[LSA] Extraheren dmv gedenatureerde alcohol (oid) ?

livingthedream

Experimenterende gebruiker
Hela,

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met een vraag over het extraheren van LSA!

Ik heb dus vermalen LSA zaden, die ik dus wil gaan oplossen
vermoedelijk in gedenatureerde alcohol (oid) ? welke van deze of andere stoffen raden jullie mij aan om mee te extraheren ?

Ik zal dus de vermalen zaden mengen met de gedenatureerde alcohol en dan dus luchtdicht 2a 3 dagen laten zitten, dan filter ik de zaden van de gedenatureerde alcohol en dan verdampt de gedenatureerde alcohol en hou ik een poedervormig LSA extract over..? of moet ik de gedenatureerde alcohol aansteken en blijft er dan nog een extract over ?

Hopelijk kan iemand mij helpen, met search en google kwam ik niet tot een handleiding die geheel duidelijk was voor mij.

alvast bedankt!

Livingthedream

yxes

Bewuste gebruiker
LSA kan je gewoon extraheren in koud water

LSA zaden --> verpoederen --> koud water --> koelkast voor 24 uur af en toe keer roeren --> geheel door een koffiefilter gooien. dan heb je het lsa in water.

dit is wat mij bij de smartshop verteld is, weet eigenlijk niet hoeveel water (zal wel niet heel veel zijn, neem aan dat een glas genoeg is voor 5-10 zaadjes. Met alcohol zal het wel sneller te verdampen zijn. Ik weet ook niet of je het water nog uit kan koken, aangezien ik niet weet op welke temperatuur LSA naar de knoppen gaat, zou je even op moeten zoeken.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
^ Dat is dus onzin, dat kan gewoon niet. Bovendien heb ik het wel eens geprobeerd en dan krijg je groen water. De zaaddozen had ik er wel uit gefilterd dus daar lag het niet aan. Met water kan je niks extraheren. Ja misschien thee, maar dat is geen molecuul. :P

Nee, met water extraheer je niet zulke stoffen.
Helaas kan ik je verder niet veel helpen hier mee, al weet ik wel dat het niet heel moeilijk schijnt te zijn. Ik geloof dat zoiets met ether wel kan, maar zoals ik al zei weet ik er het fijne niet van. Er zullen we wat agressieve stofjes bij komen kijken. :)

Ik heb even gezocht en het is geen ether:

http://www.lycaeum.org/~sputnik/Extract ... ract2.html

Even googlen met 'LSA extraction from seeds' kom je een heel eind! :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Twilight zei:
^ Dat is dus onzin, dat kan gewoon niet. Bovendien heb ik het wel eens geprobeerd en dan krijg je groen water. De zaaddozen had ik er wel uit gefilterd dus daar lag het niet aan. Met water kan je niks extraheren. Ja misschien thee, maar dat is geen molecuul. :P

Nee, met water extraheer je niet zulke stoffen.
Helaas kan ik je verder niet veel helpen hier mee, al weet ik wel dat het niet heel moeilijk schijnt te zijn. Ik geloof dat zoiets met ether wel kan, maar zoals ik al zei weet ik er het fijne niet van. Er zullen we wat agressieve stofjes bij komen kijken. :)

Ik heb even gezocht en het is geen ether:

http://www.lycaeum.org/~sputnik/Extract ... ract2.html

Even googlen met 'LSA extraction from seeds' kom je een heel eind! :wink:

Als ik LSA neem, doe ik dat ook gewoon met water.
Als je met molecuul een stof bedoeld ( wat nog lang niet op moleculair niveau bevind) kun je met water gewoon bepaalde stoffen extraheren. Als je gewone thee zet, doe je eigenlijk niet anders. Thee bestaat gewoon uit heel veel verschillende smaak- geur- en kleurstoffen die opgelost kunnen worden in water. Zou je dit water uit laten dampen dan heb je dus thee geëxtraheerd. Natuurlijk lossen veel stoffen niet op in water, maar LSA wel:)

Het uitdampen is alleen zoveel werk, dus ik zet gewoon een thee'tje. ( wel, zoals yxes al zei voor zo'n 24 uur. ) Ik gebruik dan wel warmlauw water en zet het niet in de koelkast.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb dat ook allemaal gedaan wat je beschrijft, maar mij kan je echt niet vertellen dat als je dat water laat verdampen je mooie LSA kristallen over houdt. No way.
Met extraheren tracht je een bepaalde stof/molecuul te isoleren van de rest. Dit gebeurd niet als je thee laat trekken en dus ook niet als je vermalen LSA-zaden in lauw water doet. Ja oke, dit zou je wel extraheren kunnen noemen, maar het wordt in dit topic niet echt bedoelt volgens mij.

Ik bedoel, laten we geen termen met elkaar verwarren. Thee van LSA-zaden is verder prima, hoor. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Twilight zei:
Ik heb dat ook allemaal gedaan wat je beschrijft, maar mij kan je echt niet vertellen dat als je dat water laat verdampen je mooie LSA kristallen over houdt. No way.
Met extraheren tracht je een bepaalde stof/molecuul te isoleren van de rest. Dit gebeurd niet als je thee laat trekken en dus ook niet als je vermalen LSA-zaden in lauw water doet. Ja oke, dit zou je wel extraheren kunnen noemen, maar het wordt in dit topic niet echt bedoelt volgens mij.

Ik bedoel, laten we geen termen met elkaar verwarren. Thee van LSA-zaden is verder prima, hoor. :P

Nee je zult inderdaad geen pure LSA kristallen krijgen nee, ook een hoop andere rommel wat oplost in water zal er bij zitten.

Maar verder heb je gelijk hoor! Dacht dat je probeerde te zeggen dat je LSA niet kunt innemen ''op water basis''.

Bovenaan