Angramar Temenos
Badass junkie
Zie topic. Je mag stemmen.
En hoe bedoel je dat? Statistisch gezien? Dan gok ik op meth omdat het het goedkoopst is.Angramar Temenos zei:Wat ik me vooral afvraag is, wat is verslavender tussen: Basen, Heroine (shotten) en Crystal Meth (over het algemeen gezien als de "ergste" drugs).
Ik vraag me af in hoe verre er erfelijke factoren bestaan die mensen verslavingsgevoelig maken. Ik denk eerder dat sociale factoren een grote rol spelen. Als je in een omgeving opgroeit waar drugs meer geaccepteerd zijn zul je sneller geneigd zijn om dat ook te gaan doen.Drientje zei:Ik heb best veel onderzoek gedaan naar de oorzaak van een verslaving en bij 40% van de personen die verslaafd waren, die ik heb ondervraagd, bleek dat er een familie historie was van verslavingen. Bij sommige mensen is het dus een soort aangeboren afwijking (zoals bij mij, ben erg verslavings gevoelig)
Je zou misschien van elke drug een grote groep gebruikers ondervragen en bepalen hoeveel hiervan daadwerkelijk verslaafd zijn. Vervolgens deel je het aantal verslaafden door het totaal aantal gebruikers. Dan krijg je een getal tussen de 1 en de 0, hoe dichter bij de 1 hoe meer kans je loopt om verslaafd te raken.Drientje zei:Je kunt niet een lijstje maken met "wat is het verslavendst?" omdat de criteria van een verslaving en hoe die tot stand komt nooit gelden voor alle drugs tegelijk.


Wat doe jij met je sigaretten dan behalve roken?Ewie zei:Sigaretten bijna dagelijks, maar kan daar zo mee stoppen, ook met roken als het moet.
Drientje zei:Wat doe jij met je sigaretten dan behalve roken?Ewie zei:Sigaretten bijna dagelijks, maar kan daar zo mee stoppen, ook met roken als het moet.
Ewie zei:Voor mij gelukkig totaal niets![]()
Al heb ik met wiet de meeste moeite nog, ik rook nogal graag 's avonds, na het werk.. Sigaretten bijna dagelijks, maar kan daar zo mee stoppen, ook met roken als het moet.
voor mij gelukkig totaal niks,goedzo,maar met weed heb je de meeste moeite,begrijp het niet echt
Daarom vind ik het ook moeilijk te begrijpen hoe iemand aan coke, speed etc. verslaafd raken kan..

J0rrit zei:Hoe kun je da nou weten als je niet eens hero, crack of meth hebt geprobeerd, zoals de meeste hier denk ik. Waardeloos dus.
Ewie zei:J0rrit zei:Hoe kun je da nou weten als je niet eens hero, crack of meth hebt geprobeerd, zoals de meeste hier denk ik. Waardeloos dus.
Denk ik, zeg je goed... Mijn leven is niet zo'n puinhoop dat ik aan de crack of meth hoef/wil, ik geniet voldoende met af en toe xtc, coke etc.