Ketamine wondermiddel tegen depressie

Liesette

Bewuste gebruiker
Ketamine wondermiddel tegen depressie

Een enkele dosis van de drug ketamine fungeert als wondermiddel voor mensen met een depressie.

Ketamine wordt van oudsher gebruikt als verdovingsmiddel voor dieren. Daarnaast wordt het de afgelopen jaren steeds vaker gebruikt door mensen in het uitgaansleven.

Wetenschappers beweren nu dat een dosis ketamine kan helpen bij het behandelen van een depressie, zelfs als jaren van alternatieve behandelingen hebben gefaald.

Onderzoekers ontdekten dat ratten die ketamine toegediend kregen binnen enkele uren verlost waren van de symptomen van een depressie. Uit een soortgelijke studie, uitgevoerd door het Connecticut Mental Health Centre, blijkt dat 70 procent van de depressieve patiënten die niet reageerden op traditionele antidepressiva, wel positief reageerden op ketamine.

Professor Ronald Duman, aan de Yale universiteit, is blij met de vondst: "Het werkt als een magische drug, een dosis werkt snel en werkt zeven tot tien dagen."

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... en_de.html

Ik denk ook wel eens bij mezelf als ik zo'n verschrikkelijk dik en vadsig persoon door de stad zie strompelen dat ze die eens flink aan de speed moeten helpen.

ik heb zoiets al eerder gelezen idd

wonderlijk feit en een sprankje hoop voor patienten die tot nu toe therapieresistent waren.

Ja had het ook al gelezen op een amerikaanse website...

Ik denk dat de onderzoekers een beetje de "legalize psychedelics" hype aan het volgen zijn en zodanig voor alles wel een medisch kantje aan het zoeken zijn.

Wat zeer ten goede komt voor legalisatie :mrgreen:

Als zo'n dosis de (psychologische) behandeling helpt bij een depressie zie ik er wel wat in.
Elke week keta nemen zonder het probleem aan te pakken lijkt me niets.

Liesette zei:
"Het werkt als een magische drug, een dosis werkt snel en werkt zeven tot tien dagen."

Hoeveel is 1 dosis in hun ogen?

ik ken iemand die beweert het zelfde te ervaren op de Keta -R 87% .....
Ik zei al: Je bent verslaafd .... Misschien had zij toch wel gelijk keta-s 87% kotste ze weer uit.
Maar goed ... ik word ook gelukkiger cq minder deprisief van goede lsd ....

of geile sex .... met veel dex

:love:

Wiki zegt

Nieuw onderzoek
Sinds 2000 staat ketamine in de belangstelling vanwege zijn antidepressieve werking. Uitbehandelde patiënten kregen ketamine per infuus. Bij twee derde van de patiënten halveerden de klachten, bij 50% hield dit effect een week aan. Bijzonder was dat de antidepressieve werking al na 2 uur optrad, in tegenstelling tot vrijwel alle andere antidepressiva, waarbij men een aantal weken op het effect moet wachten. Ketamine verstoort de werking van de NMDA-receptor. Inmiddels is er een bescheiden hoeveelheid bewijs die aantoont dat deze receptor een rol speelt bij depressie.[1][2][3]Het valt niet te verwachten dat ketamine in de reguliere geneeskunde als antidepressivum zal worden gebruikt. Wel doet men onderzoek naar andere stoffen met een vergelijkbaar effect op de NMDA-receptor.

Klinkt op zich wel logisch, maar snuiven ze zich dan eenmaal per weer in een K-hole???

Vandaar dat ik altijd zo vrolijk ben ! :D

Ik had dat ook al gehoord, ben ook wel eens benieuwd naar de dosis die zij dan gebruiken.

intraveneus 0,5 mg/kg

Mijn idee is dit juist niet te gebruiken als je toch al niet lekker in je vel zit. Als de keta na een uurtje uitgewerkt is lijkt het me dat je je nog rotter voelt. Maar goed......Als ik arts of psychiater zou zijn zou me dit wel leuk lijken te onderzoeken

Zo gebruiken ze ook ketamine infusen om mensen met veel pijn te behandelen (Dystrofie). Een patiënt had dat gehad, had een bijna doodervaring en heeft de arts aangeklaagd. :P

Toen hij dat ontzettend boos aan mij vertelde hoe vreselijk het is en dat hij dat zijn ergste vijand niet toewenst. Ik moest er wel mee instemmen, ik dacht wel: Lucky fuck! :D

Maar hij staat wel in zijn recht. Hij dacht dat hij een creatine infuus kreeg wat niet bestaat, werd niet ingeligt door de arts over de "vervelende" bijwerkingen en dat kan absoluut niet. Hij heeft heel zijn leven voorbij zien gaan en moest kotsen en kreeg problemen met zijn hartslag. Er kwam gelukkig een zuster binnen anders was hij er niet meer. Bij zulk soort dingen moet er iemand continue in de kamer erbij zijn..

Klinkt op zich wel logisch, maar snuiven ze zich dan eenmaal per weer in een K-hole???
Zo'n ketamine infuus is niet mals. Je zit aan een pompje en om de zoveel tijd krijg je weer wat ingespoten en ik kan je zeggen dat ze behoorlijk lang door blijven pompen. :P

Ik vind het jammer dat er altijd zoveel symptoombestrijding is in plaats van dingen bij de oorzaak aan te pakken.

Petrovic zei:
Zo'n ketamine infuus is niet mals. Je zit aan een pompje en om de zoveel tijd krijg je weer wat ingespoten en ik kan je zeggen dat ze behoorlijk lang door blijven pompen. :P

Ik vind het jammer dat er altijd zoveel symptoombestrijding is in plaats van dingen bij de oorzaak aan te pakken.

i.v.m. wat je zegt van symptoombestrijding; Kijk dan maar naar de personen met depressies ofzo... Artsen pompen ze gewoon vol met benzo's en sedatieven zodat ze onderdrukt blijven... lost ook helemaal niets op!

....Een ketamine infuus'je zou ik ook nog wel zien zitten eigenlijk... :D

Haha, je kan je eigen "infuus" zetten, niet zeuren jij. :D

Op zich is een combinatie niet erg in verschillende gevallen en doet het juist goed. Maar het gaat volgens mij wel snel van depressie? Kijken welke pil bij jou het beste past.

Petrovic zei:
Haha, je kan je eigen "infuus" zetten, niet zeuren jij. :D

Op zich is een combinatie niet erg in verschillende gevallen en doet het juist goed. Maar het gaat volgens mij wel snel van depressie? Kijken welke pil bij jou het beste past.

ik heb geen baxter-zakken... dus gaat niet :(

:D

hehe, nu zul je van die mensen krijgen die zeggen 'je gaat toch geen drugs gebruiken om je goed te voelen' en vervolgens wel allemaal antidrepressiva aannemen en slaappillen :p

Ketamine is geen drug, niet in die zin dat het onder de opiumwet valt.
Maar goed, wondermiddelen bestaan niet....

Fidge zei:

Daar zullen het veel mensen NIET met je eens zijn, ik incluis. Ik heb jaren lang wekelijks, soms dagelijks, last gehad van hevige migraine. Het op een regelmatige basis toedienen van psilocybine of LSD houd 't weg. Hetzelfde geld voor clusterhoofdpijnen en dat is al klinisch bewezen. Dat noem ik zeker een wondermiddel.

Dan hebben we het over de definitie van het woord "wondermiddel". Ik vind het iets wat altijd en voor iedereen helpt, zonder bijwerkingen. Anders is het gewoon een middel. Ik geloof sowieso niet in wonderen (wel in sprookjes)

Fidge zei:

Maar Ketamine is voor ons mensen nog steeds een drug, daar verandert een wet niks aan. Ketamine is net zoveel een drug als paracetamol dat is, of alcohol, cafeïne, lsd, noem maar op. Alles wat de werking van je hersentjes aanpassen voor een bepaalde tijd of hormonaal invloed op je hebben zijn drugs.

Dan kun je natuurlijk wel gaan discussiëren of dingen zoals DMT drugs zijn, aangezien dat een lichaamseigen stof is die toch wel iedere avond aan 't werk gaat. Maar je snapt wel wat ik bedoel ;).

ketamine.jpg

Ik merk trouwens wel echt een poos na keta dat ik dingen helderder voor me heb staan, nieuwe oplossingen zoek in "vastgeroeste" problemen, en positiever naar dingen kijk. Niet tijdens de ervaring, maar erna. Nu ook eigenlijk (gisteren flink zitten snuiven.)

Liesette zei:
Onderzoekers ontdekten dat ratten die ketamine toegediend kregen binnen enkele uren verlost waren van de symptomen van een depressie.

Ben ik nou de enige die nog nooit van een depressieve rat gehoord heeft :s

Beeeb

Beeeb zei:
Liesette zei:
Onderzoekers ontdekten dat ratten die ketamine toegediend kregen binnen enkele uren verlost waren van de symptomen van een depressie.

Ben ik nou de enige die nog nooit van een depressieve rat gehoord heeft :s

Beeeb

Ik heb zelf een rat gehad, en die kunnen aardig sipjes worden. Bovendien reageren ratten vrij vaak hetzelfde op drugs als mensen, zelfde geld voor hun huid en parfum.

W.F.L. zei:
Scopolamine zei:
Gisterenavond 2.5gr keta er door gejaagd met 4 man... :eek:

Op, op, alles is OP :(

En nu ben je verlost van je depressie? Of hoe moet ik dat zien? :D

ik was alles behalve depressief.. maar dat ben ik bijna nooit..
Enkel als het gaat om emoties i.v.m. liefde... Maar dan is ketamine (drugs algemeen) sowieso geen oplossing :)

Terug
Bovenaan