Lege verpakkingen

Oom Klaas

Badass junkie
Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat je bij een apotheek de lege verpakking van je voorgeschreven medicijn kan inleveren en daarvoor een nieuwe terug krijgt.
Werkt dat echt zo, want ik vind het een beetje vreemd.

Martijn.

Belezen gebruiker
Dit kan wanneer je dokter een herhalingsrecept heeft voorgeschreven. Dat is dus een recept wat bijvoorbeeld 3x geldig is. Wanneer dat recept is verlopen, moet je terug naar je arts voor een evaluerend gesprek en zo nodig een nieuw recept. Bij mu ma gaat 't in ieder geval wel zo... die neemt ook altijd haar lege doosjes mee naar de apotheek, besefte ik opeens toen ik dit topic las. :P

ronnai

Experimenterende gebruiker
Dat verschilt per huisarts/apotheek.
Bij sommige moet je met een leeg doosje terug gaan bij andere kun je gewoon de receptenlijn van de huisarts bellen.

Spor

Wijs gebruiker
ronnai zei:
Dat verschilt per huisarts/apotheek.
Bij sommige moet je met een leeg doosje terug gaan bij andere kun je gewoon de receptenlijn van de huisarts bellen.

Serieus... ? Bij mij eigen apotheek moet ik idd een mediceinlijn bellen, maar bij een apotheek die dat beleid heeft zou ik dus met een lege doos oxazepam (tegen betaling ?) een volle kunnen krijgen ?

Of zit er een addertje onder het gras, zoals dat de sticker met de naam erop er nog op moet zitten ?

ronnai

Experimenterende gebruiker
Spor zei:
ronnai zei:
Of zit er een addertje onder het gras, zoals dat de sticker met de naam erop er nog op moet zitten ?

Ik denk dat de stickers met de naam erop moeten zitten, maar ik weet niet zeker.
Bij dozen zonder stickers zou ik het ook niet zeker weten maar ik dat ze dat niet accepteren.
En ik weet niet of je zo maar bij iedere apotheek naar binnen kunt stappen met zon doosje en om nieuwe vragen.
Maar goed je kunt het proberen, als je er zin in hebt :wink:

Spor

Wijs gebruiker
ja, he, komt ook zo over van: ik ben wanhopig op zoek naar drugs, geef me álstublieft wat !! :P

Martijn.

Belezen gebruiker
Je kunt lege doosjes achterlaten voorzien van sticker met naam etc. Zo kunnen ze controleren of jij een herhalingsrecept hebt staan, en alleen dán krijg je nieuwe. Zó makkelijk kom je nou ook weer niet aan je drugs... :wink:

Bovenaan