Kind doodgestoken

Mindless1985

Badass junkie
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.00 uur een kind om het leven gebracht. Volgens onbevestigde berichten zou een gemaskerde man de keel van een jongetje hebben doorgesneden.

De politie heeft rond 14.00 uur een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten. Over zijn leeftijd en de toedracht doet de politie nog geen mededelingen.

Bankdirecteur

Het slachtoffertje is het zoontje van de directeur van een filiaal van de Rabobank in Halsteren. Een woordvoerster op het hoofdkantoor van de bank heeft dat vrijdagmiddag bevestigd. Meer informatie over de achtergronden bij de dood van het kind kon zij nog niet geven.

Het jongetje zat volgens de politie in groep 4 van de Klim-Op basisschool in Hoogerheide. Zijn leeftijd is niet precies bekend.

De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet. Volgens BN/De Stem zou het slachtoffer het zoontje zijn van een bankdirecteur. Om 16.00 uur is er in het gemeentehuis een persconferentie.

Het is onduidelijk of het in een klaslokaal is gebeurd. Voor zover bekend waren er geen kinderen in de buurt.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht.

De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen door slachtofferhulp. De ouders worden opgevangen in het gemeentehuis. Ze worden bijgepraat over wat zich heeft afgespeeld en er is voor nazorg geregeld.

De gemeente wil voorkomen dat de ouders worden lastiggevallen door de aanwezige media.

Van der Hoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

:cry: :cry: :cry: :cry:

Peels

Experimenterende gebruiker
Ja hoorde het op mijn werk,.. vreselijk, wat bezield die lui!!! Heb zelf een dochter van negen, (hoorde dat het jongetje 8 zou zijn geweest) mijn maag draaide zich om! :( :( :(

Play_bunny

Wijs gebruiker
Echt ziek dit. Ik vraag me echt af wat er door het hoofd van die man heen ging waardoor hij een onschuldig kind dit aan doet.

lot

Badass junkie
echt heel erg, ze weten nog niet de doodsoorzaak precies.
Er is nog geen wapen gevonden en ook geen ooggetuigen de onbekende 22-jarige verdachte is zonder bivakmuts naar binnen gerend en heeft dat kindje dus gepakt en verwond.. hij droeg wel capichon en even later ook opgepakt naar aanleiding van een signalement van de man door iemand van de school dacht ik..
Dit is wat ik tot nu toe op het nieuws heb gezien.

minn

Badass junkie
Ziek.
Ik hoorde op het nieuws dat die vent een leraar was?
En dat jochie zat in groep 4 schijnt het.

Triest. :(

Lana

Wijs gebruiker
Ik was vanavond Sinterklaas-inkopen aan het doen in Hoogerheide, ik woon in een stadje daarnaast en Hoogerheide is rustiger winkelen.
En er hing me al een ongure stemming in het dorp. Donker, maar allemaal mensen in groepjes op straat aan het kletsen.
Maar ik wist nog van niks.
Tot ik het in een winkel hoorde. De winkels sloten ook om half 6 in plaats van 9 uur. De winkeliers maakten zelfs allemaal fouten door verwardheid.

Ik ben er letterlijk ZIEK van. Kutwereld kutmensen.

Heb zelf een zoon van 4 en je moet er niet aan denken. Wat moet die dader toch bezield hebben... Ik kan wel huilen om zulke gebeurtenissen en zeker als het heel dichtbij komt.
Voor t zelfde geld had ie de basisschool in mijn stadje uitgekozen. We zitten er pal naast. De rillingen over je rug.

Mijn vertrouwen in de maatschappij is wéér gedaald. :angry: :angry:

melissa

Wijs gebruiker
heel ziek....
zijn nu zelfs kleine kinderen al niet meer veilig op de basisschool :cry: :cry:
mijn god,wat moeten die ouders wel niet doormaken nu?
ik heb er geen woorden voor....
wat voor een zieke geest heb je als je een onschuldig kind van 8 de keel doorsnijd.......
enge wereld word dit

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
De hele dag speelde dit voorval door me hoofd,kippevel....
Het zou je maar gebeuren.....

Wat zou ie krijgen tbs?En dan over 6 jaar ontsnappen aan ze begeleiders..
Te ziek voor woorden....

melissa

Wijs gebruiker
ik vraag me eigenlijk af of t nu ook geld wat zommes beweerd.....
ons rechtssysteem is gelukkig mild zodat iedereen kan terugkeren in de maatschappij.....
want al geven ze deze gek 20 jaar tbs dan nog zou ik em niet in mijn wijk willen hebben.....
iemand die zo ziek is,dat hij zoiets kan doen moet je naar mijn idee voorgoed wegstoppen op water en brood.....in een cel vol ratten en ongedierte.........zoals hijzelf is....

zommes

Badass junkie
melissa zei:
ik vraag me eigenlijk af of t nu ook geld wat zommes beweerd.....
ons rechtssysteem is gelukkig mild zodat iedereen kan terugkeren in de maatschappij.....
want al geven ze deze gek 20 jaar tbs dan nog zou ik em niet in mijn wijk willen hebben.....
iemand die zo ziek is,dat hij zoiets kan doen moet je naar mijn idee voorgoed wegstoppen op water en brood.....in een cel vol ratten en ongedierte.........zoals hijzelf is....

Het rechtsysteem is voor dit gevallen niet zo mild hoor. Als het dat wel is zou ik het ook graag wat harder willen.

(slightly offtopic: wat ik beweerde ging meer over de straffen tov drugshandel die meneer Wilders de pan uit wil laten rijzen)

Bovenaan