MDMA & Strepsils

omfg

Belezen gebruiker
Besten,

Dit is iets, wat ik nog nooit zelf heb geprobeerd, maar mijn vriendin wel, per ongeluk welteverstaan.

Listen up;

We hebben op een avond samen aan de speed gezeten, zij heeft ook nog MDMA erbij gedaan, ik niet, om niet nader te noemen redenen (medicatie e.d.) Anyway, aan het eind van de avond, of zeg maar liever ochtend, gingen we naar bed. De MDMA was al een half uurtje uitgewerkt en zij had keelpijn. Nu is het vrij normaal dat je keelpijn hebt na het gebruik van speed en/of mdma omdat je vatbaarder wordt omdat je weerstand onderuit geflikkerd wordt.

Ik vroeg haar dus om wat te gaan halen, water, keelpastilles (strepsils). En ik kom boven, en ik was het water vergeten. Ik gaf de strepsils alvast aan haar, en ging naar beneden om het water te pakken. Eenmaal terug boven aangekomen draait zij zich om met een vrij duivelse blik in haar ogen en vroeg me: WAT was het eerste dat je dacht toen je binnen kwam.

Vrij geschrokken reageerde ik met eeeh... nou, jij zit op het bed, wat dan?
Ze zei dat ze met een man zat te praten in de TV en het leek uren te duren voordat ik terug kwam ondanks dat ik binnen 3 minuten terug was gekomen. Stunning dacht ik, dit is een nieuwe drug! Ook als ze die strepsil verder op at zag ik haar in een soort van trip belanden, haar ogen draaiden helemaal weg naar binnen (wat je wel vaker ziet bij MDMA, maar niet als het uitgewerkt is lol)

Afijn, een week later hebben we het nog een keer geprobeerd, maar alleen met MDMA, speed en blowen weg genomen om uit te sluiten dat het daar aan zou liggen. Weer een strepsil erbij en hop, het zelfde effect. Ze hallucineerde zichzelf de pan uit onder die strepsil. Pas zodra ik haar wakker maakte kwam ze uit die trip en spuugde ze snel die strepsil uit.

Slim als ik was, had ik elke soort strepsil gehaald om het te proberen. Of de anderen het ook deden. Slechts twee deden het; de gele en de oranje, waarbij de oranje vele malen lichter werkte dan de gele. Puur toeval dus dat ik die gele strepsils uit de kast had gepakt en die aan haar gaf precies op dat moment, anders waren we hier nooit achter gekomen.

Mijn vraag;
1. Zijn er XTC gebruikers die dit kunnen be-amen en/of willen uitproberen (op eigen risico uiteraard)
2. Zijn er interacties bekend tussen strepsils en MDMA, ik heb google afgezocht maar found nothing.

Gele en Oranje strepsils proberen tijdens of na je MDMA trip... wellicht wil iemand die ervaren is met MDMA dit uitproberen?

Laat weten, check.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oké dat klinkt echt heel bizar.. Blijkbaar zit er dan iets in die strepsils wat een bepaalde reactie geeft. Lijkt me wel een goede vraag voor hier: viewforum.php?f=42
Maar ik sta niet te springen om het zelf uit te proberen XD

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Als die strepsils al na 3 minuten werken, zou het iets moeten zijn dat via de mondslijmvliezen al opgenomen wordt. Het lijkt ons heel sterk dat er een chemische stof in zou zitten die dat effect binnen 3 minuten in combinatie met MDMA kan geven. Het zou kunnen zijn jouw vriendin gewoon een extra effect van de MDMA ervaart door de intense smaakbeleving. Zoiets kan een persoon als het ware meer in zichzelf laten komen; suikers en zoete, lekkere dingen. Dat de persoon dus zichzelf gewoon ineens extra intens bewust is van het MDMA effect. Dat zou ons beste gok zijn. Als het pas na 30 minuten zou werken, zou ik eerder denken aan mogelijke samenwerking van een ingrediënt uit de strepsil met de MDMA. In strepsils zitten geen stoffen die ook maar enigszins een geestverruimend effect zouden kunnen hebben. Daarbij zijn zowat alle strepsilsoorten gelijk wat betreft de samenstelling op hulpstoffen na (ander smaakje etc).. Dat de ene strepsil wel werkte en de andere niet is dan ook vreemd.

Tufnut

Badass junkie
omfg zei:
Afijn, een week later hebben we het nog een keer geprobeerd, maar alleen met MDMA, speed en blowen weg genomen om uit te sluiten dat het daar aan zou liggen. Weer een strepsil erbij en hop, het zelfde effect. Ze hallucineerde zichzelf de pan uit onder die strepsil. Pas zodra ik haar wakker maakte kwam ze uit die trip en spuugde ze snel die strepsil uit.

Een week later heb je het alweer geprobeerd?
En met die andere kleurtjes proberen, wanneer deed je dat? Direct achter elkaar?
En wat bedoel je met wakker maken, sliep ze?

omfg zei:
Slim als ik was, had ik elke soort strepsil gehaald om het te proberen. Of de anderen het ook deden. Slechts twee deden het; de gele en de oranje, waarbij de oranje vele malen lichter werkte dan de gele. Puur toeval dus dat ik die gele strepsils uit de kast had gepakt en die aan haar gaf precies op dat moment, anders waren we hier nooit achter gekomen.

Als dit verhaal, wat ik ten sterkste betwijfel, waar is dan zou het dus aan de kleurstof en/of smaakstof moeten liggen en moet die inderdaad via het mondslijmvlies op worden genomen. Het kan een persoonlijke reactie zijn, maar dat zou zeer uniek zijn dan. De uitleg van drugsinfo lijkt me plausibeler. Wat in feite betekend dat de xtc nog niet was uitgewerkt. Zelf heb ik deze ervaring in ieder geval absoluut niet met gele strepsils....

Als je mij wilt overtuigen zul je met veel concretere observaties en informatie moeten komen.
-Hoe vaak gebruiken jullie, wanneer was het voor het laatst?
-Hoe is je lichamelijke en geestelijke gesteldheid?
-Was de drugs getest?
-Hoeveel hebben jullie gebruikt en op welke tijden in de avond?
-Hoe zag je vriendin eruit op het moment van de zgn strepsiltrip? Wat deed ze precies?
-Wanneer en hoe stopte het?
-Hoe verliep de trip de week erna (ook hier weer graag vermelden hoe veel, wat en op welke momenten gebruikt e.d.)?

Tot die tijd schaar ik dit onder een lulverhaal.

omfg

Belezen gebruiker
Tufnut zei:
omfg zei:

Een week later heb je het alweer geprobeerd?
En met die andere kleurtjes proberen, wanneer deed je dat? Direct achter elkaar?
En wat bedoel je met wakker maken, sliep ze?
Een week later hebben we hetzelfde geprobeerd aangezien we zeker wilden weten dat de speed, wiet en MDMA in combinatie met de strepsil niet hetgeen was waar we naar zochten, we wilden dingen uitsluiten. Dus begonnen het te proberen met alleen MDMA. Waarom deze keuze? Omdat ze tijdens de strepsil in die "vage ogen"-trip raakte terwijl de MDMA allang was uitgewerkt.

Edit; wat ik bedoel met wakker maken, is iemand wakker schudden uit z'n MDMA vage-ogen-trip. Anders kwam ze niet bij positieven. Ze snapte niet eens meer waar ze zelf was (ala Keta).

Die andere kleurtjes, hebben we direct na elkaar geprobeerd ja. Maar reken je niet rijk, want ik weet waar je heen wilt. Na álle kleurtjes te hebben geprobeerd, nam ze weer die gele, en bam... weer hetzelfde effect, wat de andere kleuren nalieten.

omfg zei:

Als dit verhaal, wat ik ten sterkste betwijfel, waar is dan zou het dus aan de kleurstof en/of smaakstof moeten liggen en moet die inderdaad via het mondslijmvlies op worden genomen. Het kan een persoonlijke reactie zijn, maar dat zou zeer uniek zijn dan. De uitleg van drugsinfo lijkt me plausibeler. Wat in feite betekend dat de xtc nog niet was uitgewerkt. Zelf heb ik deze ervaring in ieder geval absoluut niet met gele strepsils....

Tuurlijk mag jij je twijfels hebben bij het verhaal, maar gezien de aangeslagenheid van mijn vriendin en het terugkerende effect elke keer dat ze die strepsil nam, neemt alle twijfel weg bij mij. En nee, de XTC was nog niet uitgewerkt, dat is het pas 20 uur nadat je "niet eens meer wat voelt". Gemiddeld, deze info heb ik van http://www.bluelight.ru, en dat is een wat meer semi-wetenschappelijke website dan dit. Maar ik denk; dit is NL dus laat ik het hier eerst eens proberen.

Als je mij wilt overtuigen zul je met veel concretere observaties en informatie moeten komen.
-Hoe vaak gebruiken jullie, wanneer was het voor het laatst?
-Hoe is je lichamelijke en geestelijke gesteldheid?
-Was de drugs getest?
-Hoeveel hebben jullie gebruikt en op welke tijden in de avond?
-Hoe zag je vriendin eruit op het moment van de zgn strepsiltrip? Wat deed ze precies?
-Wanneer en hoe stopte het?
-Hoe verliep de trip de week erna (ook hier weer graag vermelden hoe veel, wat en op welke momenten gebruikt e.d.)?
Ten eerste; ik hoef niemand te overtuigen. Ik vertrouw mijn vriendin op haar woord, en zag zelf ook het effect wat die strepsil had op het moment dat ze hemnam. Dus overtuigen hoef ik je niet, ik stel hier een vraag... ik kom hier niet om iemand te overtuigen van "mijn gelijk", i'm way beyond that stage.

1. De drugs is getest (labtested op 78% pure MDMA) + bindingsstoffen
2. Het was haar eerste keer, ik heb het al vele malen vaker gedaan.
3. De gesteldheid was prima, alleen duurde het een tijdje voordat het bij haar erin kickte, omdat ze er op zat te wachten. Dan werkt het niet he, zoals elke ervaren gebruiker weet.
4. Eerste cap was om een uurtje of 11 gok ik (het is al even geleden) dat was 100MG (eerste keer, dus kijken hoe ze reageert). 2e cap was rond half 1, met zo'n 150MG mdma. En de laatste cap was rond 4 uur, ook zo'n 150.
5. Ze zag eruit alsof ze weer snoeihard terug ging in haar MDMA trip, ik heb er video's van omdat ze het zelf ook niet geloofde, en nee.. ik ga ze niet posten hier, as you might understand.
6. De week erna zijn we voorzichtiger geweest, maar hebben we ook geprobeerd tijdens die peak van de MDMA de strepsil te gebruiken (eerst de blauwe). Er gebeurde niets. Toen de oranje, slightly hetzelfde effect als die gele van de week ervoor. En daarna weer de gele; en BAM daar ging ze weer. In haar peak was het een stuk angstaanjagender dan in de uitwerking dus daarna durfde ze niet meer zo goed.

Tot die tijd schaar ik dit onder een lulverhaal.
[/quote]

Zie boven, het maakt me niet uit of je het gelooft of niet, ik weet wat ik gezien heb, mijn vriendin ook. Dus je "lulverhaal" opmerking is niet erg relevant in deze. Geloof me, ik heb 4 jaar zelfstudie gedaan op het Bluelight.ru forum, waar het kennisniveau heel wat hoger ligt dan hier dus twijfel ik ook nog om het daar te posten, in het engels.

Bedankt voor je reactie, maar het voegt weinig toe, ik begrijp dat jij de gele strepsil ook geprobeerd hebt dus?

Gr,

OMFG

omfg

Belezen gebruiker
Drugs Infolijn zei:
Als die strepsils al na 3 minuten werken, zou het iets moeten zijn dat via de mondslijmvliezen al opgenomen wordt. Het lijkt ons heel sterk dat er een chemische stof in zou zitten die dat effect binnen 3 minuten in combinatie met MDMA kan geven. Het zou kunnen zijn jouw vriendin gewoon een extra effect van de MDMA ervaart door de intense smaakbeleving. Zoiets kan een persoon als het ware meer in zichzelf laten komen; suikers en zoete, lekkere dingen. Dat de persoon dus zichzelf gewoon ineens extra intens bewust is van het MDMA effect. Dat zou ons beste gok zijn. Als het pas na 30 minuten zou werken, zou ik eerder denken aan mogelijke samenwerking van een ingrediënt uit de strepsil met de MDMA. In strepsils zitten geen stoffen die ook maar enigszins een geestverruimend effect zouden kunnen hebben. Daarbij zijn zowat alle strepsilsoorten gelijk wat betreft de samenstelling op hulpstoffen na (ander smaakje etc).. Dat de ene strepsil wel werkte en de andere niet is dan ook vreemd.

Die intense smaakbeleving.. wellicht kan dat de MDMA trip terug brengen ja, goede opmerking. Ik heb eerder ook al gehad, dat een flinke slok absinthe, je MDMA ook weer terug brengt (when you're coming down). Dat zou een goede verklaring kunnen zijn ja.

In strepsils hoeven geen geestverruimende effecten te zitten, maar een ingredient wat de MDMA triggert om zo te reageren is genoeg. Ik bedoel; in de zon bier drinken geeft ook een veel sterker effect dan "normaal bier drinken". En in de zon zitten ook geen geestverruimende middelen. Je lichaam maakt alleen extra vitamine D aan en droogt je sneller uit.

En inderdaad, alleen die gele strepsil werkte hard... de rest amper.

Bovenaan