medische xtc in humo

Mr.jiho

Wijs gebruiker
in het weekblad Humo staat er een interview over het medicale gebruik van mdma bij o.a. terminale kankerpatienten
heb het gelezen en is wel eens leuk :)

caatje

Badass junkie
kun je het stukje op internet vinden? zou t graag eens lezen! Ik heb net zelf gezocht maar niet gevonden, mss jij?

A

Anonymous

Gast
Dat is nieuw voor mij. Ik wist wel al dat het vroeger gebruikt werd voor overgewicht, en tegenwoordig voor psychishe trauma's.

Jeller

Badass junkie
staat dat in de nieuwe humo?

kwist eigenlijk wel dat xtc vroeg of laat voor kanker zou gebruikt wordne, kad daar al een iets van gelezen

edit: kebt gelezen, nog goed artikel, maar de nadelen zoudne mss wel wat meer mogen aangehaald worden

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ja mss wel maar is toch een leuk artikel, je moet maar eens op www.humo.be gaan, peer mensen die hun mening geven, niet altijd even betrouwbaar
quote: nouw van xtc kan je niet hallucineren hoor...

:rolleyes: yea right

L-Mack

Experimenterende gebruiker
Ja het is bewezen dat XTC helpt voor mensen die lijden aan de ziekte van Parkinson. Heb er een artikel over gelezen, maar dokters kunnen het niet voorschrijven, omdat de nadelen veel te hard doorwegen op de voordelen. Want na langdurig XTC gebruik loop je zoiezo hersenschade op. De tests werden uitgevoerd op apen en er is zelfs een verslag van een man die leed aan de ziekte van Parkinson. In zijn jonge tijd deed hij aan gymnastiek en was hij zeer lenig. Toen hij de ziekte kreeg kon hij amper nog bewegen. Omdat zijn hersenen niet goed functioneerde en hij dus geen normale signaaloverdracht kon leveren om te bewegen. Na een normale dosis MDMA kon hij weer als vroeger bewegen en deed hij stretchoefeningen die hij al lang niet meer had kunnen doen door de ziekte. Maar ja je kan moeilijk elke dag XTC slikken omdat er volgens mij al na een paar maandjes niets meer van je hersenen overblijft.. :wave:

Bovenaan