• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD + Ketamine - De illusie van het ego

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wie - R en ik
Wat - LSD en na de piek nog wat Ketamine
Waar - Bij R thuis, ergens in Amsterdam
Wanneer - 12-09-2015
Waarom - Omdat we allebei al een tijd niet meer getript hadden en we nieuwe zegels hadden waarvan de potentie nog bepaald moest worden.

Inleiding
Het zou mijn 8e keer psychedelica worden dit jaar en toch had ik al lang niet meer goed getript voor mijn gevoel. In zekere zin klopt dit ook wel want mijn eerdere psychedelische ervaringen dit jaar waren stuk voor niet bevredigend genoeg om verschillende redenen. 2C-B, 2C-D en AL-LAD vielen als drug erg tegen. 15gr Hollandia wilde ook weinig indruk maken helaas, zal wel een slechte batch geweest zijn ofzo. Verder heb ik nog wel 3 keer indrukwekkende ervaringen gehad met changa en DMT, maar die waren te kort om een bevredigend gevoel achter te laten. Toen ik halverwege het jaar ook nog eens overspannen leek te raken door mijn werk had ik maar besloten het trippen even on hold te zetten. Ik weet van mijzelf dat ik inmiddels genoeg ervaring heb om ook trippen met een slechte mindset te kunnen doorstaan, maar ik had er simpelweg gewoon geen zin in om mijn trips te laten overheersen door dingen die er op werk spelen. Daar vind ik werk niet belangrijk genoeg voor en daarbij wist ik toch al goed wat er moest veranderen op het werk.

Zo heb ik dus een tijdje genomen om alles op werk weer op orde te krijgen en ik begon steeds weer beter in mijn vel te zitten, een van de dingen waar ik dit aan merkte is dat ik weer echt zin kreeg om te gaan trippen. Zoals hierboven aangeven had ik ook nog eens nieuwe zegels in huis, dus nu was het alleen nog zoeken naar een goed moment. Het plan was om met D en R te gaan trippen, allbei erg goede vrienden van me. D moest last minute echter werken, dus toen besloten R en ik samen te gaan trippen. Aangezien ik nieuwe zegels wilde proberen en besloten had er maar 1 te nemen wat voor mij eigenlijk zeker een milde dosis zou zijn, leek het mij een mooi moment om ook maar wat Ketamine mee te nemen.

Op aanraden van Mindless ben ik een tijdje geleden begonnen met mediteren en hoewel dit de ene keer beter lukt dan de andere keer ben ik tot nu toe erg tevreden over de resultaten. Wanneer het lukt wordt ik er heerlijk rustig van en kan ik mij echt vermaken met wat het ook is dat ik op dat moment doe. Toen de dag eenmaal aangebroken was om te gaan trippen besloot ik dus ook mijn mindset helemaal klaar te stomen op het mediteren en het verdrijven van mijn ego. Ik begon met filmpjes te bekijken over non-dualiteit en las nog een stuk uit 'The Psychedelic Experience' van Timothy Leary, Ralph Metzner en Richard Alpert. Hierin is een hoofdstuk gewijd aan het krijgen van een ego oplossing, wat beter te lezen voordat je gaat trippen dan dat? Uiteindelijk stapte ik ook behoorlijk zen de auto in op weg naar R, ik was er helemaal klaar voor. Ik was niet eens zenuwachtig, terwijl ik normaal wel wat zenuwen heb voor het trippen.

LSD
Uiteindelijk lag de zegel pas rond 20:30 op onze tong, kijkend naar de BBC documentaire serie Africa zaten we te wachten. Rond 21:00 voelde ik al wat opkomen en deelde dit met R. Hij heeft andere zegels dan mij en zei helaas nog niks te voelen. Uiteindelijk besloot R dan ook om 21:30 om nog maar een zegel extra te nemen.

Ik zat iets eerder in mijn trip dan R, maar redelijk geleidelijk gleden we allebei in onze trip. R was vooral erg met de tv bezig, maar ik was inmiddels al redelijk diep in mijn eigen bewustzijn weg gezakt. De dosis van mijn nieuwe zegels voelde voor mij als redelijk mild, maar door er met de juiste mindset in te gaan lukte het mij toch om er redelijk wat diepte uit te halen. Ik was deze trip met het doel in gegaan om een ego oplossing te krijgen. Er was echter 1 probleem, R zijn ego. Nou klinkt dit misschien onaardig, maar waar ik al jaren ervaring heb met psychedelica en dus ook al een tijd bezig ben met het geleidelijk afbreken van mijn ego, komt R net kijken in de wereld van de psychedelica en heeft hij op zijn zachtst gezegd best een flink ego. Dit weet ik van R en accepteer ik ook gewoon, maar zijn aanwezigheid en aandacht vragen leide mij flink af van het doel wat ik voor ogen had. Na een tijdje gaf ik mijn doel dan ook maar op en ben ik wat meer mee gaan kijken naar Africa en ook gaan praten met R.

Hoewel de gewenste ego oplossing er niet meer in zat voor deze keer, gaf dit mij wel een mooie gelegenheid om overal om mij heen de verschillende ego's te observeren. In de kamer waren die van R en mijzelf, en op tv waren de ego's van de dieren die zo prachtig door de BBC gefilmd werden. Een van mijn conclusies was ook dat het hebben van een ego iets heel dierlijks is, noem het een bepaald overlevingsmechanisme. Dieren zijn allemaal bezig om indruk op elkaar te maken of macht over de groep te krijgen. En zo is het zoogdier de mens ook, het hele leven hangt aan elkaar van maniertjes om indruk te maken. Als het geen indruk maken op een ander is dan is het wel op jezelf. Zodat je dan kan zeggen, kijk maar zo cool/slim/aardig/charmant/etc ben ik. Het hele leven is als een grote film waar we allemaal in acteren, maar waarvan maar een selecte groep mensen zich uberhaupt realiseert dat zij aan het acteren zijn. Wij zijn allemaal één en toch voelt iedereen de behoefte zich te onderschijden van de rest. Tegelijk zijn we dan ook wel weer kudde dieren waardoor we toch allemaal het liefst een groep zoeken waar we ons mee kunnen identificeren en dan het idee hebben dat wij als groep wel één zijn, maar oh zo anders dan al die andere groepen. Uiteraard ontstaat er dan binnen zo'n groep we al snel een bepaalde rangorde zoals dieren dat maar al te graag doen. Het is eigenlijk allemaal zo doorzichtig en toch werken we er allemaal aan mee. Opzich is het ook helemaal niet erg natuurlijk, het hoort nou eenmaal bij het overlevingsmechanisme. Maarja is het echt nodig? Zouden we er niet goed aan doen om dat pak en die masker dat ons ego heet eens af te doen en te kijken hoe de wereld er dan uitziet? Wat er dan over blijft van onze perceptie is alleen het gevoel van onvoorwaardelijke liefde. Dat is een onbeschrijfelijk gevoel wat je helaas nog niet eens kunt evenaren met MDMA of verliefd zijn, dat is iets wat je alleen kunt ervaren wanneer je niet in meer termijn van je/jij/hij/zij/ik kunt spreken maar alleen nog maar in termijn van wij. Eigenlijk wordt de term wij dan zelfs betekenisloos want alles is immers één. Voor iemand die nog een ego oplossing heeft ervaren klinkt dit misschien allemaal wel heel vaag en zweverig, maar voor mij is het alsof sinds mijn eerste volledige ego oplossing ongeveer een jaar geleden langzaamaan alles op zijn plek begint te vallen. De puzzel is zeker nog niet af, maar de randen zijn gelegd als het ware.

Tijdens de piek gingen deze gedachtenstromen over het ego nog een tijd zo door, voor elk antwoord dat er gevonden werd kwamen er wel weer twee vragen bij. Erg vind ik dat echter niet, want het hebben van vragen maakt het leven ook wel ontzettend interessant. Waarschijnlijk zal ik nooit alle antwoorden vinden, maar daar heb ik vrede mee.

Ketamine
Rond een uurtje of 3:00 begon de LSD al weer een tijdje in intensiteit af te nemen, dit ging helaas gepaard met enige lichamelijk spanning. R en ik lagen allebei op de bank en waren continu bezig met anders liggen, allebei wisten we niet zo goed meer wat we met ons lichaam aan moesten. In enen schoot mij echter te binnen dat ik Ketamine mee had, dat zou misschien wel eens kunnen helpen met het onrustige gevoel. R en ik begonnen allebei met ongeveer 35mg, om even te kijken hoe heftig het effect zou zijn. Al vrij snel kwam het effect licht opzetten, de heldere gedachtenstroom van de LSD werd wat waziger en de lichamelijke onrust verdween langzaam. Best een aangename combinatie, dus na niet al te lange tijd ging er weer een klein beetje keta bij. Het mooie was dat de visuals van de LSD die inmiddels al weer aan het afnemen waren hierdoor weer iets in intensiteit toenamen. Visueel nam LSD de overhand en mentaal en lichamelijk nam de keta de overhand. Zo hebben wij dan ook nog een tijdje keta zitten snuiven en naar de tv zitten staren. Logischerwijs nam het vage van de keta steeds meer de overhand. Hoewel dat opzich best leuk is, vond ik het eigenlijk wel jammer dat ik mijn heldere gedachten stroom van de LSD kwijt was. Ik weet ook niet zeker of ik die twee om die reden nog eens zou combineren, maar ik zou er sowieso altijd mee wachten tot na de piek. Anders verpest je daar naar mijn idee een beetje de essentie van psychedelica mee.

Conclusie
Hoewel ik bewust geen hoge dosis LSD had genomen om de potentie van de zegels te kunnen bepalen, was ik toch enigszins verbaasd over de diepte van de trip. Hoe vaker ik trip, hoe meer ik merk dat de dosis er eigenlijk helemaal niet toe doet en dat het veel meer de set en setting is. De setting was dit keer voor mijn doel niet optimaal zoals ik al beschreven heb, maar de set daarentegen was dit keer eigenlijk wel perfect. Als ik mijn eentje was geweest had ik zeer waarschijnlijk wel die ego oplossing kunnen bereiken wat ik gehoopt had.

De combinatie van LSD en Ketamine vond ik leuk om een keer te doen, is behoorlijk trippy en voelde zeker minder kil aan dan Ketamine op zichzelf. Maar ik vind het eigenlijk toch jammer dat Ketamine de enorme helderheid van LSD er volledig afhaald. Ik trip echt voor de inzichten en dan vind ik het jammer dat Ketamine die volledig de kop in drukt door de enorme vaagheid die het veroorzaakt. Wat dat betreft gebruik ik beiden dan liever op zich zelf.

Normaal schrijf ik mijn reports eigenlijk altijd in de dagen na een trip, dit keer moest ik echter even alles laten bezinken en nu twee later was het eindelijk tijd om alles op papier te zetten. Bedankt voor het lezen als je zover gekomen bent, het is weer een lang verhaal geworden.

MeejheM

Badass junkie
Interessante combi. bij mij haalt ketamine de diepgang uit zo'n beetje alle psychedelica. maar ik moet zeggen dat ik ketamine leuker vind dan de meeste trips.

Nog inzichten gehad over de non-dualiteit? ik kan die filmpjes nuchter niet verwerken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi report en fijn dat je weer eens echte voldoening voelt na een trip! Ik weet maar al te goed hoe het is om een net-niet trip te hebben. :( Toen ik de titel las, had ik echter verwacht dat LSD en ketamine een goede combinatie zou zijn om een ego-oplossing te hebben. :P Jammer, maar dan weten we dat ook weer. :wink: Ook al heb ik zelf nog niet ketamine gedaan, weet ik denk ik nu al dat ik die vaagheid ook niet zou waarderen tijdens een LSD trip. Dit is ook de reden dat ik nooit andere drugs erbij pak tijdens de piek van psychedelica, maar pas in de afterglow.

En ik trip dus ook vooral alleen, om de reden dat andere mensen over het algemeen simpelweg enorme stoorzenders zijn. :wink: De keren dat ik dan met anderen trip, heb ik ook een totaal andere instelling (niet een spirituele).

Wat betreft het krijgen van een ego-oplossing: Bij de keren dat ik het heb gehad merkte ik steeds dat bij een langere periode van stilzitten met zo weinig mogelijk gedachten (meditatie dus) er uiteindelijk een punt komt dat je 'iets' voelt opkomen. Een soort wonderlijk "gevoel" in je kern/hart. En dat gevoel reageert op je ervaring. Als er dan mooie visuals zijn bijvoorbeeld, merk ik dat dat gevoel daarop reageert (sterker wordt). Het voelt alsof dat gevoel een soort pure onschuld is dat aangewakkerd wordt door schoonheid. Er is dan vervolgens een soort moed nodig van jou om je helemaal te laten overnemen door dat gevoel. Dat gevoel is een soort diepe vreugde en daar moet je je totaal aan overgeven. Gelukkig zijn in dat moment vergt echt een soort moed. Als het je lukt om je aan dat opkomende gevoel over te geven switch je als het ware tussen je "normale" staat van bewustzijn (ego) naar dat "gevoel". Ineens merk je dat je 'dat' bent en voelt het echt alsof je wakker wordt uit een droom. En dan zie je ineens dat er helemaal geen wereld meer is, maar dat alles een soort vibrerende hologram is die gemaakt is van 'dat' (wat je bent).

Sorry, ik begin weer veel teveel over mezelf. :wink: Maar misschien dat bovenstaande bekend voorkomt of misschien kan helpen om makkelijker een ego-oplossing te hebben. :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Interessant dat de combinatie van meditatie en trippen ook jou zo bevalt! Van de combinatie met ketamine verbaast het me eigenlijk dat het je een beetje tegenvalt, omdat ik vaak positieve ervaringen heb gehoord over ketamine+psychedelica, met name 2C's. Misschien komt het ook omdat jij een ander doel voor ogen hebt met trippen dan een hoop anderen. Ik kan me dan weer wel voorstellen dat wanneer de scherpte uit je trip gaat dat dat dan wat teleurstellend kan zijn.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jammer dat je niet die volledige ego-oplossing hebt kunnen ervaren. Denk trouwens ook dat dit een van de moeilijkere dingen is die je kan behalen tijdens het trippen. Veel mensen gebruiken dan wel psychedelica, maar zijn inderdaad nog steeds bezig met het ego of constant aan het communiceren waardoor ze het ego weer versterken. Als je echt zeker wil zijn van zo een ervaring, en diep wil gaan dan zou iedereen stil moeten zijn die mee tript of je zou het alleen moeten doen als je voldoende ervaring hebt. Interessant die combi LSD + Ketamine, lijkt mij inderdaad raar om van enorm bewust naar enorm vaag te gaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zelfs als iedereen stil zou zijn lijkt het me dan nog veel moeilijker dan bij alleen trippen. Ik merk bij trippen met anderen altijd dat je direct wordt beïnvloedt door die andere zijn/haar energie, ook al zijn die anderen stil. In plaats van 1 ego (die van jezelf) heb je dan dus meerdere die je "op aarde" willen houden. En dan is er nog de kwestie dat je met anderen erbij toch nog wel in je achterhoofd houdt dat er anderen bij zitten.

Bobsacamano

Badass junkie
Mooi report kerel. Het klinkt inderdaad zoals Mindless zegt als een interessante combi. Maar als ik het report lees dan heb ik weer zoiets van "nope ik sla over" Op Ketamine heb ik tot een bepaalde dosis een enorme vaagheid. Maar het lijkt wel alsof na niveau 3 die vaagheid minder word en je heel erg in of uit "net wat je wilt" hoofd gaat zitten. Ik krijg dan juist een hele vrije gedachte stroom. Het is dan wel alleen als ik rustig op de bank ga liggen met de lampen uit en hele rustige muziek zachtjes aan.

Wel fijn dat je weer een goeie fijne trip hebt gehad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt voor de fijne reacties allemaal :).

MeejheM zei:
Nog inzichten gehad over de non-dualiteit? ik kan die filmpjes nuchter niet verwerken.
Jazeker, dat hele stuk over het ego heeft daar wel enigszins raakvlakken mee. Ik snap dat die filmpjes over non-dualiteit voor de meesten niet te volgen of te kijken zijn. Ik was zelf vroeger ook veel te nuchter en overtuigd van bepaalde denkbeelden om niet open te staan voor dit soort ideeën of filosofieën. Sinds ik 8 jaar geleden voor het eerst getript heb op paddo's ben ik steeds meer gaan openstaan voor een meer spirituele kijk op het universum. Zeker sinds ik vorig jaar een volledige ego oplossing heb gehad sta ik er nu echt voor open en wil het graag meer onderdeel van mijn leven gaan maken.

Mindless zei:
Sorry, ik begin weer veel teveel over mezelf. Maar misschien dat bovenstaande bekend voorkomt of misschien kan helpen om makkelijker een ego-oplossing te hebben.
Thanks voor de tip! Ik herken wat je zegt over het krijgen van een ego oplossing wel. Mijn eerste volledige ego oplossing ging eigenlijk helemaal vanzelf, maar ik ben die keer erna op truffels wel bijna tot hetzelfde punt gekomen door een aanpak zoals jij die beschrijft. Ik ga daar een volgende keer maar weer eens op oefenen.

ooscaar zei:
Interessant dat de combinatie van meditatie en trippen ook jou zo bevalt! Van de combinatie met ketamine verbaast het me eigenlijk dat het je een beetje tegenvalt, omdat ik vaak positieve ervaringen heb gehoord over ketamine+psychedelica, met name 2C's. Misschien komt het ook omdat jij een ander doel voor ogen hebt met trippen dan een hoop anderen. Ik kan me dan weer wel voorstellen dat wanneer de scherpte uit je trip gaat dat dat dan wat teleurstellend kan zijn.
Als je graag diepere trips wilt kan ik de combinatie van meditatie en trippen echt aanraden ja, ik had een vrij milde dosis dit keer maar kon er door de juiste mindset echt veel uit meer uithalen dan ik vroeger op zo'n dosis had gekund. Ik merk sowieso wel dat ik elke keer dat ik weer trip steeds makkelijker de diepte in ga zonder daar perse mijn dosis voor te verhogen. De combi van psychedelica en ketamine is zeker interessant hoor, maar het paste niet echt bij het doel wat ik voor ogen had. Die vriend van mij vond het wel helemaal te gek, maar die wil ook vooral gewoon flink naar de klote gaan.

ElvenSpice zei:
Jammer dat je niet die volledige ego-oplossing hebt kunnen ervaren. Denk trouwens ook dat dit een van de moeilijkere dingen is die je kan behalen tijdens het trippen. Veel mensen gebruiken dan wel psychedelica, maar zijn inderdaad nog steeds bezig met het ego of constant aan het communiceren waardoor ze het ego weer versterken. Als je echt zeker wil zijn van zo een ervaring, en diep wil gaan dan zou iedereen stil moeten zijn die mee tript of je zou het alleen moeten doen als je voldoende ervaring hebt.
Mindless zei:
Zelfs als iedereen stil zou zijn lijkt het me dan nog veel moeilijker dan bij alleen trippen. Ik merk bij trippen met anderen altijd dat je direct wordt beïnvloedt door die andere zijn/haar energie, ook al zijn die anderen stil. In plaats van 1 ego (die van jezelf) heb je dan dus meerdere die je "op aarde" willen houden. En dan is er nog de kwestie dat je met anderen erbij toch nog wel in je achterhoofd houdt dat er anderen bij zitten.
Het kan ook best met anderen erbij hoor, maar dan moet je wel met vrienden zijn die je volledig vertrouwd en die allemaal een vergelijkbaar doel voor ogen hebben. Mijn eerste echte ego oplossing was samen met een andere goede vriend, hij is mijn tripmaatje van het eerste uur. Als wij samen trippen laten we elkaar eigenlijk altijd volledig ons eigen gang gaan en dan wordt er dus ook amper gepraat. Wanneer ik met anderen trip is het vaak wel veel meer interactie en dat is op zich ook niet erg natuurlijk, maar dan moet je wel het doel laten varen om er een spirituele trip van te maken.

bobsacamano zei:
Op Ketamine heb ik tot een bepaalde dosis een enorme vaagheid. Maar het lijkt wel alsof na niveau 3 die vaagheid minder word en je heel erg in of uit "net wat je wilt" hoofd gaat zitten. Ik krijg dan juist een hele vrije gedachte stroom.
Hier heb je wel gelijk in ja, misschien was een hogere dosis ketamine in combinatie met LSD wel beter geweest. Maar wilde ook niet meteen een dikke lijn leggen tijdens mijn eerste keer met deze combi, daarbij gaat keta wel echt overheersen als je er veel van neemt. Ach misschien probeer ik de combi nog wel eens, hangt ook erg van de trip af denk ik.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Lekker reportje hoor. Ondanks dat ik hem verbaal al had meegekregen was t leuk en interessant om weer te lezen! Klinkt toch alsof je een paar mooie gedachtengangen heb gehad, wel jammer dat je niet tot een ego oplossing kom komen met R erbij.

We moeten is wat plannen samen met D :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
Lekker reportje hoor. Ondanks dat ik hem verbaal al had meegekregen was t leuk en interessant om weer te lezen! Klinkt toch alsof je een paar mooie gedachtengangen heb gehad, wel jammer dat je niet tot een ego oplossing kom komen met R erbij.

We moeten is wat plannen samen met D :wink:
Dank je Timmie! Ja we moeten zeker wat is wat gaan plannen met zijn drieën.

ooscaar

Wijs gebruiker
Haha zou lachen zijn als jullie beiden een trip report hebben van een keer samen trippen!

Narayani

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Haha zou lachen zijn als jullie beiden een trip report hebben van een keer samen trippen!

Jaaa! Of een tripmeeting en alle aanwezigen hun eigen report :grin: Bestond er niet al zoiets trouwens?

Timmie94

Bewuste gebruiker
Narayani zei:
ooscaar zei:

Jaaa! Of een tripmeeting en alle aanwezigen hun eigen report :grin: Bestond er niet al zoiets trouwens?

Ja die bestaat inderdaad, een meet van een paar moddereters met ieder hun eigen report van ik dacht een lsd trip.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Timmie94 zei:
Narayani zei:
ooscaar zei:

Ja die bestaat inderdaad, een meet van een paar moddereters met ieder hun eigen report van ik dacht een lsd trip.

Inderdaad heb hem toevallig laatst gelezen. 4 tripreports van een trip.

SirErick

Wijs gebruiker
Je gedetailleerde, vlotte en levendige manier van schrijven zorgt ervoor dat je als lezer zijnde van begin tot eind geboeid blijft. Met andere woorden: mijn complimenten voor je report.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Het kan ook best met anderen erbij hoor, maar dan moet je wel met vrienden zijn die je volledig vertrouwd en die allemaal een vergelijkbaar doel voor ogen hebben. Mijn eerste echte ego oplossing was samen met een andere goede vriend, hij is mijn tripmaatje van het eerste uur. Als wij samen trippen laten we elkaar eigenlijk altijd volledig ons eigen gang gaan en dan wordt er dus ook amper gepraat. Wanneer ik met anderen trip is het vaak wel veel meer interactie en dat is op zich ook niet erg natuurlijk, maar dan moet je wel het doel laten varen om er een spirituele trip van te maken.
Prijs jezelf gelukkig dan. :) Ik heb zelf geen vrienden die interesse hebben in het spirituele. Mijn vrienden worden hooguit filosofisch tijdens het trippen of willen praten over hoeveel ellende er is in de wereld en hoe erg dat allemaal is. Iets waar ik totaal geen behoefte aan heb om over na te denken tijdens een trip... (normaal trouwens ook niet). Ik wil überhaupt niet nadenken tijdens een trip. :wink: Maar ik vind het ook totaal niet vervelend om alleen te trippen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nogmaals bedankt voor de fijne reacties allemaal :).

Mindless zei:
Prijs jezelf gelukkig dan. Ik heb zelf geen vrienden die interesse hebben in het spirituele. Mijn vrienden worden hooguit filosofisch tijdens het trippen of willen praten over hoeveel ellende er is in de wereld en hoe erg dat allemaal is. Iets waar ik totaal geen behoefte aan heb om over na te denken tijdens een trip... (normaal trouwens ook niet). Ik wil überhaupt niet nadenken tijdens een trip. Maar ik vind het ook totaal niet vervelend om alleen te trippen.
Moet zeggen dat hij ook de enige vriend is waarmee ik op die manier samen kan trippen. Met een andere goede vriend van mij zit het echte spirituele er niet in, maar kunnen we altijd erg goed ons leven doorspreken waardoor alle problemen weer even in perspectief geplaatst worden. Hoewel soms wat minder interessant kan dat soms ook wel erg fijn zijn.

Met de rest van mijn vrienden is het vooral voor de entertainment, best leuk maar dat vind ik wel echt de minst interessante trips. Daarbij probeer ik me vaak nog even terug te trekken als er meerdere bij zijn, om op die manier het nog een beetje interessant te maken.

MeejheM

Badass junkie
als ik ooit trip schrijf ik vaak mijn beste ideeën op. 75 procent is onzin, 20 procent weet ik later niet meer waar het over ging, en die laatste 5 procent ga ik mee aan de slag.

ik merk ook dat ik tijdens trippen(lsd bij mij) de behoefte heb om naar praktische problemen te kijken die ik al lang laat liggen omdat ik geen definitieve keus kan maken. als ik geen keuze kan maken doe ik meestal niks. ook heb ik soms ingevingen over technische problemen waar ik die week tegenaan liep.

dat wil niet zeggen dat ik tijdens het trippen alleen daarmee bezig ben, ik ga meer voor middelen die ik (denk ik, dus dat is dan ook zo.) beter kan sturen. het blijft toch geniaal wat je allemaal mee kan maken, ervaren en verzinnen onder invloed. als je iets leuks bedacht hebt blijkt het allemaal al te bestaan, in het pretpark tussen je oren.

Bovenaan