Methotrexaat, mtx en drugs

Paulien

Newbie
ik heb op druginfo heel veel vragen gezien over mtx en drugs, speed, cociane, xtc en weed. En gelukkig ook gewoon antwoorden,Nu wil vragen wie heeft daar ervaring mee en wil dat delen? Ik heb het zelf gewoon gevraagd aan de reumaloog maar dan krijg je geen normaal antwoord, terwijl er zoveel mensen zijn met de zelfde vraag, natuurlijk is het niet goed! Maar we doen het toch! Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou zeggen formuleer eerst een fatsoenlijke vraag en dan komt er wellicht antwoord.

Ja ik heb ervaring met al die middelen, maar om zonder concrete vraag daar mijn ervaringen over delen ga ik niet doen want als ik hier alles moet opschrijven ben ik wel een paar uur bezig...
 

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik vind de "vraag" ook erg onduidelijk. Bedoel je ervaringen met die soorten drugs als je reuma hebt, of in combinatie met medicatie die je voor reuma neemt? Of totaal iets anders?
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je krijgt geen info van je arts als je vraagt met welke drugssoorten je methotrexaat eventueel al dan niet (veilig) kan combineren, als ik het goed begrijp?
 

Engel

Newbie
Ik
Ik zou zeggen formuleer eerst een fatsoenlijke vraag en dan komt er wellicht antwoord.

Ja ik heb ervaring met al die middelen, maar om zonder concrete vraag daar mijn ervaringen over delen ga ik niet doen want als ik hier alles moet opschrijven ben ik wel een paar uur bezig...
Hai ik ben nieuw hier en ik ben erg benieuwd of iemand mij kan vertellen wat methotrexaat in combinatie met speed doet.
Ik ben net begonnen met dit medicijn maat gebruik elke dag een klein beetje speed. Anders ben ik zo vermoeid, door een klein bommetje te slikken functioneer ik gewoon. Maar nu ik deze medicijnen neem vraag ik me af of dit kwaad kan. Kan iemand mij hier asjeblieft wat informatie over geven? Alvast bedankt.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik

Hai ik ben nieuw hier en ik ben erg benieuwd of iemand mij kan vertellen wat methotrexaat in combinatie met speed doet.
Ik ben net begonnen met dit medicijn maat gebruik elke dag een klein beetje speed. Anders ben ik zo vermoeid, door een klein bommetje te slikken functioneer ik gewoon. Maar nu ik deze medicijnen neem vraag ik me af of dit kwaad kan. Kan iemand mij hier asjeblieft wat informatie over geven? Alvast bedankt.
Vragen over de interactie kun je het best bij je huisarts stellen.

Maar elke dag speed gebruiken om te functioneren is vragen om problemen. Zo ontstaat heel snel een verslaving. Stop er direct mee, nu dat nog vrij makkelijk gaat. Een speed verslaving moet je echt niet onderschatten.
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Elke dag een beetje speed gebruiken op zich kan al kwaad, ongeacht je medicijnen.

anders ben ik zo vermoeid
Nee, het is juist omgekeerd. Juist omdat je elke dag een beetje speed gebruikt ben je dus moe en kan je niet functioneren als je dat dan eens een dag niet doet.
 

Engel

Newbie
Vragen over de interactie kun je het best bij je huisarts stellen.

Maar elke dag speed gebruiken om te functioneren is vragen om problemen. Zo ontstaat heel snel een verslaving. Stop er direct mee, nu dat nog vrij makkelijk gaat. Een speed verslaving moet je echt niet onderschatten.
Ik weet dat natuurlijk wel, maar op dit moment in mijn leven lijkt mij dat niet goed te lukken. En Ik durf het niet aan de huisarts te vragen als ik eerlijk ben. Ik hoopte dat jullie mij hierover iets konden vertellen.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet dat natuurlijk wel, maar op dit moment in mijn leven lijkt mij dat niet goed te lukken. En Ik durf het niet aan de huisarts te vragen als ik eerlijk ben. Ik hoopte dat jullie mij hierover iets konden vertellen.
Medische vragen kunnen wij hier geen goed antwoord op geven. Wij zijn allereerst geen dokter, maar kennen je situatie ook niet. Vandaar dat je dit toch het best bij de huisarts kunt vragen, die heeft ook gewoon geheimhoudingsplicht. En wellicht heeft de huisarts wel een betere oplossing dan speed voor je als je verteld dat je moe wordt van je medicatie.
 

Engel

Newbie
Ik heb eens gegoogled op het medicijn, je hebt toch geen kanker?
Nee joh, ik heb geen kanker hoor. 6 jaar geleden is er palindroomreuma vast gesteld bij mij. Nu 6 jaar later is er vast gesteld na meerdere onderzoeken dat het verergert is en over is gegaan naar reuma artritis heb. Ik zal open zijn met je. Ik ben 44 en alleenstaand met 3 kids en ik gebruik al vanaf me 11 elke dag wiet. Wel voordat ik naar bed ga( de laatste jaren) ben tot me 30ste jaar verslaafd geweest aan vele drugs. Ben overal vanaf gekomen behalve dan de wiet die ik in de avond neem als de kids op bed liggen. Sinds een paar jaar geleden en toen was ik al jaren moe. De hele dag gapen, geen energie. Door een feestje waar ik weer in aanraking kwam met speed. Ik had toen nog wat over en toen is het er weer in geslopen om wat te nemen zodat ik weer meer energie had. Het is niet zoals vroeger meer. Ik gebruik het op een geheel andere manier dan toen. Ik haal nu meestal 5 gram en doe daar ongeveer een half jaar mee. Elke dag ongeveer een halve tic tac ( hoeveelheid ongeveer ingeschat)in een vloeitje en neem dat s,ochtends in na me ontbijt. Ik functioneer hier goed op. Ik kan naar me werk en alles doen wat een normaal mens ook doet. Ik ben niet hyper, je kan niets aan me zien. Ik slaap ook gewoon goed. Ik word indirect rustiger van speed, wel actief en gefocust. Het helpt mij om de gewone dagelijkse dingen in het leven te kunnen volhouden. Het medicijn wat ik nu moet nemen schijnt behoorlijk heftig middel te zijn. Ik ben afgelopen vrijdag er mee gestart. 6 pillen in 1 keer. 24 uur later 2 pillen foliumzuur. Dus dit is net gestart. Daarom mijn vraag kan het kwaad dat ik toch dat kleine beetje speed nog neem.....
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Engel

Oef, gelukkig maar. Ik las dat dit medicijn ook wordt ingezet bij kanker.

Het betreft dus microdosering en zelfmedicatie bij jou. Heb je toevallig geen AD(H)D? Dat je er rustig van wordt wijst ook die richting aan.

Beste is het om aan je huisarts te vragen. De mijne weet alles over me, beroepsgeheim weet je wel...
 

Engel

Newbie
@Engel

Oef, gelukkig maar. Ik las dat dit medicijn ook wordt ingezet bij kanker.

Het betreft dus microdosering en zelfmedicatie bij jou. Heb je toevallig geen AD(H)D? Dat je er rustig van wordt wijst ook die richting aan.

Beste is het om aan je huisarts te vragen. De mijne weet alles over me, beroepsgeheim weet je wel...
Zou zomaar kunnen hoor! Kreeg t wel altijd te horen. Maar nooit vast gesteld. Ben altijd heel actief geweest, druk in gedrag en praten. Voel veel, zie veel tsjaah... Misschien toch maar dan de stap zetten om het aan mijn huisarts te vragen.
Bedankt ieder geval voor je reactie!
 
Bovenaan