Jägermeister fantopic

Flameon

Badass junkie
Het topic voor alle Jägermeister liefhebbers .... deel je liefde voor deze kruidenlikeur

J (Duits voor jachtmeester) is een kruidenlikeur met 35% alcohol die in Wolfenbüttel, Duitsland vervaardigd wordt. Het lijkt op de Deense maagbitter Gammel Dansk en het Hongaarse Unicum.
Het drankje kan zowel puur (maar dan gekoeld) of als mixdrankje worden gebruikt. Het kan traditioneel gemixt worden met sinaasappelsap of Coca Cola, maar er bestaan ook speciale recepten in combinatie met cacao of melk.
Het geheime recept voor Jägermeister dateert uit 1934 en bevat 56 kruiden. Van de 56 kruiden zijn er 50 bekend. De overige 6 worden geheimgehouden. In 1935 verscheen de drank op de Duitse markt. Sinds de jaren '70 wordt het geëxporteerd. In Nederland wordt al jarenlang reclame gemaakt met de slogan ... alleen als ie ijs- en ijskoud is. Dat suggereert dat de smaak erg sterk zal zijn als het drankje niet gekoeld is.
Oorspronkelijk was het drankje bedoeld als een geneesmiddel voor alles, een panacee. Het werd gebruikt tegen een hardnekkig kuchje tot en met problemen met de ingewanden. In Duitsland wordt het nog steeds als digestief gebruikt, en staat zo in de (medicijn)kast van vele Duitse huishoudens. Het drankje heeft hierdoor een oude-mannenimago. bron wiki

Wie houdt, net als ik, van deze borrel?

Flameon

Badass junkie
[youtube]v/flR5NopfIvY?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="[/youtube]

k00k

Bewuste gebruiker
Ik vind het echt verschrikkelijk lekker. Zowel puur als icm Redbull! (Vliegend Hertje)

Oom Klaas

Badass junkie

Dit is zoals jagermeister zou moeten zijn :hearteyes:

Flameon

Badass junkie
Waar smaakt het naar klaas? Heb deze fles wel eens zien staan in de slijterij, maar de fles is zo afschuwelijk goor :wink:

Flameon

Badass junkie
Zeer zeker. Ik moet zeggen dat ik afgelopen weken regelmatig een shotje jagermeister heb gedronken als ik buiten in de kou was geweest. Warmt lekker op, smaakt goed. Zo goed dat je er teveel van kan drinken, dus de rem erop houden is voor mij althans wel noodzakelijk :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Flameon zei:
Waar smaakt het naar klaas? Heb deze fles wel eens zien staan in de slijterij, maar de fles is zo afschuwelijk goor :wink:

Naar een echte kruidenbitter, jagermeister heb ik sowieso nooit lekker gevonden.

kaasbaas

Badass junkie
Heerlijk :hearteyes:, als 't even kan gooi ik in 't een glas met was ijs en cola (50/50). En dan lekker drinken maar! Dan ben ik voor ik 't weet zat :tearsofjoy:.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
dit is ook zoooo lekker.lekker kruidig en zoet...

Bijlagen

• pekel2.jpg
    pekel2.jpg
    8,7 KB · Weergaven: 4.172

Escoban

Bewuste gebruiker
Jägermeister is de shit. Juttertje is ook wel fijn, maar lang niet zo chill als Jägermeister. In Hongarije verkopen ze deze:

Dikke Jäger rip-off, maar zeker wel nice. Ook een stuk goedkoper.

Casplantje.

Belezen gebruiker
@ Escoban: Heb ik toen ik in Hongarije woonde daar inderdaad ook wel vaak zien liggen. Maar het is niet heel populair. Men drinkt daar toch vooral 'Zwack Unicum', wat (zeg maar) de betere Hongaarse variant is op Jägermeister. Heb nog wel een fles hier staan, het is best lekker.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
ik heb eigenlijk niks meer met jagermeister. :( eerste keer dat ik het dronk vond ik het heerlijk! maar da's toen ook meteen uit de hand gelopen. de keer dat ik het daarna dronk was het al wat voorzichtiger maar door de hoeveelheid bier is die avond ook niet helemaal schoon geeindigd.
ik assoscieer jagermeister dus eigenlijk met overgeven en ben een beetje bang om het te drinken. moet zelfs kokhalzen als ik de geur ruik :(

1percent

Belezen gebruiker
Denk het niet,

denk dat het meer een 'instinct' is van je lichaam om giftige stoffen zo snel mogelijk af te voeren??

OT: lekker hoor, Jägermeister, maar dan wel goed koud !

Casplantje.

Belezen gebruiker
Gisteren vroor het nog en toen had ik aan het begin van de avond de fles Jägermeister op het balkon gezet. Om 10 uur kreeg ik bezoek en hebben we heerlijk wat glaasjes weggewerkt. Gevaarlijk lekker drankje is het toch ook! :grin:

Flameon

Badass junkie
Casplantje. zei:
Gisteren vroor het nog en toen had ik aan het begin van de avond de fles Jägermeister op het balkon gezet. Om 10 uur kreeg ik bezoek en hebben we heerlijk wat glaasjes weggewerkt. Gevaarlijk lekker drankje is het toch ook! :grin:

Heb je geen diepvries :wink:

Casplantje.

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Casplantje. zei:

Een vriesvakje in de koelkast.... maar die ligt al vol met brood en vlees, dus geloof me, dit was de beste oplossing.

knolselderij

Wijs gebruiker
Casplantje. zei:
Flameon zei:
Casplantje. zei:

Een vriesvakje in de koelkast.... maar die ligt al vol met brood en vlees, dus geloof me, dit was de beste oplossing.

ik geloof je niet

Escoban

Bewuste gebruiker
knolselderij zei:
is het eigenlijk mogelijk om je maag te trainen vraag ik me af?

Lijkt me wel. Je lichaam is redelijk goed in aanpassen. Ik denk dat je best een specifiek soort trainingsschema moet volgen, maar het zou moeten kunnen.

Bovenaan