Dat ligt er maar net aan of je dol bent op het soort effect wat ghb geeft. Ik gebruik eens in de maand ongeveer ghb en heb niet de behoefte om het vaker te doen.
Ik heb nog nooit overgedoseerd want noteer dosis en tijdstip van inname. Ik gebruik al een jaar ghb en ben nog nooit out gegaan. Veel kennis heb je hiervoor niet nodig. Een ml-spuitje, dat je gratis bij de apotheek kan halen heb je nodig. En weten dat je twee uur tussen 2 dosissen moet laten. Geen alcohol erbij moet drinken want daarvan kan je in coma raken. Dat is basiskennis, die je al hebt voordat je iets nieuws gaat uitproberen, mag ik toch hopen!
Ik heb ook niet de neiging om hiermee te gaan bingen. Na 2 a 3 keer bijpakken vind ik het goed geweest. Dit vergt voor mij niet veel zelfbeheersing. Ik heb niet het gevoel dat ghb voor mij heel verleidelijk is. Speed daarentegen.. dat moet ik niet in huis hebben, dat is voor mij veel moeilijker te weerstaan. Het ligt er juist aan waar je voorkeur ligt. Als je houdt van het downer effect zou ik hier inderdaad erg mee oppassen.
Ik heb de indruk dat er veel angst en vooroordelen over ghb zijn omdat het in de media zo neergezet wordt. Tuurlijk moet je ermee oppassen, maar dat geldt voor bv coke en speed ook.
En ja, het geeft een hele moeilijke akelige afkick, zoals ik hier vaker lees. Maar benzo's dan? Dat schijnt ook een vreselijke afkick te geven, maar daarover zijn de meesten op dit forum niet zo negatief.
Ik raad niemand aan om ghb te gaan gebruiken. Maar het valt me erg op dat men bevooroordeeld is tav ghb op dit forum.