Lachgas uit fles

hoi ik heb kort geleden een feestje gehad en hadden we wat lachgas patronen gekocht, was natuurlijk geweldig en nu willen we dit vaker doen maar het is vrij prijzig.

Nu zat ik wat te googlen en zie ik dat je ook een literfles kunt vullen met lachgas voor een kilo lachgas. Maar deze lachgas word meer verkocht voor motoren ofzo..

Nu is dus mijn vraag of deze lachgas ook gebruikt kan worden om lekker in te ademen of is dat erg gevaarlijk? Natuurlijk wel via een ballon

Ik hoor graag wat van jullie mvg
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat lachgas voor auto's een stuk minder zuiver is dan lachgas voor voedsel. Ik zou het risico niet nemen persoonlijk.

En lachgas is toch helemaal niet zo heel duur, voor rond de €15 heb je al een doos van 50 patronen.
 

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Je moet N2O (distikstofmonoxide) hebben. Volgens mij wordt dat ook als nitro gebruikt in de auto/motor wereld, dat is hetzelfde. Je kan op internet ook patronen kopen. Als je deze in grote hoeveelheden koopt is het een stuk minder duur. 30 of 40 cent per stuk dacht ik. Verder altijd uit een balon ademen en niet rechtstreeks uit de fles.

veel plezier :sunglasses:
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kokosmakroon900 zei:
Je moet N2O (distikstofmonoxide) hebben. Volgens mij wordt dat ook als nitro gebruikt in de auto/motor wereld, dat is hetzelfde. Je kan op internet ook patronen kopen. Als je deze in grote hoeveelheden koopt is het een stuk minder duur. 30 of 40 cent per stuk dacht ik. Verder altijd uit een balon ademen en niet rechtstreeks uit de fles.

veel plezier :sunglasses:
Ja alleen vraag ik me af of die nitro voor auto wel net zo zuiver is als die voor de voedings industrie.
 

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:
Je moet N2O (distikstofmonoxide) hebben. Volgens mij wordt dat ook als nitro gebruikt in de auto/motor wereld, dat is hetzelfde. Je kan op internet ook patronen kopen. Als je deze in grote hoeveelheden koopt is het een stuk minder duur. 30 of 40 cent per stuk dacht ik. Verder altijd uit een balon ademen en niet rechtstreeks uit de fles.

veel plezier :sunglasses:
Ja alleen vraag ik me af of die nitro voor auto wel net zo zuiver is als die voor de voedings industrie.

Ik heb het even uitgezocht, en volgens mij is nitro geen pure N2O, maar zit er ook nog een koolstof en 3 waterstof atomen in. Ik ben geen scheikundige maar het lijkt mij geen goed plan om dit over je longen te halen.

Een pure lachgas fles kan je niet kopen tenzij je het voor medische doeleinden gebruikt. Het komt erop neer dat je dus gewoon slagroompatronen zal moeten kopen.

Goed dat je mij er op heb geattendeerd. Ik wil natuurlijk geen foute informatie verstrekken :)
 

Fool

Badass junkie
Nitrobrandstof is geen lachgas, maar nitromethaan, deze stof moet je echt niet zomaar innemen!
 

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij (illegale) feestjes heb ik wel gezien dat ze een hele grote fles hadden? Waar ze achter elkaar ballonnetjes van konden tappen. Maar weet niet waar mensen dat vandaan halen.
 

Fool

Badass junkie
Die zijn gewoon verkrijgbaar voor de industrie, en met een beetje gegoogle lukt je dat zelf vast ook wel. :wink:
 

Bobsacamano

Badass junkie
Maja dan heb je zon enorme fles haha moet je weer borg betalen enzo :P


ZERO- zei:
Bij (illegale) feestjes heb ik wel gezien dat ze een hele grote fles hadden? Waar ze achter elkaar ballonnetjes van konden tappen. Maar weet niet waar mensen dat vandaan halen.
 

Benny G

Newbie
Lachgas is niet zonder risico..
Het beste is nog steeds om het via een slagroomspuit in een ballon te doen.
Ongeveer 2 - 3 patronen is al meer als voldoende in 1 ballon.
Nooit uit de patroon zelf, je kunt je luchtwegen bevriezen.
Ik persoonlijk zou het bij patronen houden en raad je aan dat ook te doen.

- Benny
 

Roel120

Newbie
Risico's zijn er uiteraard altijd, zo ook bij het roken van een joint of het drinken van alcohol.

Echter in diverse onderzoeken zijn geen gezondheidsrisico's ontdekt bij een max van 10 ballonnen per gelegenheid (google maar eens). De risico's die bekend zijn houden verband met verkeerd gebruik van lachgas, waaronder het rechtstreeks inhaleren vanuit een patroon of een fles waardoor bevriezing kan optreden. Daarom dien je lachgas ook altijd vanuit een ballon te inhaleren.

De kwaliteit van een patroon of een fles is hetzelfde, het blijft immers N2O. De scheikundige formule verandert niet. Het is net wat je als persoon fijner en gebruiksvriendelijker vindt en dat zijn in de meeste gevallen toch echt de flessen.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bovenaan