Maken Belgen meer misbruik dan Nederlanders?

kiekert

Bewuste gebruiker
Zie de topictitel...

Voor mijn gevoel maken de belgen op dit forum een stuk meer misbruik van drugs dan dat Nederlanders doen. Heb t idee dat belgen sneller 'niet meer zonder kunnen' en grotere hoeveelheden gebruiken.

Ligt dat aan mij? Of hebben meer mensen dat idee?

Geen idee, ik ben belg en ik denk soms dat jullie Nederlanders zelfs kilo's meer speed snuiven en tonnen coke snuiven en liters hero spuiten ...

Neen, hoe kunt ge dat weten???? Da's altijd gissen naar zoiets.
Domme thread dus. :)

M'n eerste zin was wel sarcastisch voor degenen die het misschien niet zouden snappen, zo zijn wij belgjes wel, sarcastisch! :P

nationaliteit zal hier niks mee te maken hebben:)
verschilt van persoon tot persoon,iedereen heeft ee nander karakter

Ik zou niet eens weten wie er allemaal Belg is hier. Maar het zal wel meevallen. Mensen blijven mensen, ongeacht hun nationaliteit.

Eigenlijk zou ik het logischer vinden dat Nederlanders meer gebruiken/misbruiken met hun lage prijzen :) . Maar uiteindelijk heeft nationaliteit daar niets mee te maken hoor

Zoiets lijkt me inderdaad wel eerder af te hangen van persoon tot persoon en het milieu waar je inzit.

Northawke zei:
Ik zou niet eens weten wie er allemaal Belg is hier. Maar het zal wel meevallen. Mensen blijven mensen, ongeacht hun nationaliteit.
,mooi gezegd northawke :wink: ,wij belgen houden van nederlanders :smoke: :wave:

Het is zeer zeker wel mogelijk dat drugsmisbruik/gebruik per samenleving anders is, de randvoorwaarden zoals welvaart, voorlichting e.d. zijn ook niet overal hetzelfde.

Toen ik de topictitel zag dacht ik even dat het om kinderen ging :rolleyes: Maar wat drugs betreft; ja, ik krijg de indruk dat Belgen meer gebruiken (misbruiken zoals jij het noemt) dan Nederlanders. Tenminste, die indruk heb ik gekregen in de ruim 4 jaar dat ik er nu woon.

Hemi

Grotere aankoop bij Belgen zit wel iets in volgens mij.
Beschikbaarheid van snelle, sos, bruin, enz. voor de "gewone"-consument is een heel stuk minder als in Nederland volgens mij dan toch.
Zeker in de dorpen en kleine steden, over grote steden zoals Antwerpen & Brussel spreek ik mij niet uit want daar weet ik het niet.

Kan ook onzin zijn wat ik nu zeg, maar het is maar een gedacht..

Belgen maken overal misbruik van. Daar zijn het Belgen voor. En dat is ook de reden dat ze altijd ondertiteling nodig hebben.

Een half jaar daar in exile was voor mij de ziekste Belgenmop ooit. Maar haat, nee dat niet. Ik vind alles best zolang het minimaal 10 a 20 KM van mij verwijderd is.

Deranged zei:
Een half jaar daar in exile was voor mij de ziekste Belgenmop ooit. Maar haat, nee dat niet. Ik vind alles best zolang het minimaal 10 a 20 KM van mij verwijderd is.

Generaliseren :o
Overal heb je intelligente en minder intelligente mensen. Heb trouwens ergens gelezen dat het opleidingsniveau in Belgie hoger is dan in Nederland. En als je de Nederlanders echt zo slim vind over het algemeen zou ik eens wat beter om me heen gaan kijken :)

Wat je zegt streeft totaal mijn punt voorbij. Net als haat is ook generaliseren niet op mij van toepassing. Ik beoordeel iedereen individueel en dus ook Belgen. Wel heb ik een aantal patronen in hun gedragingen duidelijk terug zien komen die kenmerkend lijken te zijn voor de gemiddelde Belg. Belgen die zich profileren met goed Nederlands en intelligentie moeten zich dan ook totaal niet aangesproken voelen.

Daarbij heb ik nooit ook maar 1 woord gezegd met betrekking tot de zogenaamde hogere intelligentie van Nederlanders. En zeker hoef je mij niet te vertellen dat die over het algemeen ook achterlijk zijn. Sterker nog; de gehele mensheid is over het algemeen uiterst zwak en geretardeerd te noemen. Hier staat ras, afkomst, geslacht of wat dan ook geheel los van.

Deranged zei:
Wat je zegt streeft totaal mijn punt voorbij. Net als haat is ook generaliseren niet op mij van toepassing. Ik beoordeel iedereen individueel en dus ook Belgen. Wel heb ik een aantal patronen in hun gedragingen duidelijk terug zien komen die kenmerkend lijken te zijn voor de gemiddelde Belg. Belgen die zich profileren met goed Nederlands en intelligentie moeten zich dan ook totaal niet aangesproken voelen.

Daarbij heb ik nooit ook maar 1 woord gezegd met betrekking tot de zogenaamde hogere intelligentie van Nederlanders. En zeker hoef je mij niet te vertellen dat die over het algemeen ook achterlijk zijn. Sterker nog; de gehele mensheid is over het algemeen uiterst zwak en geretardeerd te noemen. Hier staat ras, afkomst, geslacht of wat dan ook geheel los van.

Lees je posts erboven nog eens terug. :)
En dat jij jezelf intelligenter vindt dan de gemiddelde mens wil niet zeggen dat de gemiddelde mens dom is. Wij zijn de enige levende wezens die in staat zijn voor onszelf te denken. Vergeleken met wat is de gemiddelde mens dom?

Je bent vast een hele iieve jongen die het allemaal heel goed bedoelt. Maar je snapt duidelijk geen reet van wat ik bedoel en wat je zegt heeft totaal nergens iets mee te maken. En dat is niet erg, maar ik krijg er wel kortsluitng van en stop met deze discussie. Als je dat ziet als een overwinning dan gun ik je dat ook nog.

Voel je je nu beter dan mij ofzo?

Het klopt dat ik inderdaad niet snap wat je bedoelt, tenminste je hebt het eerst over Belgen, je generaliseert, en opeens zeg je dat het niet zo is. Discussies gaan (bij mij) niet om winnen, maar om elkaars opvatting wat beter te leren begrijpen. Ik sta open voor andere meningen. Als je zo vaag bent en niet precies uitlegt wat je bedoelt dan houdt het op :)

Nogmaals lees je eerste post in dit topic eens. Jij schrijft dingen over Belgen in het algemeen. Vervolgens schrijf je dat je niet generaliseert maar elke mens gewoon dom vindt. Leg mij eens uit wat ik niet snap dan, of vind je mij ook te dom? :)

Terug
Bovenaan