Jongen draaid door na paddo's

Alleen paddo's nemen als je er mee om kan gaan???

• mee eens

Stemmen: 0 0,0%
  • niet mee eens

• onzin

• geen mening

• Totaal aantal stemmers
    0

Fishhead07

Wijs gebruiker
Het zoveelste negatieve bericht in de krant over paddo's.

Wie heeft het gelezen in de krant ??

Jongen ging ze vrienden bijten en werd agressief door paddo's.

Tja hoor en lees het erg vaak laaste tijd vreemd :confused:

Fishhead07

Wijs gebruiker
sorry dat wist ik niet :flushed:

maar de stelling is het voor iedereen slim om paddo's te nemen is zeker wel belangrijk.

hoe meer ik dit soort negatieve verhalen en bad trips van paddo's hoor heb ik toch minder zin om paddo's te nemen.

Ik zeg persoonlijk als je er neit tegen kan zeker neit doen.

Maarja de eerste keer weet je dat toch niet???

:)

azgaza

Badass junkie
Ja het is wel zo dat eigenlijk alleen mensen die er tegen kunnen ze zouden moeten nemen, maar het is wel zo dat die mensen het zelf meestal niet weten. Als iedereen dat van zichzelf zou weten zouden die ongelukken toch ook minder voorkomen?
En ik vind dat ze in verhouding tot hoevaak het gebruikt word alsnog best zeldsaam zijn, ik heb het idee dat ze de laatste tijd wel sneller in het nieuws komen door die 'war on paddo's' die ik echt vreselijk vind, want het is écht mijn lievenslings drugs, ik vind die dingen zo leuk, mooi, fantastisch, heerlijk, verwarrend maar oooo zo prachtig.
En mijn angststoornis is in een trip genezen, dus ik ben ze nog dankbaar ook, waarom komt dat eigeniljk niet in een nieuws, dat is toch veel interessanter nieuws dan een of andere gek die zijn vrienden ging bijten.

Het lijkt allemaal zo van een kant nu, en dan alleen de negatieve. Ja natuurlijk zijn paddo's een zwaar middel, en ja, iedereen die genoge neemt komt in een staat van uiterste verwarring waar in je op het einde zelfs je zelfbesef kan kwijt raken, dus het is zeker niet niks, en voor gevoelige personen die het verkeerd interpreteren kan dat inderdaad tot psychoses of post traumatic stress (denk ik, dat alatste weet ik niet zeker) leiden.

Maar er is ook zo veel positiefs aan; ten eerste dat het overgrote allergrootste deel er helemaal niet zulke negatieve reacties op heeft maar juist hele positieve of op zijn minst neutrale, en dat het zelfs hele goede levensveranderende positieve effecten kan hebben!

Fishhead07

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Ja het is wel zo dat eigenlijk alleen mensen die er tegen kunnen ze zouden moeten nemen, maar het is wel zo dat die mensen het zelf meestal niet weten. Als iedereen dat van zichzelf zou weten zouden die ongelukken toch ook minder voorkomen?
En ik vind dat ze in verhouding tot hoevaak het gebruikt word alsnog best zeldsaam zijn, ik heb het idee dat ze de laatste tijd wel sneller in het nieuws komen door die 'war on paddo's' die ik echt vreselijk vind, want het is écht mijn lievenslings drugs, ik vind die dingen zo leuk, mooi, fantastisch, heerlijk, verwarrend maar oooo zo prachtig.
En mijn angststoornis is in een trip genezen, dus ik ben ze nog dankbaar ook, waarom komt dat eigeniljk niet in een nieuws, dat is toch veel interessanter nieuws dan een of andere gek die zijn vrienden ging bijten.

Het lijkt allemaal zo van een kant nu, en dan alleen de negatieve. Ja natuurlijk zijn paddo's een zwaar middel, en ja, iedereen die genoge neemt komt in een staat van uiterste verwarring waar in je op het einde zelfs je zelfbesef kan kwijt raken, dus het is zeker niet niks, en voor gevoelige personen die het verkeerd interpreteren kan dat inderdaad tot psychoses of post traumatic stress (denk ik, dat alatste weet ik niet zeker) leiden.

Maar er is ook zo veel positiefs aan; ten eerste dat het overgrote allergrootste deel er helemaal niet zulke negatieve reacties op heeft maar juist hele positieve of op zijn minst neutrale, en dat het zelfs hele goede levensveranderende positieve effecten kan hebben!

Precies dat lijkt me de juiste uitleg. De media houd inderdaad een oorlog tegenn drugs en paddo's en elk negatief bericht huppa in het nieuws.

Ik zelf heb al aardig wat negatieve dingen gehoord over paddo's maar dat neemt niet weg dat ik het wil teste :grin:

Als je inderdaad van je zelf weet dat je ergens neit tegen kan zou dat een hoop ongelukken schelen maar de eerste keer weet je dat niet lijkt mij.

gelukkig zijn er 10000 goede reacties over paddo's en zijn er maar enkele reactiesn die nu negatief naar buiten komen.

het lijkt me een hele mooi apparte ervaring :grin: en ben er zeker in geintresseerd na me LSD trip.

De stelling alleen paddo's als je er mee om kan gaan tja ik zou zeggen ga er zo verantwoordelijk mee om en als je weet dat je er niet tegen kan of dat het fout kan gaan hou daar dan rekening mee of doe het niet.

Ik heb gelezen dat het bewezen is dat maar 0,01 % van alles trips een bad trip is dus ja kans is heel klein:P

gewoon nemen dus die champs alleen goed informeren dat is mijn conclusie en zou ga ik het dus ook doen als ik ze ga teste :wink: weten wat ik doe en als het fout gaat wat ik moet doen.

Immo

Badass junkie
Tja de media vindt het veel leuker negative dingen in het licht te zetten. Dus ja, nu paddo's een "hot topic" is willen ze er maar al te graag negative dingen over zeggen.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Immo zei:
Tja de media vindt het veel leuker negative dingen in het licht te zetten. Dus ja, nu paddo's een "hot topic" is willen ze er maar al te graag negative dingen over zeggen.

Zo gaat het toch altijd met de media ?? Negatieve berichten plaatsten want ja positief is niet belangrijk he :confused:

vlaemink

Belezen gebruiker
Al bij al slecht nieuws voor paddo-users. Als dat zo door gaat zullen veel mensen een verbod belangrijk vinden (of ze er nu iets vn af weten of niet).
Kan mss uiteindelijk leiden tot afschaffing van legale verkoop.

Zou wel balen zijn.

Fishhead07

Wijs gebruiker
vlaemink zei:
Al bij al slecht nieuws voor paddo-users. Als dat zo door gaat zullen veel mensen een verbod belangrijk vinden (of ze er nu iets vn af weten of niet).

Zou wel balen zijn.

Dat zou inderdaad mooi klote zijn ja. Ik ben benieuwd of ze het daadwerkelijk gaan verbieden en of het dan in het illegale circuit te krijgen valt enzo.

Maar dit soort negatieve publiciteit zal de politicie inderdaad overhalen om het te gaan verbieden :(

lot

Badass junkie
ik vind het een beetje rare stelling, want ik heb bijv. nog nooit paddo's gedaan en wil dit heel graag een keertje doen. Hoe weet ik dan of ik er wel mee om kan gaan of niet?

Fishhead07

Wijs gebruiker
hypersnap zei:
*ff off-topic* Damn fishhead u done lijstje is al mooi gegroeid :grin:

Thanks man :grin: bijna uitgeexperimenteerd zoals je ziet :) En na de zomervakantie ga ik afbouwen en in 2008 wil ik alleen nog af en toe gaan gebruiken. Dan alleen XTC, GHB, Sos om de 2 maanden ofzo.

Jij hebt anders ook een mooi lijstje :wink: Beter dat je gestopt bent met hard echt goed hoor!!! houden zo man :wink:

lot zei:
ik vind het een beetje rare stelling, want ik heb bijv. nog nooit paddo's gedaan en wil dit heel graag een keertje doen. Hoe weet ik dan of ik er wel mee om kan gaan of niet?

Ja dat klopt inderdaad. Vergeet de stelling :P gaat meer over paddo's in het algemeen hoe je kan voorkomen om echt fout te gaan(lees hoe je de goede voorbereidingen kan treven bad trip kan je natuurlijk noooit voorkomen). Tuurlijk de eerste keer zal je het niet weten maar toch. Je weet van jezelf hoe je in elkaar zit en op sommige dingen reageert.

Ik wil zelf ook paddo's testen maar denk nou wel 10 keer na voordat ik ga trippe op paddo's.

BillyBilo

Badass junkie
vraag me af waar die gasten zijn die zijn verhaal als bullshit afdeden.

En wtf deze stelling slaat nergens op. Ten eerste spreekt de uitkomst al voor zichzelf, natuurlijk alleen paddo's nemen als je er tegen kan, maar er zitten wel een paar addertjes onder het gras.

Hoe weet je nou dat je wel of niet tegen paddo's kan als het je eerste keer is.

Of als het 10 keer goed gaat en de 11e niet.

Misschien is stoppen met het verromantiseren van paddo's ook geen slecht idee, het zijn drugs, en drugs zijn nou eenmaal niet de beste van alle vitamines die er te kiezen zijn.

Fishhead07

Wijs gebruiker
BillyBilo zei:

En wtf deze stelling slaat nergens op. Ten eerste spreekt de uitkomst al voor zichzelf, natuurlijk alleen paddo's nemen als je er tegen kan, maar er zitten wel een paar addertjes onder het gras.

Misschien is stoppen met het verromantiseren van paddo's ook geen slecht idee, het zijn drugs, en drugs zijn nou eenmaal niet de beste van alle vitamines die er te kiezen zijn.

Dat hebben al meerdere opgemerkt. Je kan dat inderdaad nooit weten.

Drugs blijven drugs ja en het gebruik is nooit goed te praten klopt volkomen. Maar als je ze dan toch gaat gebruiken dan zo verstandig mogelijk.

Het topic kan gesloten worden. Alleen kan ik dat zelf niet dus.

Bedankt voor alle reacties :)

azgaza

Badass junkie
vlaemink zei:

Zou wel balen zijn.

Het zou jammer zijn als ze vergeten waarom ze ten eerste legaal waren. Óok omdat het zelf plukken van die dingen, want ze groeien in nederland, ontzettend gevaarlijk is, en om te voorkomen dat mensen dat doen, zodat er geen ongelukken met giftige soorten die erop lijken gebeuren.
Als ze ze verbeieden zal dat weer opkomen.

(kan een mod die spelfout in de titel verbeteren? Ik erger me er onbewust dood aan)

Fishhead07

Wijs gebruiker
zommes zei:
Fishhead07 zei:
zommes zei:

Het is ieder bekend over welk verhaal het gaat. En er zijn al topics over dit onderwerp. Dus deze kan je sluiten.

Volgende keer zal ik een vollediger topic openen in dit forum.

Nou, op zich is het wel leuk als het krantenartikel hier staat. Die heb ik namelijk nog niet gelezen. :tongueout:

ZO staat het in het leidsch dagblad. Bij mij in de krant staat het weer anders.

leiden -
Het experimenteren met paddo's is een 16-jarige jongen uit Leiden slecht bekomen. Hij werd agressief, raakte van de wereld en begon enkele van zijn vrienden te bijten. Ook gewaarschuwde agenten hadden de grootste moeite om de jongen onder controle te krijgen. Uiteindelijk is hij per ambulance en onder begeleiding van de politienaar het LUMC gebracht en op de intensive care opgenomen. Na een nacht kon hij het ziekenhuis verlaten.

De jongen en zijn vrienden, variërend van 15 tot 18 jaar, hadden vorige week het plan opgevat om samen paddo's te gaan proberen. Afgelopen weekend was het zover. Nadat een kennis bij een smartshop Hawaiaanse paddo's voor hen kocht, ging het groepje naar de Leidse Hout, omdat dat park hen een goede omgeving leek voor het experiment. Volgens de politie ging het mis doordat ze de paddo's ondeskundig gebruikten en had het voorval een slechtere afloop kunnen hebben.

Ellesdee

Badass junkie
Een 16-jarige jongen uit Leiden heeft een paar vrienden gebeten onder invloed van geestverruimende paddestoelen. Volgens de politie raakte de jongen na gebruik van de paddo's zo van de kaart dat agenten grote moeite hadden hem onder controle te krijgen.

De jongen is vrijdagavond overgebracht naar de afdeling intensive care van het ziekenhuis. Zaterdag mocht hij naar huis.

Het slachtoffer en zijn eveneens minderjarige vrienden hadden een kennis de paddestoelen laten kopen. Het ging om Hawaïaanse paddo's, smartdrugs die een verhoudingsgewijs sterk hallucinerend effect hebben. De politie onderzoekt het incident.

las dat net op pf

Immo

Badass junkie
Ik denk dat het allemaal alleen maar veel gevaarlijker word als ze illegaal worden. Ik bedoel ik zou denk ik niet zo snel van iemand die ik niet ken paddestoelen kopen en op eten.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Immo zei:
Ik denk dat het allemaal alleen maar veel gevaarlijker word als ze illegaal worden. Ik bedoel ik zou denk ik niet zo snel van iemand die ik niet ken paddestoelen kopen en op eten.

Precies maar daar denken de heren in Deh Haag niet aan :)

Laat de paddo's lkkr legaal anders kunnen de smartshops ook sluiten en word iedereen er slechter van :(

Jeller

Badass junkie
mja ik heb de eerste keer ook zo iets gehad, maar wel in veel ergere mate... ik werd niet agressief, maar begon wel met dingen te smijten en spuwen naar mensen. khad gewoon te veel binnen o mte beginnen en blijkbaar in soort van delirium beland

heb dan nog een jaar gewach om nog eens te paddo'en en sinds dan is het altidj goed verlopen.. ook lsd geen problemen mee gehad

was eigenlijk niet echt een bad trip in de zin dat ik angstig was of paranoia ofzo.; kwas gewoon volledig de weg kwijt en in soort van droom toestand/trance waar ik mij niets meer aantrok enzo :confused:

JJJ

Bewuste gebruiker
Over die media... even iets over zeggen, ik vind dat toch zo scheef!

Stel je voor de krantenkop man gaat slaan na gebruik alcohol. Daarmee kun je elke dag wel 5 kranten vullen met berichten. En als dat bericht in een krant zou staan zegt iedereen: is dat nou nieuws? En bij dit bericht over paddo's zegt iedereen geheid: oei, is toch wel gevaarlijk spul die paddo's. :angry:

Fishhead07

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:
geldt dit niet voor elke drug?

Tuurlijk geld dat voor elke drugs, maar voor de ene net ff wat meer als voor de andere LSD of Paddo's is natuurlijkj heel wat anders als een lijntje sos of een jointje ofoz :)

De media zijn inderdaad klootzakken altijd negatief beeld neerzetten over drugs, terwijl alcohol helemaal vaak fout gaat en ongelukken door gebeuren klopte helemaal.

ZI09

Bewuste gebruiker
Supervlieg zei:
geldt dit niet voor elke drug?
Met drugs moet je ook leren omgaan.

Hoeveelheden en vrijkomend gevoel leren kennen, maximum kennen etc.

De meesten hier zullen het wel kennen, al gaat het maar om drank.

pepito

Bewuste gebruiker
BillyBilo zei:

Ben het hier helemaal mee eens en ga nog wat verder: misschien stoppen met verromantiseren van alle drugs, er zitten nu eenmaal risico's aan vast.....gebruik kan iets opleveren, zowel positief als negatief....
En ja, 16 jaar, eigenlijk nog niet rijp voor paddo's denk ik persoonlijk, zeker vanuit het westerse "lekker vet trippen kader" gezien....maar zou hem niet als "een of andere gek"willen bestempelen zoals Azgaza dat doet...bijzonder respectloos, hij is zo te zien al aardig op de feiten gewezen....Advies: stop met verromantiseren dus! :(

Osi`

Bewuste gebruiker
Wat een domme poll en de meesten die op ja stemden .. :rolleyes:
Om te kunnen weten of je met paddo's kunt omgaan, zul je het zelf 1x moeten geprobeerd hebben of meerdere keren zelfs.
Hoe anders zou je het weten, op LSD? of Salvia? .. en dan pas de paddo's of hebben jullie ook zo'n mening, alleen LSD/Salvia nemen als je ermee om kunt gaan, ja hoe? Hoe gaan we dat mogen weten :')

Deranged

Badass junkie
Ik heb paddo's gedaan met de grootste mongolen die je je kan bedenken en dat is altijd gewoon goed gegaan.

Bovenaan