Liveset in ableton.

endor

Badass junkie
Ik ben sinds kort bezig met een liveset te maken in ableton.
Maar wat ik me nu nog afvroeg.
Mijn BPM schomelt in de set van 180 tot 230 BPM.
Kan ik dat niet standaart instelling in plaats van altijd snel de BPM te moeten aanpassen tijdens de set zelf?

En je hebt ook een map in ableton met audioeffects ---> dj en live performance.
Nu is mijn vraag hoe ik de volume knop van het effect zelf vind , Met dnb rack is dat geen probleem. Maar met de andere filters wel.
Ik gebruik trouwens een korg nano kontroller erbij.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Je zou het denken ja.
Ben zelf niet echt bezig met Ableton Live dus ik kan je er verder ook niet bij helpen.

Maak enkel af en toe wat beats en geluiden met Renoise (een tracker), Native Instruments Reaktor, Plogue Bidule (standalone dan, niet zo zeer als vst). Plus ik heb nog een hele lading effectpedalen voor gitaar waarmee ik graag een lading noise maak :hearteyes:

Maargoed, als je het setje af hebt verwacht ik hier een link verdorie :P

endor

Badass junkie
OnderDeEik zei:
Je zou het denken ja.
Ben zelf niet echt bezig met Ableton Live dus ik kan je er verder ook niet bij helpen.

Maak enkel af en toe wat beats en geluiden met Renoise (een tracker), Native Instruments Reaktor, Plogue Bidule (standalone dan, niet zo zeer als vst). Plus ik heb nog een hele lading effectpedalen voor gitaar waarmee ik graag een lading noise maak :hearteyes:

Lijkt leuk , ik gebruik mijn kaoss pad 3 als midi controller en effectenbak.
Echt , dat bakje is gewoon HET van het.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Ah nice! Heb zelf wel een mini kaoss pad, erg leuk doosje maar vergeleken met de grote broers een erg gelimiteerd apparaatje. Het blijft sowieso heerlijk speelgoed... Soms ook gewoon lekker de mp3 speler aan de line in en dan headphones op de KP aansluiten :)

endor

Badass junkie
OnderDeEik zei:
Ah nice! Heb zelf wel een mini kaoss pad, erg leuk doosje maar vergeleken met de grote broers een erg gelimiteerd apparaatje. Het blijft sowieso heerlijk speelgoed... Soms ook gewoon lekker de mp3 speler aan de line in en dan headphones op de KP aansluiten :)

De mini kaoss is toch op batterijen he?
Lekker gezellig , kan je in een park gaan zitten , mp3 aansluiten , en boxen , lekker draaien wat kunsten laten zien aan je vrienden. :grin:

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Jep, maar naast batterijen kan je er ook gewoon een adapter instoppen (die er natuurlijk weer eens niet standaard bij zit). Al zat gedaan, van die portable speakers + MiniKP + mp3 speler, heerlijk vermaak is het :P

Bovenaan