweede wereldoorlog gebruikten alle partijen amphetamine en methamphetamine.

Duitsland gebruikte methamphetamine in grote hoeveelheden in het begin van de oorlog, 35 miljoen tabletten waardoor de Duitse oorlogsmachine dagenlang achter elkaar relentless door kon gaan.

Vooral in Japan is het na de oorlog nog lang de go to drug geweest, vooral omdat niet alleen het leger maar ook de mensen in de productie het moesten nemen. Na de oorlog had je nog een grote groep mensen die eraan verslaafd waren geraakt met zwarte handel als gevolg.

En ook nu vliegen USA airforce piloten die lange vluchten moeten uitvoeren met een voorraad amphetamine aan boord, deze worden regelmatig gebruikt om op lange vluchten alert te kunnen blijven.

OtherShore

Badass junkie
Ik dacht eigenlijk dat meth nooit verkocht zou worden als speed (amfetamine sulfaat). Meth is namelijk relatief duur in Europa, speed niet. Dus meth verkopen als speed is slecht voor de portemonnee van de dealer en dealers zijn over het algemeen niet de meest idealistische types.

Maar wat blijkt: 5,9 % procent van de amfetamine monsters ingeleverd bij het DIMS bevat geen amfetamine sulfaat maar wel methamfetamine.

Dus nu denk ik: Misschien staat de inkoopprijs van meth helemaal niet in verhouding met de verkoopprijs en worden we allemaal voor de gek gehouden.

Edit: Amfetamine sulfaat met methamfetamine komen ze bij het DIMS niet vaak tegen.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Dus nu denk ik: Misschien staat de inkoopprijs van crystal meth helemaal niet in verhouding met de verkoopprijs en worden we allemaal voor de gek gehouden.

Misschien is het wel een snood plannetje om ons allemaal ook aan de meth te krijgen en zo de afzetmarkt te vergroten?

OtherShore

Badass junkie
Misschien is het wel een snood plannetje om ons allemaal ook aan de meth te krijgen en zo de afzetmarkt te vergroten?
Hoe krijg je meer vraag naar meth als je het verkoopt als speed?

Zou het dan niet slimmer zijn om (desnoods tijdelijk) de prijs te verlagen?

Proxima

Badass junkie
Hoe krijg je meer vraag naar meth als je het verkoopt als speed?

Zou het dan niet slimmer zijn om (desnoods tijdelijk) de prijs te verlagen?
Wat nou als je maar een klein beetje meth nodig hebt om mensen te laten denken dat het een amphetamine achtige werking heeft?

Dan kan het wellicht goedkoper zijn om dat, samen met veel adulterants, als "amphetamine" te verkopen.

caninus

Bewuste gebruiker
Wordt regelmatig gedaan dan lossen ze 50-100 gram ice op in de methanol, waarna er de a olie bij gaat en de zwavel. Vorig jaar stond de ice op een extreem lage prijs (stukken goedkoper als een pakje sigaretten), waardoor dit nog niet eens zo'n duur eindproduct werd. Maar als er veel vraag naar ice is, is de prijs van de a olie ook altijd hoog. Omdat de b olie dan als vacuum b wordt opgekocht en er dus ook minder a olie kan worden geproduceerd

OtherShore

Badass junkie
Wat nou als je maar een klein beetje meth nodig hebt om mensen te laten denken dat het een amphetamine achtige werking heeft?
Meth is idd iets potenter dan speed, maar niet zoveel potenter dat hier direct veel winst te behalen is.

Dus ik vermoed dat meth afgelopen jaar achter de schermen idd spotgoedkoop was zoals @caninus ook zegt, maar dat prijsverschil is dus niet doorberekend aan de consument, want voor een gram meth betaal je nog steeds 5 tot 10 keer zoveel als een gram speed.

Maar blijkbaar was meth dus zo goedkoop dat sommige producenten en dealers dachten: “Ik kan het net zo goed verkopen als speed.” Absurd eigenlijk 😂

Proxima

Badass junkie
Dus ik vermoed dat meth afgelopen jaar achter de schermen idd spotgoedkoop was
Over de jaren heen is er een sterke opwaardse trend van productie en distributie van methamphetamine vanuit Afghanistan.

Deze sterke opkomst kan grote invloed hebben op de wereldwijde inkoopprijzen van bulk-methamphetamine.

Hier een recente link naar een uitgebreid rapport daarover:

caninus

Bewuste gebruiker
Over de jaren heen is er een sterke opwaardse trend van productie en distributie van methamphetamine vanuit Afghanistan.

Deze sterke opkomst kan grote invloed hebben op de wereldwijde inkoopprijzen van bulk-methamphetamine.

Hier een recente link naar een uitgebreid rapport daarover:
Dat heeft eigenlijk niet to veel te maken met de prijs van meth in Nederland. Meth leek korte tijd interessant om te produceren omdat A: de prijs hoog was, en B: indien men mdma produceerde, men slechts minimale aanpassingen hoefden te doen aan hun lab installatie om om te schakelen naar het produceren van meth. MDMA stond op dat moment op zijn absolute bodempunt (minder een half pakje sigaretten). En een klein jaar later was de mdma prijs vertienvoudigd vanwege tekorten. Veel mensen zijn toen ook weer terug gegaan naar mdma productie. Sowieso omdat er toch iets anders wordt aangekeken door justitie naar een meth lab, en de prijs van meth was al meer als gehalveerd. Overigens gaat bijna alle nederlands geproduceerde meth naar het buitenland. Er is behalve in de gay scène nauwelijks afzet van meth in ons land.

Bovenaan